abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 september 2011 @ 10:17:14 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101930458
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens acht ik de kans niet bijzonder groot dat er in Nederland een Breivikje een killing spree gaat veroorzaken. Wel denk ik dat er gekken rondlopen die dezelfde malle ideeen als Breivik erop nahouden.
Daar was toch wat in April, iets met een bijbelgek...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 september 2011 @ 10:18:43 #227
45206 Pietverdriet
pi_101930492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:16 schreef De_Nuance het volgende:
Wel grappig hoe de rollen zijn omgedraaid in de discussie.

Door Brevik zien beide kampen hoe het is om een ander standpunt te verdedigen :')
Leg uit?
pi_101930526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar was toch wat in April, iets met een bijbelgek...
Wat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_101930533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens acht ik de kans niet bijzonder groot dat er in Nederland een Breivikje een killing spree gaat veroorzaken. Wel denk ik dat er gekken rondlopen die dezelfde malle ideeen als Breivik erop nahouden.
Nou ja niet per se nee, maar er hoeft maar één gek tussen te zijn.

En hoe meer mensen met die ideeën rondlopen , hoe groter de kans dat er een gek tussen zit.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  woensdag 14 september 2011 @ 10:21:35 #230
45206 Pietverdriet
pi_101930570
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat?
Ook zo een geflipte christen als Breivik die aan het schieten ging
  woensdag 14 september 2011 @ 10:22:28 #231
45206 Pietverdriet
pi_101930596
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:20 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

En hoe meer mensen met die ideeën rondlopen , hoe groter de kans dat er een gek tussen zit.
Laten we ideeen verbieden.
pi_101930597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook zo een geflipte christen als Breivik die aan het schieten ging
Tsja, maar ik zie die mafketel niet als een Breivik.
pi_101930605
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:30 schreef De_Nuance het volgende:
Peter Breedveld legt het wel goed uit hier, staaft zijn beweringen ook.

"islamofoben dromen hardop van martelaarschap, genocide en Bijltjesdag, maar volgens Donner is er niks aan de hand: http://t.co/wRnHd0S "
Het vrije volk heeft haar archief door de shredder gehaald?
Hirsi ali weblog is off line.
Atlucida is off line.
Zouden ze nattigheid voelen?
PS gaat om een verhuizing naar een nieuwe omgeving dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 14-09-2011 10:30:23 ]
I´m back.
  woensdag 14 september 2011 @ 10:23:45 #234
45206 Pietverdriet
pi_101930627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, maar ik zie die mafketel niet als een Breivik.
Beide gefipte christenen met waanideeen die met een aanvalsgeweer mensen gingen doodschieten
pi_101930630
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:20 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik wil in deze wel een beetje consequentheid betrachten. Ik liet mij ook niet gek maken door de dreiging van moslimextremisten. En hetzelfde geldt voor de dreiging van eventuele Breivikjes.
pi_101930647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beide gefipte christenen met waanideeen die met een aanvalsgeweer mensen gingen doodschieten
Ik zou Breivik geen echte christen noemen. Tevens had hij een duidelijk doel voor ogen met zijn aanslagen. Dat kon je van Tristan niet zeggen.
pi_101930651
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leg uit?
Nou ja het is natuurlijk een generalisatie en het geldt niet voor iedereen.

Maar een groot deel van de mensen die nu zegt dat het gevaar van Brevikjes wordt overdreven schreeuwt moord en brand als er een islamitische dreiging is/was/zou zijn.

En de mensen die zeggen dat de angst voor de islam en islamterreur overdreven is/was er nu op wijzen dat we toch echt bedachtzaam moeten zijn nu met die Brevikjes!

Hoewel in jouw geval weet ik dat je er vaak op wees dat de kans dat je omkomt in het verkeer vele malen hoger is als door een aanslag.
  woensdag 14 september 2011 @ 10:27:38 #238
45206 Pietverdriet
pi_101930714
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou Breivik geen echte christen noemen. Tevens had hij een duidelijk doel voor ogen met zijn aanslagen. Dat kon je van Tristan niet zeggen.
Maakt het uit of je door de kat of de hond gebeten wordt?
pi_101930745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik wil in deze wel een beetje consequentheid betrachten. Ik liet mij ook niet gek maken door de dreiging van moslimextremisten. En hetzelfde geldt voor de dreiging van eventuele Breivikjes.
Ik vind dat niet relevant. Het is geen ego-kwestie of je consequent bent gebleven of niet. Je kan er beter objectief inhoudelijk naar kijken en dan kom je tot de conclusie dat de kans op beide inderdaad zeer klein doch wel degelijk aanwezig is.

Maar de regering neemt enorme maatregelen tegen die ene dreiging , waarvan nu zelfs wordt gezegd dat een deel buitenproportioneel is geweest en het andere gevaar ontkent ze, om politieke redenen.
  woensdag 14 september 2011 @ 10:29:41 #240
45206 Pietverdriet
pi_101930763
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:24 schreef De_Nuance het volgende:

Hoewel in jouw geval weet ik dat je er vaak op wees dat de kans dat je omkomt in het verkeer vele malen hoger is als door een aanslag.
Het gevaar van terrorisme of moordende gekken wordt schromelijk overdreven, maar het doet het zo lekker in het nieuws.
Vuistregel:
Hoe kleiner het risico, hoe groter de paniek

Ik vind dat Donner nu eindelijk een keer juist reageert en zich de pis niet lauw laat maken door Paniekzaaier Bibi Tofu
pi_101930809
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:29 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik vind dat niet relevant. Het is geen ego-kwestie of je consequent bent gebleven of niet. Je kan er beter objectief inhoudelijk naar kijken en dan kom je tot de conclusie dat de kans op beide inderdaad zeer klein doch wel degelijk aanwezig is.

Maar de regering neemt enorme maatregelen tegen die ene dreiging , waarvan nu zelfs wordt gezegd dat een deel buitenproportioneel is geweest en het andere gevaar ontkent ze, om politieke redenen.
Niet mee eens. Ik heb geen angst voor moslimterrorisme in Nederland noch voor een Nederlandse Breivik.
pi_101930909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon onderbuik, bangmakerij, het zou kunnen geleuter dus
Tja, als jij de realiteit anno 2011 wilt afdoen als 'geleuter' en net als minister Donner liever je kop in het zand steekt, moet je dat maar doen.

quote:
En is geen probleem, er is een veronderstelling van een probleem
Zelfs als je een probleem slechts veronderstelt, is het niet onverstandig om er nader onderzoek naar te doen. Altijd nog beter dan categorisch het (potentiële) probleem ontkennen uit politiek-strategische overwegingen.

quote:
Nee, het was geen argument, het was retoriek, net als je hele posts trouwens.
Ah, ok :') Ik stel vast dat het een prima argument is waarop je geen weerwoord hebt. Ik stel vraag nogmaals, retorisch: Als zoiets in Noorwegen kan gebeuren, waarom dan niet in Nederland, waar veel meer mensen wonen, waar veel meer spanningen bestaan en waar het tegengaan van 'islamisering' politiek gezien salonfähig is geworden?

quote:
Je antwoord niet op de vraag, waarom noem je de hele tijd Wilders en niet al die anderen.
Omdat de invloed van de Nederlandse politicus Wilders op Breivik zeer relevant is om mee te wegen als je een antwoord wilt geven op de stelling dat ook in Nederland potentiële Breiviks rondlopen. Dat Breivik ook door Jeremy Clarkson wordt beïnvloed, is niet zo bijster relevant. Bovendien heb ik - maar kennelijk wil of kun je niet lezen - een citaat van Breivik uit 2009 aangehaald, waaruit vrij duidelijk blijkt dat Wilders al een vroeg stadium invloed had op zijn denkbeelden. Aangezien Wilders geen Fin of Spanjaard is, maar een Nederlander, is dat bijzonder relevant.

quote:
En jij dus ook
Probeer je nu te impliceren dat ik een extremist ben? Alleen omdat ik uitleg hoe extremisten redeneren en hoe ze omgaan met informatie die ze naar hartelust kunnen gebruiken of juist negeren? Ik moest even weer denken aan dit legendarische citaat dat een user hier een paar jaar geleden ongestraft en ongecorrigeerd over mij mocht uitdragen:

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2008 21:45 schreef SCH het volgende:
Vind ik wel. Mensen zoals jij die een haatcampagne tegen de islam voeren, zijn gevaarlijk en extremistisch. Je bent net als super7fighter, extremisten lijken altijd een beetje op elkaar, hoe zeer ze ook tegenover elkaar staan. En een kenmerk is ook dat ze het vaak zelf niet doorhebben of blijven ontkennen.

Je hebt helaas geen enkele zelfkritiek terwijl je maar fascitstische teksten over de islam blijft spuien. Op het obsessieve af, op een akelige, haatzaaiende en ziekelijk fanatieke manier. En dan maar verontwaardigd zijn als de mods daar op een dag genoeg van hebben.
Grappig hè? Dat mocht destijds gewoon. Toen was *ik* de rechtse, haatzaaiende islamhater. Ik neem dit soort opmerkingen altijd met een flinke korrel zout, net als jouw bovenstaande opmerkingen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2008 21:45 schreef SCH het volgende:
Als er iemand hypocriet is ben jij het wel, en volgens mij heb je het niet eens door.
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2011 10:42:16 ]
pi_101930942
Het is mooi dat je geen angst ervoor hebt,
maar het gaat om of er wel of geen dreiging is en of de overheid die dreiging wel of niet erkent. En de ene dreiging wordt vooralsnog door het kabinet in ieder geval consequent ontkent.
pi_101930993
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:37 schreef De_Nuance het volgende:
Het is mooi dat je geen angst ervoor hebt,
maar het gaat om of er wel of geen dreiging is en of de overheid die dreiging wel of niet erkent. En de ene dreiging wordt vooralsnog door het kabinet in ieder geval consequent ontkent.
Ik heb eerlijk gezegd ook weinig trek in meer privacybeperkende maatregelen die onze veiligheid moeten vergroten. Zolang de AIVD potentiele Breiviks maar in de gaten houdt, vind ik alles best. Verder is het natuurlijk niet verwonderlijk dat het kabinet het gevaar niet erkent, aangezien zij daarmee eigenlijk toegeeft dat het gedachtegoed van de PVV potentieel gevaarlijk is.
pi_101931044
De samenvatting: als je inziet dat extremisme vele vormen kent en dat extremisten ook in Nederland kunnen toeslaan, word je afhankelijk van de aard van het extremisme dat je vreest, beoordeeld. En voor je het weet, ben je zélf de extremist.

Maak je je zorgen over de aanwezigheid van jihadisten en moslim-extremisten in dit land, dan ben je een racist en moslimhater. Wijs je op factoren die de kans op een Nederlandse versie van Breivik vergroten, dan ben je een linkse boomknuffelaar die Wilders 'demoniseert'.

Een tussenweg is er kennelijk niet. Inzien dat alle vormen van extremisme zich kunnen voordoen - ook in Nederland - moet altijd leiden tot vermoeiende links-rechts-discussies in de categorie "toen kwam de kogel van links".
  woensdag 14 september 2011 @ 10:46:12 #246
45206 Pietverdriet
pi_101931142
quote:
15s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:41 schreef Elfletterig het volgende:
De samenvatting:
Hoe kleiner het risico, hoe groter de paniek
pi_101931176
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd ook weinig trek in meer privacybeperkende maatregelen die onze veiligheid moeten vergroten. Zolang de AIVD potentiele Breiviks maar in de gaten houdt, vind ik alles best. Verder is het natuurlijk niet verwonderlijk dat het kabinet het gevaar niet erkent, aangezien zij daarmee eigenlijk toegeeft dat het gedachtegoed van de PVV potentieel gevaarlijk is.
Ik ook niet hoor, het gaat mij meer om de erkenning. Ze zullen wel inmiddels genoeg middelen hebben om mensen in de gaten te houden.

Maar vind het dus stuitend dat het om politieke redenen niet word gedaan. Zou wel moeten eigenlijk.
pi_101931694
quote:
15s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:41 schreef Elfletterig het volgende:
De samenvatting: als je inziet dat extremisme vele vormen kent en dat extremisten ook in Nederland kunnen toeslaan, word je afhankelijk van de aard van het extremisme dat je vreest, beoordeeld. En voor je het weet, ben je zélf de extremist.

Maak je je zorgen over de aanwezigheid van jihadisten en moslim-extremisten in dit land, dan ben je een racist en moslimhater. Wijs je op factoren die de kans op een Nederlandse versie van Breivik vergroten, dan ben je een linkse boomknuffelaar die Wilders 'demoniseert'.

Een tussenweg is er kennelijk niet. Inzien dat alle vormen van extremisme zich kunnen voordoen - ook in Nederland - moet altijd leiden tot vermoeiende links-rechts-discussies in de categorie "toen kwam de kogel van links".
Oppervlakkig gezien lijkt dat een juiste analyse te zijn, toch is dit niet helemaal een juiste analyse. De "rechtschmens" - om het dan zo maar even te noemen - hangt ideeën aan die voor een groot deel overeenkomen met c.q. identiek zijn aan Breivik; de "linkschmens" hangt niet de ideeën aan van die moslimextremisten. Voor de "rechtschmens" is ook de "linkschmens" een onderdeel van het probleem; sterker zelfs voor sommigen is links juist het echte probleem (wat ook Breivik vond volgens mij). Voor de "linkschmens" in het kader van deze discussie, zijn slechts extremisten van de soort van Breivik een potentieel gevaar, niet de "rechtsmens" an sich. Maw de patstelling die jij hier suggereert, levelt zich in het geheel niet zo mooi uit, in termen van discussie.
I´m back.
pi_101937875
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:59 schreef skrn het volgende:

[..]

Ontkennen dat je met woorden ook anderen kan inspireren tot daden.

Maakt niet uit. Maar ik laat geen PVV'er op mijn kinderen passen.
Je hebt iets tegen 'andersdenkenden'? Dat begint hier in Nederland iets te worden wat beide kampen lijken te hanteren "de heksenjacht tegen andersdenkenden" Ik zie in dit land geen partij waar iedereen mee gaat tellen ;)
pi_101938082
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:30 schreef De_Nuance het volgende:
Peter Breedveld legt het wel goed uit hier, staaft zijn beweringen ook.

"islamofoben dromen hardop van martelaarschap, genocide en Bijltjesdag, maar volgens Donner is er niks aan de hand: http://t.co/wRnHd0S "
Peter Breedveld wilde alle PVVers ( ik neem aan leden en stemmers ) doodschieten, achteraf was deze uitspraak een grap, maar ik kan de humor er niet van inzien;

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')