abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108906115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:20 schreef fratsman het volgende:
Grote stukken paprika in de macaroni/spaghetti. :r Nog nooit bij een Italiaan gezien, maar ipv tomaat ging er bij ons paprika door. :r Ik eet die troep nog steeds niet, bij de gedachte aan paprika alleen al moet ik kokhalzen. :'(
Paprika. _O_

Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk. :9~
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_108906169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...

Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt") :)

Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.

Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!

De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!

En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Dat jeugdtrauma van de schoolmelk deel ik, gadverdamme zeg, jaar in jaar uit elke dag die gore witte troep drinken. De laatste keer dat ik ooit melk heb gedronken was op de laatste dag dat ik op de basisschool zat, toen heb ik het voor altijd afgezworen. :r
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 15:03:23 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108906240
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...

Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt") :)

Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.

Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!

De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!

En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?

Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108906507
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Paprika. _O_

Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk. :9~
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar ik kom er niet van af. :'(
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 15:20:10 #180
91830 MaximusTG
pi_108906778
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?

Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.
pi_108908831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt. :D
jawel hoor, er zijn nog altijd mensen die de term 'toet' gebruiken tegen hun kinderen O-)
"kom schat, even je toetje boenen met een toetenboenerdoekje" :D

ontopic; gekookte niertjes. gadverdamme *ril* gewoon niertjes in water geplemt en gekookt. ieeeeeeeew
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 16:29:14 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108909005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.
dat is toch wel weg te rationaliseren als mens zijnde :Y
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 16:35:12 #183
91830 MaximusTG
pi_108909194
Zou je wel verwachten he? In de praktijk is dat toch een stuk lastiger..
Heb het zelf bv met herfstbok. Paar jaar terug had ik een herfstbokborrel (50 cent per glas). En toen heb ik er veel te veel van op. Goed 'ziek' van geworden. En nog steeds vind ik die zoetige lucht van dat soort bier niet lekker. Tis wel afgezwakt ja.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 16:37:50 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108909282
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef MaximusTG het volgende:
Heb het zelf bv met herfstbok. Paar jaar terug had ik een herfstbokborrel (50 cent per glas). En toen heb ik er veel te veel van op. Goed 'ziek' van geworden. En nog steeds vind ik die zoetige lucht van dat soort bier niet lekker. Tis wel afgezwakt ja.
haha ik had dat ook met bier de eerste keer dat ik ervan moest kotsen (herinner de rest van de avond niet en zulks) toen heb ik toch minstens een week bier niet lekker gevonden :') maarja toen was het weer weekend :P
pi_108909284
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat is toch wel weg te rationaliseren als mens zijnde :Y
Ik heb ooit eens vreselijk gebraakt van Sambuca, en dat smaakt op de weg terug nog minder lekker dan op de heenweg. Sindsdien kan ik al kokneigingen krijgen van de geur van een willekeurig anijsdrankje. Ik kan me best voorstellen dat dat met eten ook zo gaat.
pi_108912594
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tsja, na zo'n 4 jaar vieze, warme, melk (Advies van een paar leraren: Neus dicht en drinken maar!) is melk voor mij gelijk aan vieze, zure, warme zooi.

Zelfde met de pannenkoeken: Als ik aan die dingen denk, denk ik automatisch aan die dikke, half vloeibare, dingen van school.
(Overigens hadden heel veel klasgenootjes met schoolmelk hetzelfde probleem, en drinkt mijn broertje bijvoorbeeld ook nog altijd uitsluitend chocolademelk ipv melk)
pi_109001500
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens vreselijk gebraakt van Sambuca, en dat smaakt op de weg terug nog minder lekker dan op de heenweg. Sindsdien kan ik al kokneigingen krijgen van de geur van een willekeurig anijsdrankje. Ik kan me best voorstellen dat dat met eten ook zo gaat.
Voor mij geldt precies hetzelfde, elke keer met uitgaan ruik ik het weer en draait mijn maag zich bijna om haha. Gelukkig heb ik er verder geen aversie voor anijs door opgelopen, alleen de geur van sambuca in combinatie met de wetenschap dat het sambuca is haha
pi_109003277
Ik heb tot mijn 7 de jaar regelmatig in het ziekenhuis gelegen. En kreeg altijd babyvoeding. De geur alleen al maakt me over me nek gaan. :r

Daarnaast bloedworst elke zaterdag bij opa :r En pekelvlees op je boterham :r
pi_109015748
quote:
Dat heb ik met frikandellen. :') We zijn nu ruim 20 jaar verder en zo af en toe eet ik er eentje en gruwel dan nog maar een heel klein beetje. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 12 maart 2012 @ 17:04:51 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109016504
quote:
Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109016669
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.
dat heeft niks met die buikgriep van doen, kruidnagel *is* gewoon smerig :r
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 12 maart 2012 @ 17:31:08 #192
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109017404
NIET!
  maandag 12 maart 2012 @ 17:33:24 #193
45206 Pietverdriet
pi_109017489
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 17:34:20 #194
91830 MaximusTG
pi_109017528
Nee, kruidnagel is juist een onmisbare smaakmaker in veel gerechten! Tenzij je er dus van over je nek van gaat :P.
Maar het is wel duidelijk, met mijn verhaal, Bosbeetle, nijenhuisjeroen, Cat22, Pietverdriet, dat geconditioneerde smaakaversie iets is wat prima op mensen toepasbaar is...
pi_109020134
Ow ja, een vriendin die maizena door diepvriesspinazie deed... waarna ik heel verbaasd vroeg wat voor snot er op mn bord lag. Om het af te maken deed ze er vervolgens nog een kwak curryketchup overheen. Rrrrril.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  maandag 12 maart 2012 @ 18:57:58 #196
45206 Pietverdriet
pi_109020344
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:50 schreef Jannuk het volgende:
Ow ja, een vriendin die maizena door diepvriesspinazie deed... waarna ik heel verbaasd vroeg wat voor snot er op mn bord lag. Om het af te maken deed ze er vervolgens nog een kwak curryketchup overheen. Rrrrril.
Terwijl spinazie heel lekker is, als je het niet hakt, maar gewoon kort kookt, blaadjes goed uitdrukt,mmmmm
  maandag 12 maart 2012 @ 19:39:55 #197
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_109022179
op de basisschool naar de boer om te zien waar melk vandaan kwam (alsof we dat nog niet wisten), met zijn allen ff verse melk proeven. Ik ging over mijn nek en heb sindsdien nooit meer melk gedronken. Uitzonderingen zijn melk met een smaakje.
En aardbei :'( mijn broertje was en is nog steeds een ontzettende zeur met eten. En omdat hij zo slecht at en van alle vruchten alleen maar aardbei lust, was alles met aardbei; aardbei ranja, aardbeien jam, aardbei kwarktaart, aardbeien snoepje. Ik was blij als ik ergens anders iets kreeg wat niet naar aardbei smaakte. Ik weiger nu ook producten met aardbei te eten, verse aardbeien gaan er nog wel in.
Sla eten bij oma! Vers uit de tuin, met gratis vlees dat nog kruipt met huisje en al natuurlijk. Owja en met overmatig slasaus. Sowieso blanco slasaus :{
Een goede vriendin waar ik een tijdje veel at, daar aten ze alleen maar draadjesvlees. Gruwel.
Op een uitwisseling naar Italië 2x daags pasta; maar dan ook alleen spaghetti met simpele tomatensaus. Ik heb echt maanden daarna geen pasta willen eten.
En dan het macaroni verhaal; mijn moeder maakt het met boterhamworst en ham uit blik, een beetje prei en een zakje macaroni kruiden. Bleh, ik eet dat dus mooi ook niet.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 19:41:51 #198
91830 MaximusTG
pi_109022276
Ik durf te wedden dat er zeker wel basisschoolkinderen zijn die niet weten dat melk van koeien komt. Die denken dat het in een fabriek wordt gemaakt.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:44:26 #199
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_109022405
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef MaximusTG het volgende:
Ik durf te wedden dat er zeker wel basisschoolkinderen zijn die niet weten dat melk van koeien komt. Die denken dat het in een fabriek wordt gemaakt.
ik kom uit de achterhoek... waar iedereen wel iemand kende die boer was, met de dochter van een melkboer in de klas...
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 19:49:56 #200
91830 MaximusTG
pi_109022708
Oh, ja, ik uit Gelderland, ook een vrij boerige regio. Weet nog goed dat ze op een gegeven moment zo'n houten koe hadden met een rubberen uier met melk. Mocht je zelf melken :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')