quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ga in januari stage lopen om te kijken of zo'n groot kantoor mij bevalt. Daarna hoop ik als werkstudent nog even rond te kunnen kijken.
Baker schijnt naarstig op zoek te zijn en Looyens heeft op hun site, en dat heb ik nog niet eerder gezien, een concreet startsalaris genoemd voor beginners, dus die zullen ook wel mensen nodig hebben.
Nu zijn bij een aantal grote kantoren de fiscalisten eigenlijk de oliemannetjes bij deals en draait het met name rond de VPB, daar richten de meeste studenten zich ook op. Als je waar meer in de DGA hoek gaat zitten is mijn indruk dat je erg gewild bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hoe ervaar jij de schaarste aan fiscalisten persoonlijk? Wordt er op de uni actief gerecruit of iets in die richting?
quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]Ja. Studievereniging houdt wat dat betreft warme banden met de grote kantoren en er zijn echt veel meeloopdagen, stage-mogelijkheden en andere vormen van activiteiten. Ook tentamentrainingen etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hoe ervaar jij de schaarste aan fiscalisten persoonlijk? Wordt er op de uni actief gerecruit of iets in die richting?
Zelf heb ik mij bewust op mijn studie geconcentreerd en een typische studentenbijbaan gehouden maar vind het nu wel leuk geweest.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Ik weet niet of je al op wikipedia hebt gekeken, maar ik vind het daar erg duidelijk uitgelegd.quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:33 schreef Tchock het volgende:
Lieve mensen, ik heb dinsdag een tentamen Constitutioneel Recht en ik heb een probleem. Ik snap het Meerenbergarrest echt voor geen meterIs er iemand hier die mij de essentie en gevolgen uit kan leggen? Ik heb zelfs een samenvatting, maar ik kom echt de originele tekst niet door
![]()
Is er iemand die mij kan helpen?Originele tekst is hier te vinden, en alleen de uitspraak van de HR is voor mij van belang.
Heb dinsdag hetzelfde tentamen, en (correct me if i'm wrong) volgens mij is de essentie dat de overheid niet zelfstandig AMVB's kan uitvoeren zonder grondslag in grondwet of formele wet. Maar dit werd later weer veranderd, dus hoe het nu ziet weet ik ook niet echt meer...quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:33 schreef Tchock het volgende:
Lieve mensen, ik heb dinsdag een tentamen Constitutioneel Recht en ik heb een probleem. Ik snap het Meerenbergarrest echt voor geen meterIs er iemand hier die mij de essentie en gevolgen uit kan leggen? Ik heb zelfs een samenvatting, maar ik kom echt de originele tekst niet door
![]()
Is er iemand die mij kan helpen?Originele tekst is hier te vinden, en alleen de uitspraak van de HR is voor mij van belang.
Niet echt, heb er al wat opzitten voor mijn andere studiequote:
Haha, inderdaad.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Niet echt, heb er al wat opzitten voor mijn andere studieOverigens moet ik Tchock nog steeds tegenkomen, of misschien ken ik hem al zonder het te weten?
Ik heb dus echt een leerprobleemquote:
Inleiding in de Rechtswetenschap noemen ze dat nu denk ik. Ik dacht dat dat niet moeilijk ging worden, meerkeuze enzoquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:48 schreef eriksd het volgende:
Nou, in ieder geval succes.
Constitutioneel recht was een eenvoudig tentamen.
Zou me wat dat betreft eerder richten op Encyclopedie (of hoe dat nu ook heet). Dat is altijd bijltjesdag.
Heeft naast bestuursrecht het laagste slagingspercentage.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inleiding in de Rechtswetenschap noemen ze dat nu denk ik. Ik dacht dat dat niet moeilijk ging worden, meerkeuze enzo
Nee. Dat tentamen is vrijdag, dus nog wat tijdquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heeft naast bestuursrecht het laagste slagingspercentage.
Heb je al wat oefententamens gemaakt?
Ikzelf begin 3 weken van tevoren altijd rustig met het doorlezen van de stof, dan de opdr en ppt's en daarna oefententamens. Lekker lange aanloopquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Dat tentamen is vrijdag, dus nog wat tijdDit komt echt niet goed
Nu ben ik zo mogelijk nog meer gestresst dan netquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ikzelf begin 3 weken van tevoren altijd rustig met het doorlezen van de stof, dan de opdr en ppt's en daarna oefententamens. Lekker lange aanloop
Mja, ik zou mij eerder richten op encyclopedie. Als je dat tentamen van vrijdag verbaggerd steven je bijna automatisch op de herkansing af.
Tentamens zijn totaal allebei 10. Inleiding heeft nog 5 praktijk er bij.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:00 schreef eriksd het volgende:
Hoeveel punten zijn die twee vakken eigenlijk. Nog steeds 20?
Aansprakelijkheidsrecht is een eitje.
Je bent een baas, onthoud dat.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:04 schreef Tchock het volgende:
Maar oké, ik heb dus nog één dag en morgen wat restuurtjes in de trein om Constitutioneel te acen. Tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |