Mwjah, een beetje tegenvallend weekje, vond ik. Jammer dat techniek en regels opzij worden geschoven voor props en ander gedoe, en vervolgens kandidaten heel willekeurig worden geprezen of afgerekend op de inhoudelijkheid van hun dans. Craig was compleet van de leg met zijn 6 voor Chelsee en een 9 voor Donovan

.
Holly & Artem – tangoDit is Artem ten voeten uit. Prachtige choreografie met net genoeg [insert dans]-inhoud om het niet aan de stok te krijgen met Len Goodman. Holly stond lekker te vampen, maar toch… ik vind het nog steeds niet overtuigend, vooral hun chemistry niet. Je zou bijna denken dat Artem bewust afstand houdt, na zijn romance met zijn partner vorig jaar. Na een chacha en salsa nu weer een ‘sexy’ ballroom. Het wordt tijd voor een classic foxtrot of wals, dan kunnen we eindelijk eens zien of ze meer kan dan de kille sekspoes spelen.
Dan & Katya – Viennese waltz’t Is wat met Dan. Hij is niet goed of slecht genoeg om op te vallen, heeft geen erg aansprekende persoonlijkheid en lijkt zich ook niet heel erg te vermaken. Deze VW was sooooo boring dat ik nu al heel erg mijn best moet doen om me er iets van te herinneren. Maar mijn God, Craig

… hij liet geen spaander heel van die arme man. Normaal heb ik niet zo’n moeite met Craig, maar dit was wel erg extreem.
Anita & Robin – jiveO God, Robin is een beetje op hol aan het slaan qua campness

… Nee Aniet meid, die jurk staat je beeeeeeldig! Tijd voor een classy ballroom en snel! Hoewel het net zoals vorige week een hot mess was, was dit tegelijkertijd waarschijnlijk de beste oma-jive ooit in Strictly. Voor een zestigplusser is het een energiek opdondertje. Maar ook zij heeft last van de oversell-ziekte (wat is dat toch dit jaar?).
Alex & James - Viennese waltzDaar had je de judges niet voor nodig, om te zien dat dit wel een hééél basic VW was. Slim van James, natuurlijk. Wel retesaai daardoor

. Maar goed, ze zag er prachtig uit, wat ze moest doen deed ze prima, het was sfeervol, dus missie geslaagd. Maar vier achten? Craig, are you sick in the head?
Rory & Erin - quickstepOkay, ik ben een Erin-fan tot in de kist en Rory is een aardige man, maar ik vond dit helemaal niet zo geweldig als die vier geiten achter de tafel

. Het was very Fred & Ginge’, maar technisch was het allemaal wel erg voorzichtig en nogal stop-motion. 31 punten, wow, het is nogal wat. Maar goed, liever een hoge score voor een dans die tenminste nog wát inhoud had, dan drie zevens voor Bloody Lulu.
Lulu & Brendan - rumbaOm te beginnen: vreselijk gezang

. Dan de choreo: sooooo Brendan. Romantiek is bij Brendan een videoclip van Bonnie Tyler danwel Heart. Dit keer starring Duffy. Ik zag geen rumba, meer een showdance. Arme Lulu, ze had ze eindelijk enigszins op een rijtje en onthield haar passen, maar verder was het zo leeg. Ze vertelt absoluut geen verhaal met haar bewegingen, hooguit met haar gezicht. Ik ben het dan ook verschrikkelijk oneens met de judges, die haar performance de hemel in prezen en met zevens gingen smijten

. Hypocriete Craig die een punt gaat aftrekken voor een lift, terwijl in bijna alle voorgaande dansen de ballroomregels schijnbaar niet gelden…
Nancy & Anton – tangoGut, ze is echt zo gek als een deur. Totally out of this world. Zelden iemand gezien die zo’n ander beeld van haarzelf heeft als de rest van de wereld. Heerlijk, wat een car crash

. Stukken beter dan haar eerste twee pogingen, maar een natuurtalentje is het niet. De dans bestond uit wel heel veel ‘worpen’ over Anton’s knie, maar ik snap de keuze om haar zoveel mogelijk in zijn greep te houden. Waar moet dit heen

???
Audley & Natalie - quickstepAudley gaat natuurlijk nooit winnen, maar zolang hij er inzit, geniet ik van hem. Hij heeft veel plezier en straalt dat uit. Natalie had een perfecte dans voor hem in elkaar gedraaid, humoristisch en niet te ingewikkeld, maar wel met inhoud. He loved it, I loved it. Goed dat ‘ie een zeven kreeg van Bruno

.
Robbie & Ola - tangoDie kinderen van Robbie: Mini Me’s

! Dit was een beetje weird… ik zat maar te kijken wat er niet klopte, want echt soepel en scherp was het niet, maar tegelijkertijd zat ik met een big smile op mijn gezicht. Hij doet zo zijn best, hij zit zo in de dans, ik vind het echt ontzettend leuk. Bovendien begin ik hem stiekem een beetje yummy te vinden, zeker nu hij zijn haar opgebonden had

. Robbie’s on a journey, can he go all the way?
Russell & Flavia – foxtrotIk spring meteeen maar op de bres voor Russell

. Hoe grappig dat een dik mannetje met een middelmatig danstalent de enige ballroomdans met echte inhoud van de avond krijgt en er een heel eind mee weg komt. De stukjes in hold waren gewoon goed, maar zodra Flavia hem loslaat is hij een ongeleid projectiel en wint zijn enthousiasme het van zijn concentratie. Ik vind hem ondanks zijn uitbundigheid ergens erg aandoenlijk. Hij is namelijk zo dik geweest dat hij nauwelijks zijn huis meer uit kon en is nu echt zijn levenslust aan het hervinden

.
Jason & Kristina – tangoEen tango op discomuziek? Getverdemme

. Ik wil echt niet haten op Donovan, maar ik vond dit een vreselijke choreografie met dat malle stukje voor de jurytafel. Ik hou gewoon niet van dit soort tangoverneuk. Had dit in een chachacha gedaan en je had me niet horen piepen, maar een tango is een tango en moet vooral een tango blijven (zo

!). Negens? Ik vond dit echt technisch de minste van zijn drie dansen, maar ja, what do I know. Verder nog steeds hetzelfde gevoel: not a fan, hyperdehyper, en een tikje overrated, maar nog steeds de best of the bunch.
Chelsee & Pasha – chachachaDie oma, lucky bitch

. En dit was dan de enige latindans van de avond met inhoud. Gewoon weer prima gedaan, als blijven de zelfde foutjes bestaan. Pasha maakt het haar niet makkelijk, jammer dat er zo weinig erkenning was voor de hoge inhoudelijke kwaliteit van de choreografie. De enige die er iets over zij was nota bene fuckin’ Brucie

. Craig een 6? En dan een Viennese-paint-by-numbers van Alex een 8 geven

?
Harry & Aliona – jiveHet leek zo goed te gaan met Aliona, maar hier was ze weer met een inhoudsloos niemendalletje vol props en onzin

. Als het geen Broadway Week was geweest en Len zijn normale zelf zou zijn geweest, had hij Aliona met huid en haar opgevreten. Harry jongen, kom op. Technisch ben je absoluut een van de betere deelnemers, maar ga nou eens echt performen met je gezicht! Als ´ie 10% van de grimassen van Donovan zou kunnen overnemen, zou ik al tevreden zijn

.
Ik weet inmiddels wie eruit ligt, niet echt een verrassing. Wie het wil weten mag me PM-en

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 16-10-2011 17:38:40 ]