We hebben gemaild. Ik heb een complete opzet gestuurd met hoofd- en deelvragen en dat was goed. We hebben afgesproken dat ik over een maand het eerste hoofdstuk inlever en dat we elkaar dan spreken op zijn kantoor.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Maar verder heb je hem/haar nog niet gesproken? Want hoe weet je dan dat je goed bezig bent?
Hoe bedoel je toestemming gekregen om te beginnen? als in dat het onderwerp goedgekeurd is?
Goed bezig!quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:40 schreef Dwyn het volgende:
[..]
We hebben gemaild. Ik heb een complete opzet gestuurd met hoofd- en deelvragen en dat was goed. We hebben afgesproken dat ik over een maand het eerste hoofdstuk inlever en dat we elkaar dan spreken op zijn kantoor.
Dan ben je al beter bezig dan de gemiddelde student. Als je dit volhoudt dan heb je nergens om zorgen over te maken. Een scriptie kan je binnen een week wegtikken als je beschikt over een goed onderwerp en bijbehorende hoofd en deelvragen. Dan is het gewoon een kwestie van de lijntjes inkleuren met de kennis die je verzameld hebt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:40 schreef Dwyn het volgende:
[..]
We hebben gemaild. Ik heb een complete opzet gestuurd met hoofd- en deelvragen en dat was goed. We hebben afgesproken dat ik over een maand het eerste hoofdstuk inlever en dat we elkaar dan spreken op zijn kantoor.
Niet echt..... je kunt van een 1jaarsvak ergens een oud tentamen vandaan halen en dan met de literatuur erbij kijken hoe ver je komt. Beetje een simulatie...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:38 schreef DanielBackward het volgende:
Kun je ergens testen oid of je het niveau van WO-Rechten aankunt?
De HBO'ers die ik ken, en dat zijn er niet zo veel, hebben wel meer moeite met de stof, maar kunnen het wel aan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:27 schreef DanielBackward het volgende:
Nou ik ben echt super geintereesseerd naar zit momenteel in havo 5ga volgend jaar hbo rechten doen en wil na me P naar uni. Maar ik lees erg veel dat hbo'ers de uni niet aan zouden kunnen. Ik denk zelf dat een goede motivatie en inzet veel meer waard is maar toch zou ik wil enige bevestiging willen hebben dat ik het niveau aankan.
Doe eerst maar ff het 1e jaar van het hbo. Als je dan met redelijk gemak mee kunt en een beetje zelfstandig bent, gaat dat best lukken bij Rechten. Zo moeilijk is het echt niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:27 schreef DanielBackward het volgende:
Nou ik ben echt super geintereesseerd naar zit momenteel in havo 5ga volgend jaar hbo rechten doen en wil na me P naar uni. Maar ik lees erg veel dat hbo'ers de uni niet aan zouden kunnen. Ik denk zelf dat een goede motivatie en inzet veel meer waard is maar toch zou ik wil enige bevestiging willen hebben dat ik het niveau aankan.
Lijkt me niet echt een aanbevelingquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:16 schreef Renesite het volgende:
Check..
Ex HBO'er aanwezig. Bc. gehaald
Ik kom zélfs vanaf het MBO. Dus dit moest wel via deze weg. Heb alleen wel met veel plezier éérst mijn HBO gehaaldquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt een aanbeveling![]()
Ik bedoel meer jouw aanduiding van de titel... wordt sinds 1991 niet meer verstrektquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:16 schreef Renesite het volgende:
Check..
Ex HBO'er aanwezig. Bc. gehaald
Bsc dan. Er staat Bachelor of Law op mijn diploma.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik bedoel meer jouw aanduiding van de titel... wordt sinds 1991 niet meer verstrekt. Maar je bedoelt wss LLB
Nog niet goed, dan is de titel LL.Bquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Bsc dan. Er staat Bachelor of Law op mijn diploma.
Zal hem er tzt. eens bijpakkenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nog niet goed, dan is de titel LL.B
Ik geloof dat Bsc ook als titel gehanteerd mag worden. Heb ook wel 's Msc zien staan op iemand z'n visitekaartje (quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nog niet goed, dan is de titel LL.B
Jij hebt duidelijk geen kater!quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:26 schreef Memento-Mori het volgende:
oh en het is ook geen titel he mensen maar een graad ofzo nouja ik heb bijna LL.M als t goed is yay
ja het is Bachelor of Laws maar de afkorting daarvan is LL.B: Legum Baccalaureusquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:32 schreef Renesite het volgende:
Er staat gewoon Bachelor of Law. Heb hem zélf niet gezien, ligt boven. Maar had een fotootje ervan ergens
Ahaaaaquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:34 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ja het is Bachelor of Laws maar de afkorting daarvan is LL.B: Legum Baccalaureus
Ik krijg ook op mijn post vand e UU, LL.B
bachelor=3 jarige bachelor uni of 4 jarige HBO opleidingquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:07 schreef eriksd het volgende:
Vreemd eigenlijk dat dit voor het HBO en Uni hetzelfde is.
Ja, ik weet dat de term gelijk is. Daar doel ik juist op. Het zijn fundamenteel andere opleidingen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:28 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
bachelor=3 jarige bachelor uni of 4 jarige HBO opleiding
das niks nieuws hoor
Zit nu in de master. Zoetjesaan eens kijken waar ik wil (kan) werken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:45 schreef Maharbal het volgende:
Hoe vordert de studie eigenlijk bij jou Eriksd?
Voorkeuren? Groot/klein, advocatenkantoor/big4 etc.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zit nu in de master. Zoetjesaan eens kijken waar ik wil (kan) werken.
Primaaaaaquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:28 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
bachelor=3 jarige bachelor uni of 4 jarige HBO opleiding
das niks nieuws hoor
Ik neig naar een groot kantoor. Woon zelf in Amsterdam dus wat dat betreft zijn er wel mogelijkheden. Wil richting de advocatuur, ik meen dat er zoiets is al een gemengd OvA/NOB traject en de grote kantoren bieden dat sneller aan volgens mij.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voorkeuren? Groot/klein, advocatenkantoor/big4 etc.
De een moet zich kapot werken om die propedeuse te halen, de ander doet het met gemak. En aan de hand daarvan zal het volgend jaar voor jou wel duidelijk worden of je een niveau hoger aan kan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:27 schreef DanielBackward het volgende:
Succes danquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik neig naar een groot kantoor. Woon zelf in Amsterdam dus wat dat betreft zijn er wel mogelijkheden. Wil richting de advocatuur, ik meen dat er zoiets is al een gemengd OvA/NOB traject en de grote kantoren bieden dat sneller aan volgens mij.
Maar eerst de tentamenweek weer overleven
Belastingheffing van IB ondernemers, beginselen Europees en fiscaal proces.quote:
Wat vind je van Europees/Internationaal belastingrecht?quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Belastingheffing van IB ondernemers, beginselen Europees en fiscaal proces.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat vind je van Europees/Internationaal belastingrecht?Ik ben er pas net mee begonnen, we richten ons nu nog op herhaling van oude stof. Alhoewel ik het leerstuk misbruik van recht op Europees niveau best interessant vind: misbruiken van verdragsvrijheden of beroepen op richtlijn etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe het zich verder gaat ontwikkelen weet ik nog niet. Met de CCCTB is er een voorzetje gedaan voor een geharmoniseerde VPB, net als BTW. De laatste heeft wat mij betreft goed uitgepakt, dus ik denk dat het wel in een stroomversnelling gaat komen mits men nu eindelijk eens door durft te pakken in Europa. Dan is er geen houden meer aan.
Ik zie de master dus vooral "met het oog op de toekomst". Als je gewoon een degelijke basis wilt kan je volstaan met de reguliere fiscale trajecten, wellicht met extra nadruk op concerns.
Volgens mij zitten ze te springen om ervaren fiscalisten hier, en als je zoals jij dan ook nog eens begrijpelijk kan formuleren en vakinhoudelijk sterk bent zou ik het doen. Aan de andere kant, als het je bevalt waar je nu zit. Hoe oud ben je als ik mag vragen?Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Ik ben inderdaad benieuwd waar de CCCTB toe gaat leiden. Een volledig geharmoniseerde VPB zie ik eigenlijk niet gebeuren, dan leveren landen te veel autonomie in en dat zie ik niet gebeuren.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben er pas net mee begonnen, we richten ons nu nog op herhaling van oude stof. Alhoewel ik het leerstuk misbruik van recht op Europees niveau best interessant vind: misbruiken van verdragsvrijheden of beroepen op richtlijn etc.
Hoe het zich verder gaat ontwikkelen weet ik nog niet. Met de CCCTB is er een voorzetje gedaan voor een geharmoniseerde VPB, net als BTW. De laatste heeft wat mij betreft goed uitgepakt, dus ik denk dat het wel in een stroomversnelling gaat komen mits men nu eindelijk eens door durft te pakken in Europa. Dan is er geen houden meer aan.
Ik zie de master dus vooral "met het oog op de toekomst". Als je gewoon een degelijke basis wilt kan je volstaan met de reguliere fiscale trajecten, wellicht met extra nadruk op concerns.
Volgens mij zitten ze te springen om ervaren fiscalisten hier, en als je zoals jij dan ook nog eens begrijpelijk kan formuleren en vakinhoudelijk sterk bent zou ik het doen. Aan de andere kant, als het je bevalt waar je nu zit. Hoe oud ben je als ik mag vragen?
Ga in januari stage lopen om te kijken of zo'n groot kantoor mij bevalt. Daarna hoop ik als werkstudent nog even rond te kunnen kijken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad benieuwd waar de CCCTB toe gaat leiden. Een volledig geharmoniseerde VPB zie ik eigenlijk niet gebeuren, dan leveren landen te veel autonomie in en dat zie ik niet gebeuren.
En zeker mag dat: ik ben 24. Werk nu ook net langer dan een jaar, dus zo ervaren ben ik ook weer niet.
Hoe ervaar jij de schaarste persoonlijk? Of heb je er nog niet echt veel mee te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |