abonnement Unibet Coolblue
pi_101851323
Omdat veel mensen met mij een bril dragen is dit misschien een handig verzameltopic voor brildragers.Nuttig voor vragen en tips.

Ikzelf heb een bril sinds mijn 7e met sterke -3.0 L en -3.5 R

Ik koop hem altijd bij een kleine zelfstandige opticien in het dorp van mijn ouders. Heb ook nog een 2e sportbril van de specsavers.

Wie zijn er nog meer brildragers en waar kopen jullie ze?
pi_101851485
Bij Hans Anders heb ik mijn bril gehaald.
pi_101851769
En tevreden over?
pi_101851777
Zeker wel, ik heb deze bril nu al 4 jaar en ik zie er nog goed mee.
pi_101851852
Oke, meestal heeft HA een imago van matige kwaliteit namelijk
pi_101851903
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:41 schreef Arolsen het volgende:
Oke, meestal heeft HA een imago van matige kwaliteit namelijk
Je hoort er idd sneller slechte ervaringen van, maar als je er niks van verwacht en gewoon zo goedkoop mogelijk uit wilt zijn dan ben je al gauw tevreden.
Zelf heb ik maar -0.25 met een cilinder van 0.25, lijkt niet veel, maar bij autorijden en zeker in het donker is het hard nodig. Ik werk bij een particuliere opticien, heb helaas ook een erg dure smaak gekregen daardoor :+ Maar heb liever iets van fatsoenlijke kwaliteit in handen dan dat je alleen al kan voelen dat het goedkoop is.
Too much is never enough!
pi_101851930
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:41 schreef Arolsen het volgende:
Oke, meestal heeft HA een imago van matige kwaliteit namelijk
Ik draag mijn bril ook niet de hele dag door, zou daar misschien door kunnen komen.
pi_101866517
Ik heb een bril van de Pearle, met -1.50/-1.75. Na ruim 2 jaar is die nog steeds goed. Ik draag hem 'buiten' eigenlijk continu, thuis vooral bij het tv-kijken enzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 13 september 2011 @ 00:52:47 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101886890
De mijne zijn van de Specsavers, heel tevreden over

Al draag ik het ook alleen maar voor de tv of bij presentaties/lessen
pi_101903111
Ik heb met mijn -9 links en -8.25 rechts (komen de cilinderafwijkingen nog bij) nogal een flinke sterkte, zodoende dat een bril voor mij ook erg kritisch komt.

Ik ga altijd naar Oog in Oog in Amsterdam, kom ik en een groot deel van mijn familie al jaren en bevalt super, is tevens een optometrist aanwezig die zeer uitgebreid een oogmeting doet.

Overigens wel laatst voor de gein een bril besteld bij de website LensWay, met het brilrecept van mijn opticien, en zowaar bevalt die, voor de 30 euro die hij heeft gekost, best goed voor 'bril erbij'. Ik klus nogal veel aan de auto enzo en dan is dat ideaal.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_101904148
Ik heb -3 links en aan de andere kant iets van +3. Heb wel een bril, maar die draag ik alleen 's nachts in de auto omdat ik ook nog eens nachtblind ben :')
Nog nooit een ongeluk gehad in 80.000 km *klopt af
pi_102043336
Ik bungel al zo'n acht jaar rond de -1 en -1.50. Had een brilletje van een paar tientjes die ik zeer zelden droeg (want niet mooi enzo). Pas sinds een jaar draag ik lenzen en vind het toch wel relaxed dat ik nu altijd scherp zie. Heb net een Ray Ban besteld bij Lensway, omdat af en toe afwisselen met een bril ook wel leuk is.
pi_102059633
Ik heb mij bril nog niet zo lang aangeschaft bij Rob Boon in Schiedam.
Het koste wel wat daar.
Ze werken daar samen met de oogziekenhuis in Rotterdam gelijk maar een oogcheck laten doen. Tijdens het sporten draag ik altijd contact lenzen bril is wat irritant bij het hardlopen.

Mij vorige bril kwam van Hans Anders daar ben ik niet over te spreken. De glazen van Hans Anders krassen te makkelijk ook al zit er een antikraslaag op. En de brillen voelen goedkoop aan. Om de maand staat er weer iemand anders in de winkel.
pi_102064499
Vandaag 2 complimenten over m'n bril! Ik voel me er ook zo mee op m'n gemak, vond brillen altijd stom staan maar deze is echt perfect O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_102653120
Hoi,

ik heb ook -6, maar draag al superlang lenzen. Nu wil ik weer een bril. Ik vraag me nu af hoe dun ze de glazen kunnen maken. En worden de ogen dan niet super klein???
Zijn ze al beter wat betreft deze technieken???

Groetjes Tami
pi_103320374
Iemand???
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:17:42 #17
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103322354
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:30 schreef Tami het volgende:
Iemand???
Ga eens langs bij de opticien..
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_103324244
Ik heb ook een bril, maar die heb ik bijna alleen op in de klas als ik het bord niet kan lezen, verder heb ik er weinig last van :)
pi_103324564
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:40 schreef Tami het volgende:
Hoi,

ik heb ook -6, maar draag al superlang lenzen. Nu wil ik weer een bril. Ik vraag me nu af hoe dun ze de glazen kunnen maken. En worden de ogen dan niet super klein???
Zijn ze al beter wat betreft deze technieken???

Groetjes Tami
Technieken zijn zeker verbeterd, glazen met -6.00 kunnen echt erg dun worden, ook met minder verkleinend effect. Bijv. een asferisch glas met hoge brekingsindex. Kost je wel meer, maar zou ik er met die sterkte wel voor over hebben.
Too much is never enough!
pi_103470984
http://www.lensway.nl/bestellen?prd_id=629

Ik vul netjes m'n recept in, geen upgrades. Dat ding blijft op 0 euro staan. Doe ik iets verkeerd? :P
pi_103476960
Hoi Allen :)

Ik ga morgen naar Hans Anders (mijn oom is daar opticien,hij heet ook Hans :') )

Mijn probleem is de laatste tijd dat ik tijdens het fotograferen het steeds moeilijker is om scherp te stellen.
Na een middag fotograferen ben ik ook duizelig+hoofdpijn.

Ik heb als eens eerder mijn ogen laten opmeten en daar kwam uit dat 1 oog constant moet corrigeren voor de andere.

Wat denken jullie? Is het nodig om een bril te nemen?
En zo ja..wat is ongeveer de prijs zonder een aanvullende verzekering?

Sorry als het wat onduidelijk is..ik typ dit op mijn telefoon.
Till Lindemann.. <3
pi_103489578
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:25 schreef Darkbrowneyes het volgende:

Wat denken jullie? Is het nodig om een bril te nemen?
En zo ja..wat is ongeveer de prijs zonder een aanvullende verzekering?

Ja dat is nodig. Je hebt ze toch al eens laten opmeten? Daar kwam wat uit en je hebt klachten.
Maar je gaat naar Hans Anders en dan nog je zorgen maken om de prijs? _O- :+ Dat zal echt wel voor <100 euro kunnen.
Too much is never enough!
pi_103489764
Ik heb -9,75 en -12.75 (zoiets), daar komt nog een cilinder bij. Ik droom van ooit lensimplantaten maar daarvoor moet mn sterkte een paar jaar stil staan en dat is nog niet echt het geval. Nu heb ik brillen van Hans Anders, Eyes+More en waar het ook maar goedkoop is, als student kan ik nou eenmaal geen 1000 euro besteden aan een bril. En ik hou wel van afwisseling, heb nu 3 brillen :) Maar met één grote favoriet, dat wel O-)

Iemand verstand van lensimplantaten? Denk het niet he, verkeerde topic ;)
pi_103490329
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:09 schreef Lonka het volgende:
Iemand verstand van lensimplantaten? Denk het niet he, verkeerde topic ;)
Ja, maar daar is ook een apart topic voor :)
Too much is never enough!
pi_103493237
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:03 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ja dat is nodig. Je hebt ze toch al eens laten opmeten? Daar kwam wat uit en je hebt klachten.
Maar je gaat naar Hans Anders en dan nog je zorgen maken om de prijs? _O- :+ Dat zal echt wel voor <100 euro kunnen.
Oke dankje.
Ik had even bevestiging nodig.. :@
Till Lindemann.. &lt;3
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:02:34 #26
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_103500843
Ik heb -12 links en -13 rechts, met cilinder. Laatst ben ik vol op mijn gezicht gevallen -> Nieuwe bril halen! Snel naar Pearle gegaan. Was op dat moment erg blut dus kon geen verdunde glazen nemen. Nou heb ik mini-oogjes :) (maar dat valt nog redelijk te verbloemen met make up :))
My hovercraft is full of eel.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:21:31 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103571233
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:49 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Oke dankje.
Ik had even bevestiging nodig.. :@
Post wel dadelijk een foto van je eerste brilletje :P
pi_103601480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Post wel dadelijk een foto van je eerste brilletje :P
2 november kan ik me bril ophalen!
Heeft me potverdrie 149 euro gekost.

Maar beloofd..ik zal een foto posten :)
Till Lindemann.. &lt;3
pi_103602973
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:43 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

Heeft me potverdrie 149 euro gekost.

Dat is nog redelijk goedkoop hoor ;)
Too much is never enough!
pi_103603879
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:06 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Dat is nog redelijk goedkoop hoor ;)
Ja dat wel.
Gelukkig was het ook niet duurder want door deze aanschaf is al mijn geld op.
(Student) :)
Till Lindemann.. &lt;3
pi_104876367
Iemand een idee van welk merk deze bril is? (jamie lidell)

Typisch zijn de drie rondjes..
pi_105045393
Ik heb sinds een tijdje ook een bril gekocht die ik vooral savonds en in het weekend gebruik. Overdag heb ik al jaren lenzen. Maar nu wilde ik dus brillendoekjes kopen om mijn bril schoon te maken, maar ik las ergens dat dat je glazen beschadigd. Waarmee en hoe maken jullie je glazen van je bril schoon?
pi_105045753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:32 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb sinds een tijdje ook een bril gekocht die ik vooral savonds en in het weekend gebruik. Overdag heb ik al jaren lenzen. Maar nu wilde ik dus brillendoekjes kopen om mijn bril schoon te maken, maar ik las ergens dat dat je glazen beschadigd. Waarmee en hoe maken jullie je glazen van je bril schoon?
Brilpoetsdoekjes bevatten houtvezels en krassen inderdaad je glazen. Ook schoonmaken met kleding brengt het risico met zich mee dat er net een vuiltje kan zitten.
Het beste kan je de microvezeldoekjes gebruiken die je mee krijgt. Anders neutrale handzeep of afwasmiddel zonder citroen om goed te ontvetten en dan een stofvrije, katoenen theedoek.
En eens in de zoveel tijd bij je opticien binnen lopen voor een grondige reiniging kan ook geen kwaad.
Too much is never enough!
pi_105046235
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:43 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Brilpoetsdoekjes bevatten houtvezels en krassen inderdaad je glazen. Ook schoonmaken met kleding brengt het risico met zich mee dat er net een vuiltje kan zitten.
Het beste kan je de microvezeldoekjes gebruiken die je mee krijgt. Anders neutrale handzeep of afwasmiddel zonder citroen om goed te ontvetten en dan een stofvrije, katoenen theedoek.
En eens in de zoveel tijd bij je opticien binnen lopen voor een grondige reiniging kan ook geen kwaad.
Kan je die microvezeldoekjes ook los kopen? Ik heb er wel een meegekregen, maar die zal toch ook wel een keer "op" zijn.
pi_105048767
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:55 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Kan je die microvezeldoekjes ook los kopen? Ik heb er wel een meegekregen, maar die zal toch ook wel een keer "op" zijn.
Als je een bril hebt gekocht is het een kleine moeite zo'n doekje als service mee te geven als winkel zijnde :P
Too much is never enough!
pi_105049302
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:02 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Als je een bril hebt gekocht is het een kleine moeite zo'n doekje als service mee te geven als winkel zijnde :P
Ik heb er al eentje. Maar voor wanneer die "op" is of gaat die net zolang mee als je bril?
pi_105957605
Gister mijn nieuwe bril opgehaald.

Vond het wel eens tijd worden na zo'n 10 jaar...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:59:05 #38
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_105970231
Na 10 jaar?
Ik sta 3 januari bij de opticien om op zoek te gaan naar een nieuwe bril (na 2 jaar).
Niet omdat het heel hard nodig is, maar omdat het kan (met dan aan de verzekering)
Vorige keer hield ik 6 euro over van het vergoede bedrag, dus deze keer moet ga ik voor de 5 euro of minder :P

Hoewel... Ik zit te twijfelen over lenzen. Want ik doe aan roller derby en daarbij is een bril niet altijd even handig. Maar ik heb nog nooit lenzen gehad en ik las op de eerste pagina al iets over dat het niet handig is bij hardlopen.
Tja, roller derby is bril-onvriendelijker dan hardlopen, maar zouden lenzen dan wel een goed idee zijn?
pi_105970516
Ja, ik haal altijd pas een nieuwe wanneer ik het nodig vind. Ik kom ook altijd ruim boven mijn maximale vergoeding uit.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_106103681
Ik heb deze van Tru Trussardi


En deze van Moschino


Ik hoop echt dat mijn ogen geschikt zijn voor laseren. Alleen ben nu nog te jong voor laseren (19). Moet even afwachten tot volgend jaar.
...
pi_110143522
Kickje!

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe bril. Leuk dat de trend eindelijk naar de grotere monturen is gegaan. Want die smalle rechthoekige modellen ben ik meer dan zat, mweh!
Het valt me ook op dat de 'grote merken' als Giorgio Armani, Oliver Peoples, Persol en Calvin Klein eigenlijk helemaal niet zoveel duurder zijn als de designmerken van de ketens als Specsavers, Pearle, etc.

Favorieten op dit moment:
Oliver Peoples


De Frames of Live serie van Giorgio Armani, zoveel mooie modellen in die serie. De favoriet is de laatste foto. Binnenkort eens goed gaan passen, dat gaat nog lastig worden!



pi_117279561
Hallo
vandaag laten meten, 2.5L en 2.25R. Vanaf de basisschool al vooruit geschoven, maar 't is eindelijk tijd voor een bril. Heb alleen geen flauw idee waar ik op moet letten.
Ik heb 't oog op een Tag Heuer- ik ken de horloges, maar hoor verschillende meningen over de monturen. Heeft iemand hier daar iets over te zeggen?
En waar moet ik op letten bij het kiezen van glazen?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_117280279
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:28 schreef lukaon het volgende:

Het valt me ook op dat de 'grote merken' als Giorgio Armani, Oliver Peoples, Persol en Calvin Klein eigenlijk helemaal niet zoveel duurder zijn als de designmerken van de ketens als Specsavers, Pearle, etc.
Komt omdat die merken in de optiek niet heel bijzonder zijn. Grote namen, maar gewoon doorsnee monturen tegen betaalbare prijs.

quote:
6s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:25 schreef Quir het volgende:
Hallo
vandaag laten meten, 2.5L en 2.25R. Vanaf de basisschool al vooruit geschoven, maar 't is eindelijk tijd voor een bril. Heb alleen geen flauw idee waar ik op moet letten.
Ik heb 't oog op een Tag Heuer- ik ken de horloges, maar hoor verschillende meningen over de monturen. Heeft iemand hier daar iets over te zeggen?
En waar moet ik op letten bij het kiezen van glazen?
Ik heb er wat mindere ervaring over gehoord. Wel mooie collectie, maar snel kwaliteitsprobleempjes (loslatende lak etc.) en slechte aftersales, maar dat is vooral weer het probleem van de opticien als het op hele korte termijn gebeurd.
Too much is never enough!
pi_117498074
Ahja, heb vertrouwen in de opticien waar ik hem vandaan wil halen. Heb een foto mee,



Twijfel wel nog over de glazen, die komen op 149 euro per stuk te staan. Nu weet ik niets van brillen, maar dat lijkt me aan de prijs. Ik weet wel dat het glazen van een merk zijn. Is dat de prijs waard of zijn dat verkooptruucjes?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_117498238
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:43 schreef Darkbrowneyes het volgende:

[..]

2 november kan ik me bril ophalen!
Heeft me potverdrie 149 euro gekost.

Maar beloofd..ik zal een foto posten :)
Lekker goedkoop....ik heb nu brillen van Eyelove maar degene daarvoor kostte maar liefst 750 euro en dat was niet een duur montuur maar ik heb gewoon dure glazen. Helaas heb ik nu al een paar jaar problemen met het lezen dus ik zou ze weer eens moeten opmeten voor een multifocaal maar ja geld is tegenwoordig wel een issue geworden. :{ Eyelove meet gewoon je huidige bril door en dan kan je er eentje krijgen voor 49,00 euro(enkelvoudige, multifocaal is 99,00) en die zijn verder gewoon prima (met rondom de -6 en een cilinder), heb ze nu alweer maanden en kijk er net zo doorheen als mijn vorige dure bril. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117498330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:28 schreef lukaon het volgende:
Kickje!

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe bril. Leuk dat de trend eindelijk naar de grotere monturen is gegaan. Want die smalle rechthoekige modellen ben ik meer dan zat, mweh!
Het valt me ook op dat de 'grote merken' als Giorgio Armani, Oliver Peoples, Persol en Calvin Klein eigenlijk helemaal niet zoveel duurder zijn als de designmerken van de ketens als Specsavers, Pearle, etc.

Favorieten op dit moment:
Oliver Peoples
[ afbeelding ]

De Frames of Live serie van Giorgio Armani, zoveel mooie modellen in die serie. De favoriet is de laatste foto. Binnenkort eens goed gaan passen, dat gaat nog lastig worden!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Let je ook nog even op of dat soort monturen je überhaupt wel staan? :P Ik let er nooit op wat nu hipperdehip is maar kijk gewoon welke er van de aanwezige monturen mij het beste staat. Zo'n zwaar en donker montuur zou mij echt belachelijk staan hoe hip het ook is dus laat ik ze lekker liggen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:21:26 #47
20720 brother52
Dus..........
pi_117498380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:10 schreef Quir het volgende:
Ahja, heb vertrouwen in de opticien waar ik hem vandaan wil halen. Heb een foto mee,

[ afbeelding ]

Twijfel wel nog over de glazen, die komen op 149 euro per stuk te staan. Nu weet ik niets van brillen, maar dat lijkt me aan de prijs. Ik weet wel dat het glazen van een merk zijn. Is dat de prijs waard of zijn dat verkooptruucjes?
Nee, is een vrij normale prijs. Zelfs nog redelijk goedkoop.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_117508739
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:10 schreef Quir het volgende:
Ahja, heb vertrouwen in de opticien waar ik hem vandaan wil halen. Heb een foto mee,

[ afbeelding ]

Twijfel wel nog over de glazen, die komen op 149 euro per stuk te staan. Nu weet ik niets van brillen, maar dat lijkt me aan de prijs. Ik weet wel dat het glazen van een merk zijn. Is dat de prijs waard of zijn dat verkooptruucjes?
149 euro is een normale prijs hoor bij een goede opticien.... heb ze wel duurder gehad. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117536603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:10 schreef Quir het volgende:
Ahja, heb vertrouwen in de opticien waar ik hem vandaan wil halen. Heb een foto mee,

[ afbeelding ]

Twijfel wel nog over de glazen, die komen op 149 euro per stuk te staan. Nu weet ik niets van brillen, maar dat lijkt me aan de prijs. Ik weet wel dat het glazen van een merk zijn. Is dat de prijs waard of zijn dat verkooptruucjes?
Voor 150 euro heb je ze meestal 1 slag dunner (dat moet met zo'n montuur aan de onderkant open) met een van de best geharde coatings erop. Nog dunner glas wordt zelfs duurder dan dat. En goedkoper zou vast kunnen, maar dan ga je qua coating weer wat stapjes terug.
Too much is never enough!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:44:04 #50
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_117537207
Sinds iets meer dan een jaar heb ik ook een bril. Kon de borden op de snelweg maar net op tijd lezen en als ik een dag had gewerkt (kantoor), was ik helemaal op.

Links -1, rechts -0,25 en een cilinder. Gebruik hem eigenlijk alleen voor TV kijken, werk, lezen, autorijden. Draag hem niet per se elke dag.
Gelukkig werkt mijn broer in een particuliere optiek. Hij zou mij nooit een bril aansmeren die me eigenlijk niet echt staat met glazen van een overbodig hoge prijsklasse. Ik zou dus nooit zonder hem een bril gaan uitzoeken. :)

Dit is die van mij, maar ik heb hem in het transparant grijs:



Heb tot nu toe geen enkele bril getroffen die me net zo goed staat als deze. O+
pi_117537413
Ik kan morgenavond mijn nieuwe brillen ophalen *O* 2 stuks, gebruik gemaakt van een actie :) Ben wel toe aan een nieuwe bril. Deze heb ik bijna 7 jaar :)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:26:36 #52
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_117665234
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:44 schreef Poem het volgende:
Sinds iets meer dan een jaar heb ik ook een bril. Kon de borden op de snelweg maar net op tijd lezen en als ik een dag had gewerkt (kantoor), was ik helemaal op.

Gebruik hem eigenlijk alleen voor TV kijken, werk, lezen, autorijden. Draag hem niet per se elke dag!

[ afbeelding ]

Heb tot nu toe geen enkele bril getroffen die me net zo goed staat als deze. O+
Ik ken je 'probleem' .. sinds ik ook een bril draag voor bovenstaande, zit er een heel stuk meer rust in mijn ogen!

Ik vind je bril wel superdepuper tof ! :Y

Vandaag heb ik bij Specsavers, 2 nieuwe monturen besteld!
De prijzen die ze daar hebben, zijn onwijs leuk!


Ik heb nu nog een Bryony!

En over 2.5 week komen daar een Nina O+


En een Unisex 309 bij!

Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_117683100
Laatste keer naar Het Huis geweest voor mijn bril en ga er de volgende keer ook weer naartoe, service is vele malen beter in vergelijking met Hans Anders en Pearle. Heb momenteel zo'n anderhalf jaar een bril van het huismerk van Het Huis, kwam geloof ik nog onder de 200 euro uit en zit heerlijk.

Begint alleen te jeuken weer een keer een nieuwe te gaan halen :P
pi_117754885
Ik heb 'm.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_118263490
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Let je ook nog even op of dat soort monturen je überhaupt wel staan? :P Ik let er nooit op wat nu hipperdehip is maar kijk gewoon welke er van de aanwezige monturen mij het beste staat. Zo'n zwaar en donker montuur zou mij echt belachelijk staan hoe hip het ook is dus laat ik ze lekker liggen.
Ik hou wel van een beetje spannende monturen. Op safe spelen is wat saai, al is het een gok. Heb inmiddels een Armani die veel commentaar krijgt van "zoooo, wat een mooie moderne bril".

Lensway heeft nu ook flinke kortingen. Deze voor erbij lijkt me vet en dat voor maar ¤ 34, van acetaat inclusief ultradunne glazen en verzendkosten. Hoe kan het vraag ik me wel af.

http://www.lensway.nl/frame/b_lang/BL2711
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:40:44 #56
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_118264832
Hier zijn alle brillen maar 39 euro.. echt supergoedkoop denk ik!! http://www.brillen24.nl/
pi_118275695


[ Bericht 100% gewijzigd door Alex8 op 23-10-2012 20:41:21 ]
pi_118277939
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:08 schreef lukaon het volgende:

[..]

Ik hou wel van een beetje spannende monturen. Op safe spelen is wat saai, al is het een gok. Heb inmiddels een Armani die veel commentaar krijgt van "zoooo, wat een mooie moderne bril".

Lensway heeft nu ook flinke kortingen. Deze voor erbij lijkt me vet en dat voor maar ¤ 34, van acetaat inclusief ultradunne glazen en verzendkosten. Hoe kan het vraag ik me wel af.

http://www.lensway.nl/frame/b_lang/BL2711
Ik zeg nergens dat je op safe moet spelen :{ , ik zeg dat je het beste een montuur kunt kopen wat bij je gezicht past en dat is heel wat anders. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118533223
@trovey: daarom kun je daar ook een shot maken met je webcam en de monturen passen.

Wil je echt goedkoop: www.optical4less.com Een bril voor vanaf $ 15 inclusief glazen en verzending en ze gaan tot -25 !! Vers uit Hong Kong en op google zijn heel veel goede reviews te vinden over hun service.

Zo'n buigbare montuur van hen lijkt mij wel wat. Ideeal voor erbij en ook nog eens van titanium gemaakt, dus lekker licht. :)

  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 14:55:50 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_118537319
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:44 schreef Poem het volgende:
Sinds iets meer dan een jaar heb ik ook een bril. Kon de borden op de snelweg maar net op tijd lezen en als ik een dag had gewerkt (kantoor), was ik helemaal op.

Links -1, rechts -0,25 en een cilinder. Gebruik hem eigenlijk alleen voor TV kijken, werk, lezen, autorijden. Draag hem niet per se elke dag.
Gelukkig werkt mijn broer in een particuliere optiek. Hij zou mij nooit een bril aansmeren die me eigenlijk niet echt staat met glazen van een overbodig hoge prijsklasse. Ik zou dus nooit zonder hem een bril gaan uitzoeken. :)

Dit is die van mij, maar ik heb hem in het transparant grijs:

[ afbeelding ]

Heb tot nu toe geen enkele bril getroffen die me net zo goed staat als deze. O+
Ah, jij hebt mijn verhaal al neergetypt :) dat is mooi, hoef ik het niet meer te doen. Ik had echt precies hetzelfde, alleen dat met deze bril O+

Esprit et 9349 538 black


Van Het Huis. Ik ga volgende keer weer daarheen, ben erg tevreden over m'n eerste bril :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118707042
dit is mijn nieuwe bril
  donderdag 1 november 2012 @ 20:25:35 #62
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_118719231
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 14:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ah, jij hebt mijn verhaal al neergetypt :) dat is mooi, hoef ik het niet meer te doen. Ik had echt precies hetzelfde, alleen dat met deze bril O+

Esprit et 9349 538 black
[ afbeelding ]

Van Het Huis. Ik ga volgende keer weer daarheen, ben erg tevreden over m'n eerste bril :)
Cool montuurtje ! :)

Ik draag nu al een tijdje mijn Nina en Unisex van een paar posts hierboven!
Ben der erg blij mee, ook op de reacties die ik erop krijg! O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_118721674
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:30 schreef lukaon het volgende:
@trovey: daarom kun je daar ook een shot maken met je webcam en de monturen passen.

Wil je echt goedkoop: www.optical4less.com Een bril voor vanaf $ 15 inclusief glazen en verzending en ze gaan tot -25 !! Vers uit Hong Kong en op google zijn heel veel goede reviews te vinden over hun service.

Zo'n buigbare montuur van hen lijkt mij wel wat. Ideeal voor erbij en ook nog eens van titanium gemaakt, dus lekker licht. :)

Daar heb ik het nog steeds niet over ;) , ik heb het over een modemontuur kopen omdat iedereen er op dat moment mee loopt, of het je nu staat of niet. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 1 november 2012 @ 22:31:26 #64
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_118726190
Hier nog een brildrager met +4.00 en +4.25. Ik draag al sinds m'n 6e een bril en had toen +8. Het vreemde is dat mijn ogen ook nu ik 36 ben nog steeds verbeteren. Ik ga ongeveer iedere 2 jaar en kwart punt naar beneden in sterkte. Anyway, volgende week kan ik mijn nieuwe bril ophalen. Ik heb het montuur online besteld en zelf aan Het Huis geleverd. Het merk is Carrera en het type is CA 7480 AGL.

Gewoon een mooi simpel zwart montuur zonder opsmuk.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_119060993


Ik heb deze bril besteld bij www.firmoo.com Ze hebben nu een superactie: de eerste bril voor nieuwe klanten is helemaal gratis, je betaalt alleen de verzendkosten. Bevalt het niet dan mag je de bril terugsturen en zij betalen ook de retourkosten. Helemaal top, ben benieuwd!

pi_120899514
Op de valreep voor de zorgverzekering nog een nieuwe bril gekocht:



Alleen dan met gewone zwarte veren...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_120912034
Ik heb een bril die ik 3 jaar geleden bij Hans Anders heb gekocht en die draag ik alleen als ik van een afstand het bord niet kan lezen of als ik iets anders niet kan lezen/details niet goed kan zien.
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:52:45 #68
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_120929025
Nou wil ik ook weer een nieuwe bril. Maar ik heb nog geen recht om een nieuwe :P
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:01:02 #69
391518 Uni4-Corn4
Happiness is not for everyone
pi_120929511
Hans Anders heeft de sterkte van mijn glazen verkeerd omgedaan :(
Maar ik heb toch altijd lenzen in XD
We Have All Been There...
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:27:19 #70
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_120934882
Hoe werkt het eigenlijk als je een bril online koopt? Ga je dan naar een opticien en zeg je: hoi, ik heb deze bril online gekocht, kunnen jullie hem even lekker op mijn neus en achter mijn oren zetten?
  maandag 14 januari 2013 @ 09:55:32 #71
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_121537355
en vraag 2: krijg je van een opticien wel een "recept" mee

Want ik denk dat ik nieuwe glazen nodig heb, maar ik heb niet echt de financiele middelen om een nieuwe bril aan te schaffen (een leuke dan) dus ik wou eens online een gok wagen en bijvoorbeeld van die actie van firmoo gebruik maken
pi_121538443
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:55 schreef GimmeGore het volgende:
en vraag 2: krijg je van een opticien wel een "recept" mee

Wisselt een beetje. De een geeft 'm wellicht zo mee, de ander zal je een vergoeding vragen voor de meting. Immers stopt de opticien er wel werk in en bij welk bedrijf wordt nou gratis gewerkt ;) Even rondbellen in je omgeving dus.
In principe kan je wel gewoon binnen lopen om het af te laten stellen. Ook al zullen ze heus wel door hebben dat de bril er niet vandaan komt en totaal niet afgesteld is.
Too much is never enough!
pi_121600321
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 09:55 schreef GimmeGore het volgende:
en vraag 2: krijg je van een opticien wel een "recept" mee

Want ik denk dat ik nieuwe glazen nodig heb, maar ik heb niet echt de financiele middelen om een nieuwe bril aan te schaffen (een leuke dan) dus ik wou eens online een gok wagen en bijvoorbeeld van die actie van firmoo gebruik maken
Niet zeuren, doen, dan krijg je het vanzelf.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 17:20:44 #74
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_121600496
Ach, eerst maar eens kijken of ik überhaupt wel een nieuwe bril nodig heb. Ik vermoed dat het aan mijn ogen ligt, maar dat wacht ik even af.
Andere opties zijn namelijk een minder prettig alternatief als reden voor mijn huidige klachten
pi_121604224
Ook maar eens aan een nieuwe bril de huidige is 3 jaar oud ofzo :')
[b]Op &lt;ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" &gt;vrijdag 1 mei 2009 23:32&lt;/a&gt; schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_121606093
Ik heb over het algemeen lenzen, maar voor 's avonds/dagen dat ik geen zin heb in lenzen draag ik wel een bril. Ik koop ze altijd bij Saton Optiek, toevallig ga ik morgen een nieuwe uit zoeken *O*
En ik heb mijn bril sinds ik ongeveer 12 ben, een jaar of 5 nu dus. Sterktes zijn links - 2,25 en rechts - 1,75

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 19:39:31 ]
  zaterdag 19 januari 2013 @ 08:49:51 #77
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_121754289
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:57 schreef lukaon het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb deze bril besteld bij www.firmoo.com Ze hebben nu een superactie: de eerste bril voor nieuwe klanten is helemaal gratis, je betaalt alleen de verzendkosten. Bevalt het niet dan mag je de bril terugsturen en zij betalen ook de retourkosten. Helemaal top, ben benieuwd!

[ afbeelding ]
Hoe lang duurt het dan voor je je bril in huis hebt?

Ik heb toch een nieuwe bril nodig, mijn ogen zijn een half punt achteruit gegaan. In een jaar... straks kom ik op sterktes uit die mijn moeder had.
pi_121785640
Ik heb pas sinds een paar weken een bril.
Werd al jaren knettergek van de koppijn (1 a 2 keer per week) dus werd het maar eens tijd om mijn ogen te testen.
Uitkomst: Ik heb last van latent scheelzien. Houdt in dat mijn ogen wanneer ze geopend zijn wel 'recht' kijken, maar in ruststand wijzen ze uit elkaar. (Dacht echt: ''WTF, bestaat dat ook al? :') '' ) Voor dit probleem heb dus een prismaglas. Verder heb ik +0.75 aan beide ogen.

Ik moet zeggen, het helpt echt. Als ik al koppijn heb is het veel minder zwaar. *O*
pi_121785923
Heb trouwens deze van Osiris.

  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:43:10 #80
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_122337257
Ik heb nu mijn nieuwe bril bij Lensway besteld, moet eerlijk zeggen dat ik niet echt supertevreden ben, want op de foto leek de bril beduidend kleiner (op zo'n "pas het montuur" foto)
Maar ik heb geen hoofdpijn meer, dus ik hou hem. En voor 17.50 is het wel goed zo
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 13:15:23 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_122338386
Fijn dat je hoofdpijn over is. Maar ik denk dat ik zelf toch liever naar een opticien ga.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 2 februari 2013 @ 03:03:08 #82
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_122368538
Ik heb ook eindelijk weer een bril, heb gebruik gemaakt van de actie bij Specsavers, heb dat ook altijd een fijne opticien gevonden. Heb nu een bril met ontspiegelde glazen, en een zonnebril op sterkte met UV500 filter voor 39 euro totaal.

Mijn bril O+ :


[ Bericht 0% gewijzigd door xBubbles op 02-02-2013 03:17:15 ]
Believe you can, and you will.
pi_122416370
spam is niet gewenst op fok

[ Bericht 91% gewijzigd door Mirjam op 03-02-2013 14:42:04 ]
anto dirk
pi_122417822
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Fijn dat je hoofdpijn over is. Maar ik denk dat ik zelf toch liever naar een opticien ga.
Ik ook. Vind het juist fijn om bij zoiets een expert in de buurt te hebben.
pi_122418935
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 03:03 schreef xBubbles het volgende:
Ik heb ook eindelijk weer een bril, heb gebruik gemaakt van de actie bij Specsavers, heb dat ook altijd een fijne opticien gevonden. Heb nu een bril met ontspiegelde glazen, en een zonnebril op sterkte met UV500 filter voor 39 euro totaal.

Mijn bril O+ :
[ afbeelding ]
Ik ben ook heel tevreden over Specsavers. Leuke merken (vooral Osiris O+ ), betaalbaar en ze nemen echt de tijd om je te helpen. En vooral een voordeel voor mij: Ze rekenen niet extra voor prismaglazen ^O^ (Schijnt dat veel opticiens je daar graag mee naaien)
  zondag 3 februari 2013 @ 20:07:11 #86
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_122432545
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:09 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik ben ook heel tevreden over Specsavers. Leuke merken (vooral Osiris O+ ), betaalbaar en ze nemen echt de tijd om je te helpen. En vooral een voordeel voor mij: Ze rekenen niet extra voor prismaglazen ^O^ (Schijnt dat veel opticiens je daar graag mee naaien)
Van die prismaglazen klopt zeker :Y Heb wel vrienden gehad die ook prismaglazen hadden en die werden er echt flink bij genaaid. Ik heb niks dan lof over Specsavers :D en Osiris O+
Believe you can, and you will.
  zondag 3 februari 2013 @ 20:40:03 #87
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_122434844
Ik vind specsavers echt een gruwel.
Ik heb 2 controles gedaan (2 verschillende opticiens), bij de tweede heb ik het voorschrift mee gekregen, daar heb ik ook mijn pupilafstand laten meten en daarmee heb ik een bril besteld. Die heb ik dan recht laten zetten bij een opticien in de buurt van mijn stage en nu heb ik iig geen geld hoeven lenen zodat ik een bril kan betalen.
pi_122596906
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 83% gewijzigd door Mylene op 07-02-2013 15:44:31 ]
anto dirk
pi_122597315
Zelf draag ik al vrij lang lenzen en daarvoor heb ik ook voor een zekere periode een bril gedragen, nu draag ik afwisselend een bril/lenzen. Desondanks ben ik wel van plan om wat vaker een bril te gaan dragen, beide afkomstig van 'Eye wish Groeneveld', wat mij dan ook prima bevalt. Eerst wilde ik naar andere opticiens gaan, maar vanwege mijn sterkte vond ik het wel van belang dat de glazen wat dunner werden bijgeslepen, anders zou ik met te dikke glazen rondlopen, wat ik dan zelf vaak ook lelijker zou vinden. Vreemd genoeg deden andere opticiens niet aan slijpen, zelfs niet tegen een hogere betaling. 'Eye wish Groeneveld', o.a. wel en ben er dan ook zeer tevreden over.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_122669030
Ik zag van de week trouwens 'hipsterbrillen' zonder sterkte liggen bij de FRS.
Mijn gezicht vertrekt altijd zo :') als ik die dingen zie.
  Moderator zaterdag 9 februari 2013 @ 10:11:51 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_122669050
Belachelijk :N
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124259818
Schop :P

Ik heb 4 brillen aan laten meten :D Sterkte was op een half jaar van -1 en -1,25 naar 0 en -0,25 gegaan. Beiden met cilindrische afwijking..

Maar m'n normale/hoofd bril wordt, als ik t me goed herinner, de volgende:



Kan uit het bonnetje van pearle niet echt t juiste montuur terugvinden..

Ohja waarom 4:

- gewone bril op sterkte
- reserve bril op sterkte (moet vanwege m'n werk/studie, zeevaart)
- zonnebril op sterkte
- veiligheidsbril op sterkte..

Edit: volgens mn ma is t dus een andere.. Haha, zien we vrijdag dan wel weer..

[ Bericht 4% gewijzigd door FranticDJ op 19-03-2013 19:04:58 ]
  donderdag 21 maart 2013 @ 08:40:00 #93
299362 F.lombardi
Molested? do a Barrel Roll!
pi_124324408
Ik heb -175/-1.50


Gehaald bij Pearl samen met zo'n gratis zwart brilletje van 30 euro erbij.
Use the Boost to Chase!
  woensdag 24 april 2013 @ 22:36:59 #95
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_125700795
Heeft iemand ervaring met het online bestellen van een bril op valleyoptics.co.uk? Ik haal hem liever in de winkel.. maar ik heb op deze site een bril voor 175 euro incl. zenden, glazen op sterkte en coating. Voor diezelfde complete bril zou ik bij fielmann 300 euro betalen.

Op die site kan je trouwens voor 2 verschillende sterktes en cilinders kiezen voor beide ogen specifiek. Dus twee verschillende sterktes en cilinders in 1 glas. Dit is nieuw voor mij.. iemand die hier meer over weet?
It's okay to be white
pi_125711459
Een vraag voor de brildragers: worden de brillen tegenwoordig nog groter of is dat nu voorbij.

Ik kan het niet zo goed peilen, je zag een tijdje terug een trend van die kleine naar grote brillen, maar nu lijkt het stil te staan.

Dus wat is de volgende trend?

ow ja, heb er zelf eentje van Paul Smith en de zonnebril is van Jill Sander

sterkte, geen idee :D
  donderdag 25 april 2013 @ 13:39:16 #97
270784 Schaap35
dierlijk oratorium
pi_125716864
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:04 schreef Gits het volgende:
Een vraag voor de brildragers: worden de brillen tegenwoordig nog groter of is dat nu voorbij.

Ik kan het niet zo goed peilen, je zag een tijdje terug een trend van die kleine naar grote brillen, maar nu lijkt het stil te staan.

sterkte, geen idee :D
Zelf onlangs een bril aangeschaft bij de Hans Anders (-2.75; -3.00 cilindrisch), met zo een kortingsactie van ze. Was nogal sceptisch over die tent vanwege de wat goedkope uitstraling vergeleken met m'n voorgaande opticien maar tot nu toe bevalt het prima.

Bril die ik heb aangeschaft is wel wat significant groter dan m'n vorige Wat de rest van Nederland op heeft ontgaat ook mij altijd een beetje :P.
pi_127106710
-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 91% gewijzigd door Mylene op 28-05-2013 14:01:46 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:13:16 #99
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_127113830
Heeft iemand een idee welke bril dit is?

http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:30:55 #100
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_127152922
Iemand? Het is geen clubmaster, aangezien de clubmaster met een zwarte neusbrug ijzeren poten heeft ;(
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:41:59 #101
16715 Mylene
*schatje*
pi_127156337
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:30 schreef gazhims3lv het volgende:
Iemand? Het is geen clubmaster, aangezien de clubmaster met een zwarte neusbrug ijzeren poten heeft ;(
Yukel
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:35:08 #102
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_127164073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:41 schreef Mylene het volgende:

[..]

Yukel
Helaas heeft die een ijzeren neusbrug ;(
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_127164772
Sinds een half jaartje een bril. Lichte sterkte (o.50 f 0.75 ofzo) voor tv kijken en lezen. Kreeg hem voor hoofdpijnklachten. Draag hem eigenlijk de hele dag, omdat ik anders hoofdpijn krijg. :(
pi_127165310
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:13 schreef computergirl het volgende:
dit is mijn nieuwe bril
[ afbeelding ]
Van esprit? Die heb ik geloof ik ook..maar dan andere kleuren.
pi_127191208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:06 schreef Catnip het volgende:

[..]

Van esprit? Die heb ik geloof ik ook..maar dan andere kleuren.
Nee Prodesign, een deens merk
pi_127194138
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 08:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee Prodesign, een deens merk
Oke, wel erg gaaf!!
pi_127295036
Binnenkort wil ik kijken voor een andere bril.
Ik heb daar 2 jaar geleden een bril van het merk Oakley gekocht ik ben daar wel zeer tevreden over.Mij huidige opticien is vrij prijzig.
Je krijg daar wel goede service maar daar hangt ook een prijskaartje aan.

Nu hoor ik dat specsaver goedkoper dan Pearl maar is dat ook zo?

Alleen wil ik geen bril bestellen op internet ben bang dat deze niet naar wens is en niet goed past op mij gezicht.
pi_127296438
Ik heb met de bril van Specsavers nooit goed kunnen zien. Vooral omdat ik een hoge sterkte heb, met cylindrische afwijking en verschil in sterkte tussen beide ogen kies ik voor een hele goede maar hele dure opticien.
Ik heb 365 dagen per jaar mijn bril op mijn neus, vind ik de moeite waard om er geld in te investeren.
pi_133756221
Toch maar weer een schop tegen dit topic. Ben namelijk weer op zoek naar een bril. De keuze bestaat nog uit 2 modellen. Een kunststof en een metalen. En allebei staan ze natuurlijk geweldig.


Cheap Monday Dyers Klik


Cheap Monday Hassium Klik

Lastig! Ik neig wel meer naar de 2e omdat deze minder lijkt op degene die ik nu heb.
pi_133777147
Ik heb altijd mijn brillen gekocht bij een nogal dure, wel erg goede opticiën in het dorp waar ik woonde. Nu, vier jaar later zijn mijn ogen dramatisch achteruit gegaan, ver weg kijken gaat nog redelijk maar lezen met bril kan ik niet meer, de bril moet dan af (ik word oud). Ik ben bang dat ik binnenkort aan de varifocale glazen moet.
In de plaats waar ik nu woon (Amstelveen) zijn in het winkelcentrum Specsavers, Eyewish, Hans Anders, Pearl en nog een paar opticiëns aanwezig. Ik heb niet het geld om zoals jaren terug een bril van ¤700,00 aan te schaffen, ik wil dus eens gaan kijken bij de grote ketens. Waar zal ik eens beginnen?
  zaterdag 30 november 2013 @ 19:17:13 #111
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_133780274
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:58 schreef computergirl het volgende:
Ik heb met de bril van Specsavers nooit goed kunnen zien. Vooral omdat ik een hoge sterkte heb, met cylindrische afwijking en verschil in sterkte tussen beide ogen kies ik voor een hele goede maar hele dure opticien.
Ik heb 365 dagen per jaar mijn bril op mijn neus, vind ik de moeite waard om er geld in te investeren.
Tja... voor mij is een bril ook onmisbaar in mijn leven, ik draag hem ook 365 dagen per jaar (366 in een schrikkeljaar _O- )
Ik ga altijd naar Pearl zelf...
En ik heb -7,75 qua sterkte aan 1 oog en -8 aan het andere oog. :o
En wat is jouw sterkte ?
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_133783306
Je bent een beetje vreemd. Hou svp op met die berichten

[ Bericht 91% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 30-11-2013 20:55:00 ]
pi_133827294
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:29 schreef Molleman het volgende:
Toch maar weer een schop tegen dit topic. Ben namelijk weer op zoek naar een bril. De keuze bestaat nog uit 2 modellen. Een kunststof en een metalen. En allebei staan ze natuurlijk geweldig.

[ afbeelding ]
Cheap Monday Dyers Klik

[ afbeelding ]
Cheap Monday Hassium Klik

Lastig! Ik neig wel meer naar de 2e omdat deze minder lijkt op degene die ik nu heb.
Het is toch nummer 2 geworden. Mijn ogen zijn er zelfs op vooruit gegaan de afgelopen 3 jaar :) Met mijn nieuwe glazen kom ik zodadelijk op 140% zicht met beide ogen dus ik zal weer goed kunnen zien.
pi_135463875
Vorige week deze ontvangen. Alux montuur van Alain Mikli en Philippe Starck.


Gewonnen via zo'n Like&Share actie van Facebook. Zat een weekend Parijs met bezoek aan de Mikli showroom en hotelovernachting bij inbegrepen. Erg tof allemaal.

Mijn zonnebril is ook Mikli/Starck.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_135558941
Ik draag sinds een jaar deze Tag Heuer. Deze modellen met scharnier die toch flexibel zijn spraken me al langere tijd aan. Ik ben namelijk erg gek horloges.

Nu heeft Tag Heuer niet zon hele dure horloges, maar ze maken wel erg mooie brillen vind ik.

Nog steeds erg blij mee aangezien het eigenlijk de eerste bril is die fijn zit.
Leuk detail is dat de schroefjes aan de bovenkant de vorm hebben van het Tag Heuer logo.

  donderdag 16 januari 2014 @ 14:09:13 #116
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_135559506
Ben sinds een maand trots eigenaar van deze Theo Teniers, hou wel van wat kleur :P

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_135570460
http://www.firmoo.com/free-glasses.html

Zag deze link in dit topic? Wat is de adder onder het gras? :P
pi_135606064
Vorige week deze erbij besteld:



Leuke afwisseling voor de rimless die ik nu draag
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_140174226
-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 20-05-2014 19:31:31 ]
  Moderator dinsdag 20 mei 2014 @ 19:24:10 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_140176899
Ah, het brillentopic O+ recent heb ik een sportzonnebril laten maken op sterkte. Na veel wikken en wegen (en zoeken naar een opticien die dit überhaupt kon leveren) is het deze geworden:



Het is een Nike Vision 7070/3. Hij is superlicht, blijft prima zitten tijdens het hardlopen, en ook met autorijden heb ik er veel plezier van. Aanrader hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171810497
Schop :P
Moet een nieuwe bril, want huidige is zeer oud.
Maar hoe zoeken jullie een goede bril? Ze staan mij allemaal niet ;(
pi_171811383
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:09 schreef Leonos het volgende:
Schop :P
Moet een nieuwe bril, want huidige is zeer oud.
Maar hoe zoeken jullie een goede bril? Ze staan mij allemaal niet ;(
Ik heb sinds zaterdag m'n derde bril en tot nu toe kies ik elke keer een bril die lijkt op de vorige. :')
Deze heeft wel iets grotere glazen. Vind ik al erg gewaagd van mezelf :P
pi_171811709
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik heb sinds zaterdag m'n derde bril en tot nu toe kies ik elke keer een bril die lijkt op de vorige. :')
Deze heeft wel iets grotere glazen. Vind ik al erg gewaagd van mezelf :P
Dat heb ik nu ook. Maar wil eigenlijk totaal iets anders ;(
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 15:32:10 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_171813409
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:55 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik heb sinds zaterdag m'n derde bril en tot nu toe kies ik elke keer een bril die lijkt op de vorige. :')
Deze heeft wel iets grotere glazen. Vind ik al erg gewaagd van mezelf :P
Ik doe dat ook :@ laatste keer zelfs echt hetzelfde model maar een iets andere kleurstelling...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171818922
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:13 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat heb ik nu ook. Maar wil eigenlijk totaal iets anders ;(
Ja dan is het al ietsje lastiger.
Misschien moet je dan net als bij een eerste bril zoeken naar degene die het 'minst afschuwelijk' staat, zeg maar.
Het blijft ook gewoon een kwestie van wennen denk ik. Zo'n bril bepaalt toch heel erg hoe je gezicht eruitziet.
pi_171819698
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik doe dat ook :@ laatste keer zelfs echt hetzelfde model maar een iets andere kleurstelling...
Dat wou ik ook met m'n zonnebril doen, maar hetzelfde model was niet meer te bestellen (en het enige andere aviator model dat op mijn smalle hoofd past beviel me niet). Toen heb ik er maar nieuwe glazen in laten zetten.
  woensdag 28 juni 2017 @ 11:47:08 #127
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_172012765
Vandaag mijn nieuwe bril opgehaald. Ik heb het aantal nooit bijgehouden, maar ik ben al brildrager sinds mijn vierde (ben nu 36). Dus zal ik zo rond de 15 zitten. Sterkte is boven de -10 aan beide ogen. Dus zonder bril kan ik niet functioneren.

"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 28 februari 2018 @ 13:24:05 #128
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_177502351
Iemand ervaring met het aanschaffen van een bril voor dagelijks gebruik bij nieuwe ketens? Ace en tate, polette.nl etc?
Ik merk dat ik bij veraf mijn ogen moet knijpen om dingen te kunnen lezen.
Ik moet dus een oogtest erbij doen.

Ik kan een oogtest tegen betaling ergens uitvoeren en vervolgens een bril ook online aanschaffen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_177578196
Echt een hekel aan brillen, met een kleine afwijzing aan een oog even een bril gehad. Maar al snel over gestapt op lenzen en zit te kijken naar laseren. Misschien niet het juiste forum. Ben wel benieuwd hoeveel mensen hier zitten te denken aan laseren van je ogen.
pi_177580817
Volgens mij was er een ooglaser topic.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 19:09:28 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_177582185
Ik durf niet te laseren. Mijn beroep is visueel en dat zou ik niet meer kunnen doen als het misgaat.
Daarnaast heb ik geen hekel aan mijn bril, het is best een leuk accessoire :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_177583928
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik durf niet te laseren. Mijn beroep is visueel en dat zou ik niet meer kunnen doen als het misgaat.
Daarnaast heb ik geen hekel aan mijn bril, het is best een leuk accessoire :)
Daar zit bij mij ook de twijfel. Maar met sport, op vakantie of in de zee/zwembad vind ik lenzen best lastig. Laat staan een bril op te zetten. :)
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 20:33:33 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_177584682
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:09 schreef Docker_ het volgende:

[..]

Daar zit bij mij ook de twijfel. Maar met sport, op vakantie of in de zee/zwembad vind ik lenzen best lastig. Laat staan een bril op te zetten. :)
Het is soms ook wel onhandig hoor. Ik maak m'n brillenglazen altijd vies, op onmogelijke manieren :@ een zonnebril moet ook op sterkte en die zet je nooit even 'zomaar' op, maar moet je wisselen. Tijdens triatlons kom ik met een normale zwembrik het water uit en moet dan op zoek naar m'n fiets, die ik niet goed kan zien.

Maar toch weegt de angst tegen laseren tot nu toe nog zwaarder. En dan helpt het ook niet dat m'n zusje optometrist is en dat je dus altijd alle horrorverhalen hoort :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_177588875
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is soms ook wel onhandig hoor. Ik maak m'n brillenglazen altijd vies, op onmogelijke manieren :@ een zonnebril moet ook op sterkte en die zet je nooit even 'zomaar' op, maar moet je wisselen. Tijdens triatlons kom ik met een normale zwembrik het water uit en moet dan op zoek naar m'n fiets, die ik niet goed kan zien.

Maar toch weegt de angst tegen laseren tot nu toe nog zwaarder. En dan helpt het ook niet dat m'n zusje optometrist is en dat je dus altijd alle horrorverhalen hoort :')
Dat bedoelde ik ook met lastig, die brillen zijn altijd smerig of beslagen. :')

Collega van mij heeft ze wel laten laseren en is er erg blij mee. Naast die horror verhalen is het ook wel een prijzig iets dat laseren. Ach, wie weet over een paar jaar dat we er dan weer anders over denken.
pi_177589090
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:00 schreef Docker_ het volgende:
Echt een hekel aan brillen, met een kleine afwijzing aan een oog even een bril gehad. Maar al snel over gestapt op lenzen en zit te kijken naar laseren. Misschien niet het juiste forum. Ben wel benieuwd hoeveel mensen hier zitten te denken aan laseren van je ogen.
Ik. Heb 10 april een intake.
pi_177589278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik. Heb 10 april een intake.
Duurt nog even dab , ik ben wel benieuwd.
pi_177589293
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:41 schreef Docker_ het volgende:

[..]

Duurt nog even dab , ik ben wel benieuwd.
Ja, heb ontstekingen aan beide ogen dus moet eerst nog 28 maart naar de oogarts om te zien of de ontsteking weg is. Ik zal het t.z.t melden.
pi_177589335
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, heb ontstekingen aan beide ogen dus moet eerst nog 28 maart naar de oogarts om te zien of de ontsteking weg is. Ik zal het t.z.t melden.
Ai, sterkte. Succes en dankjewel alvast. :)
pi_177589361
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:44 schreef Docker_ het volgende:

[..]

Ai, sterkte. Succes en dankjewel alvast. :)
Dankjewel. Welke methode heb jij in gedachten? Lasik of de Lasek?
pi_177596968
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dankjewel. Welke methode heb jij in gedachten? Lasik of de Lasek?
Ik had mij niet zover in laseren verdiept wat er mogelijk is voor hoofdzakelijk een cilinderafwijking. Maar ik zou zelf voor lasek gaan als ik het zo lees. Had jij al iets ingedachte? Lijkt mij dat de kliniek dit het beste weet en kan adviezeren. :)
pi_184861305
Iemand recente ervaring met online kopen van een (zonne)bril op sterkte?
pi_184866024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:06 schreef FranticDJ het volgende:
Iemand recente ervaring met online kopen van een (zonne)bril op sterkte?
Charlie Temple. Prima brillen, veel keus en hip voor weinig.
Alius aliud dicit
pi_184866479
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:37 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Charlie Temple. Prima brillen, veel keus en hip voor weinig.
Naar gekeken. vond er nou niet direct iets van mn gading tussen :+
pi_184880124
12 jaar na laseren weer terug bij af. -1.25 en - 1.50. Ga weer aan de bril en daarna lenzen. Eerst die bril maar. Voor een 2e keer laseren een dure grap met weer risico's. :|

[ Bericht 1% gewijzigd door NewBalance op 07-02-2019 22:47:03 ]
pi_184880236
Ik heb laseren overwogen.. Maar los van het feit dat het me ontzettend cringy lijkt om ze in je oog te zien roefelen, is het risico op nachtblindheid (en dus verlies van m'n volledige carrière) te groot.

(heb -0,5 en -0,75 en twee draken van cilinders)
pi_184880566
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik doe dat ook :@ laatste keer zelfs echt hetzelfde model maar een iets andere kleurstelling...
Oh wat jammer eigenlijk! Ik had ook 2x bijna dezelfde genomen, maar nu wilde ik wat anders en ik heb echt veel gepast, maar dit grotere niet-rechthoekige montuur past me beter dan wat ik hiervoor had!
Deze is wel duurder dan wat ik hiervoor had :P
pi_184881160
Bij Ace&Tate kan je ook brillen online kopen, voor 98 euro. https://www.aceandtate.com/nl/
Ik durf dat niet want voor mij is het enorm belangrijk dat glas precies goed in de bril gezet wordt, bij de (goede) opticien zetten ze zwart puntje op pupilhoogte
pi_184881443
Vorige zomer heb ik een zonnebril besteld bij Charlie temple. Met spiegelende glazen 8-) heel blij mee.
Vlak daarvoor kocht ik een gewone bril bij ace and tate. Daarvoor ben ik wel eerst langs de winkel in den haag geweest. Je kan dan ook gelijk een meting laten doen. Na daar alle brillen te hebben gezien en een montuur uitgekozen te hebben kon ik ook beter inschatten hoe andere monturen online er ongeveer uit zouden zien bij mij, dus op basis daarvan ook de zonnebril uiteindelijk online besteld.
Ze bevallen mij beter dan alle brillen die ik ooit heb gehad van bijvoorbeeld specsavers, maar daar kom ik sowieso nooit meer.. Zij wilde de sterkte niet opschrijven van een meting, dus heb ik gewoon mijn oude bril laten uitlezen bij ace and tate en daar een bril gekocht.
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:38:01 #149
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184881665
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:24 schreef Erosjuhhh het volgende:
Iemand ervaring met het aanschaffen van een bril voor dagelijks gebruik bij nieuwe ketens? Ace en tate, polette.nl etc?
Ik merk dat ik bij veraf mijn ogen moet knijpen om dingen te kunnen lezen.
Ik moet dus een oogtest erbij doen.

Ik kan een oogtest tegen betaling ergens uitvoeren en vervolgens een bril ook online aanschaffen.
Oogtest doen is 1
Een bril op maat aanmeten is 2
pi_184883567


Dit wordt mn 'gewone' bril trouwens.
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:08:24 #151
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_184884196
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:38 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Oogtest doen is 1
Een bril op maat aanmeten is 2
Heb inmiddels een bril, aan laten meten in de winkel.
Blij dat ik niet voor online gekozen heb.
Kan gewoon terug naar de winkel als er iets is.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:10:21 #152
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184884254
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Heb inmiddels een bril, aan laten meten in de winkel.
Blij dat ik niet voor online gekozen heb.
Kan gewoon terug naar de winkel als er iets is.
Haha sorry zie nu pas dat je reactie al bijna een jaar oud is :+
Maar inderdaad...kost wat meer maar de service daarin tegen is ook perfect.
  donderdag 7 februari 2019 @ 21:11:37 #153
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_184884293
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:10 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Haha sorry zie nu pas dat je reactie al bijna een jaar oud is :+
Maar inderdaad...kost wat meer maar de service daarin tegen is ook perfect.
Heb pas sinds 3 weken een bril.
Relevant is 't dus wel haha
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_184884619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:49 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Dit wordt mn 'gewone' bril trouwens.
Mooi!

Ik krijg mijn bril over 2 weken.




  donderdag 7 februari 2019 @ 21:34:56 #155
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_184884964
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:23 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Mooi!

Ik krijg mijn bril over 2 weken.

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Mooi ding! Ik ben altijd bang dat 't glas er onderuit valt bij zo'n montuur :D




Dit is de mijne geworden. Heb verder weinig met 't merk. Hij paste 't beste bij mijn gezicht zullen we maar zeggen.

Al Zijn mijn wenkbrauwen te groot en krijg ik daardoor een grote vetvlek aan de bovenkant van mijn glazen :P
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_184886557
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:34 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Mooi ding! Ik ben altijd bang dat 't glas er onderuit valt bij zo'n montuur :D


[ afbeelding ]

Dit is de mijne geworden. Heb verder weinig met 't merk. Hij paste 't beste bij mijn gezicht zullen we maar zeggen.

Al Zijn mijn wenkbrauwen te groot en krijg ik daardoor een grote vetvlek aan de bovenkant van mijn glazen :P
Er zit een heel dun draadje dus het glas kan er niet uitvallen.

Gaaf model. Wil ik stiekem ook maar staat mij niet. Ik zit qua gezichtsgrootte tussen kind en volwassene in. :(
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:39:44 #157
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184888211
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:11 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Heb pas sinds 3 weken een bril.
Relevant is 't dus wel haha
Haha oke! Waarom nog zolang gewacht?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 01:15:56 #158
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_184889354
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:39 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Haha oke! Waarom nog zolang gewacht?
Had er nooit echt last van. Een switch in cariere (slagerij>kantoor) maakte dat het nodig was een bril te nemen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_184890404
Waarom zie ik tegenwoordig in hemelsnaam mensen rondlopen met een model pilotenbril met heldere glazen. Denken ze nu echt dat dit mooi is? Of dat we er maar aan moeten wennen? Of dat wanneer genoeg mensen dit doen het automatisch mode wordt.
Zoiets als dit dus. Echt gewoon niet mooi
Het is wat.......
pi_185064266
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 07:40 schreef gooddaddy het volgende:
Waarom zie ik tegenwoordig in hemelsnaam mensen rondlopen met een model pilotenbril met heldere glazen. Denken ze nu echt dat dit mooi is? Of dat we er maar aan moeten wennen? Of dat wanneer genoeg mensen dit doen het automatisch mode wordt.
Zoiets als dit dus. Echt gewoon niet mooi
[ afbeelding ]
Om hip over te komen?
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 14:27:53 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_185064291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 07:40 schreef gooddaddy het volgende:
Waarom zie ik tegenwoordig in hemelsnaam mensen rondlopen met een model pilotenbril met heldere glazen. Denken ze nu echt dat dit mooi is? Of dat we er maar aan moeten wennen? Of dat wanneer genoeg mensen dit doen het automatisch mode wordt.
Zoiets als dit dus. Echt gewoon niet mooi
[ afbeelding ]
Waar je je druk om maakt zeg :D er zullen vast ook mensen zien die mijn bril niet mooi vinden /care
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')