Oscar Speech van het (R)opperhoofd
Amigos del musica,
Wellicht dat het jullie al ter ore gekomen is, KX gaat vanaf 2012 de publieke sector in.
We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat deze piraat creatief heel leuk is maar financieel niet echt een kandidaat voor de komende edities van de Quote 500. Het station is dan ook niet ontstaan om zo snel mogelijk rijk te worden maar vooral omdat het zo leuk leek om eens een zender te starten voor en door muziekliefhebbers.
Uiteindelijk was ik meer tijd kwijt met het zijn van levende collectebus dan met het daadwerkelijke radiostation. Ik besloot dus een partner te zoeken die de piraat in leven zou laten zonder het principe aan te tasten. Het gewillige oor werd gevonden bij de Avro en 3FM. We kunnen bijna in alle lopende digitale operaties mee waardoor ze KX bijna kostenneutraal kunnen maken. Geen grote sommen geld dus die op tafel komen om dit free format programma ’over te nemen’.
De Avro en 3FM hechten zeer aan KXradio zoals het nu is en er zal dus weinig veranderen. Het enige merkbare verschil is dat we veel aandacht gaan besteden aan Serious Talent bands.Eveneens zullen we mee gaan werken aan het opleiden van nieuwe DJ’s. Het was de Avro en 3FM ook niet ontgaan dat bij ons veel nieuwe talenten te horen zijn. Recentelijk zijn Bert van Lent en Sander Hoogendoorn via KX bij 3FM gekomen. Beide heren zijn gelukkig ook KX trouw gebleven.
Het laatste merkbare verschil is dat we geen commercials meer uitzenden.
Ik denk dus dat we in alle opzichten blij mogen zijn met deze samenwerking. KX kan gewoon blijven bestaan en doen wat het altijd deed maar dan zonder steeds lastiggevallen te worden door de knorrende maag van het lege spaarvarken.
Rest mij nog om een paar mensen te bedanken zonder wie KX al heel lang geleden gesneuveld was.
Allereerst Wessel van Alphen van IT Staffing. Zonder hem waren we jaren geleden al volstrekt kansloos geweest. Tot de laatste dag heeft hij ons in leven gehouden. Hij is van onschatbare waarde geweest voor KX. Wij zijn ook zeer veel Weesgegroetjes verschuldigd aan onze andere aandeelhouders: André van den Bogaert, Jean-Paul van de Plasse, Kees-Jan Schoots, Frans Mulder, Jeroen Kassing en Henk Westbroek.
Eyeworks van Reinout Oerlemans, waar wij onze hobbykamer hebben staan, is ongelooflijk flexibel geweest en heeft altijd met ons meegedacht. Misschien maakt hij nog eens een film over onze barre overlevingstocht in 3D.
Kobus Draaijer, jij maakte met jouw hostingbedrijf IC Hosting een onvergetelijk gul gebaar naar ons.
Nog wat openbare aaien over de bol gaan naar Mark Reman, Sanne Schut, Maurice Verschuuren, Leo Oldenburger, Leo van der Goot, Fred Siebelink en Caroline Brouwer die zich in het badende zweet hebben gewerkt om dit schip drijvende te houden. Dennis Hoebee, Remko Spaans, Margje Teeuwen, Jelle Haaima, Ton van Hoof, Martien Groenendijk, Bas Swildens, Nick van Gils en Angelique Stein, op jullie doen we nooit voor niks een beroep.
Vanzelfsprekend ook een kleffe kus op het hoofd van alle vrijwilligers die belangeloos hun smaak met jou delen.
Einde Oscar speech. Ik vond het na al die jaren een keer nodig om jullie te laten weten dat echt veel mensen bezig zijn geweest om dit station in de lucht te houden.
Mag ik tot slot jullie een waanzinnig mooi 2012 toe wensen!
Rob Stenders
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN