Zeg, het is hier geen twitter met je hashtagquote:Op donderdag 8 september 2011 21:16 schreef MissHobje het volgende:
Eeuhm vallen aardschokken hier ook in eigenlijk #utrecht net!
Hmm, het ligt ook midden in dat fel oranje gebied rond het avonduur..quote:Op donderdag 8 september 2011 20:41 schreef meteo-online het volgende:
Ik vrees toch dat Appelpop echt hinder gaat ondervinden gezien de weerkaarten momenteel. Vreemd dat de organisatie nog geen mail heeft teruggestuurd
Ik zit dan omgeving Eindhoven, superquote:Op donderdag 8 september 2011 21:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, het ligt ook midden in dat fel oranje gebied rond het avonduur..
Mooi shotquote:Op donderdag 8 september 2011 20:14 schreef DutchErrorist het volgende:
Dit was trouwens van een paar dagen geleden in Arnhem
[ afbeelding ]
Gewoon een lekker ding die snoeihard geneukt wordt.... dan valt 4.3 eigenlijk nog mee.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:23 schreef borisz het volgende:
20km ten ZO van Nijmegen. 4.3 Schaal van Richter
Gave plaatjes en info.... zag van de week wel dat zaterdag een kanshebber was... maar nu is het meer dan kansrijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:41 schreef meteo-online het volgende:
Ik vrees toch dat Appelpop echt hinder gaat ondervinden gezien de weerkaarten momenteel. Vreemd dat de organisatie nog geen mail heeft teruggestuurd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitleg onderste kaart:
De equivalent potentiële temperatuur ('theta-e') is een mooie indicator voor verschillende luchtmassa's. Theta-e is de temperatuur die een 'luchtpakketje' (in het geval van bovenstaande kaart afkomstig van 850 hPa) heeft als het eerst zover naar boven is gebracht dat door condensatie alle latente warmte (condensatiewarmte) vrij is gekomen en daarna (droog)adiabatisch (zonder energieuitwisseling met de atmosfeer) weer naar beneden (naar het 1000 mb niveau) gebracht is. Theta-e wordt dus door de temperatuur én door het vochtgehalte van de lucht bepaald. Hoe warmer en hoe vochtiger de lucht hoe hoger de theta-e.
Met behulp van theta-e kun je onder andere dus goed verschillende luchtmassa's onderscheiden. Bijvoorbeeld een warme sector tussen warmte- en koufront in. De warme sector is over het algemeen warmer en vochtiger dan de omringende lucht en heeft daardoor ook een hogere theta-e waarde. En een scherpe gradient in de theta-e waarden wijst dan op een front tussen 2 luchtsoorten.
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/theta-e
Cape/Lifted nog steeds aardig, 1000/1500 J/KG. -4 Liftedquote:
Sisser niet lijkt me. Komt vast wel iets onze kant opquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Uiteindelijk zal het hier weer met een sisser gaan aflopen
Zou ik ook niet zeggen, weet zeker dat vanmiddag weer.nl met een stukje komt over morgenquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:34 schreef Resistor het volgende:
Weeronline/NOS-tt was aan het waarschuwen voor zware buien, dan zal het wel meevallen.
Maar die weerman van Radio2 was weer te positief over het weer, met zijn 'het wordt lekker warm met 27, 28 of misschien wel 29 graden', en zei niet veel over de buien.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen
Kaarten zien er heerlijk uit, beter dan vorige week. Wat betreft de laatste keer dat roep ik niet meerquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:54 schreef INViCTuS het volgende:
Wel altijd leuk om te lezen die verhaaltjes op weer.nl
Ziet het er nou echt zo "goed" uit dan morgen ( meteo?)? Het zal wel de laatste keer zijn denk ik...
Nou, zal best straks nog wel kaartjes plaatsen, maar een nieuwe update schrijven zit er niet in. Meestal ben ik ongeveer 2 a 3 uur voor kwijt inclusief kaartjes kijken, maken en schrijven. Tijd tekort om over iedere run te schrijven naast mijn werkzaamheden voor Noodweercentrale, Sneeuwhoogte.nl en Discoveryquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:58 schreef INViCTuS het volgende:
Jij plaatst "altijd" van die leuke updates, verhaaltjes en al die kaarten. Was je dat vandaag na nieuwe run nog van planlaatste keer denk ik wel al kan het uiteraard nog best wel maar je gaat al te ver in de tijd, de dagen worden te kort en de zon krijgt minder kracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |