abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101722846
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_101722884
En de laatste posts gingen vooral over kolfproblemen geloof ik...

Eigenlijk geef ik hem ook best veel die twee voedingen, als je ziet dat hij volgens de flesvoedingsregeltjes nu zo'n 750 mL per dag zou mogen hebben...
pi_101723703
Laten die regeltjes nou net niet opgaan voor bv ;) het is zelfs geen indicatie.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 20:56:41 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101723886
migonne: het was meer de toon die de muziek maakte. Geert was aan het huilen en ja, aan de borst heb ik hem meteen stil. of het nou honger is of een troostborst, doet er dan niet toe, Johan is gewoon jaloers dat ik die specifieke troostmogelijkheid heb. ofzo, ik kan hem niet in de kop kijken :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101724046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:53 schreef WupWup het volgende:
Laten die regeltjes nou net niet opgaan voor bv ;) het is zelfs geen indicatie.
Dat weet ik op zich wel, ik heb alleen wel het idee dat hij nu met die twee flessen binnenkrijgt wat hij normaal bij meer dan 2 voedingen binnenkrijgt... En dan zou het wel logisch zijn dat hij de rest van de dag slecht drinkt.

Vanmorgen heeft hij om 6 uur en 9 uur bij mij gedronken. Toen om 12 uur en 3 uur 2 flessen, en daarna heeft hij wel twee keer bij mij gedronken, maar was hij niet heel hongerig, en leek ook weinig gedronken te hebben(voelde nauwelijks een tsr, en had slappe borsten)
pi_101724050
Neemt niet weg dat hij met minder net zo tevreden zou kunnen zijn (had je laatste post nog niet gelezen)
Met een fles is het veel moeilijker om de zuigbehoefte te stillen, dus ze drinken graag door waar een speen ook goed kan zijn.
pi_101724106
Dat snap ik wel hoor Mignonne. Dat had ik me niet gerealiseerd. :*

Laiveneertiekje, ik zou hem dan inderdaad wel alles meegeven, maar in iets kleinere porties aanbieden, zodat jullie er samen een beetje achter kunnen komen hoeveel hij wil drinken.
Ik weet van een aantal andere moeders, Miss Sly, en Sorbootje, geloof ik, dat ze meteen bij de opvang of thuis hun kindje aanlegden en dat die dan even goed doordronk.
Ik geloof dat Isabeau uberhaupt niet uit de fles dronk. Herinner ik me dat nou goed?
Als bartje bijna niet drinkt als jullie thuiskomen dan heeft hij denk ik best veel gedronken overdag.

Edit: sorry, beetje spuit elf geloof ik. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 8 september 2011 @ 21:16:41 #8
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101725482
Mignonne, ik las 't laatste stukje van 't vorige topic nog even. Niet om je nog meer te laten stressen ofzo maar: Als je 1 á 2 keer per week kunstvoeding gaat geven moet je wel even opletten met de houdbaarheid van die pakken. Ze zijn na openen een maand goed dacht ik.
Nou zal dat voor je machtiging niet uitmaken; je zal er minder van gebruiken dan wanneer mini volledig aan de KV zou zijn.

Laiveneertiekje, ik zou ook gaan kijken hoe hij reageert met minder per fles. Als 't te weinig is laat hij zich vanzelf wel horen denk ik?

DJMO, als je man alleen maar Geert in z'n handen gedrukt krijgt als hij huilt snap ik zijn punt wel ja. Je zou eventueel ook een keertje kunnen kolven zodat hij Geert kan voeden?
Persoonlijk zou ik hem ook de kans geven om Geert te troosten als hij huilt zonder hongersignalen. Dat hoeft heus niet altijd, wel regelmatig. Ik vind dat een partner net zoveel recht heeft op dat soort zaken als de moeder. Een veilige hechting aan de partner is echt heel wat waard!
En komop zeg, je zult vast geld bespaard hebben door borstvoeding te geven maar dat geeft je toch niet het recht om je man een kans om Geert te troosten te ontnemen met dat soort argumenten. Hell, als Geert er niet geweest was had je nog meer bespaard.
Dit soort zaken kun je toch niet omzetten naar een materiële waarde? :')

Oeke, mooi he, dat begrip? Fijn dat je er helemaal goed mee bent!

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 08-09-2011 21:17:16 (ninja-edit) ]
A grand adventure has begun.
pi_101725948
Wat Keshet zegt over die houdbaarheid. Ik haalde uit een pak ook altijd maar twee flessen voordat ik 'm weg kon gooien. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 21:23:30 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101726000
Keshet: ik snap je punten wel, maar ik geef Geert met meer dan grote regelmaat aan z'n papa als hij vrolijk is, of als hij huilt zonder dat hij honger kán hebben (want net gegeten/gedronken). Hij kan gewoon niet tegen huilende baby's zei hij gisteren nog. Ik gaf alleen als antwoord terug dat hij dan maar terug moest komen als ze tieners waren ;) . Het punt van geld besparen op voeding is overigens het enige argument waar Johan niet tegenop kan. Dat het beter is voor de baby etc maakt hem verder niet zo veel uit volgens mij (de folders die ik van tico kreeg ten spijt)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101726261
nee dat weet ik hoor :D

Ik heb bij de apotheek al wel eens navraag gedaan of er geen kleinere of misschien zelfs "portie" verpakkingen zijn maar die bestaan niet. Ooit hebben ze wel bestaan maar ze zijn weer uit de handel genomen, zal wel niet rendabel genoeg zijn geweest ofzo. De apotheker heeft zelfs nog rondgebeld naar andere apotheken en naar Nestle en Nutricia om navraag te doen.

Nu ik dit zo tik vraag ik me ineens af of flesjes kunstvoeding niet in te vriezen zijn. Moedermelk kan ook ingevroren worden, als ik nou gewoon tig van die avent-bakjes volkieper dan zou het minder zonde zijn van zo'n pak denk ik.
:)
  donderdag 8 september 2011 @ 21:38:05 #12
265732 Keshet
pi_101727106
Wat zou er eigenlijk kunnen bederven aan niet-aangemaakte kunstvoeding zat ik me net af te vragen?
Ik heb wel eens een geopend pak maanden over de datum laten gaan en de inhoud rook nog hetzelfde en zag er ook nog hetzelfde uit. Ik heb 't niet meer gegeven, toch bang om m'n kind te vergiftigen.
Ik moet morgen naar 'mijn' kinderarts; ik zal 't eens vragen! 't is vast een commercieel iets!

DJMO ik snap jouw reactie ook hoor. :)
Maar toch, ik zou de signalen van je man niet negeren. Als hij Geert ook graag eens wil voeden dan zou ik toch naar de mogelijkheden gaan kijken.
pi_101727386
Ik ga er vanuit dat het voornamelijk een no-claim waarschuwing is die op al die verpakkingen staat.
Al die flesjes moeten ook binnen het uur na bereiding gegeven worden en mogen absoluut niet later gegeven worden. Ook dat loopt natuurlijk wel los; maar ik kan me zo voorstellen dat er met name bij kindervoeding grof geld te halen valt als je in een claim-cultuur zit.

Zoiets.

Zit net even de ingredienten te lezen van oa Nutramigen maar daar zit soja in :? wat stom -O-
ik ga me hier even mee verplaatsen naar t allergie topic :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 21:54:25 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101728371
We zijn nu in het tijdperk van vast voedsel aangekomen Keshet; dus nu kan hij iig eten geven als hij dat wil. Ik heb in het verleden al eens geprobeerd te kolven, en na twee dagen had ik dan eindelijk genoeg voor ca een halve voeding. Was echt een ramp, Geert weigerde de fles, dus ik had hem aangelegd, en na een minuut of vijf snel losgekoppeld en de fles gegeven, en zo, met fles en al aan Johan gegeven. Toen 't flesje leeg was, kreeg hij kramp (door de lucht in de fles?) en dat was einde tijdperk van kolven en met de fles geven. Johan kwam toen zelf met dat het geen goed idee was en dat ik het in het vervolg niet meer hoefde te doen (hij was er ook bij toen ik kolfde en zag hoeveel moeite het kostte om er iets uit te kolven). Daarom irriteerde ik me ook aan z'n opmerking dat we toch maar op kv moesten overstappen als het aan hem lag..

pi_101728507
Keshet, dat is wel een hele boute aanname waar je je post op baseert. Staat toch nergens dat hij z'n kind niet mag troosten? Alleen dat hij baalt dat het hem niet lukt. Best een verschil imo.

Reden dat je aangemaakte kunstvoeding niet kan bewaren is bacteriegroei. Moedermelk is anti-bacterieel.
pi_101728640
Spuit elf :') laat maar
  donderdag 8 september 2011 @ 21:58:23 #17
265732 Keshet
pi_101728727
Heb je wel eens een fles kunstvoeding opengemaakt die al langer dan een uur stond Mignonne? Ik wel. :r

DJMO, ik ben vast niet representatief voor de meningen in dit topic, maar nu Geert 6 maanden is en vast voedsel begint te eten zou ik er echt geen moeite mee hebben als mijn man af en toe een flesje kunstvoeding zou geven. (Als kolven niet lukt, zoals bij jou)

Wup, ik lees dat echt in de post.
Over 't bewaren van kunstvoeding; ik had het echt over kunstvoeding die nog in een open verpakking zit. 't poederspul dus. :)
  donderdag 8 september 2011 @ 21:59:14 #18
265732 Keshet
pi_101728804
Linda, wat rot trouwens dat het live-drinken nog niet echt wil.
^O^ voor je doorzettingsvermogen en positieve houding! :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 22:00:49 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101728955
en ik zeg op mijn beurt dat kunstvoeding er niet in komt. Ik ben als de dood dat mijn productie inzakt (als je de mislukking bij Jan hebt meegekregen, snap je waarom) en wat is het verschil tussen je kind de fles geven of hem te helpen met een stuk fruit of groente naar binnen te slobberen denk ik dan? Bij het laaste heb je ook nog eens veel meer interactie met je kind dan wanneer je er een flesje instopt.

pi_101728959
I know, maar mignonne wilde aanmaken en invriezen, vandaar.
Qua poeder, het vergaan van enzymen ofzo?
pi_101729005
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef Keshet het volgende:
Linda, wat rot trouwens dat het live-drinken nog niet echt wil.
^O^ voor je doorzettingsvermogen en positieve houding! :*
Dank! Maar eerlijk is eerlijk, ik kan wel janken alsie zo tegenspartelt aan de borst..en dat doe ik dan soms ook maar gewoon even en dan proberen we het later nog een keer. Ik prijs me maar gelukkig met de mogelijkheden die hier geboden worden itt. vroegah of ontwikkelingslanden.

Oeke, in overleg met de vk/lk een flesje meegenomen. Dat pakte Noah eerst ook niet, maar uiteindelijk toch een beetje gedronken. iig genoeg om met een tevreden slapend kind thuis te komen ;) Ik ga je nog terug PMmen hoor, scuzi voor de vertraging :*
Lotte!
Noah!
pi_101729240
Linda heb je eigenlijk de mogelijkheid van een lactatiekundige daar?
pi_101729362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:00 schreef WupWup het volgende:
I know, maar mignonne wilde aanmaken en invriezen, vandaar.
Qua poeder, het vergaan van enzymen ofzo?
ah ja zo, nouja goed, het maakt voor mij verder niet zoveel uit, ik denk meer mee met de verzekeringsmaatschappij, het lijkt me het handigst als ik niet maar 2 flessen uit een blik trek ofzo maar goed.
pi_101730154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:03 schreef WupWup het volgende:
Linda heb je eigenlijk de mogelijkheid van een lactatiekundige daar?
Ja, ik geloof het wel. LLL heeft dacht ik een Duitse tak. Daar ga ik zeker achteraan als het de komende tijd niet beter gaat. Bij Lotte was het geboortegewicht de magische grens.. Noah heeft dat helaas nog niet bereikt.
Lotte!
Noah!
  donderdag 8 september 2011 @ 22:16:52 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101730212
Als je meiske niet tegen soja kan waarom dan geen neocate? ( vroegah had nutramigen geen soja.. Maar was de poeder uit zeer sterk verknipte eiwitten.. Geen idee ofdat nog zo is.. ) neocate is op basis van aminozuren en bevat soja olie, maar dat is net als met lecithine bijna onmogelijk daarop te reageren.
En ja bij nutra of neo mag je echt niet ver voorbereiden..
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')