Paprika.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:20 schreef fratsman het volgende:
Grote stukken paprika in de macaroni/spaghetti.Nog nooit bij een Italiaan gezien, maar ipv tomaat ging er bij ons paprika door.
Ik eet die troep nog steeds niet, bij de gedachte aan paprika alleen al moet ik kokhalzen.
Dat jeugdtrauma van de schoolmelk deel ik, gadverdamme zeg, jaar in jaar uit elke dag die gore witte troep drinken. De laatste keer dat ik ooit melk heb gedronken was op de laatste dag dat ik op de basisschool zat, toen heb ik het voor altijd afgezworen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...
Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt")
Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.
Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!
De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!
En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aleria het volgende:
Mijn moeder hield erg veel van typisch Hollandse gerechten:
Slap gekookte groente, stamppotten...
Hou blijkbaar niet van dat slappe gedoe, dus at ik zo min mogelijk groeten.
Na de middelbare school gingen we een keertje wokken, en toen at ik het ineens wel omdat het niet zo slap was! (Daarna werd er ook thuis regelmatig "gewokt")
Verder een schooltrauma:
Schoolmelk en pannenkoeken.
Mijn eerste basisschool had "gewone" schoolmelk, in die pakjes met dat konijntje. Ik schijn tot dan toe melk gelust te hebben!
De volgende basisschool was oh zo milieu bewust: GEEN pakjes melk, WEL plastic flessen die werden ingeschonken in plastic bekers! Met kleuren als donkergroen, donkerblauw, bordeaux rood...
Natuurlijk werd er VOOR de pauze (15 minuten) ingeschonken, en mocht er pas NA de pauze gedronken worden --> lauwe, vies uitziende melk, in bekers waarin soms zelfs schimmel zat...
Heb sinds groep 8 geen melk meer (durven) drinken. Gadver!
En de pannenkoeken bij de sportdag/werkweek.
Thuis: Lekkere, dunne, pannenkoeken.
Daar: Hele dikke, vette, half vloeibaar-van-binnen... Het heeft echt 8 jaar geduurd voordat ik weer een pannenkoek at, en zelfs nu, 12 jaar na de basisschool, bijna nooit meer...
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd maar ik kom er niet van af.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Paprika.![]()
Onwijs lekker en heel erg gezond. Rauw, gegrild, gebakken, allemaal heerlijk.
Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?
Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
jawel hoor, er zijn nog altijd mensen die de term 'toet' gebruiken tegen hun kinderenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet wel wat het betekent maar het is echt zo'n woord wat niemand gebruikt. En zeker niet als je het niet tegen een kind hebt.
dat is toch wel weg te rationaliseren als mens zijndequote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:20 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Noemen ze geconditioneerde smaakaversie. Soort van Pavlov.
haha ik had dat ook met bier de eerste keer dat ik ervan moest kotsen (herinner de rest van de avond niet en zulks) toen heb ik toch minstens een week bier niet lekker gevondenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef MaximusTG het volgende:
Zou je wel verwachten he? In de praktijk is dat toch een stuk lastiger..
Heb het zelf bv met herfstbok. Paar jaar terug had ik een herfstbokborrel (50 cent per glas). En toen heb ik er veel te veel van op. Goed 'ziek' van geworden. En nog steeds vind ik die zoetige lucht van dat soort bier niet lekker. Tis wel afgezwakt ja.
Ik heb ooit eens vreselijk gebraakt van Sambuca, en dat smaakt op de weg terug nog minder lekker dan op de heenweg. Sindsdien kan ik al kokneigingen krijgen van de geur van een willekeurig anijsdrankje. Ik kan me best voorstellen dat dat met eten ook zo gaat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat is toch wel weg te rationaliseren als mens zijnde
Tsja, na zo'n 4 jaar vieze, warme, melk (Advies van een paar leraren: Neus dicht en drinken maar!) is melk voor mij gelijk aan vieze, zure, warme zooi.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo zou je als je een keer de niet lekkere variant gehad hebt de lekker variant niet meer eten ? Als je een keer een vieze bonbon hebt gehad dan zijn toch niet alle bonbons vies ?
Ik snap die moeilijkheden met eten nooit zo.
Voor mij geldt precies hetzelfde, elke keer met uitgaan ruik ik het weer en draait mijn maag zich bijna om haha. Gelukkig heb ik er verder geen aversie voor anijs door opgelopen, alleen de geur van sambuca in combinatie met de wetenschap dat het sambuca is hahaquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:37 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens vreselijk gebraakt van Sambuca, en dat smaakt op de weg terug nog minder lekker dan op de heenweg. Sindsdien kan ik al kokneigingen krijgen van de geur van een willekeurig anijsdrankje. Ik kan me best voorstellen dat dat met eten ook zo gaat.
Dat heb ik met frikandellen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef MaximusTG het volgende:
Heb het zelf bv met herfstbok. Paar jaar terug had ik een herfstbokborrel (50 cent per glas). En toen heb ik er veel te veel van op. Goed 'ziek' van geworden. En nog steeds vind ik die zoetige lucht van dat soort bier niet lekker. Tis wel afgezwakt ja.
Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef MaximusTG het volgende:
dat heeft niks met die buikgriep van doen, kruidnagel *is* gewoon smerigquote:Op maandag 12 maart 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb dat met kruidnagel, ooit worst gegeten met veel kruidnagel en de nacht daarop sloeg een buikgriep toe, de geur van kruidnagel kwam weer mee naar buiten en sindsdien kan ik het niet meer luchten of zien.
Terwijl spinazie heel lekker is, als je het niet hakt, maar gewoon kort kookt, blaadjes goed uitdrukt,mmmmmquote:Op maandag 12 maart 2012 18:50 schreef Jannuk het volgende:
Ow ja, een vriendin die maizena door diepvriesspinazie deed... waarna ik heel verbaasd vroeg wat voor snot er op mn bord lag. Om het af te maken deed ze er vervolgens nog een kwak curryketchup overheen. Rrrrril.
ik kom uit de achterhoek... waar iedereen wel iemand kende die boer was, met de dochter van een melkboer in de klas...quote:Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef MaximusTG het volgende:
Ik durf te wedden dat er zeker wel basisschoolkinderen zijn die niet weten dat melk van koeien komt. Die denken dat het in een fabriek wordt gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |