abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101979343
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:49 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik zag foto's van 14 september waarop vrijwel niets meer te zien was. Hier heeft hij inderdaad nog een lange staart en deze foto dateert van geruime tijd na de aanvaring met de cme toch?

Maar nu bijten veel mensen zich weer helemaal vast in het fenomeen wel of geen staart en hoe bijzonder dan wel verdacht het een of het ander is, maar er zijn ook kometen die nooit een staart vormen en dat zijn óók gewone kometen.
Lol volgens mij heeft elke komeet een staart als hij in de buurt komt van de zon. Laat maar zien dat dat niet altijd het geval is.
pi_101979415
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:54 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]
Laat maar zien dat dat niet altijd het geval is.
Als je me niet gelooft moet je dat helemaal zelf weten.
pi_101979467
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:57 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Als je me niet gelooft moet je dat helemaal zelf weten.
Tja nu ga ik er vanuit dat je het dus niet kan laten zien.
http://ufohunterorguk.com(...)19th-august-2011-hd/

http://www.wordwakkerwereld.nl/viewtopic.php?f=28&t=1089

:? Ik snap het gewoon niet meer.

[ Bericht 15% gewijzigd door Truthfinder7 op 15-09-2011 16:07:40 ]
pi_101979737
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:54 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Lol volgens mij heeft elke komeet een staart als hij in de buurt komt van de zon. Laat maar zien dat dat niet altijd het geval is.
Misschien heeft dat hiermee te maken?:

"American radio astronomers report that did not detect any water coming from any remains of comet Elenin": http://spaceobs.org/en/20(...)ons-of-comet-elenin/
pi_101979775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:08 schreef basst2005 het volgende:

[..]

Misschien heeft dat hiermee te maken?:

"American radio astronomers report that did not detect any water coming from any remains of comet Elenin": http://spaceobs.org/en/20(...)ons-of-comet-elenin/
Als dat klopt is het geen gewone komeet.
pi_101980264
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:09 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Als dat klopt is het geen gewone komeet.
Waarom niet?
pi_101980449
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:26 schreef basst2005 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Een komeet is een vuile ijsbal, dus is hij zeker waterhoudend. En zou hij ook zeer zeker een lange staart moeten hebben. Zeker zo dicht bij de zon, want dan verdampt er steeds meer ijs.

Enig idee hoe onze oceanen zijn ontstaan?

Het zou ook kunnen dat Elenin een hele oude uitgebluste komeet is waarvan in de loop van miljarden jaren en na ontelbare omwentelingen rond de zon inmiddels al het ijs en de bevroren gassen inmiddels verdampt zijn. Dan zou hij gedeeltelijk hol en zeer poreus moeten zijn wat ten eerste zou verklaren waarom hij een kleine massa heeft en ten 2e waarom hij dan geen staart meer heeft en ten 3e door zijn poreusheid makkelijker zou desintegreren doordat hij de zon steeds dichter nadert. Maar dat neemt niet weg dat hij dan zou vallen onder een zeer zeldzame categorie van kometen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Truthfinder7 op 15-09-2011 16:55:32 ]
pi_101981099
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:58 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Tja nu ga ik er vanuit dat je het dus niet kan laten zien.
(...)
http://www.ianridpath.com/halley/halley9.htm
quote:
In the popular mind a comet would not be a comet without its tail, but in truth the majority of comets are as tailless as a Manx cat.
http://www.urania.be/sterrenkunde/waarnemen/kometen.php
quote:
Laten we wel wezen, de meerderheid van de kometen vertoont jammer genoeg geen staartvorming. Soms is er helemaal geen staart te bespeuren en af en toe blijft deze beperkt tot een kleine uitstulping of vervorming van de coma in een bepaalde richting. Slechts af en toe groeit de staart van een komeet uit tot een indrukwekkend schouwspel.
pi_101981204
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:31 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Een komeet is een vuile ijsbal, dus is hij zeker waterhoudend. En zou hij ook zeer zeker een lange staart moeten hebben. Zeker zo dicht bij de zon, want dan verdampt er steeds meer ijs.
Het is een misvatting te denken dat ijs uitsluitend bevroren water is. Ook gassen kunnen bevriezen en metalen.
pi_101981803
http://amazing-space.stsc(...)mets@,capture,comets,

Klopt, als ze niet in de buurt van de zon komen. Met Elenin is dat anders, of heb ik het mis?
pi_101982869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:11 schreef Truthfinder7 het volgende:

Klopt, als ze niet in de buurt van de zon komen. Met Elenin is dat anders, of heb ik het mis?
Ook als ze in de buurt van de zon komen krijgen ze niet altijd een staart. Als een komeet al heel vaak langs de zon geweest is, kan hij daar zo van "slijten" dat de vorming van een staart vaak niet meer lukt.

quote:
Maar dat neemt niet weg dat hij dan zou vallen onder een zeer zeldzame categorie van kometen.
Niet per se. Er zijn heel veel kometen en van een groot deel daarvan weten we niet hoe oud ze zijn, zodat je dat niet zonder meer kunt stellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door AVerstraten op 15-09-2011 19:49:04 ]
pi_101983257
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:11 schreef Truthfinder7 het volgende:

Ik heb je al een paar keer uitgelegd waarom Elenin nu een zwakkere dan wel geen staart meer heeft.
pi_101986114
Dan moet Elenin dus een hele oude komeet zijn. Wat ik eerder al geschreven had ;)

Dus als een komeet geen staart heeft wil dat zeggen dat het een oudje is? Als hij nog heel is.

A comet's tail is its most distinctive feature. As it approaches the Sun it develops an enormous tail of luminous material that extends for millions of kilometers away from the Sun. When far from the Sun, a comet's nucleus is very cold and its material is frozen. Water ice, as well as other compounds such as carbon dioxide and carbon monoxide ice, may be found in the nucleus. This icy nucleus changes radically when a comet approaches the Sun. The intense solar wind from the Sun transforms the solid nucleus directly into a vapor, bypassing the liquid phase. This process is called sublimation. The vapor helps stir things up in the nucleus, forcing the core to form a cloud-like mixture of gas and dust around it, called the coma. There, sunlight and the solar wind interact with the ingredients, creating the tails. The ingredients in the coma determine the types and number of tails. Some comets may appear to have no tails, but they really do. They are simply very faint. Scientists can identify these tails by using special filters that are sensitive to dust or gas emissions. Other comets, like Hale-Bopp, which could be seen from Earth in 1997, have very prominent tails. Although Hale-Bopp's tails could be seen visibly from Earth, scientists using sensitive cameras identified a much more complicated tail structure. One of these images revealed a long, curving dust tail. Other pictures showed dust and gas ion tails. There was even an image of a dust tail and two gas ion tails. The different tails provide scientists with important information about the internal chemistry and structure of a comet's nucleus.

Ze hebben dus wel allemaal een staart, maar voor sommige heb je een speciaal filter nodig om de staart te kunnen zien.

[ Bericht 36% gewijzigd door Truthfinder7 op 15-09-2011 19:31:12 ]
pi_101987973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:17 schreef Truthfinder7 het volgende:
Dan moet Elenin dus een hele oude komeet zijn. Wat ik eerder al geschreven had ;)

Dus als een komeet geen staart heeft wil dat zeggen dat het een oudje is? Als hij nog heel is.
Dat de meest waarschijnlijke verklaring voor zover we weten. Maar dat hij oud maakt hem niet per definitie heel bijzonder en het maakt hem zeker niet "verdacht". Ik zeg het maar even voor de duidelijkheid.
pi_101988424
Voor mij was het ook even een speurtocht ;) Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto`s van Elenin.

Ook interessant:

[ Bericht 32% gewijzigd door Truthfinder7 op 15-09-2011 22:58:37 ]
pi_102006835
quote:
Of dit over Nibiru gaat?

Nee. Het gaat hier over ub 313, ofwel de dwergplaneet Eris.

Hoe kan iemand overigens zo'n stomme vraag stellen als de makers van dit filmpje, dat uit niet meer bestaat een knipsel uit een BBC-documentaire. Kijk je eigenlijk zelf wel naar de fimpjes die je hier post??
pi_102008538
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 08:01 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Of dit over Nibiru gaat?

Nee. Het gaat hier over ub 313, ofwel de dwergplaneet Eris.

Hoe kan iemand overigens zo'n stomme vraag stellen als de makers van dit filmpje, dat uit niet meer bestaat een knipsel uit een BBC-documentaire. Kijk je eigenlijk zelf wel naar de fimpjes die je hier post??
Natuurlijk kijk ik er zelf ook naar. Ik vond hem wel interessant, en dat ze hem toen pas hadden ontdekt.
Voor veel mensen wel verwarrend ;) Zou het kunnen zijn dat deze dwergplaneet aangezien wordt voor nibiru? ook door amateur astronomen? Of door de niet welwillende door te zeggen van kijk foto`s van nibiru. Nou lijkt het me niet dat die dwergplaneet te zien is met het blote oog.

[ Bericht 13% gewijzigd door Truthfinder7 op 16-09-2011 10:20:06 ]
pi_102009459
quote:
quote:
Zou het kunnen zijn dat deze dwergplaneet aangezien wordt voor nibiru? ook door amateur astronomen?
Welke dwergplaneet? Wat je op het filmpje ziet is geen dwergplaneet, maar de planeet Venus. En als je Erin bedoelt, die wordt door niemand met enige kennis van het onderwerp aangezien voor Nibiru, temeer daar Nibiru niet bestaat.
quote:
Of door de niet welwillende door te zeggen van kijk foto`s van nibiru.
Ongetwijfeld. Maar niet-welwillenden weten heel goed dat het niet om Nibiru gaat want die bestaat niet.
quote:
Nou lijkt het me niet dat die dwergplaneet te zien is met het blote oog.
Als je Erin bedoelt, nee, die is niet te zien met het blote oog.

Als ik het zo bekijk, gaat het in dit filmpje om de planeet Venus. Die gaat 's avonds de zon achterna en is al aan de hemel te zien - in de buurt van de zon dus - als er nog geen sterren te zien zijn en is 's ochtends te zien voordat de zon op is. In december 2010 was Venus aan de ochtendhemel te zien.

Waarom plaatst je toch steeds maar weer van die rommel?

[ Bericht 6% gewijzigd door AVerstraten op 16-09-2011 10:33:39 ]
pi_102009508
.... kopieerfoutje

[ Bericht 97% gewijzigd door AVerstraten op 16-09-2011 10:31:18 ]
pi_102009740
quote:
Waarom plaatst je toch steeds maar weer van die rommel?
Ik denk dat een betere vraag is: Waarom wil je die rommel toch zo graag geloven en waarom negeer je continu de meest logische verklaringen?
pi_102009800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:33 schreef BertDeGroot het volgende:

[..]

Ik denk dat een betere vraag is: Waarom wil je die rommel toch zo graag geloven en waarom negeer je continu de meest logische verklaringen?
Dat is inderdaad een betere vraag.
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:13:03 #247
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102010751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:33 schreef BertDeGroot het volgende:

[..]

We bekijken alle invalshoeken hier in TRU dus ook de niet meest logische verklaringen , wat jij rommel vind hoef je niet te lezen en mag hier gepost geworden voor mensen die het wel willen lezen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 16 september 2011 @ 11:21:45 #248
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_102010999
Het begint steeds meer te lijken op een enorm troll topic. Ik weet niet hoe ik het anders nog moet omschrijven. Het ene na het andere filmpje en/of link wordt geplaatst met enkele woorden als: "Dit is pas interessant" en "Moet je nou toch eens kijken". Heel erg jammer dat men niet zijn of haar standpunt inneemt en daar achter blijft staan. De discussie zoals deze een aantal topics geleden nog was, is zeer interessant. Maar nu het hele apocalyptische aspect rondom Elenin wordt "debunked" is dit vooral een linkdump topic geworden. De één post een link/filmpje zonder enkele uitleg waarom hij of zij denkt dat dit filmpje bijdraagt aan het standpunt dat wordt ingenomen door diegene. De ander legt uit waarom dit er niets mee te maken heeft en een halve pagina later wordt dit herhaald.

Plus dat wanneer er commentaar op komt, kijk naar de reactie van Gizmoootjuh, dat inderdaad iets te ver gaat maar wel degelijk een goed punt aandraagt, wordt die reactie meteen verwijderd omdat een enkeling daar meteen over valt. Een moderator had ook een klein deel van de reactie kunnen aanpassen i.p.v. de hele reactie te verwijderen. Er zat namelijk wel degelijk een kern van waarheid in de post van Gizmoootjuh.

Ik weet niet of iedereen trouwens de link heeft bekeken waar Leonid Elenin zelf postte? Ik vond dat een zeer onderhoudende website met veel informatie rondom hetgeen waar het in deze topic om draait. (Volgens mij was het Basst2005 die de link gaf).

De discussie over het wel of niet bestaan van Leonid Elenin wil ik op voorhand tegenhouden. Ik kan je al vertellen dat ik daar i.i.g. niet op in ga. Ik denk namelijk niet dat het van enig belang is in dit topic.
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_102011157
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:13 schreef Summers het volgende:

[..]

We bekijken alle invalshoeken hier in TRU dus ook de niet meest logische verklaringen , wat jij rommel vind hoef je niet te lezen en mag hier gepost geworden voor mensen die het wel willen lezen .
Ik zeg niet dat er geen rommel gepost mag worden. Ik vraag waarom dat gedaan wordt.
pi_102011235
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 11:21 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
Plus dat wanneer er commentaar op komt, kijk naar de reactie van Gizmoootjuh, dat inderdaad iets te ver gaat maar wel degelijk een goed punt aandraagt, wordt die reactie meteen verwijderd omdat een enkeling daar meteen over valt. Een moderator had ook een klein deel van de reactie kunnen aanpassen i.p.v. de hele reactie te verwijderen. Er zat namelijk wel degelijk een kern van waarheid in de post van Gizmoootjuh.
(...)
Dat ben ik helemaal met je eens, ik vind het onbegrijpelijk dat die reactie in zijn geheel is verwijderd. Je zou bijna denken dat men hier onbelemmerd en onbekommerd alles wil kunnen plaatsen, zonder zich af te vragen wat hiervan de mogelijke gevolgen kunnen zijn voor mensen die met bepaalde problemen kampen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')