quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:18 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Haha ja! Eigenlijk welDan kom ik verkleed als heks

Hahaquote:Op dinsdag 20 september 2011 15:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
oh geniaal! Lijkt me echt leuk.. En het het relativeert. Dat is fijn voor de wat zenuwachtiger mensen onder ons.
[..]

Goed idee, ik ga overstag!quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:33 schreef MissVanity het volgende:
[..]
HahaZenuwachtig hoeft niemand te zijn hoor
Zullen we maar eens een datum en een plek gaan bespreken luitjes

Nice!quote:

Zaterdag 29 october?quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Nice!
Stellen jullie maar wat data voor.

Prima,wat mij betreftquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zaterdag 29 october?

Er wordt vanuit gegaan dat wanneer mensen sterven, ze het licht gaan zien en daar ook naartoe zweven. Overleden mensen die dat licht niet te zien krijgen, blijven dus in de limbo rondzweven. Dat zal waarschijnlijk de groep zijn waarmee je contact zult krijgen.quote:Op maandag 19 september 2011 21:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik twijfel soms nog, vind het ouji board nog 100x geloofwaardiger dan die reguliere sprookjes.
Maar goed, niemand kan me vertellen wát die geesten zijn, waarom ze kleven, hoe de poort wordt geopend, waar de andere poort heen gaat, waarom er nooit goede geesten komen.
Het is gewoon een houten bord of een stuk uitgeprint papier.
Maar ik gok dat niemand hier een antwoord op heeft.

Klopt, die 'mensen' zijn er ook. Wezens die niet doorhebben dat ze gestorven zijn, ook wezens die wel weten dat ze gestorven zijn maar in de lagere sferen blijven vertoeven de zielen die niet het beste met zichzelf of hun naaste voor hebben, ook wel demonen genoemd. Wezens die plezier beleven aan de angst van de ander.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Er wordt vanuit gegaan dat wanneer mensen sterven, ze het licht gaan zien en daar ook naartoe zweven. Overleden mensen die dat licht niet te zien krijgen, blijven dus in de limbo rondzweven. Dat zal waarschijnlijk de groep zijn waarmee je contact zult krijgen.
Wees gerust ze spreken jouw taal, ze putten uit jouw woordenboek. Meestal is 1 van de groep in functie van het medium, deze hoeft niet eens altijd deel te nemen aan een sessie aan de tafel maar zijn of haar aanwezigheid in de kamer is al voldoende. Ze kennen diegene zijn woordenschat, en niet alleen de woordenschat ook de herrineringen. Lagere wezens zullen je imponeren met dingen die "alleen jij weet" en genieten van het goedkope succes wat er op slinkse wijze geboekt zal worden "hoe kan hij dat nou weten?" . Vertrouw ze niet.quote:Waarom dat dan via letters en glas moet is mij ook niet duidelijk. Er moet sowieso eerst een poort zijn geopend, wil er een geest op kunnen reageren. En dan natuurlijk eentje die ook jouw taal spreekt en schrijft.
Zij zweven sowieso rond op de aarde en begeven zich tussen de mensen, moedigen de mensen aan om dingen te doen en te zeggen. Degene die er voor openstaat kan onbewust een spirit meenemen en zijn gedrag kan merkbaar voor de omgeving veranderen omdat hij deels 'bezeten' word door een dergelijke geest. Spelen met een bord is het jezelf overgeven aan de spirit en zeggen "kom en maak gebruik van mij om te communiceren" vaak in eerste instantie op een speelse manier, info doorgeven die je versteld doet staan, maar later ook gaan manipuleren. Laat je echter nooit vertellen wat je zou moeten doen zodra dat gebeurd zouden alarmbellen moeten gaan rinkelen, jij bent een uniek wezen met een unieke ziel met een unieke boodschap bezig in je leven, daar komt geen bemoeienis of beinvloeding van vrije wil bij aan te pas.quote:Mij lijkt het dan ook logischer dat die limbo gewoon op aarde is en die geesten dus sowieso rond ons heen zwerven.
Jawel hoor, maar dit is geen materie wat tastbaar is voor de meeste mens. Soms is gewoon 'iets' .quote:Maar goed, ik denk ook niet dat iemand hier een concreet antwoord op heeft.

Be careful what you wish for.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:25 schreef GeofNL het volgende:
Wel jammer dat er niks is gebeurdzat echt te hopen dat er een demoon zou komen die me liet vliegen of mijn kamer ging stofzuigen of iets in die richting... :/

Dat laatste sowiesoquote:Op woensdag 21 september 2011 10:28 schreef Bastard het volgende:
Het is alleen dat ik vind dat het instrument onnauwkeruig vind en het echt gevaarlijk vind om er mee te spelen. Ieder serieus esotherisch boek dat ik las waarin iets over contact maken met de geestenwereld stond werd het in afgeraden, dus geef ik dat alleen maar door.
Maar wat ik echt op het hart zou willen drukken, wees altijd respectvol naar de andere wereld!

Wat aardig van je om het bij je thuis te doen. Wijs is andersquote:Op woensdag 21 september 2011 11:09 schreef MissVanity het volgende:
Het zou trouwens misschien wel bij mij thuis kunnen![]()
Maar ik weet niet of dat handig is voor jullie?

Ik had die datum gesuggereerd omdat het vlakbij Halloween is.. Een andere datum vind ik best maar dan moet ik even kijken of ik kanquote:Op woensdag 21 september 2011 13:03 schreef GeofNL het volgende:
Hahaha, doe dat vooral als je het nodig vindt
Maarja, 28 oktober is best laat of niet?

Blijven alle klevers tenminste daar.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat aardig van je om het bij je thuis te doen. Wijs is anders

Dat maakt me niet bang. Ik kan mezelf ontzettend goed afsluitenquote:Op woensdag 21 september 2011 13:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Blijven alle klevers tenminste daar.

Michielos heeft een Ouija bord. Dus als hij komt hebben we er 1 tot onze beschikking.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:08 schreef GeofNL het volgende:
Misschien volgende week?
Heb jij trouwens zo'n Ouija bord of maakt iemand dat zelf...?

quote:Op woensdag 21 september 2011 14:02 schreef GeofNL het volgende:
Haha, ik woon niet echt in de buurt van Hilversum, dus ik ga je sowieso al niet stalken.

Laten we maar even wachten op de rest. Die moeten eerst weer een hoop teruglezenquote:Op woensdag 21 september 2011 14:12 schreef GeofNL het volgende:
Goed om te horenen als jij, Michielos en Enneacanthus_Obesus kunnen, gaan we volgende week glaasje draaien? en hoelaat 's avonds/'s nachts (overdags is het niet leuk:P) gaan we het dan doen?

Hoe is jouw ervaring hiermee? Ik heb nog nooit mensengeesten ervaren en denk dat dit niet bestaat.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Klopt, die 'mensen' zijn er ook. Wezens die niet doorhebben dat ze gestorven zijn, ook wezens die wel weten dat ze gestorven zijn maar in de lagere sferen blijven vertoeven de zielen die niet het beste met zichzelf of hun naaste voor hebben, ook wel demonen genoemd. Wezens die plezier beleven aan de angst van de ander.
Ze kennen alle talen, volgens henzelf. Bij mij spreken ze vloeiend nederlands en verstaan ze het ook (zowel de 'menselijk' klinkende als de dierlijk klinkende), sommige kennen bepaalde woorden niet, ze maken naar mijn ervaring dus gebruik van hun eigen woordenschat.quote:Wees gerust ze spreken jouw taal, ze putten uit jouw woordenboek. Meestal is 1 van de groep in functie van het medium, deze hoeft niet eens altijd deel te nemen aan een sessie aan de tafel maar zijn of haar aanwezigheid in de kamer is al voldoende. Ze kennen diegene zijn woordenschat, en niet alleen de woordenschat ook de herrineringen.
Ze kunnen je verleden ophalen en zien, dit gebeurde bij mij ook, dit deed een imp oid met een langdurige hoge chant, even later lachten ze en zeiden ze "Hahaha _WE_ hebben hem!" (ze spreken altijd over we), door blijkbaar iets uit m'n verleden, ze zeiden ook dat ik ga branden in de hel, ik: "geloof ik niet" hij: "kom je nog wel achter, rrrrotjong", een hele tijd later deed een menselijk klinkende het zelfde vreemde gechant. Hij heette trouwens Edwardquote:Lagere wezens zullen je imponeren met dingen die "alleen jij weet" en genieten van het goedkope succes wat er op slinkse wijze geboekt zal worden "hoe kan hij dat nou weten?" . Vertrouw ze niet.

Disco disco party maken of Sabrina the teenage witch kijken?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:04 schreef GeofNL het volgende:
En zonder dollen, wat gaan we na het glaasje draaien doen? want ik heb gelezen dat je het niet langer dan een half uur mag doen, maar ik weet niet of het waar is...

Dat dusquote:Op woensdag 21 september 2011 16:01 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Disco disco party maken of Sabrina the teenage witch kijken?
ufo's spotten?
mustache rides?
rondje begraafplaats?

Tuurlijk. Maar ik heb geen snor. Dus dan mag ik zelf niet meer komenquote:Op woensdag 21 september 2011 16:09 schreef imanidiot het volgende:
Mag ik nu ook komen? ik moet dan wel even snel een snor laten groeien.

Kan ik dat veilig googelen op mijn werk?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:26 schreef imanidiot het volgende:
Ik denk dat je uit voorzorg toch maar mustache rides moet googelen dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |