Ik dacht in het tweede. Maar jij ziet het en ik nietquote:Op maandag 24 oktober 2011 11:09 schreef eriksd het volgende:
Zie ik nu dat strafrecht ook in het eerste jaar zit?
Ha, 2e semester van het eerste jaar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht in het tweede. Maar jij ziet het en ik niet
Nu kan ik het dus niet meer verneuken want dan ben ik een HBO-P figuurquote:Op maandag 24 oktober 2011 11:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ha, 2e semester van het eerste jaar.
Ze doen er kennelijk alles aan om de HBO-P figuren eruit te vissen
http://www.mr-online.nl/n(...)nse-taartarrest.htmlquote:Herdenking 100 jaar Hoornse taartarrest
maandag, 24 oktober 2011 door redactie Mr.
De Hoornse acteur Frederik de Groot beeldt met authentiek historisch beeldmateriaal uit 1910 vrijdagavond 28 oktober het Hoornse taartarrest uit. Met deze voorstelling én een voordracht van de Hoornse strafrechtadvocaat H. ter Brake herdenken de gemeente Hoorn en het Westfries Archief de 100ste verjaardag van het zogeheten Hoornse Taartarrest.
Het arrest is een beroemde principe-uitspraak van de Hoge Raad vanwege een moordzaak in Hoorn. Het Hoornse Taartarrest is nog altijd van grote betekenis en is verplichte studiekost voor iedere student Nederlands recht.
In de Noorderkerk is de officiële herdenking van het Hoornse Taartarrest. Zo is er ’s middags speciaal voor juristen een lezing van prof. mr. B.E.P. Myjer (rechter bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg en bijzonder hoogleraar Mensenrechten aan de VU) over de betekenis van het arrest. Mr. E.J. van der Molen, president van de Rechtbank Alkmaar, zal het onderwerp inleiden.
Inwoners van Hoorn en andere belangstellenden zijn welkom bij het avondprogramma in de Noorderkerk. Daar geeft acteur Frederik de Groot een voorstelling. De Hoornse strafrechtadvocaat en docent aan de VU mr. dr. H.K. ter Brake zal vervolgens stilstaan bij de betekenis van het arrest.
Honderd jaar geleden overleed in Hoorn de echtgenote van gemeentebode Willem Markus na het eten van een taart. Het was meteen duidelijk dat er gif in had gezeten en dat niet mevrouw Markus, maar haar man het doelwit van de aanslag was geweest. Al snel werd de dader, een oud-collega, opgepakt. Hoewel de dader niet de vrouw van de marktmeester wilde vermoorden, werd hij toch wegens moord veroordeeld. Dat de verkeerde persoon overleed, veranderde de verwerpelijke daad volgens de Hoge Raad niet in doodslag. Het juridisch principe dat hierdoor werd vastgelegd, staat bekend als ‘voorwaardelijke opzet’.
Belangstellenden kunnen zich voor de bijeenkomst aanmelden via http://tinyurl.com/hoornse-taart of door een e-mail te sturen naar taart@wfa.nl . Telefonisch aanmelden is ook mogelijk: 0229 282500.
De bijeenkomst in de Noorderkerk duurt van 20.00 tot 22.30 uur.
Vond ik een beetje te goedkoper inkopper. Ik dacht: er zal vast wel iemand zijn die die opmerking met plezier gaat maken en ik wil zijn/haar plezier natuurlijk niet bedervenquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:32 schreef Maharbal het volgende:
Of Hoornse Taartarrest-taarten uiteraard. Hoe kun je die vergeten?
Te goedkoop?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vond ik een beetje te goedkoper inkopper. Ik dacht: er zal vast wel iemand zijn die die opmerking met plezier gaat maken en ik wil zijn/haar plezier natuurlijk niet bederven
Maar goed: Hoorn staat weer op de kaart! Ik hoop dat ze wel de familie Markus ff geïnformeerd hebben. Zijn er nog andere steden die een jubileum van een naar hen genoemd arrest zouden kunnen gaan vieren ooit?
quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:07 schreef MAHL het volgende:
[..]
Je bent een baas, onthoud dat.
[ afbeelding ]
Hoe lang zit je in de trein normaal? Ik iets van een uur, maar ipv dat ik gewoon stof ga doorlezen was ik meer bezig met Game of Thrones deel 3Mja, nog zo'n 40 bladzijden, moet wel te doen zijn... Dan vanmiddag ffkes oefententamens, en morgen in de trein dan die samenvatting van Joho.
Blz 1-154, 171-175, 185-188, 343-353, precieze hoofdstukken weet ik nietquote:Op maandag 24 oktober 2011 18:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trouwens, ter controle: H 1,2 ,3tm8, 10.2 en 10.5 en 16 toch?Er is niemand uit mijn werkgroep online dus ik vraag het jou maar
Je leert te veel, blz 37-49 hoeven nietquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:03 schreef MAHL het volgende:
[..]
Blz 1-154, 171-175, 185-188, 343-353, precieze hoofdstukken weet ik nietOok nog wat aanvullende literatuur, maar die ga ik niet allemaal lezen, komt toch nauwelijks terug in het tentamen (hoop ik...). In welke zaal zit je morgen?
Je hebt gelijk... ik heb teveel geleerdquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je leert te veel, blz 37-49 hoeven niet* Ik zit in Blauw op de IWO.
*disclaimer: Tchock is niet aansprakelijk voor wat dan ook
Haha nice. Als je tijdens het tentamen even Hallon roept weet ik wie je bent.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:40 schreef MAHL het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... ik heb teveel geleerdIs op zijn minst een bonuspunt waard, imo. Zit ook in IWO blauw, morele ondersteuning dan maar?
Dan weet iedereen wie ik ben aangezien ik er wordt uitgestuurdquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha nice. Als je tijdens het tentamen even Hallon roept weet ik wie je bent.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dan weet iedereen wie ik ben aangezien ik er wordt uitgestuurd
Ik heb geen idee wat ik morgen aandoe. Ik heb één keer een FOK!ker ontmoet en het was echt zo'n stereotype puisterige lange slungelquote:Op maandag 24 oktober 2011 19:44 schreef MAHL het volgende:
Nog nooit een Fok!er ontmoet trouwens, blauwe eastpak, donker krullend haar en zwart vest, voor wat het waard is
Welke user was dat? Of ga je dat uit respect voor die persoon niet zeggen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik morgen aandoe. Ik heb één keer een FOK!ker ontmoet en het was echt zo'n stereotype puisterige lange slungel
Haha je weet wat ik nu verwacht?quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Welke user was dat? Of ga je dat uit respect voor die persoon niet zeggen?(ben trouwens redelijk gespierd en geen lange slungel, al zeg ik het zelf
)
Orientatie stelt geen zak voor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:52 schreef dreamzk het volgende:
Kut tt rooster deze periode. Donderdagmiddag mag ik goederenrecht gaan maken (ik vind het een van de moeilijkste vakken tot nu toe) dan vrijdagochtend om 9u inleiding knallen en dan om het af te maken om 12u belastingrecht orientatieWordt weinig slapen donderdag op vrijdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |