Mijn laatste post was een on-topic reactie, misschien moet je 'm nog een keer lezen ?. Gaarne terugplaatsen. (of moet ik deze post nou in FB herhalen ?)quote:Op zondag 11 september 2011 11:24 schreef Summers het volgende:
Ff opruimslotje , wie het niet meer interessant vind , hoeft
het niet te lezen ipv alles te ridiculiseren .
ontopic over Elenin aub .
Laat die persoon eerst maar eens wat acceptabele onderbouwing leveren voor zijn "ijzeren kern" bewering. Om bewijs vraag ik nog niet eens.quote:Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als dit persoon gelijk heeft dat Elenin een zwaar ijzeren kern heeft verklaart dat gelijk de vlam die van de tegenover gestelde kant van de zon kwam (mocht het geen lens flare zijn) Okey dit wordt te eng!!
Dus een ijzeren kern van een pukkeltje dat langs de zon vliegt, zou een enorme zonnevlam aan de andere kant tot gevolg hebben?quote:Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
Als dit persoon gelijk heeft dat Elenin een zwaar ijzeren kern heeft verklaart dat gelijk de vlam die van de tegenover gestelde kant van de zon kwam (mocht het geen lens flare zijn) Okey dit wordt te eng!!
Ja, dat lijkt de stelling te zijn. Daarom ben ik reuze benieuwd naar de onderbouwing daarvoor, want ik kan me er niks bij voorstellen.quote:Op zondag 11 september 2011 12:27 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Dus een ijzeren kern van een pukkeltje dat langs de zon vliegt, zou een enorme zonnevlam aan de andere kant tot gevolg hebben?
Hoezo verklaart dat die zonnevlam? Zelfs als die persoon gelijk zou hebben, zie ik nog niet hoe dat die zonnevlam verklaart.quote:Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
reactie op editquote:
Ik snap het niet, dus als jij het kunt uitleggen hou ik me aanbevolen.quote:Op zondag 11 september 2011 13:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
En als je goed nadenk over die zonne vlam snap je het misschien. (ik onthoud mij van verder commentaar)
De rest mag idd in feedback , dan kunnen we hier weer verder ontopic .quote:Op zondag 11 september 2011 12:08 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Mijn laatste post was een on-topic reactie, misschien moet je 'm nog een keer lezen ?. Gaarne terugplaatsen. (of moet ik deze post nou in FB herhalen ?)
@AVerstraten, kom eerst maar eens je belofte naquote:Op zondag 11 september 2011 14:10 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik snap het niet, dus als jij het kunt uitleggen hou ik me aanbevolen.
Over beelden zonder datum, tijd en coordinaten kan ik niets zinnigs zeggen. Ik heb wel een vermoeden, maar daar hebben we niets aan. Rare amateurastronoom trouwens, dat hij dat soort gegevens niet kan leveren. De telescoop waar hij zogenaamd mee werkt, genereert die gegevens namelijk automatisch.quote:Op zondag 11 september 2011 20:23 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
@AVerstraten, kom eerst maar eens je belofte na
Weet je nog? En dan vooral over die beelden van die amateur astronoom.
Wat hij verder zegt kan mij niet echt veel schelen.
Eens opzoeken die amateurastronoom, doe ik morgen wel even.quote:Op zondag 11 september 2011 21:36 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Over beelden zonder datum, tijd en coordinaten kan ik niets zinnigs zeggen. Ik heb wel een vermoeden, maar daar hebben we niets aan. Rare amateurastronoom trouwens, dat hij dat soort gegevens niet kan leveren. De telescoop waar hij zogenaamd mee werkt, genereert die gegevens namelijk automatisch.
Op 3.30 laat meneer Hunter een opname zien die gemaakt zou zijn door “de” South Pole Telescope. Dan ben ik eigenlijk al klaar, want de South Pole Telescope is helemaal geen optische telescoop, maar is gebouwd voor het waarnemen van kosmische microgolfstraling.quote:Op zondag 11 september 2011 20:23 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
@AVerstraten, kom eerst maar eens je belofte na
Weet je nog? En dan vooral over die beelden van die amateur astronoom.
Wat hij verder zegt kan mij niet echt veel schelen.
Ik vind het totaal niet interessant.quote:Op zondag 11 september 2011 21:58 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1634359/pg1
Deze is trouwens ook interessant..
Ik snap het ook niet, hoor. De zon voelt van Elenin minder dan een auto van een vlieg die op de voorruit uiteenspat. Het mechanisme waardoor zoiets enorm onbenulligs als Elenin zo'n impact heeft op zo'n enorm voorwerp als de zon ontgaat me.quote:Op zondag 11 september 2011 13:47 schreef Truthfinder7 het volgende:
En als je goed nadenk over die zonne vlam snap je het misschien. (ik onthoud mij van verder commentaar)
Nou, als het echt een bruine dwerg is heeft hij wel veel massa. Een komeet heeft dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 12 september 2011 00:16 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, hoor. De zon voelt van Elenin minder dan een auto van een vlieg die op de voorruit uiteenspat. Het mechanisme waardoor zoiets enorm onbenulligs als Elenin zo'n impact heeft op zo'n enorm voorwerp als de zon ontgaat me.
Bedankt voor je antwoord; BTW: kristallen zijn ook stenen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:06 schreef AVerstraten het volgende:
Gruis, steentjes en stenen, gassen, metalen. Veel is nog onbekend m.b.t. de samenstelling van kometen, daarom stuurt NASA sondes naar kometen om onderzoek te doen.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op maandag 12 september 2011 02:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord; BTW: kristallen zijn ook stenen.
Wat dat zwarte vierkante vlak betreft ben ik nog niet overtuigd, want waarom zie je dat ding wel in 2007 en nu is het er ineens uitgekniptquote:Op maandag 12 september 2011 09:41 schreef Maurice76 het volgende:
Er is al een paar keer een verklaring gegeven voor waarom dat vlak een zwart beeld vertoond. Wat wil je nog meer?
Hoe dan ook, als Elenin inderdaad een bruine dwerg is, die nu tussen ons en de zon in zou staan (ipv een komeet van slechts 4km die uit elkaar aan het pletteren is), dan zou de aarde al volledig uit haar baan gerukt zijn, met als gevolg dat we nu allemaal dood zouden zijn (opgeslokt door de zon, te pletter geslagen op een andere planeet, etc ...). Om nog maar te zwijgen van dat andere planeten (Mercurius, Venus) ook uit hun baan gerukt zouden zijn. Dagelijkse observaties tonen aan dat dit niet het geval is.
En even voor de duidelijkheid: het sluit niet uit dat er geen andere objecten in onze nabijheid rondzweven.
Uit dat filmpje is helemaal niets op te maken.quote:
Waarom wil je infraroodbeelden zien van wat prima zonder infrarood is waar te nemen?>quote:
Jammer dat ik geen infrarood beelden zie (niet overtuigend)
Wat heeft dat ermee te maken? Dat gaat over heel iets anders.quote:http://www.nasa.gov/mission_pages/WISE/news/wise20110823.html
Ken je deze nog? Dit is wat NASA zelf zegt...
Ik zie geen vreemd obect. Ik heb je net uitgelegd waarom Google Sky niet het juiste medium is voor goede en up-to-date informatie over de sterrenhemel. Vragen over waarom dit of dat op Google Sky ga ik dan ook niet beantwoorden.quote:En GoogleSky map in 2007 zie je nog een vreemd object wat is dat dan? ook een lens flare??
Dat ding kan zich ondertussen toch ook verplaatst hebben of niet?
Wil je beweren dat de fotoshoptechnieken van NASA zich ook uitstrekken tot de sterrenhemel zelf?quote:(Of heeft NASA misschien zeer goede fotoshop technieken in huis? zodat het object niet meer te zien is)
In 2007 zag je een zwart vlak en dat zie je nu ook nog. Er is helemaal niets "uitgeknipt", het heeft er nooit in gezeten en zit er nog steeds niet in. De software die Google gebruikt bij het omzetten van de foto's kan met bepaalde oudere foto's niet omgaan en genereert dan in plaats van de foto een zwart vlak. Andere programma's kunnen die foto's wel goed verwerken, vandaar dat je daarmee wel kunt zien wat zich in dat gedeelte van de hemel bevindt. Google heeft beloofd de problemen op te lossen, maar dat is dus nog niet gebeurd.quote:Op maandag 12 september 2011 10:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Wat dat zwarte vierkante vlak betreft ben ik nog niet overtuigd, want waarom zie je dat ding wel in 2007 en nu is het er ineens uitgeknipt![]()
Dat had ik ook niet verwacht. Het feit dat de zogenaamd geheim gehouden informatie gewoon te zien is met andere betere programma's overtuigt jou niet. Het feit dat de maker van de video met zijn eigen telescoop opnames maakt van betreffende gebied overtuigt jou ook niet. Het feit dat je zelf naar de hemel kunt kijken en Orion bekijken, bijvoorbeeld met de telescoop van de dichtsbijzijnde sterrenwacht, zal je ook niet overtuigen. Niets zal jou overtuigen vrees ik, hoeveel informatie en bewijzen er ook worden geleverd..quote:Nu kunnen ze met mooie uitleg komen maar dat is voor mij persoonlijk niet voldoende.
Nee, dat kan niet. Al zou Elenin van lood zijn, vergeleken met de massa van de zon - en ook met die van de aarde - stelt het helemaal niets voor, zoals Maurice76 ook al zei.quote:En ik zeg niet dat Elenin een bruine dwerg zou zijn, maar wel mogelijk veel massa kan hebben (door eventueel een zwaar ijzerhoudende kern)
Dan snap ik niet waarom je er steeds over door blijft gaan.quote:Elenin is zeker geen bruine dwerg! (gelukkig) En Elenin draait ook niet om een bruine dwerg heen want dan hadden we dat al goed kunnen merken.
Nee, Elenin is niet trager dan verwacht. Het perihelium voltrok zich op het verwachte tijdstip.quote:@AVerstraten, is Elenin trager dan verwacht of niet? of weet je dat niet? Als het goed is zal de zwaartekracht van de zon Elenin een zwiep geven zodat hij behoorlijk gaat versnellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |