Lol volgens mij heeft elke komeet een staart als hij in de buurt komt van de zon. Laat maar zien dat dat niet altijd het geval is.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:49 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik zag foto's van 14 september waarop vrijwel niets meer te zien was. Hier heeft hij inderdaad nog een lange staart en deze foto dateert van geruime tijd na de aanvaring met de cme toch?
Maar nu bijten veel mensen zich weer helemaal vast in het fenomeen wel of geen staart en hoe bijzonder dan wel verdacht het een of het ander is, maar er zijn ook kometen die nooit een staart vormen en dat zijn óók gewone kometen.
Als je me niet gelooft moet je dat helemaal zelf weten.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:54 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Laat maar zien dat dat niet altijd het geval is.
Tja nu ga ik er vanuit dat je het dus niet kan laten zien.quote:Op donderdag 15 september 2011 15:57 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Als je me niet gelooft moet je dat helemaal zelf weten.
Misschien heeft dat hiermee te maken?:quote:Op donderdag 15 september 2011 15:54 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Lol volgens mij heeft elke komeet een staart als hij in de buurt komt van de zon. Laat maar zien dat dat niet altijd het geval is.
Als dat klopt is het geen gewone komeet.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:08 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Misschien heeft dat hiermee te maken?:
"American radio astronomers report that did not detect any water coming from any remains of comet Elenin": http://spaceobs.org/en/20(...)ons-of-comet-elenin/
Waarom niet?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Als dat klopt is het geen gewone komeet.
Een komeet is een vuile ijsbal, dus is hij zeker waterhoudend. En zou hij ook zeer zeker een lange staart moeten hebben. Zeker zo dicht bij de zon, want dan verdampt er steeds meer ijs.quote:
http://www.ianridpath.com/halley/halley9.htmquote:Op donderdag 15 september 2011 15:58 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Tja nu ga ik er vanuit dat je het dus niet kan laten zien.
(...)
http://www.urania.be/sterrenkunde/waarnemen/kometen.phpquote:In the popular mind a comet would not be a comet without its tail, but in truth the majority of comets are as tailless as a Manx cat.
quote:Laten we wel wezen, de meerderheid van de kometen vertoont jammer genoeg geen staartvorming. Soms is er helemaal geen staart te bespeuren en af en toe blijft deze beperkt tot een kleine uitstulping of vervorming van de coma in een bepaalde richting. Slechts af en toe groeit de staart van een komeet uit tot een indrukwekkend schouwspel.
Het is een misvatting te denken dat ijs uitsluitend bevroren water is. Ook gassen kunnen bevriezen en metalen.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:31 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Een komeet is een vuile ijsbal, dus is hij zeker waterhoudend. En zou hij ook zeer zeker een lange staart moeten hebben. Zeker zo dicht bij de zon, want dan verdampt er steeds meer ijs.
Ook als ze in de buurt van de zon komen krijgen ze niet altijd een staart. Als een komeet al heel vaak langs de zon geweest is, kan hij daar zo van "slijten" dat de vorming van een staart vaak niet meer lukt.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://amazing-space.stsc(...)mets@,capture,comets,
Klopt, als ze niet in de buurt van de zon komen. Met Elenin is dat anders, of heb ik het mis?
Niet per se. Er zijn heel veel kometen en van een groot deel daarvan weten we niet hoe oud ze zijn, zodat je dat niet zonder meer kunt stellen.quote:Maar dat neemt niet weg dat hij dan zou vallen onder een zeer zeldzame categorie van kometen.
Ik heb je al een paar keer uitgelegd waarom Elenin nu een zwakkere dan wel geen staart meer heeft.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:11 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://amazing-space.stsc(...)mets@,capture,comets,
Klopt, als ze niet in de buurt van de zon komen. Met Elenin is dat anders, of heb ik het mis?
Dat de meest waarschijnlijke verklaring voor zover we weten. Maar dat hij oud maakt hem niet per definitie heel bijzonder en het maakt hem zeker niet "verdacht". Ik zeg het maar even voor de duidelijkheid.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dan moet Elenin dus een hele oude komeet zijn. Wat ik eerder al geschreven had![]()
Dus als een komeet geen staart heeft wil dat zeggen dat het een oudje is? Als hij nog heel is.
Of dit over Nibiru gaat?quote:
Natuurlijk kijk ik er zelf ook naar. Ik vond hem wel interessant, en dat ze hem toen pas hadden ontdekt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:01 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Of dit over Nibiru gaat?
Nee. Het gaat hier over ub 313, ofwel de dwergplaneet Eris.
Hoe kan iemand overigens zo'n stomme vraag stellen als de makers van dit filmpje, dat uit niet meer bestaat een knipsel uit een BBC-documentaire. Kijk je eigenlijk zelf wel naar de fimpjes die je hier post??
quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:42 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Voor veel mensen wel verwarrend![]()
Welke dwergplaneet? Wat je op het filmpje ziet is geen dwergplaneet, maar de planeet Venus. En als je Erin bedoelt, die wordt door niemand met enige kennis van het onderwerp aangezien voor Nibiru, temeer daar Nibiru niet bestaat.quote:Zou het kunnen zijn dat deze dwergplaneet aangezien wordt voor nibiru? ook door amateur astronomen?
Ongetwijfeld. Maar niet-welwillenden weten heel goed dat het niet om Nibiru gaat want die bestaat niet.quote:Of door de niet welwillende door te zeggen van kijk foto`s van nibiru.
Als je Erin bedoelt, nee, die is niet te zien met het blote oog.quote:Nou lijkt het me niet dat die dwergplaneet te zien is met het blote oog.
Ik denk dat een betere vraag is: Waarom wil je die rommel toch zo graag geloven en waarom negeer je continu de meest logische verklaringen?quote:Waarom plaatst je toch steeds maar weer van die rommel?
Dat is inderdaad een betere vraag.quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:33 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Ik denk dat een betere vraag is: Waarom wil je die rommel toch zo graag geloven en waarom negeer je continu de meest logische verklaringen?
We bekijken alle invalshoeken hier in TRU dus ook de niet meest logische verklaringen , wat jij rommel vind hoef je niet te lezen en mag hier gepost geworden voor mensen die het wel willen lezen .quote:Op vrijdag 16 september 2011 10:33 schreef BertDeGroot het volgende:
[..]
Ik denk dat een betere vraag is: Waarom wil je die rommel toch zo graag geloven en waarom negeer je continu de meest logische verklaringen?
Ik zeg niet dat er geen rommel gepost mag worden. Ik vraag waarom dat gedaan wordt.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:13 schreef Summers het volgende:
[..]
We bekijken alle invalshoeken hier in TRU dus ook de niet meest logische verklaringen , wat jij rommel vind hoef je niet te lezen en mag hier gepost geworden voor mensen die het wel willen lezen .
Dat ben ik helemaal met je eens, ik vind het onbegrijpelijk dat die reactie in zijn geheel is verwijderd. Je zou bijna denken dat men hier onbelemmerd en onbekommerd alles wil kunnen plaatsen, zonder zich af te vragen wat hiervan de mogelijke gevolgen kunnen zijn voor mensen die met bepaalde problemen kampen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:21 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Plus dat wanneer er commentaar op komt, kijk naar de reactie van Gizmoootjuh, dat inderdaad iets te ver gaat maar wel degelijk een goed punt aandraagt, wordt die reactie meteen verwijderd omdat een enkeling daar meteen over valt. Een moderator had ook een klein deel van de reactie kunnen aanpassen i.p.v. de hele reactie te verwijderen. Er zat namelijk wel degelijk een kern van waarheid in de post van Gizmoootjuh.
(...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |