Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)oals-van-Breivik.htmquote:Cohen: PvdA'ers vrezen aanslag zoals van Breivik
Volgens PvdA-leider Job Cohen leeft onder PvdA-leden de angst dat iemand de partij zal aanvallen. In Noorwegen werden tientallen jongeren van de jeugdbeweging van de sociaal-democratische partij gedood door Anders Breivik.
Cohen uit zijn angst in een interview met Trouw. ‘Partijgenoten vragen zich af of dit ook in Nederland kan gebeuren. Niemand had verwacht dat in zo’n rijk en politiek redelijk evenwichtig land als Noorwegen zo’n nietsontziende, moorddadige aanslag had kunnen plaatsvinden. Je denkt er dan toch over na of zoiets ook in Nederland kan gebeuren.’
Extremisme
Cohen vindt de aanslag van Breivik het bewijs dat extremisten overal zijn. 'Pim Fortuyn werd vermoord door een linkse activist, de moordenaar van Theo van Gogh was een moslimextremist. Breivik is weer een conservatieve radicaal. Het zit hem dus niet in religies, maar in extremisme.'
De PvdA-leider zegt dat de aanslag van Breivik veel angst bij linkse politici heeft veroorzaakt. 'Die haat, het is allemaal de schuld van de sociaal-democraten, dat vind ik verknipt.'
Cohen verbaast zich ook over de haat vanuit de PVV tegen zijn partij. Hij vindt het wel goed dat de partij van Geert Wilders de ‘wollen deken’ van het integratiedebat heeft afgetrokken, maar zou graag zien dat Widers het debat vaker zou aangaan. ‘Het debat wordt niet door hem gevoerd, het zijn statements, debatten gaat hij uit de weg.’
quote:Maar weer in de slachtofferrol kruipen? De kogel komt van rechts?
quote:Weet hij ook eens hoe het voelt. Politici en kiezers op de rechter flank leven al meer dan tien jaar met deze angst.
quote:Dit is zoeken naar excuses voor de teloorgang van de PvdA. Triest, dat een politicus deze idiote actie gebruikt in zijn eigen voordeel.
quote:Ik geloof hier niets van. Weer een doorzichtige poging van de PVDA om de PVV de schuld te geven van deze afschuwelijke gebeurtenis.
quote:Ik krijg een ongemakkelijk gevoel bij deze man, dat hij de tragedie in Noorwegen gebruikt voor zijn eigen politieke agenda.
quote:Cohen moet weer iets roepen. En Job, wat vind je er van dat er een PVV'er in Friesland in zijn huis is overvallen? Wij heeft daar bloed aan de lippen? Openlijk voor de PVV uitkomen is nogsteeds een probleem en stuit op (links) geweld.
quote:Hij verbaast zich niet over de veel realistischer haat tegenover de pvv! Neem de laatste cartoon waarin Wilders slachtoffer is van een moordende majesteit. Wilders en de PVV worden continu bedreigd, en beschimpt.
... en zo gaat het nog een paginaatje of acht door.quote:Helemaal Cohen... De man heeft absoluut nergens een antwoord op. Begint maar weer eens over wat er allemaal zou kunnen gebeuren en geeft Geert Wilders alvast de schuld. Wat is dit een gevaarlijke valse en zielige man.
True, maar het oorspronkelijke artikel stond in Trouw.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Elsevier is dan ook het afvoerputje van internettend Nederland. God, wat een klapmongolen hangen daar rond. Hoeveel FOK! er natuurlijk ook wat van kan.
quote:Op donderdag 8 september 2011 10:34 schreef BasEnAad het volgende:
Ook verkopen ze hun eigen Nederlandse identiteit om maar stemmen te krijgen.
Dit voornamelijk. En dat hopeloos naieve gedrag wat ze tentoonspreiden + de immer zalvende woorden. Ik haat geen enkele partij maar de PvdA staat wel onderaan mijn favoriete lijstje. (waar er overigens geen enkele partij bovenaan staat).quote:Op donderdag 8 september 2011 10:34 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind de PvdA hypocriet overkomen met hun verheven moraal. De leden handelen vaak niet naar hun eigen standpunten, dat blijkt uit alle graai-incidenten. Daar prikken mensen doorheen.
Verkiezingsposters en folders in het Turksquote:
Verkiezingsposters in het Turks....nou de fuck en? En ja, de partij is voorstander van subsidie-projecten voor allochtonen, net zoals zij dat is van projecten voor andere bevolkingsgroepen.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Verkiezingsposters en folders in het Turks
Geldverslindende projecten speciaal voor allochtonen.
Ik erger me ook aan het racisme binnen de partij, ze doen net alsof alle allochtonen te achterlijk zijn om voor zichzelf te zorgen.
Dat is jouw standaard-antwoord op alles he? Nou en? Kan mij het boeien? Ik heb er niets mee te maken?quote:Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verkiezingsposters in het Turks....nou de fuck en? En ja, de partij is voorstander van subsidie-projecten voor allochtonen, net zoals zij dat is van projecten voor andere bevolkingsgroepen.
De allochtonen stem levert de PvdA max 2 zetels op, dus dat lijkt mij nogal stom om te doen dan.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:34 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind de PvdA hypocriet overkomen met hun verheven moraal. De leden handelen vaak niet naar hun eigen standpunten, dat blijkt uit alle graai-incidenten. Daar prikken mensen doorheen.
Het is wel gemeenschapsgeld wat door heel Nederland is verdiend. Ook door mensen die niets met andere bevolkingsgroepen te maken willen hebben. Door onder andere dat geld aan voor sommige mensen, nutteloze dingen uit te geven moet iedereen nu tot 67 werken.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verkiezingsposters in het Turks....nou de fuck en? En ja, de partij is voorstander van subsidie-projecten voor allochtonen, net zoals zij dat is van projecten voor andere bevolkingsgroepen.
Om te injecteren in de zieligheidsindustrie. Wat gepaard gaat met een hoop over de balk geflikkerde belastingcenten en extra nutteloze PvdAmbtenaren.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De allochtonen stem levert de PvdA max 2 zetels op, dus dat lijkt mij nogal stom om te doen dan.
En over die graai-incidenten, ook bullshit natuurlijk. De PvdA is niet tegen rijk zijn, of hoge salarissen in de commerciële sector, wel voor het zwaarder belasten van de hogere salarissen.
Maar toch overdrijft Cohen, volgens jou?quote:Op donderdag 8 september 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Elsevier is dan ook het afvoerputje van internettend Nederland. God, wat een klapmongolen hangen daar rond. Hoeveel FOK! er natuurlijk ook wat van kan.
Onzin, de AOW leeftijd moet worden verhoogd door de vergrijzing. Bovendien betaalt de PvdA verkiezingscampagnes uit eigen zak.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:52 schreef joeyonfire het volgende:
[..]
Het is wel gemeenschapsgeld wat door heel Nederland is verdiend. Ook door mensen die niets met andere bevolkingsgroepen te maken willen hebben. Door onder andere dat geld aan voor sommige mensen, nutteloze dingen uit te geven moet iedereen nu tot 67 werken.
Je haalt nu asielzoekers (=vluchtelingen) en allochtonen (=immigranten) door elkaar, dat zijn twee totaal verschillende groepen.quote:Ik kan er bijvoorbeeld slecht tegen dat er wetten en regels zijn veranderd door met name linkse standpunten en linkse lobbyisten waardoor veel Nederlanders in de problemen komen terwijl asielzoekers en allochtonen van allerlei dingen gratis krijgen (uitkering, onderdak).
De PVV maakt er anders gewoon een sport van om zo hard mogelijk tegen "links" en dan met name sociaal-democraten te schoppen. Veel harder dan dat enige partij dat tegen hen doet.quote:Die ''haat'' tegen de PvdA is er trouwens ook voor het CDA en net zo goed voor de PVV.
Al het extremisme is fout.quote:Extremisten.
AOW-leeftijd verhoging is onzin. Mensen in bepaalde beroepen kunnen simpelweg niet langer werken en zijn met 60 al versleten, mensen die langer door kunnen en willen werken doen dat toch wel. Enfin, daar gaat de dit topic ook niet over.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:00 schreef remlof het volgende:
Onzin, de AOW leeftijd moet worden verhoogd door de vergrijzing. Bovendien betaalt de PvdA verkiezingscampagnes uit eigen zak.
Dat schijn hun tactiek te zijn.quote:De PVV maakt er anders gewoon een sport van om zo hard mogelijk tegen "links" en dan met name sociaal-democraten te schoppen. Veel harder dan dat enige partij dat tegen hen doet.
Je kunt je inderdaad beter druk gaan maken om multiculturele breiclubjes die een klein beetje subsidie ontvangen. Daar wordt de wereld beter van.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is jouw standaard-antwoord op alles he? Nou en? Kan mij het boeien? Ik heb er niets mee te maken?
Over fatalisme gesproken....
Een klapmongool grijpt niet direct naar wapens.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar toch overdrijft Cohen, volgens jou?
Graaien gebeurt overal, binnen alle lagen van de bevolking, als de kans zich maar aandient. Dat hebben we laatst wel gezien toen het geld letterlijk op de snelweg lag. Mensen graaiden alsof het een lieve lust was. Sommigen hebben naderhand het geld semi-voorbeeldig teruggebracht. Ik denk niet dat ze dat hadden gedaan als er geen camera's waren geweest die hun gegraai hadden gefilmd.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:46 schreef Tja..1986 het volgende:
De allochtonen stem levert de PvdA max 2 zetels op, dus dat lijkt mij nogal stom om te doen dan.
En over die graai-incidenten, ook bullshit natuurlijk. De PvdA is niet tegen rijk zijn, of hoge salarissen in de commerciële sector, wel voor het zwaarder belasten van de hogere salarissen.
Wel klapmongolen die van wapens houden en daar zijn er nogal wat van getuige de halfjaarlijkse traditie om in POL een topic te openen over vrij vuurwapenbezit en vaak zijn dat toevallig ook lieden die links niet zo zien zitten (to put it mildly). Ik bedoel er zijn niet zoveel PvdA'ers of PvdA-stemmenden die vrij vuurwapen bezit propageren natuurlijk hè, dat weet je ook wel.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een klapmongool grijpt niet direct naar wapens.
Jij gelooft ook alles wat Wilders roeptoetert hè?quote:Op donderdag 8 september 2011 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Haat is een groot woord. Ik haat de PvdA niet, ik walg wel van het voortrekken van bepaalde groepen mensen. Ook hekel ik het gedraai binnen de partij.... net als Job...ik stop, ik ga door Cohen. Job , beste man maar moet gewoon niet op tv met zijn gehakkel.
Voorts vind ik het wel typisch wat Cohen over Breivik zegt... was hij niet een van de eerste die aangaf dat het eigenlijk de schuld van Wilders was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |