Ik ook.quote:
Uitslovertquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bedankt.
Your result (27.0) is in the 31 best results.
Number of results: 782
Dus je had jouw antwoorden niet genoteerd? Oeps...... tja, dan wordt het moeilijk....quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dan heb ik een wijze les geleerd. Ik ga dan wel naar de inzage van het deel- en eindtentamen en daarnaast moet ik harder werken.
Zo, ik kan me er haast niks bij voorstellen om zonder inhoudsopgave te werken. Als jij bijvoorbeeld nu iets wilt weten over strafvordering in eerste aanleg, weet je dan direct een pagina- of artikelnummer zonder de inhoudsopgave te gebruiken? Ja, ik zit op de RU.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik gebruikte de inhoudsopgave nooitwist het 9 van de 10 keer zo wel te vinden.. En anders gebruikte ik de inhoudsopgave van de specifieke deel in de kluwer.
Verder wel echt balen van dat onderstrepen (zit je op de ru?) ik ben blij dat ik iig geen tentamens meer heb
Het gevaar is dat je uit het ritme van regelmatig studeren gaat. Hoe lang dat duurt hoe moeilijker het wordt om weer in een goed studieritme je komt. Om zelf discipline te houden bij afstuderen zonder opgelegde 'targets' van buiten (tentamens) is zo'n beetje het lastigste van een scriptie schrijven.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb aanstaande woensdag mijn eerste gesprek met mijn begeleider.. Heb wel het voel dat ik laat ben met alles.. Er is al anderhalve maand van het nieuwe semester voorbij en ik heb nog niks gedaanOf valt dat wel mee?
Ik moet ook m'n scriptie gaan schrijven en heb ook nog niks gedaan, geen zorgenquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik weet het ook niet, maar ik heb het gesprek pas woensdag dus kan er dinsdag ook nog wel wat meer gedachte aangeven. Ik weet gewoon niet hoe ik het precies moet aanpakken en vroeg me gewoon af hoe ver de mensen zijn die ook net int scriptietraject zitten, zoals fascination en dwyn bijvoorbeeldvandaar dat ik hier poste om een beetje te vergelijken waar zij zitten in het proces..
Ik zou namelijk graag in januari/februari klaar zijn maar mocht dat niet lukken dan is maart/april/mei wat mij betreft ook prima.. Als ik mijn best verder maar doe en niet loop te lamballen. Maar heb gewoon het gevoel van het is al oktober en ik heb nog niks nuttigs gedaan.. (wat ook een beetje komt omdat ik pas net een begeleider heb)
Verder ben ik net met nieuw werk begonnen wat meer tijd en energie heeft gekost dan ik dacht en ga ik over twee weken verhuizen, wat ook weer tijd kost, dus dan verdwijnt de scriptie snel op de achtergrond, zeker als er verder nog niks concreets is.
Vind je reactie nu wel behoorlijk sarcastisch en arrogant als ik eerlijk mag zijn.. Hoeveel scripties heb jij al geschreven dan?Dit wordt namelijk mijn eerste (we hadden geen bachelorscriptie) en dan kan men toch wel "fouten" maken door bijvoorbeeld eerst dingen te willen overleggen met een begeleider? Ik hoor woensdag van haar wel wat ze er van vind en kan mocht zij ook vinden dat ik al dingen had moeten doen ook wel verdedigen waarom ik dat nog niet gedaan heb.
Je mag eerlijk zijnquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vind je reactie nu wel behoorlijk sarcastisch en arrogant als ik eerlijk mag zijn.. Hoeveel scripties heb jij al geschreven dan?Dit wordt namelijk mijn eerste (we hadden geen bachelorscriptie) en dan kan men toch wel "fouten" maken door bijvoorbeeld eerst dingen te willen overleggen met een begeleider? Ik hoor woensdag van haar wel wat ze er van vind en kan mocht zij ook vinden dat ik al dingen had moeten doen ook wel verdedigen waarom ik dat nog niet gedaan heb.
Wat je misschien ook nu al kunt doen, is in de faculteitsbibliotheek scripties bekijken van andere rechtenstudenten. Dan heb je een beetje een idee waar je naar toe moet en misschien geeft dat ook nog wel (meer) inspiratie over wat je met het onderwerp wilt gaan doen. En bij de paragrafen over Onderzoeksopzet kun je mooi zien hoe ze het onderzoek hebben georganiseerd.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:02 schreef Yashaaaaa het volgende:
Het voelt gewoon zo nutteloos dat ik nog niks gedaan hebMaar aan de andere kant weet ik dat veel studiegenoten in hetzelfde proces zitten en ook nog niks gedaan hebben (niet dat je daar mee moet vergelijken maar het stelt me wel gerust)
Ik heb ook net pas vandaag toestemming gekregen om te beginnen. Ik zie mijn begeleider pas als ik het eerste hoofdstuk af heb. Zo is het voor iedereen anders.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb aanstaande woensdag mijn eerste gesprek met mijn begeleider.. Heb wel het voel dat ik laat ben met alles.. Er is al anderhalve maand van het nieuwe semester voorbij en ik heb nog niks gedaanOf valt dat wel mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |