abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2011 @ 18:58:35 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101947014
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 september 2011 @ 18:58:53 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101947032
Heb ik alles goed gedaan? Tijdje geleden :').
Niet meer actief op Fok!
pi_101947482
Misschien heb ik 'm gemist Coco: Maar je kan bij je T ook nootjes nemen, amandelen zijn nom, walnoten ook :Y

Phaid: Ik zou zelf de huisarts ff bellen en er tussen gaan zitten :+

lijstje tot nu toe:

O: smoothie+noojtes
T: kip,rijst en sperziebonen
L: 2 tosti's met ham en kaas, salade en ketchup om in te dippen. Gevolg was dat ik the mother of all sugerdips had tijdens een demo bij een klant. Viel verdorie bijna in slaap daar :X
Wantz to sleep :Z :z :Z :z :Z Oh noes, must stays awake :o B-) -O- :z repeat 300x
T: zoete aardappel, kip en stukjes paprika
T: nootjes
D: ? moeten nog uit eten
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101947977
Examencommissies zijn sloom.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_101949020
Ohai! Terug in NL wachtende op de trein...
pi_101949156
Oh en pasta maak ik altijd Anders :9 soms ragu, soms bolognese, soms carbpnara, soms bolognese, soms met stoofvlees (dat doen ze in italie ook we'll, in regio veneto), met champignonsuas, met pompoen, met walnoten en gorgonzola...
pi_101949384
Oh, ik maak pasta ook wel eens met creme fraiche, zalm, knoflook en ui (en evt. Japanse wokgroenten) of met zalm, dillesaus, komkommer en tomaat. Of idd carbonara, of met courgette, aubergine, ui, paprika en spekjes. Of een pastasalade met veldsla, garnalen, sweet chilisaus, radijsjes en tomaat.

Mijn tante had ooit een goddelijke pasta gemaakt met banaan en champignons, maar ze heeft het recept niet meer. ;(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_101949396
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:29 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Nou, zonder gemeen te willen doen: als ik tot 1 uur alleen maar shakes dronk zou mijn maag ook heel blij zijn met iets substantieels.
Nou die shake maak ik tot ene halve liter pudding ;) dus ehhh das wel heftig vullend, voor mij dan

Kwa pasta begint ik hier met een kilo of anderhalf tomaten (ontveld), wat uien en knoflook die ik laat koken tot ze pap zijn. Vervolgens gaan daar kruiden bij (oregano, verse basilicum, marjolein etc) en laat ik het inkoken. Dit is mijn basis.
Dan rul ik voor 4 personen tartaar of mager gehakt, breng dit op smaak met kruiden naar keuze, voeg paprika, champignons, courgette, prei en wortel toe en laat dit garen tot het beetgaar is.
Dan kook ik pasta en serveer ik de pasta en saus met kaas.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101950120
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en pasta maak ik altijd Anders :9 soms ragu, soms bolognese, soms carbpnara, soms bolognese, soms met stoofvlees (dat doen ze in italie ook we'll, in regio veneto), met champignonsuas, met pompoen, met walnoten en gorgonzola...
oh ja, en ik varieer ook graag inderdaad met pasta. Vandaag hadden we met citroen, peper en parmezaanse kaas. Of had ik dat al verteld?

Met pesto (het liefst zelfgemaakt) en courgette is ook lekker. Of inderdaad carbonara, of met wat tomatensaus en tonijn en rode ui...zoveel mogelijkheden! Ik hou niet zo van bolognese...
pi_101950227
Pasta O+ gewoon met olijfolie, knoflook, basilicum en rode peper :9

en dan wat gegrilde groenten (broccoli, paprika) en schimmel (kastanjechampignons) erbij :9 met een klein beetje parmesan of pecorino :9
Ja doei.
pi_101950265
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2011 19:53 schreef Muks het volgende:

[..]

Nou die shake maak ik tot ene halve liter pudding ;) dus ehhh das wel heftig vullend, voor mij dan

Kwa pasta begint ik hier met een kilo of anderhalf tomaten (ontveld), wat uien en knoflook die ik laat koken tot ze pap zijn. Vervolgens gaan daar kruiden bij (oregano, verse basilicum, marjolein etc) en laat ik het inkoken. Dit is mijn basis.
Dan rul ik voor 4 personen tartaar of mager gehakt, breng dit op smaak met kruiden naar keuze, voeg paprika, champignons, courgette, prei en wortel toe en laat dit garen tot het beetgaar is.
Dan kook ik pasta en serveer ik de pasta en saus met kaas.
Hier bijna hetzelfde, alleen begin ik met een drupje olijfolie waarin ik de knoflook en ui even aanzet. Dan doe ik de tomaten er ontveld in stukjes door en meteen al wat kruiden en een paar blaadjes laurier die ik er later weer uithaal. Soms doe ik er nog een scheut rode wijn bij, maar met die basis kan je eigenlijk eindeloos varieren.
Overigens betreft dit dus alleen de tomatensaus, met pasta eet ik ook wel andere sausjes/combi's.
pi_101950520
O ik doe het natuurlijk ook regelmatig anders hoor, maar mijn voorbeeld was van hoe ik pasta bolognese maak. Doe ook wel carbonara, vier-kazen, pecorino, pikant...
pi_101950558
Oh, of met zalmsnippers, spinazie en gorgonzola. :9
pi_101950780
Kantoordaglijst
• 5 km hardlopen
• muesli & yoghurt
• 4 roggebrood pindakaas
• 4 boterhammen vleesbeleg
• 1 boterham dik chocopasta
• 8 ons rauwe groente & fruit
• 1 port
• avondeten: kekers, linzen, ui, paprika, wortel, lamsworstjes
• toe: moskovisch gebak met jam + advocaat
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 14 september 2011 @ 20:23:44 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101950841
Pasta met rode pesto en gran padano is de lekkerste pasta ever _O_.
Niet meer actief op Fok!
pi_101950875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:17 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh, of met zalmsnippers, spinazie en gorgonzola. :9
Met gorgonzola vind ik het ook zo geweldig :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101950901
Straks op vakantie als we gaan wandelen blijven we voornamelijk in leven dankzij pinda's.
's ochtends brinta + melkpoeder + heet water & gedroogde vijg
overdag gekookte eitje, banaan, pinda's, gedroogde vijg
's avonds handje couscous, blikje tonijn, paprika & gedroogde vijg

'k Heb er nou al zin an :D!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101950910
sigme, wat zijn kekers en waar haal ik lamsworstjes?

(en nu heb ik zin in port)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101950912
Heb ook ergens een heel simpel recept voor pasta carbonara studentenstijl, zal m eens even opsnorren. Ipv met spek met gerookte kalkoenfilet en lightroom.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101950937
Kekers heb ik dus nog nooit van gehoord :@ Linzen doen me denken aan The young ones... :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101950969
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef V1z0R het volgende:
Kekers heb ik dus nog nooit van gehoord :@ Linzen doen me denken aan The young ones... :D
Dat klinkt wel erg gezond voor The Young Ones :D
pi_101951014
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat klinkt wel erg gezond voor The Young Ones :D
Ze aten alleen maar linzen :') toch?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_101951090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:27 schreef V1z0R het volgende:

Ze aten alleen maar linzen :') toch?
lol! Wist ik niet meer 8-)
pi_101951317
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:25 schreef Isabeau het volgende:
sigme, wat zijn kekers en waar haal ik lamsworstjes?

(en nu heb ik zin in port)
SPOILER: niet voor D&D geschikt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lamsworstjes kan je onder de naam "merguez" halen bij de Turk/NoordAfrikaan/betere slager.
Ik maak ze zelf, dat is ook niet erg ingewikkeld maar er is een vleesmolen met worsttuut bij nodig, lamsgehakt (of je vleesmolen moet ook goed malen, maar dat doet de mijne niet) en alweer een goede slager om darm te kopen.

Biologische slagers hebben vaak lamsworstjes, in Assen zit er een.
pi_101951321
Kekers zijn
SPOILER: DaD, niet klikken!!!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat sigme ook al zegt dus :D .
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')