abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101871614
Argh, ik ben ontzettend down, maar ff goed huilen kan ik niet eens meer. Ik heb het echt te diep weggedrukt en er is ook niemand die ik ff kan bereiken. Hoe is het is het bij jullie?
pi_101871896
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:23 schreef Spacekitten het volgende:
Argh, ik ben ontzettend down, maar ff goed huilen kan ik niet eens meer. Ik heb het echt te diep weggedrukt en er is ook niemand die ik ff kan bereiken. Hoe is het is het bij jullie?
Hier is het dubbel momenteel zit in de super positieve bui maar vamorgen en vanmiddag was ik echt down.
Maar morgen 1e uur vrij :D

Maar wat is er nu dan aan de hand of is het echt puur willekeurig?
pi_101879094
Ik denk willekeurig, afgelopen weekend voelde ik me nog goed, misschien omdat ik op mijn werk al weinig aanspraak had en dan thuis ook weer alleen zit

Lekker dat je het eerste uur vrij hebt cafpow!
pi_101879845
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:14 schreef Spacekitten het volgende:
Ik denk willekeurig, afgelopen weekend voelde ik me nog goed, misschien omdat ik op mijn werk al weinig aanspraak had en dan thuis ook weer alleen zit

Lekker dat je het eerste uur vrij hebt cafpow!
Tja dat is dan inderdaad balen. Hier probeer ik om half 11 's avonds nog wat schoolwerk door te lezen, raar maar waar is dit mijn beste moment...Hoewel ik nu toch mega sip ben..en de zenuwen voor een nieuwe dag beginnen er weer in te hakken :{
Maar nog een paar daagjes uithouden en dan kan ik weer naar de psych en ff kijken wat er gedaan kan worden want ik schommel meer dan een normale schommel :{
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:34:10 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101890574
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:23 schreef Spacekitten het volgende:
Das echt kut als je niet meer kunt huilen. Ook gehad een hele tijd geleden. Nu kan ik gelukkig weer ouderwets mn ogen uit mn kop janken
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101893014
Goedendag, hier weer op school. Ik moet nu zelf van de decaan een document opstellen waarbij ik toestemming geef tot het verstrekken van informatie aan de decaan vanuit de psycholoog, en wat voor informatie.
Maar ik moet zeggen dat ik geen flauw idee heb wat voor informatie ze willen, ja knelpunten mbt. school en studie, wat mij wel en niet gaat lukken.
En ik vind dat dus gewoon lastig om op te stellen, een schriftelijke bevestiging van uit mijn kant is makkelijk.
Maar dat document over de informatie is vrij lastig, omdat het niet heel specifiek is.
pi_101893516
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:34 schreef Murmeli het volgende:
Das echt kut als je niet meer kunt huilen. Ook gehad een hele tijd geleden. Nu kan ik gelukkig weer ouderwets mn ogen uit mn kop janken
Fijn om te weten dat het waarschijnlijk maar tijdelijk is!

Cafpow: Kun je niet puntgewijs beginnen? Eerst voor jezelf je knelpunten neerzetten (zoals iets mbt concentratie ofzo) en dan daar de rest om heen werken?

Hier is het weer iets beter gelukkig, heb weer wat te doen vandaag en het zonnetje schijnt even heerlijk :)
pi_101893781
Zo meteen naar de psychiater.
Dan meteen naar school en dan een gesprek met mijn moeder, ik en de psychiologe.
Ben enorm nerveus. Praten over mijn "probleempjes" is niet mijn sterkste kant en al helemaal niet met mijn moeder erbij :')

:W
Twiddel
pi_101894133
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:42 schreef Spacekitten het volgende:

[..]

Cafpow: Kun je niet puntgewijs beginnen? Eerst voor jezelf je knelpunten neerzetten (zoals iets mbt concentratie ofzo) en dan daar de rest om heen werken?

Hier is het weer iets beter gelukkig, heb weer wat te doen vandaag en het zonnetje schijnt even heerlijk :)
Ik heb gewoon een heel simpel documentje opgesteld, van dat de hogeschool graag onderstaande info wil.
En dan zet ik erbij dat ik akkord ben ermee. En dan door mij+decaan laten ondertekenen.
pi_101896942
slim!

Summer2bird, succes vast!
pi_101907712
pfff. Ik ben net terug van het hele gedoe.

School heb ik afgebeld voor vandaag. Vond het iets te veel voor vandaag :@

Vanmorgen de psychiater. Werd me verteld dat ik het niet met praten meer kon oplossen en kreeg cymbalta voorgeschreven.

En vanmiddag de psychiologe. Heel gesprek gehad met mijn moeder. Pfff.
Twiddel
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:17:12 #37
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101908564
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:42 schreef Spacekitten het volgende:

[..]

ja joh, tuurlijk gaat dat weer over. Denk dat je je er het beste niet al te druk over kunt maken en verder proberen (niet krampachtig dan) wel gevoelens/emoties toe te laten. Dan komt er vanzelf wel weer een keer iets door de anti-huilmuur heen :*

@summer2bird:
Hmm, aan de medicijnen dus. Vind je dat zelf ook goed? Niks mis mee ofzo, ik slik zelf ook antidepressiva. Maar ik vind het wel belangrijk dat je ze alleen slikt als je daar zelf achter staat.

had je die psychiater al vaker gesproken (of iemand anders die hem kon inlichten over jou)? Want zoals het er nu staat lijkt het net of hij op basis van 1 gesprekje die medicijnen heeft voorgeschreven.

Wanneer ga je ermee beginnen? hopelijk voel je je er snel beter door. Je moet er waarschijnlijk wel even aan wennen in het begin, dus als je je eerst ff niet lekker voelt: niet van schrikken, da's heel normaal ;-) (ik was echt én misselijk én zo stoned als een kanarie de eerste paar dagen)
In ieder geval succes! :*
pi_101910693
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:53 schreef summer2bird het volgende:
pfff. Ik ben net terug van het hele gedoe.

School heb ik afgebeld voor vandaag. Vond het iets te veel voor vandaag :@

Vanmorgen de psychiater. Werd me verteld dat ik het niet met praten meer kon oplossen en kreeg cymbalta voorgeschreven.

En vanmiddag de psychiologe. Heel gesprek gehad met mijn moeder. Pfff.
Zo, dat klinkt inderdaad als een heftig dagje. Hoe gaat het nu? En het gesprek met je moeder, hoe ging dat?

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:17 schreef Murmeli het volgende:

@summer2bird:
Hmm, aan de medicijnen dus. Vind je dat zelf ook goed? Niks mis mee ofzo, ik slik zelf ook antidepressiva. Maar ik vind het wel belangrijk dat je ze alleen slikt als je daar zelf achter staat.

had je die psychiater al vaker gesproken (of iemand anders die hem kon inlichten over jou)? Want zoals het er nu staat lijkt het net of hij op basis van 1 gesprekje die medicijnen heeft voorgeschreven.

Wanneer ga je ermee beginnen? hopelijk voel je je er snel beter door. Je moet er waarschijnlijk wel even aan wennen in het begin, dus als je je eerst ff niet lekker voelt: niet van schrikken, da's heel normaal ;-) (ik was echt én misselijk én zo stoned als een kanarie de eerste paar dagen)
Hoe bevalt jou de medicatie? Ik heb met m'n therapeute afgesproken om na 2 maanden te kijken waar we qua gesprekken staan om dan wellicht tot medicatie over te gaan. Ik voel me inmiddels al zo lang zo klote, dat ik het deze keer waarschijnlijk wel ga doen. Maar, mijn grootste bezwaar ik eigenlijk toch gewichtstoename. En ja, ik weet dat het je goed voelen belangrijker is dan gewicht etc etc. Maar als je eigenlijk over niets meer tevreden bent, maar nog enigszins nog wel over je lichaam, dan tja...

Dus hoe ervaar jij dat?

Verder gaat het hier echt niet goed eigenlijk. De laatste werkdag nadert en daarna is het echt helemaal over. En positievere verhalen hoor ik niet. Daarnaast vermoed m'n psych dat ik een sociale fobie heb en wellicht dysthyme stoornis. Volgende week ga ik de testen maken, dus dan zien we wel weer.

Het maakt me bang, het is confronterend ofzo. Zeker omdat ik m'n halve leven mezelf eigenlijk al zo voel en een soort zoekend ben. En vaak hebben gedacht dat er toch iets niet helemaal goed zat, maar daarna toch denken dat het wel meevalt en dat ik overdrijf.Vooral verder gaan. En dan nu, na jaren, heb ik een klik met een therapeute die me zo serieus neemt en het professioneel aanpakt. Dan merk ik dat ik al jaren een beetje balanceer en dat door een gebeurtenis ik opeens helemaal uit balans ben.

Dat maakt me dus niet blij, maar het is wel goed. Maar ja, het opeens hebben over sociale fobieen, medicatie en dagbehandeling is toch wel even slikken. Van succesvol iemand die alles onder controle heeft, naar ziek zijn, werkeloos en in de ziektewet en in dagbehandeling zijn.

En ja, natuurlijk kom ik hier beter uit etc etc, maar ik zie het even allemaal niet meer. Als die gedachten me nu niet de hele tijd heen en weer zou slingeren, zou dat ook helpen. STOP

En sorry voor het gezeur en zelfmedelijdend geklaag. Ik wil gewoon huilen en om me heen slaan.
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:36:38 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101912150
op zich bevalt het me wel met de meds. Dwz: ik heb er eerst een paar gehad waar ik niet blij van werd (van de eerste was ik duf, van de 2e kreeg ik nogal rusteloze benen én ik vond dat ze het niet zo goed deden) maar die ik nu heb bevalt me wel. heb nog wel een beetje die drukke benen, maar verder geen bijwerkingen zover ik weet.

Ik ben niet dikker geworden van de AD's trouwens. Van de 2e die ik had (lexapro) had ik wel wat meer honger en ben ik denk ik wel een paar kilo aangekomen (maar dat kan ook door mn ex gekomen zijn, gezellig lekker eten enzo). Ik zou dit issue gewoon bespreken als je eraan begint. Die ik nu slik (wellbutrin) hebben sowieso volgens mij niet de bijwerking van het dikker worden/meer honger krijgen, dus daar kunnen ze rekening mee houden en zullen ze zeer waarschijnlijk ook doen (als je somber wordt omdat je te dik wordt ben je namelijk ook niet geholpen met de pillen)

Mja en het wennen was wel heftig. was er niet helemaal lekker van, en een dag een enorme dip gehad, dus ik zou je aanraden om, als je eraan begint, ervoor te zorgen dat je iemand hebt die je altijd kunt bereiken als je je ineens heel rot gaat voelen. Of desnoods een paar mensen die afwisselen (om en om een week totdat je merkt dat echt werken)

Kan me wel voorstellen dat het allemaal confronterend is. Eerst loop je heel je leven te knokken om op de been te blijven, omdat je vindt dat je gewoon door moet en dat het aan jezelf ligt oid, en dan is er ineens iemand die het begrijpt en die je weet te vertellen dat je iets hebt, waardoor het allemaal zo lastig is.

Ik heb dat zelf soms nog steeds met de medicijnen. Was heel mijn leven behoorlijk tegen antidepressiva, maar t ging op een gegeven moment zo bagger, dat ik zoiets had van: t maakt niet uit wat er gebeurt, als er maar wat gebeurt. En hiernaast slik ik ook nog concerta (ivm adhd) dus dat is bij elkaar nu wel heel veel en dat vind ik soms een beetje moeilijk. dat ik dan denk: sjezus ben ik zo gestoord ofzo? Maar ja dat slaat natuurlijk nergens op om zo te denken.

En je mag best soms zelfmedelijden hebben hoor en huilen en alles. Soms komt het gewoon ff allemaal op je af en dan kan je dat denk ik ook maar beter ff toelaten, want als je dat niet doet dan krijg je ook zo'n opgekropt gedoe.

mja en dat ziektewetgebeuren heb ik me inmiddels ook wel overheen gezet ;) Ik werk wel, maar ben heel vaak ziek thuis. Gevolg is dat ik niet echt fatsoenlijk carriere kan maken, maar blijkbaar is het niet anders. Ik begrijp mezelf nu wel een stuk beter en dat is fijn, dan hoef ik ook niet meer steeds kwaad op mezelf te zijn over dat ik stom doe oid.

En probeer niet te ver vooruit te denken wat betreft werk en therapie etc. Zo te horen pakken ze het netjes rustig aan aan, niet meteen aan de medicijnen maar eerst op eigen houtje proberen etc. Dat komt wel goed. Of in ieder geval vind je echt wel een manier om ermee om te gaan en gelukkiger te zijn dan je was/nu bent.
pi_101915272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:36 schreef Murmeli het volgende:
op zich bevalt het me wel met de meds. Dwz: ik heb er eerst een paar gehad waar ik niet blij van werd (van de eerste was ik duf, van de 2e kreeg ik nogal rusteloze benen én ik vond dat ze het niet zo goed deden) maar die ik nu heb bevalt me wel. heb nog wel een beetje die drukke benen, maar verder geen bijwerkingen zover ik weet.

Ik ben niet dikker geworden van de AD's trouwens. Van de 2e die ik had (lexapro) had ik wel wat meer honger en ben ik denk ik wel een paar kilo aangekomen (maar dat kan ook door mn ex gekomen zijn, gezellig lekker eten enzo). Ik zou dit issue gewoon bespreken als je eraan begint. Die ik nu slik (wellbutrin) hebben sowieso volgens mij niet de bijwerking van het dikker worden/meer honger krijgen, dus daar kunnen ze rekening mee houden en zullen ze zeer waarschijnlijk ook doen (als je somber wordt omdat je te dik wordt ben je namelijk ook niet geholpen met de pillen)
Dat klinkt ok, hoewel, drukke benen lijkt me ook niet echt een pretje... Heb je verder ook geen last van -wat je vaker leest- vervlakking van je emoties?

quote:
Mja en het wennen was wel heftig. was er niet helemaal lekker van, en een dag een enorme dip gehad, dus ik zou je aanraden om, als je eraan begint, ervoor te zorgen dat je iemand hebt die je altijd kunt bereiken als je je ineens heel rot gaat voelen. Of desnoods een paar mensen die afwisselen (om en om een week totdat je merkt dat echt werken)
Bizar spul is het dan eigenlijk he? Maar dan voel je je dus fysiek echt rot, of ook psychisch? En heb je verder veel steun om je heen en mensen die je begrijpen?

quote:
Kan me wel voorstellen dat het allemaal confronterend is. Eerst loop je heel je leven te knokken om op de been te blijven, omdat je vindt dat je gewoon door moet en dat het aan jezelf ligt oid, en dan is er ineens iemand die het begrijpt en die je weet te vertellen dat je iets hebt, waardoor het allemaal zo lastig is.
Het stomme is dat ik 8 jaar geleden al veel van waar ik nu weer mee bezig ben, al door ben gedaan. Blijkbaar is de therapie toen niet genoeg geweest. Ik zei toen wel dat het beter ging, maar misschien zei ik dat ook maar omdat ik dat graag wilde ofzo. Hoe dan ook, het voelt weer als terug bij af, of misschien nog verder terug dan dat... ;(

quote:
Ik heb dat zelf soms nog steeds met de medicijnen. Was heel mijn leven behoorlijk tegen antidepressiva, maar t ging op een gegeven moment zo bagger, dat ik zoiets had van: t maakt niet uit wat er gebeurt, als er maar wat gebeurt. En hiernaast slik ik ook nog concerta (ivm adhd) dus dat is bij elkaar nu wel heel veel en dat vind ik soms een beetje moeilijk. dat ik dan denk: sjezus ben ik zo gestoord ofzo? Maar ja dat slaat natuurlijk nergens op om zo te denken.
Dat vind ik zelf altijd zo lastig: vaak weet je wel vanalles of dat bepaalde gedachten niet kloppen, maar doet dat gevoel zo moeilijk... :{

quote:
En je mag best soms zelfmedelijden hebben hoor en huilen en alles. Soms komt het gewoon ff allemaal op je af en dan kan je dat denk ik ook maar beter ff toelaten, want als je dat niet doet dan krijg je ook zo'n opgekropt gedoe.
Tja, ook weer waar. Maar die achtbaan maakt me inmiddels zo misselijk..

quote:
mja en dat ziektewetgebeuren heb ik me inmiddels ook wel overheen gezet ;) Ik werk wel, maar ben heel vaak ziek thuis. Gevolg is dat ik niet echt fatsoenlijk carriere kan maken, maar blijkbaar is het niet anders. Ik begrijp mezelf nu wel een stuk beter en dat is fijn, dan hoef ik ook niet meer steeds kwaad op mezelf te zijn over dat ik stom doe oid.
Werken is wel goed voor enig ritme. Zijn ze een beetje begripvol op je werk? En het klinkt dat jij al heel wat stappen hebt gemaakt: hoe oud ben je nu als ik vragen mag? En hoe lang ben je al aan het worstelen?

Ik baal echt zo ontzettend van het ontslag en de manier waarop het is gegaan. Nog net even verder de grond in getrapt (gelukkig ben ik niet de enige), maar nergens op gebaseerd. En kan me nu al druk maken om UWV artsen en ziektewetuitkeringen. Gelukkig heb ik nu wel een goede therapeute, dat geeft me wel wat meer vertrouwen moet ik zeggen (dat zij ook kan overleggen met de UWV arts).

quote:
En probeer niet te ver vooruit te denken wat betreft werk en therapie etc. Zo te horen pakken ze het netjes rustig aan aan, niet meteen aan de medicijnen maar eerst op eigen houtje proberen etc. Dat komt wel goed. Of in ieder geval vind je echt wel een manier om ermee om te gaan en gelukkiger te zijn dan je was/nu bent.
Ja, die therapeute die ik nu heb, is dus een verademing. Het was even zoeken, maar ik heb haar gevonden. En dat voelt goed en kan nu dus -zonder werk- me ook helemaal op mijn herstel storten en wat ik daarna voor (misschien heel ander) werk wil gaan doen. Gelukkig heb ik ook een superlieve schat naast me staan die er voor me is. (ok, dat geeft dan ook meteen weer andere negatieve gedachten en angsten als "als er maar niets met hem gebeurt', maar die schud ik even van me af nu)
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:03:15 #41
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101917156
Drukke benen zijn kut, vooral omdat ik dan vroeg wakker ben en niet meer kan slapen daarna. maar t is niet onoverkomelijk ;)
Vervlakking van emoties heb ik geen last van nee. Ik ben nog steeds best wel wisselend qua stemming, en dat ben ik nog steeds. Ik geloof dat het enige, dat een heel stuk minder is, die hele diepe dalen zijn dat ik dood wil enzo. (het helpt ook dat ik heb besloten dat ik mezelf toch nooit wat durf aan te doen, dus als ik van die dingen ga denken dan zeg ik altijd tegen mezelf: nou, kappen met die gedachten je doet jezelf toch niks aan dus hup je moet door)

Vooral fysiek, maar die hele slechte dag was psychisch. Dat was echt een beetje eng. Toen heb ik mijn toenmalige vriendje (waar ik het eigenlijk mee uit wilde maken) gebeld offie wilde komen. Mensen die me begrijpen heb ik wel een beetje. Soms ff niet en dan weer wel. Maar op dit moment heb ik geen relatie dus dat is wel ff minder (mn ex die ging dan wel eens voor me koken als het heel slecht ging dat was handig).
Maar vooral omdat je je psychisch heel rot kan gaan voelen zei ik dat, dat je iemand moet hebben die je altijd mag wakker maken en die dan naar je toe komt (of als je samenwoont dan heb je al iemand die er altijd is natuurlijk)

Mja ik denk dat het niet terug bij af is. Waarschijnlijk voel je je net zo ellendig als 8 jaar geleden, maar je bent nu met een volgende stap bezig denk ik. Toen heb je een aantal dingen op een rij gezet, mee om leren gaan, en sommige dingen ook niet, of andere dingen half. En nu ben je blijkbaar op het volgende punt gekomen waar je weer wat mee moet. Probeer jezelf dus niet gek te maken met het idee dat je nog verder terug bent dan 8 jaar terug. Terug kan namelijk niet volgens mij, want je wordt altijd wijzer. je kunt geen wijsheid ineens niet meer hebben, snappie? (althans zo zie ik dat)

haha ja dat is lastig met je gevoel en je ratio. en dan ook nog emoties die er tussendoor fietsen. Ze zijn moeilijk van elkaar te scheiden. Mensen maken vaak alleen het onderscheid tussen gevoel en ratio maar dat is te beperkt. Want juist emoties maken de boel complex. bijv over je relatie: je gevoel zal redelijk constant zijn, dat je van hem/haar houdt. maar soms ben je ineens bang dat je hem/haar gaat kwijt raken, en dat zijn weer emoties. en ratio zijn dan meer de dingen van: ja die relatie is goed voor mij want dan wordt er voor me gezorgd. (of wat sommige ouders wel eens denken: nou, pietje is een goede partij voor mijn dochter hoor, want zijn ouders hebben genoeg geld). En dan is het (volgens mij) het beste om alleen naar je gevoel te luisteren. rationele dingen zijn meestal achteraf gerationaliseerd. emoties zijn kortstondig, en kunnen nogal snel wisselen (het ene moment ben je nog helemaal gek van je vriend/vriendin en dan doet diegene iets stom en dan ben je kwaad en dan denk je: wat moet ik nou weer met die gast/vrouw?)
(is het nog te volgen?)

haha leuk he zon achtbaan ;)

op mn werk zijn ze wel redelijk begripvol. maar zoals ik al zei: het lukt me niet om verder te groeien want elke keer als het bijna lukt stort ik weer in. das nogal frustrerend :(
ik ben 36. ehm aan het worstelen vanaf mn geboorte denk ik. op zn minst vanaf mn 4e (toen vond ik mezelf al lelijk, wat ik achteraf gezien wel een beetje apart vind voor een kind van 4; vind mezelf nu niet meer lelijk trouwens). maar ben op mn 32e naar de psych gegaan. dus nu een jaar of 4 geleden (ik denk 4,5 jaar).

Ontslag is zeker klote in zo'n situatie. Dan worstel je al met jezelf en dan wordt je ook nog eens afgedankt. dat helpt zeker niet. heb het ook een keer gehad (en toen was het wel persoonlijk, ze vonden me niet goed genoeg), dat deed wel ff pijn. of nou ja heel erg veel pijn. Ik geloof dat ik het hierboven had over een periode dat ik niet meer kon huilen, daar speelde dat ontslag ook een rol in.

Niet druk over maken. je zou evt aan je psych kunnen vragen of zij ook kunnen zorgen voor een gesprek met maatschappelijk werk bijv, dat je met zo iemand elke 1 of 2 weken even de zakelijke dingen op een rij zet (administratie, evt uitkeringen, evt solliciteren etc).

Op zich ook wel fijn dat je je 100% op herstel kan storten. Dat zou ik soms ook wel willen. maar ja wil de vastigheid van een baan ook niet kwijt hoor. ben bang dat ik dan helemaal niks meer doe enzo.
pi_101919285
Ik heb net alles gelezen, maar weinig onthouden :P Lang leve slaapmedicatie! Wat ik wel heb onthouden is vragen over AD, Ik zit sinds 4 maanden aan de paroxetine, en in het begin even zoeken en behoorlijk wennen, inderdaad heel misselijk en hoofdpijn, veel huilen en duf, gewoon compleet wezenloos, maar dat was ook wel heel lekker eerlijk gezegd, Na 2 weken zou het beter moeten gaan maar ik werd alleen maar duizeliger, Mijn huisarts had gezegd dat ik zelf moest uitzoeken wat voor mij het beste werkt qua innemen, s'ochtends of s'avonds, Nou s'ochtends werkte dus niet zo goed, en toen ben ik het s'avonds gaan innemen, en dat gaat eigenlijk heel goed, Ik slaap sindsdien een stuk beter, ben niet meer misselijk of duizelig en de hoofdpijn is ook niet meer dan normaal, Het enige wat ik er verder van heb is trillen en dan vooral in mijn handen, maar daar is goed mee te leven,
Ik ben ook niet aangekomen, Ik ben door de burn-out juist 24 kilo kwijt en de AD heeft daar niks aan toegevoegd want ik heb geen extra eetlust oid.

Goed sorry dat ik verder even niet inhoudelijk reageer maar ik neem het niet op, dus ik ga morgen opnieuw lezen en dan reageren als ik iets zinnigs te melden heb :P
S. 2014
J. 2016
pi_101921034
hier heb ik nu echt mega zenuwen, mag morgen naar de psych. En heb een hele hoop dingen te doen, en moet morgen voor school een laptop meenemen.
En ik weet niet hoe ik ga slapen want als ik van school kom, dan kruip ik rechtstreeks mijn bed in en val gelijk in slaap. Ik hou het gewoon niet meer uit...
Ik zit er al doorheen en snap geen drol meer van het hele lesgebeuren en studiepunten ed.
IK zou het liefst gewoon gelijk stoppen... :'( :'(
  dinsdag 13 september 2011 @ 23:40:06 #44
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101922982
:( cafpow :(
Sterkte morgen. Heb je evt iemand die je even kan helpen met het opstarten van school?
pi_101923448
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 23:40 schreef Murmeli het volgende:
:( cafpow :(
Sterkte morgen. Heb je evt iemand die je even kan helpen met het opstarten van school?
nee niet echt. Mijn zogenaamde mentor heb ik echt niks aan, die gaat gewoon terwijl je in gesprek bent ivm. een vraag gewoon met een ander in gesprek gaat. Dus daar heb ik niet veel aan.
En verder tja, heb ik de psycholoog, en ik probeer nu extra hulp in te schakelen via shcool, maar het is alleen beetje lastig...om alles op gang te krijgen ;) En duurt redelijk lang :{
pi_101925594
Ja, klopt zijn vaak trage processen. Ik hoop dat je t nog even kunt volhouden. (of anders desnoods via hier proberen wat support te krijgen?)
pi_101929194
Sinds het overlijden van mijn moeder, 3 maanden terug, heb ik steeds vaker last van sombere buien. Onlangs ben ik begonnen met een nieuwe studie, en dat is wel erg prettig om even je gedachten te verzetten. Ik voel me eindelijk weer enigszins gemotiveerd, en heb het gevoel alsof het allemaal weer zin heeft. Eindelijk :)
pi_101949782
Brawler dat klinkt wel positief!

En verder even een :* voor iedereen die het kan gebruiken!

Ik heb heel veel heftige dagen gehad en vandaag maar even lekker gaan ontspannen dmv schilderen! Ik ben bezig met het opknappen van 2 stoeltjes voor kinderen van vrienden, en het is wel heel leuk om te doen, Morgen ga ik echt verder met het verven, dus dan volgt er ook weer een foto, nu het resultaat tot nu toe:

S. 2014
J. 2016
pi_101949942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Brawler dat klinkt wel positief!

En verder even een :* voor iedereen die het kan gebruiken!

Ik heb heel veel heftige dagen gehad en vandaag maar even lekker gaan ontspannen dmv schilderen! Ik ben bezig met het opknappen van 2 stoeltjes voor kinderen van vrienden, en het is wel heel leuk om te doen, Morgen ga ik echt verder met het verven, dus dan volgt er ook weer een foto, nu het resultaat tot nu toe:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow ziet er goed uit!

Hier komt een updatje straks als ik weer even uitgerust ben...Nu ben ik echt kapot, een drukke rommelige dag gehad.
En naar de psych geweest :) Maar goed straks kom ik ff met een kort updatje!
pi_101950271
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

@summer2bird:

Ik sta er wel achter. Die psychiater kent mij nu al 11 jaar :P En ik begon er gisteren al mee!
Ik voel nu nog niks van bijwerkingen gelukkig. Nu maar hopen dat het ook zo de komende week is

Dank je :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:07 schreef Nyota het volgende:

[..]

Zo, dat klinkt inderdaad als een heftig dagje. Hoe gaat het nu? En het gesprek met je moeder, hoe ging dat?

[..]

Hoe bevalt jou de medicatie? Ik heb met m'n therapeute afgesproken om na 2 maanden te kijken waar we qua gesprekken staan om dan wellicht tot medicatie over te gaan. Ik voel me inmiddels al zo lang zo klote, dat ik het deze keer waarschijnlijk wel ga doen. Maar, mijn grootste bezwaar ik eigenlijk toch gewichtstoename. En ja, ik weet dat het je goed voelen belangrijker is dan gewicht etc etc. Maar als je eigenlijk over niets meer tevreden bent, maar nog enigszins nog wel over je lichaam, dan tja...

Dus hoe ervaar jij dat?

Verder gaat het hier echt niet goed eigenlijk. De laatste werkdag nadert en daarna is het echt helemaal over. En positievere verhalen hoor ik niet. Daarnaast vermoed m'n psych dat ik een sociale fobie heb en wellicht dysthyme stoornis. Volgende week ga ik de testen maken, dus dan zien we wel weer.

Het maakt me bang, het is confronterend ofzo. Zeker omdat ik m'n halve leven mezelf eigenlijk al zo voel en een soort zoekend ben. En vaak hebben gedacht dat er toch iets niet helemaal goed zat, maar daarna toch denken dat het wel meevalt en dat ik overdrijf.Vooral verder gaan. En dan nu, na jaren, heb ik een klik met een therapeute die me zo serieus neemt en het professioneel aanpakt. Dan merk ik dat ik al jaren een beetje balanceer en dat door een gebeurtenis ik opeens helemaal uit balans ben.

Dat maakt me dus niet blij, maar het is wel goed. Maar ja, het opeens hebben over sociale fobieen, medicatie en dagbehandeling is toch wel even slikken. Van succesvol iemand die alles onder controle heeft, naar ziek zijn, werkeloos en in de ziektewet en in dagbehandeling zijn.

En ja, natuurlijk kom ik hier beter uit etc etc, maar ik zie het even allemaal niet meer. Als die gedachten me nu niet de hele tijd heen en weer zou slingeren, zou dat ook helpen. STOP

En sorry voor het gezeur en zelfmedelijdend geklaag. Ik wil gewoon huilen en om me heen slaan.
Gesprek met mijn moeder ging goed, dank je :)
Ik vind trouwens niet dat je zeurt :*
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')