Nee. Als een bank failliet gaat moeten andere banken (en andere partijen die geld van die bank tegoed hadden, zoals rekeninghouders en leveranciers) op hun vermogen afschrijven. Dat heeft twee gevolgen: 1) zij die daardoor niet meer aan hun eigen verplichtingen kunnen voldoen gaan ook failliet (op hun beurt weer anderen meetrekkend) en 2) ze kunnen daardoor minder geld uitlenen.quote:Op zondag 11 september 2011 21:40 schreef iamcj het volgende:
De reserves van de ene bank nemen af, maar dit kan een andere bank weer uitlenen. Zolang er wordt geleend is er niets aan de hand.
Er is alleen krimp als er meer wordt afgelost dan geleend of als er geld aan het systeem wordt onttrokken.
Het valt me op dat vrijwel alle andere aandelen op de Kazachstaanse beurs uit mining/natural resources bedrijven bestaan. De volatiliteit van deze beurs zal waarschijnlijk sterk gedreven worden door de wereldwijde commodity prijzen, inclusief de lokale banken wier klanten vooral in deze branche aktief zullen zijn. Als je denkt dat commodities de komende tijd kansen bieden, dan hoef je niet per se naar Kazakhstan om daar van te profiteren. Daar zijn meer toegankelijke mogelijkheden voor.quote:[b]Op zondag 11 september 2011 20:06 schreef Arkai het volgende:[/
Mijn specifieke interesse gaat bijvoorbeeld uit naar Kazachstaanse financials die natuurlijk net zo shit zijn als de rest maar wel een regering hebben die ze kan uitkopen. Zie bijvoorbeeld hoe beweeglijk de KASE index is die hoofdzakelijk wordt gedomineerd door financials (de index bestaat ook uit 7 fondsen waarvan 3 financials, 37% weging).
Interessant staatje, bedankt!quote:Op zondag 11 september 2011 17:23 schreef KneeDeep het volgende:
11 September: 10 jaar later
[ afbeelding ]
(c) ZeroHedge
Wat er volgens mij nu aan de hand is, is dat alle hervormingen veel langzamer gaan dan verwacht. Bovendien blijkt dat er bij de ECB intern flinke meningsverschillen zijn over de crisisaanpak.quote:Op maandag 12 september 2011 09:29 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een overdreven reactie weer, van al die 'niet-crisgevoelige' aandelen. Heb ik wat gemist?
edit: oh ja, Griekenland. Want dat wisten we nog niet![]()
Als ik naar de koersen kijk, zijn er weer mensen bang dat er banken gaan vallen.quote:Op maandag 12 september 2011 09:38 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Wat er volgens mij nu aan de hand is, is dat alle hervormingen veel langzamer gaan dan verwacht. Bovendien blijkt dat er bij de ECB intern flinke meningsverschillen zijn over de crisisaanpak.
Nou, op zijn minst wordt er verwacht dat banken nog veel zullen moeten afboeken. Check ook dit bericht over Société Générale:quote:Op maandag 12 september 2011 09:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als ik naar de koersen kijk, zijn er weer mensen bang dat er banken gaan vallen.
Ja, alleen slaat dat om naar algehele paniek. Er zijn ook banken/verzekeraars die geen of nauwelijks nog Griekse waardepapieren hebben en toch hun koers flink zien dalen.quote:Op maandag 12 september 2011 09:47 schreef WinningMood het volgende:
[..]
Nou, op zijn minst wordt er verwacht dat banken nog veel zullen moeten afboeken. Check ook dit bericht over Société Générale:
http://uk.reuters.com/art(...)dUKTRE78B13I20110912
Dat is misschien omdat Griekenland niet het enige probleem is. Ik moet zeggen dat ik tot nu hier de hele tijd heb geschreven dat deze crisis niet zo diep zou gaan, en binnen afzienbare tijd zou zijn opgelost. Ik begin nu toch echt te twijfelen, omdat ik steeds meer het gevoel krijg dat banken, landen en centrale banken op hun laatste benen lopen.quote:Op maandag 12 september 2011 09:55 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, alleen slaat dat om naar algehele paniek. Er zijn ook banken/verzekeraars die geen of nauwelijks nog Griekse waardepapieren hebben en toch hun koers flink zien dalen.
ING en SNS bank voorop.quote:Op maandag 12 september 2011 10:15 schreef SeLang het volgende:
En zoals ik in 2009 al zei: de kans is groot dat een aantal banken opnieuw door de overheid zal moeten worden gered.
account openen kan geen kwaad, rente op spaargeld is toch niet veel.quote:Op maandag 12 september 2011 10:52 schreef Duiker_21 het volgende:
hmm, ik sta op het punt op een account te openen bij Lynx, maar denk dat ik nog eeeeeven wacht
+2,8% op een goede bankrekening.quote:Op maandag 12 september 2011 10:54 schreef Lemans24 het volgende:
rente op spaargeld is toch niet veel.
Tomme..quote:Op maandag 12 september 2011 11:12 schreef SeLang het volgende:
Btw: iedereen die denkt dat Griekenland niet binnen een jaar failliet gaat: yield op Griekse 1-yr bonds is nu 102,7%
ok, daar heb je me.quote:Op maandag 12 september 2011 10:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
+2,8% op een goede bankrekening.
De meeste beleggers zouden daar een moord voor doen
Raak je ze over een jaar nog wel kwijt, als Griekenland dan nog niet failliet is? Of werkt dat niet zo bij staatsobligaties?quote:Op maandag 12 september 2011 11:12 schreef SeLang het volgende:
Btw: iedereen die denkt dat Griekenland niet binnen een jaar failliet gaat: yield op Griekse 1-yr bonds is nu 102,7%
Nog ergens te volgen? RTL Z?quote:Op maandag 12 september 2011 11:49 schreef the85mc het volgende:
om 12:00 toespraak van hoge duitse pief hoorde ik net op RTL Z.. ben benieuwd wat ie te zeggen heeft..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |