Als je het idee niet kunt verkopen hier op FOK! dan kun je het ook niet aan de deur, en kom je dus ook niet aan donaties. Zie dit dan maar als oefeningquote:Op dinsdag 13 september 2011 14:47 schreef MaMaLief het volgende:
@ mutedfaith het gaat in dit tpoic niet over het idee van de stichting maar over hoe ik en andere mensen die deze stichting een warm hart toedragen, aan donaties komen.
Ik ben geen organisator, dus voor mij is het wel een 'zo is het, en niet anders', want wat kan ik er nou aan veranderen? Ik weet gewoon het één en ander, kan er verder weinig aan doen. Het is ook het eerste jaar dat het zo grootschalig isquote:Op dinsdag 13 september 2011 15:52 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb net de website eens doorgelezen. Het gaat om cadeau's van maximaal 25 euro per stuk. Dat geeft me toch al een iets beter gevoel bij de stichting dan wanneer 't echt alleen om dure dingen zou gaan. Geeft ook wel een beetje aan dat 't echt alleen voor mensen is die 't echt niet kunnen missen; voor heel veel mensen is 25 euro voor sinterklaas immers best te doen.
TS zou zich er wel op voor moeten bereiden dat ook potentiële donateurs met zulke vragen kunnen komen. Het werkt dan beter als je een beetje kunt uitleggen wat de stichting precies doet en wat de insteek wel is, dan wanneer je zegt: "Zo is 't, niet anders". Zeker niet als 't ook nog eens helemaal niet zo is, maar wel een stuk anders.
Enfin, voor dit soort dingen zou inderdaad een emballage-actie bij een supermarkt, of bijvoorbeeld het veilen van een shirtje met handtekeningen van het eerste team van de plaatselijke voetbal-/hockey-/tafeltennis vereniging een goede manier zijn om geld op te halen.
Inderdaad. Ook zou je een verzamelavond kunnen houden, waarbij je nog eens dingen om de avond heen dingen kan organiseren.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:52 schreef Maanvis het volgende:
jammer dat je geen kado's kunt geven. dat idee van de rotary club werkt namelijk altijd erg goed.
Dit alles kost ook veel geld, en dat is juist niet de bedoeling, alles wordt gerund door vrijwilligers.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:06 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook zou je een verzamelavond kunnen houden, waarbij je nog eens dingen om de avond heen dingen kan organiseren.
Snap overigens dat TS niet op ideeën kan komen. Volgens mij moeten het hapklare brokken zijn. Om sinterklaas heen kun je juist geweldige acties organiseren:
- Een meet en greet
- Een make-over (als zwarte piet bijvoorbeeld), misschien alleen geschminckt, misschien serieuzer waaronder een zonnebankbezoekje.
- Win een sinterklaas en zwarte piet voor 5 december (kan je zelfs 5 keer weggeven)
- Een stoomboot (pak een spiegel, teken er met je vette vingers een boot op en je bent klaar) Beetje waterdamp en...
- Dé mijn-kinderen-luisteren-slecht-confrontatie-met zwarte-piet-en-sinterklaas-opvoedcursus, waarbij een sinterklaas en zwarte piet even voor sinterklaas je kinderen wijzen op het belang van zoet zijn.
- Verkoop pepernoten
En dit is slechts aan één ruk door typen.
Fijn. Ben je arm, regelen je ouders een cadeau via een stichting en word je vervolgens door je klasgenootjes uitgelachen dat je iets hebt gekregen wat 2 jaar geleden in was en wat tegenwoordig niemand meer wilt hebben.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:29 schreef MutedFaith het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat er nog wel wat speelgoedwinkels zijn die nog een stapeltje incourante voorraad hebben liggen. Van dat speelgoed wat 2 jaar geleden hartstikke hip was, maar wat tegenwoordig eigenlijk niemand meer koopt. En ik kan me ook goed voorstellen dat er speelgoedwinkels zijn die die voorraad best voor nop, of voor een zacht prijsje, aan zo'n stichting willen overdragen. Anders neemt 't immers maar plaats in in 't magazijn.
Kom op zeg, we dragen alleen maar betere alternatieven aan dat betekent niet dat we het afzeiken. En als je tegenwoordig het nieuwste van het nieuwste moet hebben om mee te tellen in de klas dan is het wel errug triest gesteld met de maatschappij. Volgens mij is dat een situatie die in de praktijk niet voorkomt (of iig niet in mijn omgeving en bij mezelf en bij m'n broertje en zusjes)quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:16 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Fijn. Ben je arm, regelen je ouders een cadeau via een stichting en word je vervolgens door je klasgenootjes uitgelachen dat je iets hebt gekregen wat 2 jaar geleden in was en wat tegenwoordig niemand meer wilt hebben.
Ik denk dat veel van die kinderen (bijna) altijd in zo'n situatie zitten als ze iets krijgen. De kleren zijn tweedehands danwel uit de uitverkoopt. De schoolspullen komen uit de bak met afgeprijsde spullen van vorig jaar. Speelgoed komt uit de eurobak. Is het dan echt teveel gevraagd om ze die ene keer een spiksplinternieuw cadeautje te gunnen? Dat ene stuk speelgoed wat voor de verandering naar wens en niet naar 'leuk, maar zo goedkoop mogelijk' is uitgezocht?
-----
Ik kan er simpelweg niet met mijn hoofd bij dat er mensen zijn die dit initiatief schaamteloos af gaan lopen zeiken.
Het is geen beter alternatief, want het is niet de stichting. Het is gewoon zo dat dit iets anders is dan andere stichtingen die tweedehands speelgoed aannemen of oude partijen inkopen of iets. Ik zeg niet dat de stichtingen die dit wel doen niet goed zijn, maar het is niet deze stichting. Daarom dus tips die hierbij aansluitenquote:Op dinsdag 13 september 2011 16:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kom op zeg, we dragen alleen maar betere alternatieven aan dat betekent niet dat we het afzeiken. En als je tegenwoordig het nieuwste van het nieuwste moet hebben om mee te tellen in de klas dan is het wel errug triest gesteld met de maatschappij. Volgens mij is dat een situatie die in de praktijk niet voorkomt (of iig niet in mijn omgeving en bij mezelf en bij m'n broertje en zusjes)
Nee, jullie lopen enkel de kern van de stichting te bekritiseren, terwijl jullie zelf ook wel weten dat jullie daar niets mee zullen bereiken. Dat staat zo goed als gelijk aan afzeiken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kom op zeg, we dragen alleen maar betere alternatieven aan dat betekent niet dat we het afzeiken.
Dat was vroeger toen ik nog op de basisschool zat ook al zo en is nooit anders geweest. Misschien tot de hoogte dat je totaal niet meetelt, maar invloed op hoe kinderen gezien worden door hun klasgenootjes heeft het zeker wel.quote:En als je tegenwoordig het nieuwste van het nieuwste moet hebben om mee te tellen in de klas dan is het wel errug triest gesteld met de maatschappij.
Ik wilde vroeger graag een pony. Ik kreeg nooit een pony. Mijn vriendjes op de montessorisschool lachten me uit. Waarom was er geen stichting die me een pony gaf? Sinterklaas hoort niet materialistisch te zijn. En kinderen die andere kinderen pesten omdat ze een cadeautje hebben gekregen wat al twee jaar uit is moeten eens flink aangepakt worden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:16 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Fijn. Ben je arm, regelen je ouders een cadeau via een stichting en word je vervolgens door je klasgenootjes uitgelachen dat je iets hebt gekregen wat 2 jaar geleden in was en wat tegenwoordig niemand meer wilt hebben.
Ik denk dat veel van die kinderen (bijna) altijd in zo'n situatie zitten als ze iets krijgen. De kleren zijn tweedehands danwel uit de uitverkoopt. De schoolspullen komen uit de bak met afgeprijsde spullen van vorig jaar. Speelgoed komt uit de eurobak. Is het dan echt teveel gevraagd om ze die ene keer een spiksplinternieuw cadeautje te gunnen? Dat ene stuk speelgoed wat voor de verandering naar wens en niet naar 'leuk, maar zo goedkoop mogelijk' is uitgezocht?
-----
Ik kan er simpelweg niet met mijn hoofd bij dat er mensen zijn die dit initiatief schaamteloos af gaan lopen zeiken.
Maar die kinderen krijgen geen belachelijk duur cadeau zoals een pony! Ze krijgen, mogelijk voor het eerst in jaren of zelf voor het allereerst, voor de verandering een echt nieuw cadeau! Daarnaast, de maximumprijs is ¤25,-. Zoveel is dat echt niet voor een Sinterklaascadeautje.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:38 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik wilde vroeger graag een pony. Ik kreeg nooit een pony. Mijn vriendjes op de montessorisschool lachten me uit. Waaro mwas er geen stichting die me een pony gaf? Sinterklaas hoort niet materialistisch te zijn. En kinderen die andere kinderen pesten omdat ze een cadeautje hebben gekregen wat al twee jaar uit is moeten eens flink aangepakt worden.
Als je trouwens mijn latere reacties leest, dan zie je dat ik me wat heb ingelezen in wat de stichting doet. En dat 't er inderdaad niet op gericht is om maar zo duur mogelijk nieuwe cadeaus voor kinderen te kopen, maar meer voor enigzins bescheiden cadeaus (max. 25 euro zelfs) voor kinderen van ouders die zich echt helemaal niks kunnen veroorloven.
mijn moeder zei afgelopen vrijdag nog dat wij vroeger blij met alles waren. Zelfs met iets kleins of iets tweedehands. Nu waren we niet echt arm maar m'n ouders moesten wel elk dubbeltje omdraaien. Daarom droeg ik ook dit idee aan. Maar blijkbaar weten jullie het allemaal beterquote:Op dinsdag 13 september 2011 16:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Van de mensen die commentaar geven op dit initiatief, hoeveel van jullie zijn er ook echt in Armoede opgegroeid?
Dan bedoel ik dat er niet elke avond een warme maaltijd was, dat er soms zuinig gedaan moest worden met laatste voorraad uit de kelder omdat geld pas later kwam. Dat je dankbaar was voor 2e hands kleding.
Heerlijk weer op zijn FOK!'s een idee afkraken. Heb je geen sympathie dan geef je geen geld/steun aan het project.
Veel van jullie hebben waarschijnlijk zoveel gekregen vroeger dat jullie de werkelijk waarde van een cadeau amper meer kennen.
De werkelijke waarde van een cadeau is niet in geld uit te drukken. De monetaire waarde van een cadeau zou er dus ook niet toe moeten doen. En kinderen die hun cadeaus daarop wel afrekenen verdienen een ouderwets pak slaag.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Van de mensen die commentaar geven op dit initiatief, hoeveel van jullie zijn er ook echt in Armoede opgegroeid?
Dan bedoel ik dat er niet elke avond een warme maaltijd was, dat er soms zuinig gedaan moest worden met laatste voorraad uit de kelder omdat geld pas later kwam. Dat je dankbaar was voor 2e hands kleding.
Heerlijk weer op zijn FOK!'s een idee afkraken. Heb je geen sympathie dan geef je geen geld/steun aan het project.
Veel van jullie hebben waarschijnlijk zoveel gekregen vroeger dat jullie de werkelijk waarde van een cadeau amper meer kennen.
Het is geen kwestie van beter weten, dat heb ik al een aantal keer aangegeven, het is gewoon hoe deze stichting werkt. Dit hebben ze allemaal al een keer eerder gehoord, dus het is ook onnodig.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mijn moeder zei afgelopen vrijdag nog dat wij vroeger blij met alles waren. Zelfs met iets kleins of iets tweedehands. Nu waren we niet echt arm maar m'n ouders moesten wel elk dubbeltje omdraaien. Daarom droeg ik ook dit idee aan. Maar blijkbaar weten jullie het allemaal beter.
Ga JIJ maanvis nu mensen betweterigheid verwijten!?quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mijn moeder zei afgelopen vrijdag nog dat wij vroeger blij met alles waren. Zelfs met iets kleins of iets tweedehands. Nu waren we niet echt arm maar m'n ouders moesten wel elk dubbeltje omdraaien. Daarom droeg ik ook dit idee aan. Maar blijkbaar weten jullie het allemaal beter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |