Regenachtig zit geen warmte of koufront meer boven Nederland... En wat er zit, zit in W-Duitsland.quote:
\quote:DRIE KEER 'IT GIET OAN!' DEZE WINTER!
LEEUWARDEN - De totaal verregende kletsnatte zomer ligt nog maar net achter ons, maar de eerste winterverwachtingen lopen alweer binnen. En dat zijn niet de minste verwachtingen.
Diverse betrouwbare bronnen weten namelijk te melden dat de komende winter zodanig ijzig koud gaat worden dat er zelfs 3 Elfstedentochten verreden zouden kunnen worden.
De reden voor het winterse optimisme is de enorme hoeveelheid ijs die op de Noordpool is gemeten. Al zeker 10 jaar lang is er in deze tijd van het jaar niet zoveel ijsoppervlak bijgekomen als de afgelopen dagen. Dit opent de deur voor een groot koudetransport richting West-Europa.
De tocht der tochten zou zowel in december, januari en februari gereden kunnen worden. Daarvoor is nog wel een wijziging nodig in het Elfstedenreglement, die vooralsnog maar 1 barre tocht per winter toestaat.
Op basis van de voorspellingen echter is het Elfstedenbestuur hedenmiddag al met spoed in het geheim bijeengekomen om te praten over de eventuele broodnodige wijziging in het reglement. Commentaar hierop wilden ze echter nog niet geven.
Diverse prominente weerkenners laten zich alvast lovend uit over de komende barre koude winter.
"Het wordt dé winter van ons leven", is één van de voorspellingen. "Dit kan gewoon niet meer fout gaan", is een andere.
Bij zoveel enthousiaste voorspellingen van de weer en winterprofessionals horen natuurlijk ook kritische vragen. Want is er dan echt geen kans dat de barre koude uit gaat blijven?
Die vraag stelden we aan één van de meest professionele wintervoorspellers die ons land kent, maar niet met naam in deze krant genoemd wil worden.
"Ja, er is nog wel een kleine kans dat het misloopt. Die beslissing valt op de dagen van de volle en nieuwe maan. Dan vindt doorgaans een omslag of voortzetting plaats van het regerende weertype op dat moment. De kans is zeer groot dat telkens de steenkoude omslag danwel voortzetting zal plaatsvinden. Dat kan gewoon niet anders met zoveel poolijs."
Hehe, dat snap ik.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:33 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Hallo dit is geen reclame hoor
Jup maar ben wel benieuwd welke ''prominente weerkenners' dit hebben gemeldquote:Op donderdag 15 september 2011 21:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hehe, dat snap ik.
Bedoelde meer van, het is de telegraaf
'' Betrouwbare bronnen''quote:Op donderdag 15 september 2011 21:29 schreef michiel_merk het volgende:
Laten we deze zomer en de grillen vergeten, en volop gaan speculeren over de winter ?
[..]
\
televaag
Voordeel van kou is dat het meer kou 'aantrekt'. Maar de meeste aanwas van noordpoolijs in tien jaar tijd zegt inderdaad niet genoeg. Al zijn het vaak wel betere berichten dan berichten over grootste dooiquote:Op donderdag 15 september 2011 22:01 schreef Honingbijtje het volgende:
[..]
'' Betrouwbare bronnen''
Tevens gevens ze als enig argument dat er meer poolijs is bijgekomen dan de vorige 10 jaar, maar dit betekend nog niet meteen dat het een OMG koude winter wordt
Ja dat is waar, en de kans is dan waarschijnlijk ook wel groter op koude periodes, maar zou het de meeste groei van pool ijs in 50 of 100 jaar zijn dan had ik misschien wel kunnen hopen dat er 3 elfsteden tochten zouden komen. Ik vind het echt geen waardig artikel, zelfs voor televaag standaarden te laag...quote:Op donderdag 15 september 2011 22:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel van kou is dat het meer kou 'aantrekt'. Maar de meeste aanwas van noordpoolijs in tien jaar tijd zegt inderdaad niet genoeg. Al zijn het vaak wel betere berichten dan berichten over grootste dooi
quote:Op donderdag 15 september 2011 21:29 schreef michiel_merk het volgende:
Laten we deze zomer en de grillen vergeten, en volop gaan speculeren over de winter ?
[..]
\
televaag
Kan niet anders dan het er mee eens zijnquote:Op donderdag 15 september 2011 22:44 schreef Honingbijtje het volgende:
[..]
Ja dat is waar, en de kans is dan waarschijnlijk ook wel groter op koude periodes, maar zou het de meeste groei van pool ijs in 50 of 100 jaar zijn dan had ik misschien wel kunnen hopen dat er 3 elfsteden tochten zouden komen. Ik vind het echt geen waardig artikel, zelfs voor televaag standaarden te laag...
quote:Op donderdag 15 september 2011 21:29 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
\
televaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |