abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101944873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:43 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat zei ze een keer, en iets over haar gewicht en huid maar ik weet niet of dit waar is. En iets over scheel kijken soms, maar dat was denk ik een grapje?
Ik heb volgens mij nooit iets gezegd over mijn gewicht? Voor de grap eens een plaatje gepost van een hele dikke vrouw, als je dat al serieus neemt. Huid klopt. Scheel kijken was vroeger, nu loens ik alleen als ik erg moe ben heb ik me laten vertellen door mijn moeder. Niemand anders is het nog opgevallen.
  woensdag 14 september 2011 @ 17:50:06 #102
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101944878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:49 schreef kedge het volgende:

[..]

Scheel is een rotwoord, laten we het loens noemen.
Lui oog noem ik het,
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_101944880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als jij zegt hevig aangetrokken voelen tot (bij eerste contact) dan zie ik dat niet anders dan lust.
Jammer dat je niet iemand snel echt leuk kunt vinden behalve lust.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 14 september 2011 @ 17:50:44 #104
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101944892
quote:
17s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:47 schreef debeterebob het volgende:
Gelukkig draait de wereld om mij. En iedereen die me ziet is gelijk verliefd. Want ik ben zo'n ontzettend lekkere jongen.

gr gr vuurvlieg
Wat je hem wel moet nageven daar is hij in gaan geloven ook.
Dat is knap hoor.
C'est la vie
  woensdag 14 september 2011 @ 17:51:21 #105
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101944917
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Leuk is weer wat anders dan verliefd he. :')
C'est la vie
pi_101944921
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:42 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De mening van iemand die zelf nog nooit een seksuele interactie is aangegaan vind ik minder zwaar wegen met dit onderwerp. Die persoon kan zelf niet echt een seksueel persoon zijn namelijk en mensen onnodig van haar afduwen vanwege onzekerheid.
Dat is als zeggen dat je geen mening kan hebben over iemands zangkunsten omdat je zelf niet goed kan zingen.

En die post ging niet over seksuele interactie, dus dat is sowieso een redenatie van niks.
  woensdag 14 september 2011 @ 17:51:32 #107
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101944922
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:50 schreef heloef het volgende:

[..]

Wat je hem wel moet nageven daar is hij in gaan geloven ook.
Dat is knap hoor.
Zelf indoctrinatie
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_101944936
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:49 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Luister ik heb je foto gezien, jij trek geen volle zalen. Je bent niet het type dlwaar alle vrouwen van nat worden. Je bent een simpel zeer door snee ventje die als je ergens staat en niks doet niet zal opvallen of bij blijven. Dit heb je zelf ook aan gegeven.

Dus no way dat een vrouw binnen een paar seconde tot jou aangetrokken is zonder dat je wat gezegt hebt. En dat zweverige gebeuren over mindset en vibe hier vibe daar. Sorry maar dat werkt ook niet.
Als je ergens staat en doet niets, gebeurd er ook vrij weinig. Dat is bij iedereen zo die alleen aan de bar hangt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 14 september 2011 @ 17:52:35 #109
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101944951
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:51 schreef kedge het volgende:

[..]

Zelf indoctrinatie
Hulde aan hem, ik zou het niet kunnen.
C'est la vie
pi_101944963
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:50 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar niet als je iemand net ontmoet. Dan heb je vrij weinig om op af te gaan behalve uiterlijk en lichaamstaal. Ik geloof niet zo in liefde op het eerste gezicht.
pi_101945000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:51 schreef kedge het volgende:

[..]

Zelf indoctrinatie
Valt mee. Als ik een vrouw zie dan denk ik meestal "ze zal me vast wel leuk vinden" . Niet meer dan dat. Het boeit me opzich niet, en daarom gaat het juist goed. Als je er waarde aan gaat hechten, gaat het fout en ben je jezelf niet meer.
pi_101945016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:54 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Valt mee. Als ik een vrouw zie dan denk ik meestal "ze zal me vast wel leuk vinden" . Niet meer dan dat. Het boeit me opzich niet, en daarom gaat het juist goed. Als je er waarde aan gaat hechten, gaat het fout en ben je jezelf niet meer.
Goede instelling, vind ik echt. :) Dit is wel 'n goede tip.
pi_101945019
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:51 schreef heloef het volgende:

[..]

Leuk is weer wat anders dan verliefd he. :')
Zo leuk dat ze vlindertjes gaat krijgen. Dat er een vlammetje overspringt. Zal ik het zo zeggen.
pi_101945026
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:54 schreef Mpj het volgende:

[..]

Thx!
  woensdag 14 september 2011 @ 17:56:07 #115
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101945053
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als je ergens staat en doet niets, gebeurd er ook vrij weinig. Dat is bij iedereen zo die alleen aan de bar hangt.
Dat is dus niet waar. Ik heb verschillende collega's gehad die ergens gingen zitten en vrouwen als vliegen op strond aan trokken. En geloof me de 1 nog leuker dan de ander.

Als die ergens een avond zullen staan en helemaal niks doen. En je vraagt alle vrouwen of ze hem gezien hebben zal meer dan de helft ja zeggen.

Zet mij of jou op de zelfde plek neer en ik doe ook niks zal minder dan de helft mij kunnen herrinneren.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 14 september 2011 @ 17:56:21 #116
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101945061
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:54 schreef Mpj het volgende:

[..]

Verrek hij zegt wat van toegevoegde waarde, amen!
C'est la vie
pi_101945089
quote:

[..]

Zo leuk dat ze vlindertjes gaat krijgen. Dat er een vlammetje overspringt. Zal ik het zo zeggen.
Dat is nog steeds alleen maar dat ze zich sterk aangetrokken voelt. Verliefdheid komt pas een heel stuk later.
pi_101945094
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:17 schreef heloef het volgende:
Een berg onzin en een zak chip mijn middag begint goed.
Goed dat je de chips ter sprake brengt, ik ga hem nu pakken :).
Finally, someone let me out of my cage
pi_101945106
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:56 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Ik heb verschillende collega's gehad die ergens gingen zitten en vrouwen als vliegen op strond aan trokken. En geloof me de 1 nog leuker dan de ander.

Als die ergens een avond zullen staan en helemaal niks doen. En je vraagt alle vrouwen of ze hem gezien hebben zal meer dan de helft ja zeggen.

Zet mij of jou op de zelfde plek neer en ik doe ook niks zal minder dan de helft mij kunnen herrinneren.
Totdat ze hem beter leren kennen ;)
Als hij actief is, heeft hij veel meer dan als hij passief is. En ik wordt wel degelijk overigens aangesproken als ik niets doe, en zelfs aangeraakt. Maar de sleutel is om zelf wat te gaan doen.
pi_101945147
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:57 schreef TheGame het volgende:

[..]

Dat is nog steeds alleen maar dat ze zich sterk aangetrokken voelt. Verliefdheid komt pas een heel stuk later.
Leuk vinden dan, buiten het lust gedeelte om. Er is geen grens van verliefd/niet verliefd. Het loopt geleidelijk door.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:00:44 #121
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101945180
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:56 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben eenmaal die aantrekkingskracht en anderen moeten er wat meer moeite voor doen. Het eindresultaat blijft hetzelfde.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:01:05 #122
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101945188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:57 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Totdat ze hem beter leren kennen ;)
Als hij actief is, heeft hij veel meer dan als hij passief is. En ik wordt wel degelijk overigens aangesproken als ik niets doet, en zelfs aangeraakt. Maar de sleutel is om zelf wat te gaan doen.
Heej dat is gek, want net was het nog dat wanneer je niks doet aan de bar niemand iets bereikt.

We hebben het niet over praten of leren kennen. Ik moet het ook van me babbel hebben, geef ik je eerlijk toe.

Maar jij zegt dat niemand aanspraak krijgt als die niks doet. Dat ben ik niet met je eens en jij ook niet en spreekt je zelf dus tegen ;)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_101945190
quote:

[..]

Was jij dat nou ook die geen waarde hechtte aan wat vrienden en zo vinden van wat je doet/hoe je bent? Nooit waarde hechten aan wat anderen van je vinden vinid ik geen goede instelling. Dan laat je juist geen mensen binnen. Inderdaad ook een manier om nooit gekwetst te worden. Maar als jij een meisje echt leuk vindt, dan hecht je er normalitair waarde aan wat zij over jou denkt. Daar is niets mis mee. Doe je dat niet en denk je, voor haar weer tientallen anderen, dan ben je bezig met het benaderen van een ding ipv een persoon. Daar zal het versieren in jouw geval dan wel op neer komen?
pi_101945215
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:01 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Heej dat is gek, want net was het nog dat wanneer je niks doet aan de bar niemand iets bereikt.

We hebben het niet over praten of leren kennen. Ik moet het ook van me babbel hebben, geef ik je eerlijk toe.

Maar jij zegt dat niemand aanspraak krijgt als die niks doet. Dat ben ik niet met je eens en jij ook niet en spreekt je zelf dus tegen ;)
Aan de bar zitten doet nog steeds niets. Aanspraak doet ook niets. Het is aanspraak, niets meer dan dat. Ze kan je net zo goed als vriend zien.
pi_101945218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Volgens mij hebben de meesten hier het beeld van een stiekeme knijper in hun hoofd :') of een dronkenlap. We hebben het hier over iemand met enorm veel zelfvertrouwen, energie en seksuele lading die niet van z'n stuk af te brengen is. Dan is de kans op succes gewoon groot, helemaal als ze geen sociale contacten om zich heen heeft waarvoor ze haar reputatie moet beschermen.
Misschien dat jij het zou kunnen maken, Ronald, maar niet iedereen hier komt op tv :')
Finally, someone let me out of my cage
pi_101945362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Was jij dat nou ook die geen waarde hechtte aan wat vrienden en zo vinden van wat je doet/hoe je bent? Nooit waarde hechten aan wat anderen van je vinden vinid ik geen goede instelling. Dan laat je juist geen mensen binnen. Inderdaad ook een manier om nooit gekwetst te worden. Maar als jij een meisje echt leuk vindt, dan hecht je er normalitair waarde aan wat zij over jou denkt. Daar is niets mis mee. Doe je dat niet en denk je, voor haar weer tientallen anderen, dan ben je bezig met het benaderen van een ding ipv een persoon. Daar zal het versieren in jouw geval dan wel op neer komen?
Je komt zelf op plek nummer 1. Natuurlijk moet je er waarde aan hechten, maar niet dat het jouw levenspad teveel laat afwijken. Het heeft allemaal te maken met balanceren, en de meeste mensen geven net teveel om wat de omgeving over hun denkt. Een klein groepje denkt juist te weinig om hun omgeving, dat kleine groepje mensen moet natuurlijk juist wel iets meer geven om de dingen om hun heen.

De meeste mensen in het topic geven iets teveel om wat andere mensen over hun denken. Dit is in het algemeen ook zo. Het kleine groepje dat ongecalibreerd rotzooi trapt licht ik niet uit omdat ik zo'n iemand nog niet ben tegengekomen.

Ja ik trap soms rotzooi, maar ik kom er wel mee weg omdat ik mezelf ben op zo'n moment. Dan kunnen mensen het opeens wel waarderen als ik gewoon "stout" bezig ben. Maar dit zit soms wel dicht op de grens met wat geaccepteerd is.
pi_101945443
Als je gelooft dat het kan, dan kan het ook. En als je het vaak genoeg doet, dan weet je dat het kan.

Een maat van me vingerde een keer trouwens een meid op de dansvloer. Op dat moment wist hij dat het kon, en daardoor kon hij het. Maar hij heeft het nog niet vaak genoeg gedaan denk ik om het te weten dat het kan :D Dan pas heb je consistente resultaten omdat je uit ervaring het al zo vaak hebt gedaan dat het niets voorstelt.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:13:07 #128
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101945525
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:10 schreef firefly3 het volgende:
Als je gelooft dat het kan, dan kan het ook.
Mensen als we dit in acht nemen komt het allemaal goed.
C'est la vie
  woensdag 14 september 2011 @ 18:13:55 #129
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101945543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:10 schreef firefly3 het volgende:
Als je gelooft dat het kan, dan kan het ook. En als je het vaak genoeg doet, dan weet je dat het kan.

Een maat van me vingerde een keer trouwens een meid op de dansvloer. Op dat moment wist hij dat het kon, en daardoor kon hij het. Maar hij heeft het nog niet vaak genoeg gedaan denk ik om het te weten dat het kan :D Dan pas heb je consistente resultaten omdat je uit ervaring het al zo vaak hebt gedaan dat het niets voorstelt.
En dan over de rest: He als jij het gelooft. ^O^
C'est la vie
pi_101945565
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:13 schreef heloef het volgende:

[..]

Als je er niet in gelooft dat het goed gaat komen, is de kans groot dat ze je al bij voorbaat afwijst. Door je subcommunicatie ben je dan al onaantrekkelijk.
pi_101945585
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:13 schreef heloef het volgende:

[..]

Nu is het pas echt een religie. Geloven dat het kan, dan kan het ook.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:15:28 #132
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101945587
In een hoerenclub kan dat allemaal idd, daar betaal je ook voor.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:19:03 #133
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101945678
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nu is het pas echt een religie. Geloven dat het kan, dan kan het ook.
Dat is in ieder geval een goede instelling.
De rest wat hij zei heb ik hartelijk om moeten lachen.
C'est la vie
pi_101945686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:15 schreef kedge het volgende:
In een hoerenclub kan dat allemaal idd, daar betaal je ook voor.
Zelfs in een hoerenclub kan niet alles....ook daar zijn (sociale) omgangsregels.
pi_101945700
Op het begin is het blindelings vrouwen aanspreken, proberen te zoenen enzo. Maar op een gegeven moment heb je een basis voor je zelfvertrouwen want het gaat steeds gemakkelijker en vloeiender. Verder laat je steeds meer van jezelf zien, want je ontdekt dat ze juist gek op je is op wie je van binnen bent. Je kunt wel grapjes maken over geloven, maar in jezelf geloven dat de handelingen die je doet succesvol zijn, is dat niet dat woord dat heet zelfvertrouwen? ;)
pi_101945704
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:06 schreef firefly3 het volgende:

De meeste mensen in het topic geven iets teveel om wat andere mensen over hun denken. Dit is in het algemeen ook zo.
Dat klopt, dat gaf ik ook aan.

quote:
Ja ik trap soms rotzooi, maar ik kom er wel mee weg omdat ik mezelf ben op zo'n moment. Dan kunnen mensen het opeens wel waarderen als ik gewoon "stout" bezig ben. Maar dit zit soms wel dicht op de grens met wat geaccepteerd is.
Je komt er niet mee weg omdat je jezelf bent. Het is van zoveel meer factoren afhankelijk. Je kan er enigszins controle op uitoefenen door inderdaad zelfverzekerd te zijn, maar het is niet alles bepalend. Dat slaat nergens op. Komt nog eens bij dat jezelf zijn zo'n vaag begrip is. In zekere zin ben je namelijk altijd jezelf.
  woensdag 14 september 2011 @ 18:21:09 #137
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101945739
Ik sla iemand dood maar ben 100% mezelf en kom er mee weg.
C'est la vie
pi_101945756
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat klopt, dat gaf ik ook aan.

[..]

Je komt er niet mee weg omdat je jezelf bent. Het is van zoveel meer factoren afhankelijk. Je kan er enigszins controle op uitoefenen door inderdaad zelfverzekerd te zijn, maar het is niet alles bepalend. Dat slaat nergens op. Komt nog eens bij dat jezelf zijn zo'n vaag begrip is. In zekere zin ben je namelijk altijd jezelf.
Veel mensen zijn niet hunzelf, bizar veel. Het is erg veel bepalend hoe zelf verzekerd je bent. Laat de externe factoren die je toch niet onder controle hebt met rust.
pi_101945813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Veel mensen zijn niet hunzelf, bizar veel.
Wie zijn ze dan?
pi_101945881
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wie zijn ze dan?
Mensen die een openingszin nodig hebben en netjes gekleed moeten zijn (vinden ze) etc. Zenuwen kunnen ervoor zorgen dat je niet jezelf bent. En zo'n beetje elke gast die een vrouw benaderd zie je zenuwen hebben. Als je veel ervaring hebt, zie je zelfs de subtiele dingen die je misschien zelf vroeger ook deed.
pi_101945925
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:27 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Mensen die een openingszin nodig hebben en netjes gekleed moeten zijn (vinden ze) etc. Zenuwen kunnen ervoor zorgen dat je niet jezelf bent. En zo'n beetje elke gast die een vrouw benaderd zie je zenuwen hebben. Als je veel ervaring hebt, zie je zelfs de subtiele dingen die je misschien zelf vroeger ook deed.
Als je jezelf niet bent...wie ben je dan wel? Dat was de vraag....
pi_101946187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Veel mensen zijn niet hunzelf, bizar veel. Het is erg veel bepalend hoe zelf verzekerd je bent. Laat de externe factoren die je toch niet onder controle hebt met rust.
Nogmaals, het is een vaag begrip. Je kan strict genomen namelijk niet iemand anders dan jezelf zijn. Iedereen past zich aan aan zijn/haar omgeving. Dat moet om te kunnen functioneren in verschillende situaties die vaak net iets anders van je vragen. Als je onzeker bent, kan je niet het maximale uit jezelf halen. Maar ben je dan niet jezelf? Jawel, alleen dan je onzekere zelf. Zelfs acteurs en actrices zijn op een bepaalde manier zichzelf in een rol, omdat ze bij het spelen van een rol putten uit eigen ervaringen.

Nou spelen ze natuurlijk niet zichzelf (al beweren ze soms hun rol niet te spelen maar die persoon voor een tijd lang echt te worden), maar ik vind dat wel een geval waarbij je kan zeggen niet jezelf te zijn. Net zoals wanneer je liegt over wie je bent en je bewust anders voor gaat doen. Maar onzekerheid (angst) is gewoon een emotie. Het is wie jij op dat moment bent, hoe je je voelt.

Als je bedoelt met 'niet jezelf zijn' je bijvoorbeeld niet op je gemak voelen, dan ben ik het wel met je eens. Het is belangrijk om je op je gemak te voelen en het zal vast zo zijn dat veel mensen dat in (veelal onbekende) situaties niet doen. Maar in onbekende situaties vind ik het logisch (oefening kan helpen). In onbekende situaties weet je niet wat je kan verwachten, dat maakt je kwetsbaar. Het is menselijk. Pas als je in situaties die voor jou bekend moeten zijn je niet op je gemak voelt, dan vormt het IMHO een probleem.

In vreemde situaties is het normaal om even te moeten wennen, hoogte te krijgen van de nieuwe indrukken. Bij kat-uit-de-boom-kijk mensen duurt dat wennen vaak wat langer dan bij extraverte mensen, maar ook extraverte mensen zullen zich niet meteen helemaal op hun gemak voelen zoals ze dat bij vrienden of thuis hebben. Je maakt eerst inschattingen, observeert.

Dus wat is mijn punt? "Je moet jezelf zijn" zijn loze woorden waar niemand wat aan heeft.
pi_101946236
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wie zijn ze dan?
Precies.
pi_101946347
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Precies.
Leuk om de hele tekst van jou hier boven te lezen en ik vind het zelf ook altijd zwaar gelul als mensen zeggen dat ze zichzelf niet zijn.

Mijn wedervraag is dan altijd.... Wie ben je dan wel? :s)
  woensdag 14 september 2011 @ 18:43:46 #145
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_101946442
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Leuk om de hele tekst van jou hier boven te lezen en ik vind het zelf ook altijd zwaar gelul als mensen zeggen dat ze zichzelf niet zijn.

Mijn wedervraag is dan altijd.... Wie ben je dan wel? :s)
Je bent altijd jezelf.
Je moeder is een hamster
  woensdag 14 september 2011 @ 18:47:39 #146
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101946564
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:43 schreef Crutch het volgende:

[..]

Je bent altijd jezelf.
Ik geloof dat mensen verschillende kanten hebben maar dat je altijd je zelf bent.
C'est la vie
  woensdag 14 september 2011 @ 18:53:47 #147
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101946823
Ik spreek uit ervaring: je kan je best compleet anders voordoen. Zelfs zolang dat het gewoon jezelf zijn wordt.

Dus ja, het kan ook dat je niet jezelf bent. Maar aangezien je dan dingen doet of zegt die je normaal niet zegt, wordt dit vanzelf wel jezelf, omdat het normaal wordt voor je.

Dus je kunt wel ooit niet jezelf zijn maar dat duurt nooit lang.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_101947092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:53 schreef Newbie114 het volgende:
Ik spreek uit ervaring: je kan je best compleet anders voordoen. Zelfs zolang dat het gewoon jezelf zijn wordt.

Dus ja, het kan ook dat je niet jezelf bent. Maar aangezien je dan dingen doet of zegt die je normaal niet zegt, wordt dit vanzelf wel jezelf, omdat het normaal wordt voor je.

Dus je kunt wel ooit niet jezelf zijn maar dat duurt nooit lang.
Dan speel je echt een rol. Maar dat is niet iets wat veel mensen doen toch? Daarom denk ik dat firefly meer bedoelt dat mensen zich vaak niet op hun gemak voelen. Anders gaat het niet op.

Ik vind me dat trouwens moeilijk voor te stellen, echt niet jezelf zijn en dus een rol spelen in normale situaties. Dat zou ik nog geen dag volhouden.

Maar stel het is zo en veel mensen zijn niet zichzelf, dan heb je alsnog niets aan een tip als 'wees jezelf'. Dat is van hetzelfde niveau als tegen een depressief persoon zeggen 'wees niet zo depressief' of tegen een onzeker iemand 'doe niet zo onzeker'. Dat benoemt alleen het probleem, het helpt niet bij het oplossen ervan.

Heb een meisje gekend dat er al niet tegen kon als ze een keer de slappe lach had ergens om. Dan vond ze zich niet zichzelf, dat hoorde niet bij haar. Compleet absurd heb ik haar toen gezegd. Het zijn emoties. Als jij dat voelt dan uit je dat, niemand heeft slechts één kant.
pi_101947136
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nogmaals, het is een vaag begrip. Je kan strict genomen namelijk niet iemand anders dan jezelf zijn. Iedereen past zich aan aan zijn/haar omgeving. Dat moet om te kunnen functioneren in verschillende situaties die vaak net iets anders van je vragen. Als je onzeker bent, kan je niet het maximale uit jezelf halen. Maar ben je dan niet jezelf? Jawel, alleen dan je onzekere zelf. Zelfs acteurs en actrices zijn op een bepaalde manier zichzelf in een rol, omdat ze bij het spelen van een rol putten uit eigen ervaringen.

Nou spelen ze natuurlijk niet zichzelf (al beweren ze soms hun rol niet te spelen maar die persoon voor een tijd lang echt te worden), maar ik vind dat wel een geval waarbij je kan zeggen niet jezelf te zijn. Net zoals wanneer je liegt over wie je bent en je bewust anders voor gaat doen. Maar onzekerheid (angst) is gewoon een emotie. Het is wie jij op dat moment bent, hoe je je voelt.

Als je bedoelt met 'niet jezelf zijn' je bijvoorbeeld niet op je gemak voelen, dan ben ik het wel met je eens. Het is belangrijk om je op je gemak te voelen en het zal vast zo zijn dat veel mensen dat in (veelal onbekende) situaties niet doen. Maar in onbekende situaties vind ik het logisch (oefening kan helpen). In onbekende situaties weet je niet wat je kan verwachten, dat maakt je kwetsbaar. Het is menselijk. Pas als je in situaties die voor jou bekend moeten zijn je niet op je gemak voelt, dan vormt het IMHO een probleem.

In vreemde situaties is het normaal om even te moeten wennen, hoogte te krijgen van de nieuwe indrukken. Bij kat-uit-de-boom-kijk mensen duurt dat wennen vaak wat langer dan bij extraverte mensen, maar ook extraverte mensen zullen zich niet meteen helemaal op hun gemak voelen zoals ze dat bij vrienden of thuis hebben. Je maakt eerst inschattingen, observeert.

Dus wat is mijn punt? "Je moet jezelf zijn" zijn loze woorden waar niemand wat aan heeft.
Je onzekere zelf is niet jezelf. Want als je zenuwachtig bent doe je de meest rare handelingen die je eigenlijk niet wilt doen. Als iemand op zijn benen zit te trillen, dan zeg je toch ook niet tegen diegene, zo is hij? Want dat is hij niet, zijn lichaam reageert op een ongemakkelijke situatie.

Dus kort maar krachting: Als je zenuwachtig bent is je balans verstoord en ga je rare dingen doen die je normaal niet doet, en waarbij je jezelf niet hoeft te identificeren als die persoon. Want zo ben jij niet, je slaat op tilt.
pi_101947224
Ik ben in iedere situatie weer anders. Op m'n werk krijg ik te horen hoe spontaan/enthousiast/actief en leuk ik wel niet ben terwijl ik soms ook te horen krijg dat ik terughoudend ben (bijv. van mijn coach op school).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')