abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101810646
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 11:24 schreef Summers het volgende:
Ff opruimslotje , wie het niet meer interessant vind , hoeft
het niet te lezen ipv alles te ridiculiseren .

ontopic over Elenin aub .
Mijn laatste post was een on-topic reactie, misschien moet je 'm nog een keer lezen ?. Gaarne terugplaatsen. (of moet ik deze post nou in FB herhalen ?)
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_101810986
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als dit persoon gelijk heeft dat Elenin een zwaar ijzeren kern heeft verklaart dat gelijk de vlam die van de tegenover gestelde kant van de zon kwam (mocht het geen lens flare zijn) Okey dit wordt te eng!!
Laat die persoon eerst maar eens wat acceptabele onderbouwing leveren voor zijn "ijzeren kern" bewering. Om bewijs vraag ik nog niet eens.
pi_101811224
quote:
Als dit persoon gelijk heeft dat Elenin een zwaar ijzeren kern heeft verklaart dat gelijk de vlam die van de tegenover gestelde kant van de zon kwam (mocht het geen lens flare zijn) Okey dit wordt te eng!!
Dus een ijzeren kern van een pukkeltje dat langs de zon vliegt, zou een enorme zonnevlam aan de andere kant tot gevolg hebben?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_101811403
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 12:27 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Dus een ijzeren kern van een pukkeltje dat langs de zon vliegt, zou een enorme zonnevlam aan de andere kant tot gevolg hebben?
Ja, dat lijkt de stelling te zijn. Daarom ben ik reuze benieuwd naar de onderbouwing daarvoor, want ik kan me er niks bij voorstellen.

quote:
Hoezo verklaart dat die zonnevlam? Zelfs als die persoon gelijk zou hebben, zie ik nog niet hoe dat die zonnevlam verklaart.

[ Bericht 48% gewijzigd door AVerstraten op 11-09-2011 12:45:42 ]
pi_101812332
Offtopic

[ Bericht 96% gewijzigd door Summers op 11-09-2011 15:53:23 ]
pi_101814013
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 13:02 schreef knight18 het volgende:

reactie op edit

En als je goed nadenk over die zonne vlam snap je het misschien. (ik onthoud mij van verder commentaar)

[ Bericht 14% gewijzigd door Summers op 11-09-2011 15:54:47 ]
pi_101815031
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2011 13:47 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]
En als je goed nadenk over die zonne vlam snap je het misschien. (ik onthoud mij van verder commentaar)
Ik snap het niet, dus als jij het kunt uitleggen hou ik me aanbevolen.
  zondag 11 september 2011 @ 15:57:55 #83
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101819572
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2011 12:08 schreef ChungLingSoo het volgende:

[..]

Mijn laatste post was een on-topic reactie, misschien moet je 'm nog een keer lezen ?. Gaarne terugplaatsen. (of moet ik deze post nou in FB herhalen ?)
De rest mag idd in feedback , dan kunnen we hier weer verder ontopic .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_101830371
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 14:10 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik snap het niet, dus als jij het kunt uitleggen hou ik me aanbevolen.
@AVerstraten, kom eerst maar eens je belofte na ;)
Weet je nog? En dan vooral over die beelden van die amateur astronoom.
Wat hij verder zegt kan mij niet echt veel schelen.
pi_101834914
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:23 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Over beelden zonder datum, tijd en coordinaten kan ik niets zinnigs zeggen. Ik heb wel een vermoeden, maar daar hebben we niets aan. Rare amateurastronoom trouwens, dat hij dat soort gegevens niet kan leveren. De telescoop waar hij zogenaamd mee werkt, genereert die gegevens namelijk automatisch.
pi_101836156
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:36 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Over beelden zonder datum, tijd en coordinaten kan ik niets zinnigs zeggen. Ik heb wel een vermoeden, maar daar hebben we niets aan. Rare amateurastronoom trouwens, dat hij dat soort gegevens niet kan leveren. De telescoop waar hij zogenaamd mee werkt, genereert die gegevens namelijk automatisch.
Eens opzoeken die amateurastronoom, doe ik morgen wel even.
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1634359/pg1
Deze is trouwens ook interessant..

[ Bericht 11% gewijzigd door Truthfinder7 op 11-09-2011 22:23:26 ]
pi_101840851
Evaluatie video Keith M. Hunter, deel 1

quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 20:23 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Op 3.30 laat meneer Hunter een opname zien die gemaakt zou zijn door “de” South Pole Telescope. Dan ben ik eigenlijk al klaar, want de South Pole Telescope is helemaal geen optische telescoop, maar is gebouwd voor het waarnemen van kosmische microgolfstraling.

Op de foto die vervolgens getoond wordt – en die dus NIET van de SPT is, staan coördinaten. Meneer Hunter voert die vervolgens in in Google Sky. Waarom hij dat doet begrijp ik niet, want er ontbreekt nogal eens iets in Google Sky. (Amateur)astronomen weten dat, daarom gebruiken zijn bij programma's die wél volledige informatie geven en zij weten ook wat zich in het Google zwarte vlak bevindt, namelijk het sterrenbeeld Orion. Maar gek genoeg weet meneer Hunter het niet, die zet een hele speurtocht op touw via Google Sky. En wat zien we na invoer van de coördinaten in Google Sky? Niets. Een leeg, zwart vlak.

Dat moet wel een complot zijn, want wat wordt daar geheimgehouden?!!

Nou, helemaal niks, zoals in deze video wordt uitgelegd:

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 12-09-2011 07:23:01 ]
pi_101841593
quote:
Ik vind het totaal niet interessant.
pi_101843407
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2011 13:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ik snap het ook niet, hoor. De zon voelt van Elenin minder dan een auto van een vlieg die op de voorruit uiteenspat. Het mechanisme waardoor zoiets enorm onbenulligs als Elenin zo'n impact heeft op zo'n enorm voorwerp als de zon ontgaat me.
pi_101844148
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 00:16 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, hoor. De zon voelt van Elenin minder dan een auto van een vlieg die op de voorruit uiteenspat. Het mechanisme waardoor zoiets enorm onbenulligs als Elenin zo'n impact heeft op zo'n enorm voorwerp als de zon ontgaat me.
Nou, als het echt een bruine dwerg is heeft hij wel veel massa. Een komeet heeft dat natuurlijk niet.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_101845416
Als het echt een bruine dwerg was geweest, waren we nu allemaal dood. Gezien Elenin's positie ten opzichte van ons is er geen andere mogelijkheid.
pi_101845956
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:06 schreef AVerstraten het volgende:
Gruis, steentjes en stenen, gassen, metalen. Veel is nog onbekend m.b.t. de samenstelling van kometen, daarom stuurt NASA sondes naar kometen om onderzoek te doen.
Bedankt voor je antwoord; BTW: kristallen zijn ook stenen.
pi_101847009
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 02:00 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord; BTW: kristallen zijn ook stenen.
Wat wil je daarmee zeggen?

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 12-09-2011 06:53:04 ]
pi_101847221
Jammer maar helaas: het lijkt er toch echt op dat het binnenkort gedaan is met komeet Elenin:
Elenin, de nuchtere feiten
pi_101847572
Hier gaat het dus om....Jammer dat ik geen infrarood beelden zie (niet overtuigend)

http://www.nasa.gov/mission_pages/WISE/news/wise20110823.html
Ken je deze nog? Dit is wat NASA zelf zegt...

En GoogleSky map in 2007 zie je nog een vreemd object wat is dat dan? ook een lens flare??
Dat ding kan zich ondertussen toch ook verplaatst hebben of niet?
(Of heeft NASA misschien zeer goede fotoshop technieken in huis? zodat het object niet meer te zien is)

[ Bericht 21% gewijzigd door Truthfinder7 op 12-09-2011 08:49:36 ]
pi_101848736
Er is al een paar keer een verklaring gegeven voor waarom dat vlak een zwart beeld vertoond. Wat wil je nog meer?

Hoe dan ook, als Elenin inderdaad een bruine dwerg is, die nu tussen ons en de zon in zou staan (ipv een komeet van slechts 4km die uit elkaar aan het pletteren is), dan zou de aarde al volledig uit haar baan gerukt zijn, met als gevolg dat we nu allemaal dood zouden zijn (opgeslokt door de zon, te pletter geslagen op een andere planeet, etc ...). Om nog maar te zwijgen van dat andere planeten (Mercurius, Venus) ook uit hun baan gerukt zouden zijn. Dagelijkse observaties tonen aan dat dit niet het geval is.

En even voor de duidelijkheid: het sluit niet uit dat er geen andere objecten in onze nabijheid rondzweven.
pi_101849789
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:41 schreef Maurice76 het volgende:
Er is al een paar keer een verklaring gegeven voor waarom dat vlak een zwart beeld vertoond. Wat wil je nog meer?

Hoe dan ook, als Elenin inderdaad een bruine dwerg is, die nu tussen ons en de zon in zou staan (ipv een komeet van slechts 4km die uit elkaar aan het pletteren is), dan zou de aarde al volledig uit haar baan gerukt zijn, met als gevolg dat we nu allemaal dood zouden zijn (opgeslokt door de zon, te pletter geslagen op een andere planeet, etc ...). Om nog maar te zwijgen van dat andere planeten (Mercurius, Venus) ook uit hun baan gerukt zouden zijn. Dagelijkse observaties tonen aan dat dit niet het geval is.

En even voor de duidelijkheid: het sluit niet uit dat er geen andere objecten in onze nabijheid rondzweven.
Wat dat zwarte vierkante vlak betreft ben ik nog niet overtuigd, want waarom zie je dat ding wel in 2007 en nu is het er ineens uitgeknipt :? Nu kunnen ze met mooie uitleg komen maar dat is voor mij persoonlijk niet voldoende. En ik zeg niet dat Elenin een bruine dwerg zou zijn, maar wel mogelijk veel massa kan hebben (door eventueel een zwaar ijzerhoudende kern) Elenin is zeker geen bruine dwerg! (gelukkig) En Elenin draait ook niet om een bruine dwerg heen want dan hadden we dat al goed kunnen merken.

@AVerstraten, is Elenin trager dan verwacht of niet? of weet je dat niet? Als het goed is zal de zwaartekracht van de zon Elenin een zwiep geven zodat hij behoorlijk gaat versnellen.

its slowing down so the elenin spacecraft can land in DC and pick up obama. Even the aliens cant stand him....... Las ik op het net lol ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Truthfinder7 op 12-09-2011 11:04:32 ]
pi_101851633
Veel massa is slechts relatief. In verhouding tot de zon is het net als een zandkorrel ten opzichte van de aarde. Qua massa stelt het werkelijk geen ene <insert explitive here> voor, in verhouding tot de zon.

Dat effect wat je noemt is het slinger effect. Door de aantrekkingskracht van de zon wordt het object versneld in zijn baan en dan de ruimte ingeslingerd. Ditzelfde principe hebben ze ook gebruikt met onderzoekssatellieten die ze de ruimte in hebben geschoten. Die laten ze ook door middel van dit slinger effect om de zon en planeten heen versnellen. Op zich vind ik het wel knap, dat ze dat allemaal zo nauwkeurig door kunnen rekenen.
pi_101851742
quote:
Uit dat filmpje is helemaal niets op te maken.

Probleem met de filmpjes van Astropatriot is dat hij opnames van anderen gebruikt zonder dat te vermelden (jatten heet dat ook wel) en er dan zijn eigen verhaaltje bij bedenkt. Hij heeft het zelfs gepresteerd om een foto van Mars gemaakt door de Hubble telescoop te presenteren als zijnde gemaakt door hemzelf. Dat komt natuurlijk uit en daarom zijn de meeste van zijn video's niet meer te bekijken, vanwege schending van het auteursrecht. Je hebt hier al eerder iets van Astropatriot laten zien en dat was ook onzin. De inhoud stemde ook helemaal niet overeen met de telescoop die hij zei te gebruiken, dat heb ik toen ook al aangegeven. De man is een fantast en een bedrieger. Filmpjes van Astro(l)patriot kun je naar mijn mening linea recta in de prullenmand gooien. En aangezien meneer Keith Hunter zich ook baseert op een video van Astropatriot, geldt voor zijn video hetzelfde.
quote:

Jammer dat ik geen infrarood beelden zie (niet overtuigend)
Waarom wil je infraroodbeelden zien van wat prima zonder infrarood is waar te nemen?>
quote:
http://www.nasa.gov/mission_pages/WISE/news/wise20110823.html
Ken je deze nog? Dit is wat NASA zelf zegt...
Wat heeft dat ermee te maken? Dat gaat over heel iets anders.
quote:
En GoogleSky map in 2007 zie je nog een vreemd object wat is dat dan? ook een lens flare??
Dat ding kan zich ondertussen toch ook verplaatst hebben of niet?
Ik zie geen vreemd obect. Ik heb je net uitgelegd waarom Google Sky niet het juiste medium is voor goede en up-to-date informatie over de sterrenhemel. Vragen over waarom dit of dat op Google Sky ga ik dan ook niet beantwoorden.
quote:
(Of heeft NASA misschien zeer goede fotoshop technieken in huis? zodat het object niet meer te zien is)
Wil je beweren dat de fotoshoptechnieken van NASA zich ook uitstrekken tot de sterrenhemel zelf?

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 12-09-2011 16:07:34 ]
pi_101851993
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 10:28 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Wat dat zwarte vierkante vlak betreft ben ik nog niet overtuigd, want waarom zie je dat ding wel in 2007 en nu is het er ineens uitgeknipt :?
In 2007 zag je een zwart vlak en dat zie je nu ook nog. Er is helemaal niets "uitgeknipt", het heeft er nooit in gezeten en zit er nog steeds niet in. De software die Google gebruikt bij het omzetten van de foto's kan met bepaalde oudere foto's niet omgaan en genereert dan in plaats van de foto een zwart vlak. Andere programma's kunnen die foto's wel goed verwerken, vandaar dat je daarmee wel kunt zien wat zich in dat gedeelte van de hemel bevindt. Google heeft beloofd de problemen op te lossen, maar dat is dus nog niet gebeurd.
quote:
Nu kunnen ze met mooie uitleg komen maar dat is voor mij persoonlijk niet voldoende.
Dat had ik ook niet verwacht. Het feit dat de zogenaamd geheim gehouden informatie gewoon te zien is met andere betere programma's overtuigt jou niet. Het feit dat de maker van de video met zijn eigen telescoop opnames maakt van betreffende gebied overtuigt jou ook niet. Het feit dat je zelf naar de hemel kunt kijken en Orion bekijken, bijvoorbeeld met de telescoop van de dichtsbijzijnde sterrenwacht, zal je ook niet overtuigen. Niets zal jou overtuigen vrees ik, hoeveel informatie en bewijzen er ook worden geleverd..
quote:
En ik zeg niet dat Elenin een bruine dwerg zou zijn, maar wel mogelijk veel massa kan hebben (door eventueel een zwaar ijzerhoudende kern)
Nee, dat kan niet. Al zou Elenin van lood zijn, vergeleken met de massa van de zon - en ook met die van de aarde - stelt het helemaal niets voor, zoals Maurice76 ook al zei.
quote:
Elenin is zeker geen bruine dwerg! (gelukkig) En Elenin draait ook niet om een bruine dwerg heen want dan hadden we dat al goed kunnen merken.
Dan snap ik niet waarom je er steeds over door blijft gaan.

quote:
@AVerstraten, is Elenin trager dan verwacht of niet? of weet je dat niet? Als het goed is zal de zwaartekracht van de zon Elenin een zwiep geven zodat hij behoorlijk gaat versnellen.
Nee, Elenin is niet trager dan verwacht. Het perihelium voltrok zich op het verwachte tijdstip.

[ Bericht 3% gewijzigd door AVerstraten op 12-09-2011 13:23:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')