abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102265253
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je ergens een bron dat ze door rood is gereden, ik ben dat namelijk nog niet tegen gekomen.
Als de auto voor rechtdoor groen heeft, heeft een fietser van rechts of links geen groen hè. Zo heel moeilijk is dat toch niet te begrijpen, wel :').
pi_102265283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Nou moet je niet achterhaalde informatie van media die het niet zo nou nemen met de feiten gaan opvoeren.
Inderdaad, als ik met 50 (toegestaan) door het dorp rijd lijkt dat voor heel mensen al te hard :').
pi_102265316
quote:
4s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:51 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Van: http://www.depers.nl/binn(...)voor-doodrijden.html

Dat krijg je er dus van. Die auto daarvoor had gewoon miss van der Wal even duidelijk moeten maken dat ze moest stoppen. Nee, braaf wachten op fietsers die door rood rijden en dan krijg je frustraties van andere weggebruikers met de bekende gevolgen.
Wat een onzin. Die automobilist zit te wachten en zodra het groen wordt steekt de fietser nog gauw over? In die paar secondes dat dit gebeurt kan de automobilist hooguit toeteren of iets roepen naar de fietser, meer niet.

De wachtende automobilist is juist de enige deelnemer die geen blaam treft.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_102265325
quote:
4s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:10 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Inderdaad, als ik met 50 (toegestaan) door het dorp rijd lijkt dat voor heel mensen al te hard :').
Misschien is het ook wel te hard. Dat moet je altijd nog zelf beoordelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_102265363
quote:
4s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:09 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Als de auto voor rechtdoor groen heeft, heeft een fietser van rechts of links geen groen hè. Zo heel moeilijk is dat toch niet te begrijpen, wel :').
Ik kan je situaties in Amsterdam laten zien waar dat niet altijd geval is, bijvoorbeeld op het Museumplein.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 22 september 2011 @ 17:13:26 #31
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_102265379
Wel knap om op het Mercatorplein iemand aan te rijden. Of om aangereden te worden. Dan doe je het toch echt verkeerd.

Op zo'n rustig tijdstip dus hè.
AFC AJAX
pi_102265391
Mo'tje S. zit straks korter in de bak dan de waxinelichthoudergooier.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_102265392
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat heeft niks met psychische problemen te maken maar alles met een natuurlijke schrikreactie.
Niet dat dit op een enkele manier valt goed te praten.
Schrikreactie kan ik me nog voorstellen, maar na enkele minuten keer je toch terug naar de plaats van aanrijding of bel je toch op z'n minst 112 zodat er zsm een ambulance kan komen?
Hij heeft geen van allen gedaan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_102265542
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel te hard. Dat moet je altijd nog zelf beoordelen.
Nee die persoon waarop je reageert is echt waar de beste chauffeur van NL die je maar kan voorstellen. :D

Vooral met zijn nurnberg icoon verraad hij dat het naar alle waarschijnlijkheid ook zo'n snelheidsduivel is en als het even kan al die bettullenden snelheidbeperkingen ook negeert. :P
pi_102265635
Dit is trouwens het kruispunt:

http://maps.google.com/ma(...)bp=12,78.41,,0,16.54

En bij deze rode brievenbus is ze ongeveer terecht gekomen:

donderdag 22 september 2011 @ 17:24:45 #36
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_102265792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:20 schreef raptorix het volgende:

En aan uw rechterkant ziet u een heerlijk dönerstekkie :9~ :9~ :9~
AFC AJAX
pi_102265861
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:24 schreef msnk het volgende:

[..]

En aan uw rechterkant ziet u een heerlijk dönerstekkie :9~ :9~ :9~
En een traditoneel belhuis!
pi_102265911
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee die persoon waarop je reageert is echt waar de beste chauffeur van NL die je maar kan voorstellen. :D

Vooral met zijn nurnberg icoon verraad hij dat het naar alle waarschijnlijkheid ook zo'n snelheidsduivel is en als het even kan al die bettullenden snelheidbeperkingen ook negeert. :P
Is het leuk daar, in je eigen wereld? Geeft niks hoor :*.
pi_102265975
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:20 schreef raptorix het volgende:

Fietspad wat dwars over de weg zwerft, heel aantal rijbanen en trams. En dan 's nachts door het rood oversteken. God, ze wilde wel echt dood geloof ik ;(.
  donderdag 22 september 2011 @ 17:30:22 #40
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_102266020
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

En een traditoneel belhuis!
Die Marokkaanse snackbar mag er ook wel zijn vind ik :9 Achter de tramhaltes.

quote:
4s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:29 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Fietspad wat dwars over de weg zwerft, heel aantal rijbanen en trams. En dan 's nachts door het rood oversteken. God, ze wilde wel echt dood geloof ik ;(.
's nachts is het er wel heel erg rustig, daarom dat dit mij verbaast. Ze moet wel heel erg onoplettend zijn geweest dan.
AFC AJAX
pi_102266109
Wat is eigenlijk de strafmaat voor het doorrijden na een (dodelijk) ongeval? Als je iemand zo snoeihard aanrijdt, kan je dat nl. nooit en te nimmer ontgaan zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_102266154
quote:
Diezelfde nacht kon S. worden opgepakt, doordat de auto bij de aanrijding één van de nummerplaten was verloren. Na zijn arrestatie verklaarde S. nog dat zijn auto gestolen was, na een derde verhoor gaf hij zijn rol toe.De advocaat van de verdachte vroeg de rechtbank ook rekening te houden met 'de schaamtecultuur' waarin S. leeft. 'Dat kan verklaren waarom verdachte zich in eerste instantie terughoudend heeft opgesteld.'
bron: het parool
  donderdag 22 september 2011 @ 17:34:25 #43
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_102266181
quote:
8s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:33 schreef eight het volgende:

[..]

Dat zou wel heel dieptriest zijn, als dat doorslaggevend was.
AFC AJAX
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 17:35:15 #44
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_102266211
quote:
4s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:29 schreef r8v2 het volgende:
Je hebt het over Amsterdam hè. Waar door rood rijdende fietsers eerder de standaard is dan niet. En zo'n beetje elke Amsterdamse automobilist weet dat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_102266377
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:34 schreef eight het volgende:
conclusie: Mocht je iemand vandaag doodrijden bied dan geen hulp want doorrijden wordt je door onze rechters niet aangerekend. :(
Wordt op deze manier zelfs gelegaliseerd.
pi_102266390
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Tamelijk fors voor het aanrijden van iemand die door rood reed lijkt me.
Je hebt een raar soort fetish: het opnemen voor verkeersovertreders. Deed je ook al in dat topic over die drankrijder die een vrouw doodreed in Cuijk.

Het is uitermate merkwaardig en dubieus dat je wél weet te melden dat de cabaretière door rood zou hebben gereden, maar dat het je kennelijk ontgaat dat de dader zelf een auto voor hem heeft ingehaald door via het voorsorteervak voor rechts te rijden.

Ik deel de hierboven genoemde opvatting over de waxinelichthouderwerper. Kennelijk is een waxinelichthouder tegen de gouden koers werpen net zo ernstig als iemand doodrijden in het verkeer. Mensen die moedwillige verkeersovertredingen begaan (met drank op rijden of rechts inhalen) en vervolgens met minimale straffen wegkomen, of niet eens voor het doodrijden van het slachtoffer worden bestraft. Schandalig en onrechtvaardig vind ik dat, ongeacht wat de 'wetsprekers' in dit topic opsnorren uit de wetboeken.

Een jonge vrouw is doodgereden, de familie en andere nabestaanden hebben levenslang verdriet. De dader komt weg met netto 8 maanden zitten, want daar komt 12 maanden cel in de praktijk ongeveer op neer. Vermoedelijk ook nog met aftrek van voorarrest. Beschamend.
pi_102266451
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat is eigenlijk de strafmaat voor het doorrijden na een (dodelijk) ongeval? Als je iemand zo snoeihard aanrijdt, kan je dat nl. nooit en te nimmer ontgaan zijn...
Vraag ik me ook af. Er gaat bij goed gedrag sowieso nog 1/3 van de straf af dus lente 2012 loopt hij weer vrij rond.
Die gast is dadelijk nog eerder vrij dan de damschreeuwer en dan vinden ze het raar dat mensen met een raketwerper op het gerechtsgebouw gaan schieten.
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 17:51:44 #48
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_102266783
quote:
15s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:41 schreef eight het volgende:
Vraag ik me ook af. Er gaat bij goed gedrag sowieso nog 1/3 van de straf af dus lente 2012 loopt hij weer vrij rond.
Die gast is dadelijk nog eerder vrij dan de damschreeuwer en dan vinden ze het raar dat mensen met een raketwerper op het gerechtsgebouw gaan schieten.
Ja, dat is raar. Je moet sowieso bij degenen zijn die de wetten maken. Niet bij degenen die de wetten toepassen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_102267040
quote:
8s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:33 schreef eight het volgende:

[..]

'schaamtecultuur waarin S. leeft'? Hebben wij dat in Nederland?
:o
pi_102267330
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja, dat is raar. Je moet sowieso bij degenen zijn die de wetten maken. Niet bij degenen die de wetten toepassen.
De mogelijkheid om zwaar te straffen is er wel degelijk. Nederland heeft niet voor niets op papier een van de zwaarste straffen van Europa.
In de praktijk komt daar niets van terecht en zijn de straffen die rechters opleggen nog steeds erg mild.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')