Alleen met instemming van de Griekse bevolking, of ken je het begrip referendum niet?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou je laat wel je echte gezicht zien als Eurofiel. De EU uber alles, desnoods bezetten we de boel.
Nee laat dan Turkije Griekenland, Italie en Spanje maar overnemen toch?
Nou dan is het dus het bezetten en inlijven van grondgebied. Ik noem dat een kolonie. Nou goed, ze krijgen dezelfde rechten en plichten. Dan is het een overzees gebiedsdeel als het ware. Dat is al zo'n enorm financieel en politiek succes bij de Antillen ja.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Kolonie? Zoals ik remlofs voorstel begrijp moeten die mensen gewoon alle rechten en plichten krijgen van normale Nederlanders (of bij welk land het maar gevoegd wordt). Er is dus net zo weinig sprake van een kolonie als bij, pakweg, Limburg of Friesland.
En daarbij mogen de Grieken van remlof nog stemmen ook over het idee. Ter vergelijking: Limburg werd in een koehandeltje opgedeeld tussen Nederland en België, terwijl ze zelf destijds helemaal geen opsplitsing wilden.
Ik ben bereid al mijn geld en alles wat ik kan lenen in te zetten op een weddenschap met jou dat de Grieken hier op tegen zullen stemmen. Met ongeveer 95% tegen.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen met instemming van de Griekse bevolking, of ken je het begrip referendum niet?
Toerisme is totaal iets anders dan imperialisme.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel eens op toeristische Griekse eilanden geweest? Daar wonen bijkans nu al bijna meer andere Europeanen dan Grieken. Dus dat zal niet zoveel veranderen.
Sommige eilanden van de Antillen hebben daarom ook in een referendum ingestemd om onderdeel van Nederland te worden, en in Curaçao waren met ruim 23% ook redelijk veel voorstanders voor die optie. En helemaal onafhankelijk worden, dat wilden daar al helemaal maar weinig mensen.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou dan is het dus het bezetten en inlijven van grondgebied. Ik noem dat een kolonie. Nou goed, ze krijgen dezelfde rechten en plichten. Dan is het een overzees gebiedsdeel als het ware. Dat is al zo'n enorm financieel en politiek succes bij de Antillen ja.
Ok, maar het alternatief is waarschijnlijk dat ze straks niet meer kunnen pinnen en dat de supermarkten leeg zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben bereid al mijn geld en alles wat ik kan lenen in te zetten op een weddenschap met jou dat de Grieken hier op tegen zullen stemmen. Met ongeveer 95% tegen.
Als de 'Griekse cultuur' blijft bestaan komen we ook niet verder, die 'cultuur' heeft het land al om zeep geholpenquote:Op woensdag 14 september 2011 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom? De Griekse cultuur blijft gewoon bestaan, alleen de natie-staat Griekenland verdwijnt.
Ze kunnen daar gewoon Grieks blijven spreken en zichzelf Grieken noemen.
De cultuur niet, alleen het feit dat hun cultuur gedwongen is samengevoegd met andere culturen. Je vertelt mij niet dat hun cultuur iets van de afgelopen 10 jaar is. Hiervoor zullen ze vele eeuwen lang precies hetzelfde geleefd hebben en toch kwam er nooit zo'n crisis.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Als de 'Griekse cultuur' blijft bestaan komen we ook niet verder, die 'cultuur' heeft het land al om zeep geholpen
Een absurd idee met geen enkele realiteitswaarde. Wat er moet gebeuren is overduidelijk: die schulden gaan gedevalueerd worden. En dat kan alleen met een opsplitsing van de Euro-zone.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, maar het alternatief is waarschijnlijk dat ze straks niet meer kunnen pinnen en dat de supermarkten leeg zijn.
Maar het is hun keuze, als ze niet willen moeten we het niet doen, het is geen militaire operatie.
En het moet ook goed bestudeerd worden door de schuldeisers en volkenrecht deskundigen, ik ben geen expert, ik spui maar een idee.
Wat doe je met Kreta als alleen zij tegen stemmen? Steun voor jouw plan onder de meerderheid van de Grieken, maar niet in bepaalde regio's.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Alleen met instemming van de Griekse bevolking, of ken je het begrip referendum niet?
Wel ja, ga de boel maar bezetten.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:40 schreef Strani het volgende:
Je zou het idee wel kunnen aanpassen: Het grondgebied wordt geen onderdeel van andere lidstaten, maar de lidstaten krijgen wel delen van Griekenland voor een bepaalde tijd onder hun hoede.
Ook dit natuurlijk pas na een referendum.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wel ja, ga de boel maar bezetten?
Wil je er ook militairen vestigen om te handhaven en de Grieken die hun soevereiniteit niet op willen geven te arresteren?
In zo'n geval zou Kreta zich bijvoorbeeld onafhankelijk kunnen verklaren en met schone lei beginnen.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:41 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Wat doe je met Kreta als alleen zij tegen stemmen? Steun voor jouw plan onder de meerderheid van de Grieken, maar niet in bepaalde regio's.
Lees eerst eens wat ik eerder heb gepost, dan hoef ik niet steeds hetzelfde te antwoordenquote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wel ja, ga de boel maar bezetten.
Wil je er ook militairen vestigen om te handhaven en de Grieken die hun soevereiniteit niet op willen geven te arresteren?
Nee omdat ze hun munt dan lieten devalueren. En POEF deed de schuld.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:41 schreef Strani het volgende:
[..]
De cultuur niet, alleen het feit dat hun cultuur gedwongen is samengevoegd met andere culturen. Je vertelt mij niet dat hun cultuur iets van de afgelopen 10 jaar is. Hiervoor zullen ze vele eeuwen lang precies hetzelfde geleefd hebben en toch kwam er nooit zo'n crisis.
Oh Kreta heeft geen gedeelte van de schuld?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
In zo'n geval zou Kreta zich bijvoorbeeld onafhankelijk kunnen verklaren en met schone lei beginnen.
Ik reageerde niet op jou volgens mij.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees eerst eens wat ik eerder heb gepost, dan hoef ik niet steeds hetzelfde te antwoorden
Ow ja sorry, maar ik wil dus niets doen tegen de wil van de meerderheid van de Griekse bevolking.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik reageerde niet op jou volgens mij.
Een land zonder bezittingen is ten dode opgeschreven, het lijkt mij niet echt een optie.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:46 schreef Sloggi het volgende:
Het lijkt me een veel beter idee dat de Griekse staat haar bezittingen maar verkoopt om de schulden af te betalen. In Leiden, Berlijn en Londen willen ze vast wel wat Griekse beelden hebben.
Dan nog vind ik het niet kunnen om zo iets ingrijpends te doen als 51% van de bevolking het daar mee eens zou zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja sorry, maar ik wil dus niets doen tegen de wil van de meerderheid van de Griekse bevolking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |