Hey! En eeeh, stel nou he, STEL dat er helemaal niets gebeurt ?quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
Obama gaat eind September naar jawel Denver
O ja, deze kwam ik ook tegen...Deze wil ik wel laten vertalen door iemand die ik heel goed ken (mijn vrouw)![]()
Ben ik niet ontopicquote:Op dinsdag 13 september 2011 17:50 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Hey! En eeeh, stel nou he, STEL dat er helemaal niets gebeurt ?
Dan hadden heel veel mensen waar jij veel geloof aan hecht (blijkbaar) het mis. Ga je dan in de toekomst weer in blind vertrouwen deze mensen als bronnen gebruiken ? Want er komt vast wel een nieuwe komeet langs.
Huh ? Vanwaar dit ?quote:
Ga maar zoeken naar officiële bronnen ik denk niet dat je veel wijzer gaat worden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:56 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Huh ? Vanwaar dit ?
Ik stelde alleen maar een on-topic vraag, ik probeer je niet aan te vallen hoor.
Nou, niet veel wijzer dan ik nu al ben, uit tig officiele en onafhankelijke bronnen. Het is een gewone komeet (ik hobby een beetje in de astronomie). Weet niet waarom er veel over gezegd zou moeten worden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ga maar zoeken naar officiële bronnen ik denk niet dat je veel wijzer gaat worden.
Hier zullen ze niets los laten i.i.g.
Zou je dan niet beter een blog beginnen in plaats van op een discussie forum posten ?quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Maar ik wil hier niet al te veel meer reageren, Ik plaats alleen nog linkjes met eventueel een paar woorden.
Ik ben echt niet de enige die dat hier doet!!! Hier gewoon geen leuke en fatsoenlijke discussie mogelijk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:07 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Zou je dan niet beter een blog beginnen in plaats van op een discussie forum posten ?
Verkeerde topic dan. Jammer dat dit een veredeld link dump topic is geworden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik ben echt niet de enige die dat hier doet!!! Hier gewoon geen leuke en fatsoenlijke discussie mogelijk. Hier hebben ze het trouwens over 2012, filmpje niet bekeken?
O ja, dat filmpje. De joden hebben 't gedaan, 't is maar dat jullie het weten - tenminste, als we een meneer uit dat filmpje moeten geloven.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
Obama gaat eind September naar jawel Denver
O ja, deze kwam ik ook tegen...Deze wil ik wel laten vertalen door iemand die ik heel goed ken (mijn vrouw)![]()
De afgelopen weken heb ik van alle mogelijke theorieën over Niburu grondig kennisgenomen en er is er niet een die een scenario schetst dat ook maar enigszins waarschijnlijk is. Daarom valt er geen andere conclusie te trekken dan dat hij niet bestaat.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Nu klets je echt zomaar in het rond, hoe weet jij dat nou?? Laat me raden omdat NASA dat zegt
Hoe weet jij zo zeker dat Niburu wel bestaat? Door die filmpjes? Er zijn namelijk net zoveel filmpjes te vinden waarin ze zeggen dat Niburu niet bestaat. Zelf zoeken btw.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Nu klets je echt zomaar in het rond, hoe weet jij dat nou?? Laat me raden omdat NASA dat zegt
Jij hebt de smurfen in de bios gezien?quote:
Mwah, ligt eraan hoe je het bekijkt. In een discussie is men doorgaans geinteresseerd in de mening van een ander, met daarbij de poging die mening te veranderen indien er feiten en gegevens zijn die die mening ondergraven. Het is nogal einde discussie als de ander weigert zijn of haar mening bij te stellen, door in de eerste plaats die gegevens tot zich te nemen en vervolgens zijn of haar mening daaraan te toetsen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik ben echt niet de enige die dat hier doet!!! Hier gewoon geen leuke en fatsoenlijke discussie mogelijk.
Klopt! En dat vind ik verbazingwekkend.quote:
Doet dat filmpje dan in dit Elenin topic ? JIJ post het filmpje!quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:30 schreef Truthfinder7 het volgende:
Nibiru met smurfen vergelijken hahaha wat een flauwekul zeg.![]()
En let eens op... het gaat in dat filmpje over NIBIRU niet over Elenin!!!!
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:34 schreef gomi het volgende:
edit : troll
- reactie op edit verwijderd -
blijkbaar niet en is t dus trollen om dat te constateren.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:35 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in.
Oftewel, ze verzinnen iedere keer iets nieuws! Ze proberen de volgers zolang mogelijk aan het lijntje te houden. Precies zoals een commercieel bedrijf werkt, iedere keer iets nieuws verzinnen dat het vorige overtreft. Het wordt steeds sensationeler. Meestal staan dergelijke websites vol met advertenties e.d. Dus.......(vul de rest zelf maar verder in, zijn jullie allemaal toe in staat).quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:10 schreef Truthfinder7 het volgende:
Op YouTube en alternatieve websites over de hele wereld verschijnen dagelijks nieuwe blogs, artikelen en filmpjes over de komst van de komeet Elenin eind september. De ene theorie is nog sensationeler dan de andere; de laatste versie is dat Elenin -of Planeet X, Nibiru, Hercolubus, Nemesis, Marduk- een neutronenster is, of dat de komeet gepaard gaat met de komst daarvan. Deze uitleg kan net als veel andere verklaringen onmiddellijk de prullenbak in, aangezien een neutronenster een gigantisch zwaartekrachtveld heeft en niet alleen de Aarde zou vernietigen, maar ook het hele zonnestelsel in een chaos zou veranderen (en dit in het verleden dus al gedaan zou moeten hebben). Hoewel Elenin naar verwachting dus niets anders dan een gewone, kleine komeet zal blijken te zijn, zijn er desondanks toch een aantal opmerkelijke feiten die de komst van Elenin bijzonder maken.
Het gaat dus wel degelijk ook over Nibiru (planeet-X) nu jij weer, met je praatjes.
Hier worden theepotten er bij gehaald en tuinkabouters en nu weer smurfen is dat dan wel Elenin gerelateerd?
Nee, daar horen we nooit iets over. Maar ik heb ook niet de indruk dat men hier geïnteresseerd is in de komeet op zich, of in kometen in het algemeen. Om een of andere reden lijkt het wel alsof men alleen geïnteresseerd is in de doem- en complottheorieën rond deze komeet. Het lijkt ook wel of men niet geïnteresseerd is in de vraag of die theorieën al dan niet kloppen, want het maakt niet uit hoeveel uitleg en informatie er ook gegeven wordt, er wordt gewoon weer een nieuw doem/complotverhaal geplaatst dat ergens op youtube gevonden is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
En over een 2de komeet reppen ze geen woord
SUNDIVING COMET: A comet is diving into the sun today. Just discovered by comet hunters Michal Kusiak of Poland and Sergei Schmalz of Germany, the icy visitor from the outer solar system is expected to brighten to first magnitude before it disintegrates on Sept. 14th. The Solar and Heliospheric Observatory is monitoring the comet's death plunge....
http://spaceweather.com/
[ afbeelding ]
Ik zeg nooit dat iets 100 procent betrouwbaar is!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:51 schreef Darkestlight het volgende:
@truthfinder Pardon? Ik met mijn praatjes? Gelukkig zijn de dingen die jij hier plaatst 100% betrouwbaar.
Interesse is toch echt iets wat je persoonlijk kiest en alle informatie verwerk je op basis van je eigen kennis en ervaring en waarheid en mensen komen juist in TRU om het van die kant te bekijken .quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:11 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, daar horen we nooit iets over. Maar ik heb ook niet de indruk dat men hier geïnteresseerd is in de komeet op zich, of in kometen in het algemeen. Om een of andere reden lijkt het wel alsof men alleen geïnteresseerd is in de doem- en complottheorieën rond deze komeet. Het lijkt ook wel of men niet geïnteresseerd is in de vraag of die theorieën al dan niet kloppen, want het maakt niet uit hoeveel uitleg en informatie er ook gegeven wordt, er wordt gewoon weer een nieuw doem/complotverhaal geplaatst dat ergens op youtube gevonden is.
't Is uit 2007 en er is al over nagedacht hoor, er staat namelijk een heel aannemelijke verklaring in het artikel.quote:Op woensdag 14 september 2011 08:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
http://news.nationalgeogr(...)071105-ap-comet.html
Hier nog iets om over na te denken...
Ik ben inderdaad niet zozeer geïnteresseerd in Elenin als komeet. De meeste kometen zijn nou eenmaal niet zo sensationeel. Het is meer het idee, dat Elenin geen gewone komeet zou zijn, dat interesse wekt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:11 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, daar horen we nooit iets over. Maar ik heb ook niet de indruk dat men hier geïnteresseerd is in de komeet op zich, of in kometen in het algemeen. Om een of andere reden lijkt het wel alsof men alleen geïnteresseerd is in de doem- en complottheorieën rond deze komeet. Het lijkt ook wel of men niet geïnteresseerd is in de vraag of die theorieën al dan niet kloppen, want het maakt niet uit hoeveel uitleg en informatie er ook gegeven wordt, er wordt gewoon weer een nieuw doem/complotverhaal geplaatst dat ergens op youtube gevonden is.
In de afgelopen 10,5 delen staan zeker niet alleen youtube filmpjes, maar ook wetenschappelijk onderbouwd materiaal.quote:Anyway, in de afgelopen 10,5 topics over Elenin is zo'n berg aan informatie met betrekking tot deze komeet gegeven, dat het op basis van die gegevens alleen al niet meer vol te houden is te beweren dat Elenin iets anders is dan een doodnormale komeet.
Nee. Ik zou onmiddellijk een grote krant bellen - hoewel ik niet denk dat dat nodig zou zijn, want NASA zou denk ik meteen een persconferentie beleggen.quote:Op woensdag 14 september 2011 18:25 schreef Leonell het volgende:
[..]
[..]
(...)
AVerstraten, vanuit wetenschappelijke optiek, zou jij als wetenschapper bij de NASA zijnde (fictief voorbeeld) informatie met betrekking tot Elenin delen met de rest van de wereld, of voorbehouden houden aan een elite clubje? Dan doel ik op informatie die de wereld zoals wij die kennen blijvend zal doen veranderen, bijvoorbeeld op een ELE event, of een voorwerp wat intelligent bestuurd wordt.
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat een komeet zonnevlammen kan veroorzaken. Misschien is het mogelijk, al zou ik niet weten hoe en lijkt het mij eigenlijk niet mogelijk, maar hoe dan ook is dat nu niet bekend en ik kan ook niet het mechanisme bedenken hoe dat zou moeten gaan.quote:Wat op dit moment interessant is voor Elenin (voor mij persoonlijk), is de mogelijkheid dat deze weer geraakt gaat worden door een CME, en dat Elenin wellicht sun flares veroorzaakt.
Het is normaal dat Jupiter soms groter lijkt dan anders. De banen van de aarde en van Jupiter zijn enigszins elliptisch, waardoor Jupiter soms verder weg en dan weer dichter bij de aarde staat. Vorig jaar eind september/begin oktober stond Jupiter zelfs heel dichtbij en ook nog in oppositie met de zon, waardoor hij nog helderder leek. Maar ook nu staat hij redelijk dichtbij en is hij schitterend helder. Hij staat vlak onder de maan, iets linksonder en het is werkelijk prachtig. Met een redelijke verrekijker op een statief zijn ook zijn manen waar te nemen.quote:Wat verder nog erg interessant is, kijk eens naar Jupiter. Ziet er groter uit dan normaal? In het filmpje komt dit ook naar voren, en wat opmerkelijk is, is dat de uploader geen reactie van NASA krijgt hierover. Terwijl NASA normaal snel is met reageren op wat voor (on)zinnige vraag dan ook.
Een paar korte vraagjes.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:11 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, daarvoor is Elenin veel te klein.quote:Op woensdag 14 september 2011 19:51 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Een paar korte vraagjes.
Is het waar dat de aarde een paar dagen donker zal zijn als Elenin voorbij komt?
Nee. Elenin passeert de aarde op een afstand van zo'n 35 miljoen kilometer.quote:Is t waar dat de atmosfeer van de aarde geraakt wordt door de staart van Elenin?
Het risico is nihil, het gevolg zou zijn een regen van vallende sterren - stofdeeltjes in de staart die oplichten in de atmosfeer. De aarde gaat elk jaar door komeetstaarten en er gebeurt nooit iets.quote:Zo ja wat is van dat laatste dan t gevolg \ risico?
Vanwaar dan al die paniek en zooi?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:04 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, daarvoor is Elenin veel te klein.
[..]
Nee. Elenin passeert de aarde op een afstand van zo'n 35 miljoen kilometer.
[..]
Het risico is nihil, het gevolg zou zijn een regen van vallende sterren - stofdeeltjes in de staart die oplichten in de atmosfeer. De aarde gaat elk jaar door komeetstaarten en er gebeurt nooit iets.
Ja, dat is wat ik bedoelde. En ik begrijp helemaal niets van die paniek.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Vanwaar dan al die paniek en zooi?Is dat wat je bedoeld met die post die ik Quote?
Mja de meeste mensen hebben niet zo een up 2 date kennis van zaken. Zoals jij blijkbaar wel hebt en laten zich leiden door (paniek) filmpjes. Iets wat ze zien op tv of in een filmpje is altijd 10x geloofwaardiger dan iemand die ze duidelijk verteld hoe het is. Ook al vertel jij de waarheid en die filmpjes niet. Iets wat het oog ziet is geloofwaardiger dan een tekst.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:29 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik bedoelde. En ik begrijp helemaal niets van die paniek.
Waarom open je dan geen topic over de pracht van het heelal? AVerstraten (ik zal zeker komen kijken)quote:Op woensdag 14 september 2011 20:42 schreef AVerstraten het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in, hoewel men natuurlijk ook lid kan worden van een sterrenwacht, daar leer je heel veel, of er boeken over lezen. Die zijn niet allemaal heel erg moeilijk. Maar ja, het is veel gemakkelijker om mensen bang te maken dan om ze gerust te stellen. Ik vind dat wel erg jammer, want het heelal is vol met prachtige, indrukwekkende zaken en daar krijgen veel mensen nu niets van mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |