quote:
Op dinsdag 20 september 2011 22:05 schreef Morrigan het volgende:[..]
Er wordt vanuit gegaan dat wanneer mensen sterven, ze het licht gaan zien en daar ook naartoe zweven. Overleden mensen die dat licht niet te zien krijgen, blijven dus in de limbo rondzweven. Dat zal waarschijnlijk de groep zijn waarmee je contact zult krijgen.
Klopt, die 'mensen' zijn er ook. Wezens die niet doorhebben dat ze gestorven zijn, ook wezens die wel weten dat ze gestorven zijn maar in de lagere sferen blijven vertoeven de zielen die niet het beste met zichzelf of hun naaste voor hebben, ook wel demonen genoemd. Wezens die plezier beleven aan de angst van de ander.
Er
kunnen ook wezens zijn die wel het beste met je voor hebben, zij die uit de hogere sferen komen en je iets dierbaars kunnen vertellen, lessen kunnen leren. Als je hart puur is, je werkelijk met liefde en respect open staat en vragen stelt is het mogelijk om dergelijke gidsen te spreken.
Dat ligt echter grotendeels aan de intentie van de groep aan tafel. En dan nog is er zeer veel storing mogelijk, onderbrekingen van gesprekken door de minder liefdevolle wezens kan ook gebeuren.
quote:
Waarom dat dan via letters en glas moet is mij ook niet duidelijk. Er moet sowieso eerst een poort zijn geopend, wil er een geest op kunnen reageren. En dan natuurlijk eentje die ook jouw taal spreekt en schrijft.
Wees gerust ze spreken jouw taal, ze putten uit jouw woordenboek. Meestal is 1 van de groep in functie van het medium, deze hoeft niet eens altijd deel te nemen aan een sessie aan de tafel maar zijn of haar aanwezigheid in de kamer is al voldoende. Ze kennen diegene zijn woordenschat, en niet alleen de woordenschat ook de herrineringen. Lagere wezens zullen je imponeren met dingen die "alleen jij weet" en genieten van het goedkope succes wat er op slinkse wijze geboekt zal worden "hoe kan hij dat nou weten?" . Vertrouw ze niet.
Het bewegen van het glas is een beetje tricky, ideomotor is inderdaad aan de gang, dit is bekend en juist onderzocht. Zij werken met energie, kleine electrische impulsjes die ze doorgeven om het glas te bewegen, met de groep maak je een sterk energieveld aan waardoor er makkelijker de energie gebruikt kan worden om het glas in beweging te zetten, dit doe je inderdaad als groep, als persoon door onwillekeurige bewegingen.. aangestuurd door hun.
Ik vergelijk dit met het automatisch schrift met je gids wat je kan hebben.
quote:
Mij lijkt het dan ook logischer dat die limbo gewoon op aarde is en die geesten dus sowieso rond ons heen zwerven.
Zij zweven sowieso rond op de aarde en begeven zich tussen de mensen, moedigen de mensen aan om dingen te doen en te zeggen. Degene die er voor openstaat kan onbewust een spirit meenemen en zijn gedrag kan merkbaar voor de omgeving veranderen omdat hij deels 'bezeten' word door een dergelijke geest. Spelen met een bord is het jezelf overgeven aan de spirit en zeggen "kom en maak gebruik van mij om te communiceren" vaak in eerste instantie op een speelse manier, info doorgeven die je versteld doet staan, maar later ook gaan manipuleren. Laat je echter nooit vertellen wat je
zou moeten doen zodra dat gebeurd zouden alarmbellen moeten gaan rinkelen, jij bent een uniek wezen met een unieke ziel met een unieke boodschap bezig in je leven, daar komt geen bemoeienis of beinvloeding van vrije wil bij aan te pas.
quote:
Maar goed, ik denk ook niet dat iemand hier een concreet antwoord op heeft.
Jawel hoor, maar dit is geen materie wat tastbaar is voor de meeste mens. Soms is gewoon 'iets' .