Ja. En ik ken de Grieken, ben er vaak genoeg geweest en heb veel met ze gesproken. Twee weken geleden nog voor het laatst. Ik denk dat dit idee ze best zal aanspreken vergeleken met het alternatief.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Hij denkt blijkbaar dat wij als interim-managers wel even voor elkaar krijgen wat verder niemand is gelukt in Griekenland.
Grondstoffen? Hebben ze die daar, zo ja, welke?quote:Op woensdag 14 september 2011 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, geld verdienen aan het toerisme en de grondstoffen en industrie.
Dat geloof ik echt niet. Ik denk dat Grieken alles zullen opgeven vóór hun identiteit en cultuur.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja. En ik ken de Grieken, ben er vaak genoeg geweest en heb veel met ze gesproken. Twee weken geleden nog voor het laatst. Ik denk dat dit idee ze best zal aanspreken vergeleken met het alternatief.
Ja, ik heb op mijn laatste vakantie nog hele eilanden afgegraven zien worden.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Grondstoffen? Hebben ze die daar, zo ja, welke?
En aangezien dat land nu al nauwelijks in staat blijkt geld op te brengen, heb ik het vermoeden dat dat in de toekomst ook niet zal gebeuren, ook al staat er een efficiente organisatie achter.
Ik denk dat iedere natie dat zou doen, zeker binnen Europa met alle geschiedenis en cultuur.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat geloof ik echt niet. Ik denk dat Grieken alles zullen opgeven vóór hun identiteit en cultuur.
Die 18-jarige neef van een vriend van me die ik laatst sprak toen ie heer was wou anders niets liever dan in een geordend land als Nederland wonen. Net van school, werkeloos en alleen af en toe een kutbaantje waar ie nauwelijks voor betaald kreeg (hij is uit Pyraeus). Dat kunnen wij beter.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat geloof ik echt niet. Ik denk dat Grieken alles zullen opgeven vóór hun identiteit en cultuur.
Desnoods. Maar ik hoop dat het voorbeeld van Griekenland afschrikwekkend genoeg is voor die landen om in te zien dat ze niet op de oude voet kunnen doorgaan.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:32 schreef Strani het volgende:
Waar leg je overigens de grens? Moeten we straks Spanje ook herverdelen, en Ierland, Italië en Portugal? Op een gegeven moment zijn we toch ook echt zelf een keer aan de beurt. Voor je het weet heb je alleen nog maar regio's in bezit van landen die zelf niet meer bestaan.
Die heb je in elk zuidelijk land. Je kunt niet de opinie van 1 Griek aanhalen voor een idee als dit.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Die 18-jarige neef van een vriend van me die ik laatst sprak toen ie heer was wou anders niets liever dan in een geordend land als Nederland wonen. Net van school, werkeloos en alleen af en toe een kutbaantje waar ie nauwelijks voor betaald kreeg (hij is uit Pyraeus). Dat kunnen wij beter.
Daarom zeg ik ook dat dit alleen een optie is als de Griekse bevolking er zich positief over uitspreekt in een referendum.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Die heb je in elk zuidelijk land. Je kunt niet de opinie van 1 Griek aanhalen voor een idee als dit.
Deze crisis is een neergaande spiraal, niet iets dat even snel makkelijk met wat maatregeltjes gestopt kan worden. Dankzij de globale mentaliteit zal de crisis blijven doorzetten. Afschrikken heeft geen zin.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Desnoods. Maar ik hoop dat het voorbeeld van Griekenland afschrikwekkend genoeg is voor die landen om in te zien dat ze niet op de oude voet kunnen doorgaan.
Maar schulden afschrijven al helemaal niet.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze crisis is een neergaande spiraal, niet iets dat even snel makkelijk met wat maatregeltjes gestopt kan worden. Dankzij de globale mentaliteit zal de crisis blijven doorzetten. Afschrikken heeft geen zin.
Tja, okay. En als ze ja zeggen, hypothetisch: Waarom zou bijvoorbeeld Nederland ineens verantwoordelijk willen zijn voor een paar honderdduizend Grieken? We zouden ze exact dezelfde rechten en hulp moeten geven als de huidige Nederlanders. We zouden er zelf failliet aan gaan.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat dit alleen een optie is als de Griekse bevolking er zich positief over uitspreekt in een referendum.
Nee, er is gewoon geen goede oplossing. De wereld heeft dit aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar schulden afschrijven al helemaal niet.
Nee, want we nemen niet de hele Griekse staat over, slechts een gedeelte van het grondgebied.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Tja, okay. En als ze ja zeggen, hypothetisch: Waarom zou bijvoorbeeld Nederland ineens verantwoordelijk willen zijn voor een paar honderdduizend Grieken? We zouden ze exact dezelfde rechten en hulp moeten geven als de huidige Nederlanders. We zouden er zelf failliet aan gaan.
Ik probeer tenminste met een redelijke oplossing te komen.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, er is gewoon geen goede oplossing. De wereld heeft dit aan zichzelf te danken.
Ik heb geen oplossing, behalve het volledig herstructureren van het economische systeem en de prioriteiten die we als samenleving hebben gesteld. Maar daar gaat toch niemand mee akkoord. Dus ik blijf rustig zitten tot de shit echt de ventilator raakt.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik probeer tenminste met een redelijke oplossing te komen.
Als jij een betere hebt mag je het zeggen
Gewoon laten vallen als een baksteen, gewoon afschrijven, gewoon weg ermee.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik probeer tenminste met een redelijke oplossing te komen.
Als jij een betere hebt mag je het zeggen
Uiteraard, daarom eerst een referendum. Ik zal dat ook nog even toevoegen aan de OP.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Willen de Grieken dit wel? Je wilt toch wel de democratische principes in stand houden hoop ik. Zelf denk ik overigens dat de Grieken het meest baat hebben bij een herstructurering van de staatsschuld. Het is vaak genoeg aangetoond dat als de fundamenten weer op orde zijn beleggers snel weer bereid zijn om te investeren in staatspapier.
Nou je laat wel je echte gezicht zien als Eurofiel. De EU uber alles, desnoods bezetten we de boel.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit scenario beschrijft dan ook hoe Griekenland failliet te laten gaan. Het houdt op te bestaan, net als een bedrijf dat failliet gaat.
Nee das een goeie. We heffen de natie-staat Griekenland op en maken er een kolonie vanquote:Op woensdag 14 september 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Natie-staten hebben sowieso al hun langste tijd gehad. Ik heb liever een zekere toekomst voor mijzelf dan voor mijn land als natie-staat.
Kolonie? Zoals ik remlofs voorstel begrijp moeten die mensen gewoon alle rechten en plichten krijgen van normale Nederlanders (of bij welk land het maar gevoegd wordt). Er is dus net zo weinig sprake van een kolonie als bij, pakweg, Limburg of Friesland.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee das een goeie. We heffen de natie-staat Griekenland op en maken er een kolonie van
Ja die Stravos met z'n barretje op Kos die met z'n klanten meelult is idd representatief.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja. En ik ken de Grieken, ben er vaak genoeg geweest en heb veel met ze gesproken. Twee weken geleden nog voor het laatst. Ik denk dat dit idee ze best zal aanspreken vergeleken met het alternatief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |