Doorgaanquote:Er is in NL nog steeds een groeiend tekort aan goede technici. En dat lijkt niet minder te worden hoe hard universiteiten en hogescholen hun best ook doen. En dat is voor onze economie erg jammer.
Wat kunnen we als NL doen om het beter te maken?
-De studies goedkoper maken en meer jaren studiefinanciering geven? Itt popi jopi studies.
-Campussen inrichten rondom technische onderwijsinstellingen?
-Baangaranties regelen voor mensen met een diploma?
Ben ik wel een voorstander van, maar voor de vrouwen is het minder leuk. Een uitzondering daargelaten (en die moeten we koesteren) hebben vrouwen moeite met techniek.quote:Op woensdag 14 september 2011 12:21 schreef VuilnisMetaal het volgende:
-Meer vrouwen aantrekken, die trekken meer mannen aan.
Dit.quote:Op woensdag 14 september 2011 12:21 schreef VuilnisMetaal het volgende:
-Meer vrouwen aantrekken, die trekken meer mannen aan.
Ah, daarom zitten wij van journalistiek met techniekquote:Op woensdag 14 september 2011 12:48 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dit.
Je moet scholen combineren, zodat mensen op technische scholen ook nog vrouwen tegenkomen. Nu zit economie en techniek voornamelijk gesplitst.
Ik zou echt niemand aanraden om techniek te gaan doen, om deze reden alleen al.
Ja en? Een land vol filosofen is onwenselijk.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:11 schreef Louis22 het volgende:
Niet doen. Technologisering = zijnsvergetelheid.
Filosofie parasiteert op de domheden van andere mensen. Het enige nut van filosofie is het opruimen van de stupiditeiten van politici, economen, wetenschappers etc. Als daar een einde wordt gemaakt, hebben we ook geen behoefte meer aan filosofie.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:30 schreef waht het volgende:
[..]
Ja en? Een land vol filosofen is onwenselijk.
En zo wordt een prima topic kapot getrolld, jammer...quote:Op woensdag 14 september 2011 13:11 schreef Louis22 het volgende:
Niet doen. Technologisering = zijnsvergetelheid.
Ja ok, maar degene die mijn computer heeft gemaakt ben ik toch best dankbaar.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:33 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Filosofie parasiteert op de domheden van andere mensen. Het enige nut van filosofie is het opruimen van de stupiditeiten van politici, economen, wetenschappers etc. Als daar een einde wordt gemaakt, hebben we ook geen behoefte meer aan filosofie.
En dat gaat op de TU/e alleen nog maar erger worden, aangezien er vanaf 2012 een gezamenlijke bachelor gaat komen.quote:Op woensdag 14 september 2011 12:25 schreef GSbrder het volgende:
Alle technische universiteiten leiden tegenwoordig nog enkel “managers” op, omdat het niet sexy genoeg gevonden wordt door middelbare scholieren om een vak te leren.
Je bedoelt dat computers voor minder nuttige zaken worden gebruikt?! Een computer doet zelf namelijk niets zonder dat een mens daartoe de opdracht geeft.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:55 schreef Louis22 het volgende:
Voor mij had het niet gehoeven. Natuurlijk, gegeven de behoefte aan informatie, gegeven een hele reeks sociaal-economisch-politiek-historische omstandigheden, is de computer reuzehandig. Maar op zich is het nogal een nutteloos ding.
Nee, dat het alleen nuttig is in een bepaalde situatie die niet noodzakelijk of eeuwig of anderszins gegeven is. Computers doen wel dingen waartoe mensen ze geen opdracht hebben gegeven, want het zijn ook gewoon fysische objecten, die onderworpen zijn aan natuurwetten die de mensen niet van A tot Z overzien. Als je zegt dat computers alleen doen waartoe wij ze opdracht geven, is dat of tautologisch, je sluit nl. datgene wat computers ook doen, maar waar we ze geen opdracht toe geven (overhit raken, slijten etc.) uit, of het is onwaar.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je bedoelt dat computers voor minder nuttige zaken worden gebruikt?! Een computer doet zelf namelijk niets zonder dat een mens daartoe de opdracht geeft.
Overhit raken en slijten is het gevolg van processen die computers ondergaan, niet van processen die computers zelf uitvoeren.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:06 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Nee, dat het alleen nuttig is in een bepaalde situatie die niet noodzakelijk of eeuwig of anderszins gegeven is. Computers doen wel dingen waartoe mensen ze geen opdracht hebben gegeven, want het zijn ook gewoon fysische objecten, die onderworpen zijn aan natuurwetten die de mensen niet van A tot Z overzien. Als je zegt dat computers alleen doen waartoe wij ze opdracht geven, is dat of tautologisch, je sluit nl. datgene wat computers ook doen, maar waar we ze geen opdracht toe geven (overhit raken, slijten etc.) uit, of het is onwaar.
Dat zeg ik dus. Je definieert 'computer' als een ding dat de bevelen van programmeurs opvolgt. Als je het zo definieert, voegt het niks toe te zeggen dat een computer alleen bevelen opvolgt. Of het is tautologisch, of het is onwaar. Net als bv. de notie van survival of the fittest.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:11 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Overhit raken en slijten is het gevolg van processen die computers ondergaan, niet van processen die computers zelf uitvoeren.
En laten we hieronder weer ontopic verder gaan.
Haha, nee.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:33 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Filosofie parasiteert op de domheden van andere mensen. Het enige nut van filosofie is het opruimen van de stupiditeiten van politici, economen, wetenschappers etc. Als daar een einde wordt gemaakt, hebben we ook geen behoefte meer aan filosofie.
Een land met alleen maar techneuten is ook onwenselijk.quote:Op woensdag 14 september 2011 13:30 schreef waht het volgende:
[..]
Ja en? Een land vol filosofen is onwenselijk.
Maar dat creatief denken in de techniek kan alleen op basis van kennis worden gedaan. Aan "lelijke uitvindingen" heeft niemand wat.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:50 schreef MadScientist het volgende:
Je kunt wel dom gaan roepen dat leerlingen "thuis maar lelijke tekeningen maken" (echt hoor...) maar ook in de techniek zijn degenen die uiteindelijk het beste werk afleveren degenen die creatief kunnen denken.
Exact, dus een bepaalde mix zal volstaan.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:50 schreef MadScientist het volgende:
[..]
Een land met alleen maar techneuten is ook onwenselijk.
Onderwijs wordt steeds meer gericht op vaardigheden die gevraagd worden in de economie (vandaar ook die manager types die worden uitgepoept), in plaats van geestelijke ontwikkeling.
Je kunt wel dom gaan roepen dat leerlingen "thuis maar lelijke tekeningen maken" (echt hoor...) maar ook in de techniek zijn degenen die uiteindelijk het beste werk afleveren degenen die creatief kunnen denken.
De vrouwen die er op zitten hebben anders aardig cum laudes...quote:Op woensdag 14 september 2011 12:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben ik wel een voorstander van, maar voor de vrouwen is het minder leuk. Een uitzondering daargelaten (en die moeten we koesteren) hebben vrouwen moeite met techniek.
Nee maar dat is ook niet wat ik zeg. Juist een combinatie van technisch inzicht en creatief denken is nuttig. Het onderwijs van tegenwoordig lijkt er meer op gericht om creativiteit uit de leerlingen te persen dan om het te stimuleren.quote:Op woensdag 14 september 2011 14:57 schreef Lyrebird het volgende:
Met alleen creatief denken, kom je er tegenwoordig niet.
Klopt. Maar ik zie wel een trend (waar dit kabinet ook mee bezig is) dat er vooral wordt getrokken aan de economische kant van onderwijs. Dat vind ik een slechte trend (en dat is ook waar TS op inhaakt volgens mij).quote:Op woensdag 14 september 2011 14:57 schreef waht het volgende:
[..]
Exact, dus een bepaalde mix zal volstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |