zegt.....?quote:Op maandag 12 september 2011 10:52 schreef Zweetteef het volgende:
Je hebt aperger maar probeert het te ontkennnen
Da's wel heel kort door de bocht, en het beantwoordt mijn vraag ook niet eens.quote:Op maandag 12 september 2011 10:52 schreef Zweetteef het volgende:
Je hebt aperger maar probeert het te ontkennnen
oo sorry ik zal het nog eens lezen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:59 schreef Lumberbob het volgende:
[..]
Da's wel heel kort door de bocht, en het beantwoordt mijn vraag ook niet eens.
Vraag me dan af wat er in jouw geval 'anders' is in functioneren.quote:Op maandag 12 september 2011 10:54 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb zelf ook iets dat op asperger lijkt. Veel dingen die ik erover lees kloppen maar ten dele. Zelf weet ik dat ik wel anders functioneer dan de meesten, maar om mij een aspie te noemen.... Overigens ook jarenlang een indicatie gehad.
zou niet weten wie. M'n huisarts zegt, dan moet je naar de psych. De psych zegt vervolgens dat ze niet voor niets tot die conclusie zijn gekomen en heronderzoek zinloos is, mijn familie is enorm subjectief, en verder ken ik niemand.quote:Op maandag 12 september 2011 11:07 schreef mschol het volgende:
als je het echt wilt weten ga je een onafhankelijk persoon er naar laten kijken
Klopt. Daarom vraag ik hier ook of er dingen zijn die echt typerend zijn voor mensen met asperger.quote:daarnaast valt asperger in het autismespectrum: je hoeft niet aan alle kenmerken te voldoen om toch een (lichte) vorm van autisme te hebben
sociaal gezien ben ik een ramp, technisch een genie. Dat zijn zo'n beetje de hoofdlijnen.quote:Op maandag 12 september 2011 11:06 schreef Lumberbob het volgende:
[..]
Vraag me dan af wat er in jouw geval 'anders' is in functioneren.
oh da's wel gunstig. Sociaal wat minder, maar dat je de andere kant dan wel hebt ^___^". da's toch wel vrij asperger achtig toch ook... heel erg mannelijk brein, dus technische kant enorm goed ontwikkeld. (en volgens mij horen sociale interacties ook in een 'vrouwelijker' deel van de hersenen. Een extreem mannelijk brein is volgens mij minder goed sociaal dan een die vrouwelijk is ((of beide heeft))... Al is mijn brein extreem vrouwelijk en sociaal bak ik er ook niks van. te verlegenquote:Op maandag 12 september 2011 11:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
sociaal gezien ben ik een ramp, technisch een genie. Dat zijn zo'n beetje de hoofdlijnen.
siblingsquote:Op maandag 12 september 2011 13:52 schreef Lumberbob het volgende:
Volgens mij heeft alleen iedereen asperger trekjes. Als ik kijk naar mn vader, als die wat wil doen, of hulp nodig heeft, dan moet het ook allemaal meteen, en als dat niet gebeurt wordt 'ie boos. M'n moeder overcompenseert voor alles, en m'n siblings hebben ook allemaal beetje autistische trekjes. als je de stempel zou krijgen met 1 kenmerk, dan heeft iedereen op de aardbol asperger.
quote:Op maandag 12 september 2011 12:33 schreef Boterbartje het volgende:
psychologen zijn achterlijk, geloof ze niet.
Dan niet, het is echt zoquote:
Waarschijnlijk omdat het tegenwoordig hip is als je niet goed luistert, beetje tegendraads bent er gelijk een diagnose tegen aan te gooien en je in allerlei therapieën te stoppen. Tegenwoordig heb je van alles als je bij wijze van spreke als klein kind niet de makkelijkste bent.quote:Op maandag 12 september 2011 20:51 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je al jaren in behandeling bent, TS?
Amen, vriend. Amen.quote:Op maandag 12 september 2011 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het tegenwoordig hip is als je niet goed luistert, beetje tegendraads bent er gelijk een diagnose tegen aan te gooien en je in allerlei therapieën te stoppen. Tegenwoordig heb je van alles als je bij wijze van spreke als klein kind niet de makkelijkste bent.
De wereld is kapot
Daar heb je wel een punt. Mijn ouders waren aan beide kanten erg extreem. Eerst wilden ze niet accepteren dat ik anders was. taboe-onderwerp, en niemand mocht het erover hebben.quote:Op maandag 12 september 2011 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het tegenwoordig hip is als je niet goed luistert, beetje tegendraads bent er gelijk een diagnose tegen aan te gooien en je in allerlei therapieën te stoppen. Tegenwoordig heb je van alles als je bij wijze van spreke als klein kind niet de makkelijkste bent.
De wereld is kapot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |