abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101701702
Bij sommige mensen zit de haat richting de PvdA diep geworteld. Ik vraag me eigenlijk af waarom. Dat je er andere politieke denkbeelden op nahoudt, is tot daar aan toe, maar de uitgesproken haat, vooral vanuit de PVV-hoek, gaat nog wel een paar stappen verder. Reden voor dit topic is dit actuele bericht:

quote:
Cohen: PvdA'ers vrezen aanslag zoals van Breivik
Volgens PvdA-leider Job Cohen leeft onder PvdA-leden de angst dat iemand de partij zal aanvallen. In Noorwegen werden tientallen jongeren van de jeugdbeweging van de sociaal-democratische partij gedood door Anders Breivik.

Cohen uit zijn angst in een interview met Trouw. ‘Partijgenoten vragen zich af of dit ook in Nederland kan gebeuren. Niemand had verwacht dat in zo’n rijk en politiek redelijk evenwichtig land als Noorwegen zo’n nietsontziende, moorddadige aanslag had kunnen plaatsvinden. Je denkt er dan toch over na of zoiets ook in Nederland kan gebeuren.’

Extremisme
Cohen vindt de aanslag van Breivik het bewijs dat extremisten overal zijn. 'Pim Fortuyn werd vermoord door een linkse activist, de moordenaar van Theo van Gogh was een moslimextremist. Breivik is weer een conservatieve radicaal. Het zit hem dus niet in religies, maar in extremisme.'

De PvdA-leider zegt dat de aanslag van Breivik veel angst bij linkse politici heeft veroorzaakt. 'Die haat, het is allemaal de schuld van de sociaal-democraten, dat vind ik verknipt.'

Cohen verbaast zich ook over de haat vanuit de PVV tegen zijn partij. Hij vindt het wel goed dat de partij van Geert Wilders de ‘wollen deken’ van het integratiedebat heeft afgetrokken, maar zou graag zien dat Widers het debat vaker zou aangaan. ‘Het debat wordt niet door hem gevoerd, het zijn statements, debatten gaat hij uit de weg.’
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)oals-van-Breivik.htm

Een greep uit de reacties onder het artikel:

quote:
Maar weer in de slachtofferrol kruipen? De kogel komt van rechts?
quote:
Weet hij ook eens hoe het voelt. Politici en kiezers op de rechter flank leven al meer dan tien jaar met deze angst.
quote:
Dit is zoeken naar excuses voor de teloorgang van de PvdA. Triest, dat een politicus deze idiote actie gebruikt in zijn eigen voordeel.
quote:
Ik geloof hier niets van. Weer een doorzichtige poging van de PVDA om de PVV de schuld te geven van deze afschuwelijke gebeurtenis.
quote:
Ik krijg een ongemakkelijk gevoel bij deze man, dat hij de tragedie in Noorwegen gebruikt voor zijn eigen politieke agenda.
quote:
Cohen moet weer iets roepen. En Job, wat vind je er van dat er een PVV'er in Friesland in zijn huis is overvallen? Wij heeft daar bloed aan de lippen? Openlijk voor de PVV uitkomen is nogsteeds een probleem en stuit op (links) geweld.
quote:
Hij verbaast zich niet over de veel realistischer haat tegenover de pvv! Neem de laatste cartoon waarin Wilders slachtoffer is van een moordende majesteit. Wilders en de PVV worden continu bedreigd, en beschimpt.
quote:
Helemaal Cohen... De man heeft absoluut nergens een antwoord op. Begint maar weer eens over wat er allemaal zou kunnen gebeuren en geeft Geert Wilders alvast de schuld. Wat is dit een gevaarlijke valse en zielige man.
... en zo gaat het nog een paginaatje of acht door.

Inhoudelijk, wat het nieuwsbericht betreft: wat is er zo raar aan dat die angst binnen de PvdA leeft? De aanslag van Breivik was specifiek op sociaal-democraten gericht. Wat is er zo raar aan de opmerking van Cohen over een extremist die een stabiel land als Noorwegen toch heeft kunnen toeslaan? Waarom moet Cohen vervolgens worden verketterd door de rechtse goegemeente?

Die reacties onder het bericht zijn tekenend voor wat je zoal leest. Compleet kritiekloos richting de PVV, altijd maar weer hamerend op de massa-immigratie die door links veroorzaakt zou zijn (aantoonbare onzin). Ook lees je steeds weer dat de PvdA de aanslag voor eigen politiek gewin gebruikt en 'de schuld' bij Wilders in de schoenen schuift. Kunnen die mensen echt niet lezen? Waarom werkt zelfs een gematigde, genuanceerde uitspraak van Cohen ("politici moeten zich bewust zijn van hun woorden") als een rode lap op een stier?

Dit soort vragen fascineert mij. Ik hoef hier niet de 459e links-rechts discussie, ik wil graag weten waar die haat vandaan komt. Waarom mensen zo reageren zoals ze reageren. De redelijkheid is in mijn optiek namelijk ver te zoeken. Hoe zit dit? Ik ben vooral benieuwd naar de mening van VVD'ers, PVV'ers en CDA'ers op dit forum.

NB: Dit is geen topic over de PvdA, maar over de haat richting de PvdA. Het hoort daarom niet in het centrale topic, maar als een los topic over een actueel politiek gegeven.
pi_101701755
Elsevier is dan ook het afvoerputje van internettend Nederland. God, wat een klapmongolen hangen daar rond. Hoeveel FOK! er natuurlijk ook wat van kan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_101701897
Het is allemaal onvrede over het eigen leven. Ja, er hangt wel een grote tv aan de muur, maar de buurman heeft een grotere. Het is allemaal negatief en gezeur. Dat land bij Wilders en de PVV (die zeuren immers ook enkel). Aangezien de PVV de PvdA haat gaan deze mensen dat ook doen.
  donderdag 8 september 2011 @ 10:34:12 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101701908
Ik vind de PvdA hypocriet overkomen met hun verheven moraal. De leden handelen vaak niet naar hun eigen standpunten, dat blijkt uit alle graai-incidenten. Daar prikken mensen doorheen.

Ook verkopen ze hun eigen Nederlandse identiteit om maar stemmen te krijgen.
  donderdag 8 september 2011 @ 10:34:49 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_101701922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Elsevier is dan ook het afvoerputje van internettend Nederland. God, wat een klapmongolen hangen daar rond. Hoeveel FOK! er natuurlijk ook wat van kan.
True, maar het oorspronkelijke artikel stond in Trouw.

En ik snap die angst best wel. PvdA-congressen waren altijd voor iedereen toegankelijk, je kon er zo naar binnenlopen. Ik denk dat die tijd nu wel voorbij is :{
pi_101701925
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:34 schreef BasEnAad het volgende:
:')

Vertel.
pi_101701965
quote:
Ik vind de PvdA hypocriet overkomen met hun verheven moraal. De leden handelen vaak niet naar hun eigen standpunten, dat blijkt uit alle graai-incidenten. Daar prikken mensen doorheen.

Dit voornamelijk. En dat hopeloos naieve gedrag wat ze tentoonspreiden + de immer zalvende woorden. Ik haat geen enkele partij maar de PvdA staat wel onderaan mijn favoriete lijstje. (waar er overigens geen enkele partij bovenaan staat).
  donderdag 8 september 2011 @ 10:37:21 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101701970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:')

Vertel.
Verkiezingsposters en folders in het Turks :')
Geldverslindende projecten speciaal voor allochtonen.

Ik erger me ook aan het racisme binnen de partij, ze doen net alsof alle allochtonen te achterlijk zijn om voor zichzelf te zorgen.
pi_101702028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Verkiezingsposters en folders in het Turks :')
Geldverslindende projecten speciaal voor allochtonen.

Ik erger me ook aan het racisme binnen de partij, ze doen net alsof alle allochtonen te achterlijk zijn om voor zichzelf te zorgen.
Verkiezingsposters in het Turks....nou de fuck en? En ja, de partij is voorstander van subsidie-projecten voor allochtonen, net zoals zij dat is van projecten voor andere bevolkingsgroepen.
pi_101702058
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verkiezingsposters in het Turks....nou de fuck en? En ja, de partij is voorstander van subsidie-projecten voor allochtonen, net zoals zij dat is van projecten voor andere bevolkingsgroepen.
Dat is jouw standaard-antwoord op alles he? Nou en? Kan mij het boeien? Ik heb er niets mee te maken?

Over fatalisme gesproken....
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101702061
Haat is een groot woord, ik ben het vooral oneens met het partij-idee. Vooral het imago (en terecht) is slecht.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101702173
quote:

De allochtonen stem levert de PvdA max 2 zetels op, dus dat lijkt mij nogal stom om te doen dan.

En over die graai-incidenten, ook bullshit natuurlijk. De PvdA is niet tegen rijk zijn, of hoge salarissen in de commerciële sector, wel voor het zwaarder belasten van de hogere salarissen.
pi_101702280
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is wel gemeenschapsgeld wat door heel Nederland is verdiend. Ook door mensen die niets met andere bevolkingsgroepen te maken willen hebben. Door onder andere dat geld aan voor sommige mensen, nutteloze dingen uit te geven moet iedereen nu tot 67 werken.

Ik kan er bijvoorbeeld slecht tegen dat er wetten en regels zijn veranderd door met name linkse standpunten en linkse lobbyisten waardoor veel Nederlanders in de problemen komen terwijl asielzoekers en allochtonen van allerlei dingen gratis krijgen (uitkering, onderdak).

Die ''haat'' tegen de PvdA is er trouwens ook voor het CDA en net zo goed voor de PVV.

Extremisten.
Wie gaat slapen met een jeukende anus,
wordt wakker met een stinkende vinger.
pi_101702323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:46 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

De allochtonen stem levert de PvdA max 2 zetels op, dus dat lijkt mij nogal stom om te doen dan.

En over die graai-incidenten, ook bullshit natuurlijk. De PvdA is niet tegen rijk zijn, of hoge salarissen in de commerciële sector, wel voor het zwaarder belasten van de hogere salarissen.
Om te injecteren in de zieligheidsindustrie. Wat gepaard gaat met een hoop over de balk geflikkerde belastingcenten en extra nutteloze PvdAmbtenaren.
pi_101702373
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Maar toch overdrijft Cohen, volgens jou?
I´m back.
  donderdag 8 september 2011 @ 11:00:23 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_101702411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:52 schreef joeyonfire het volgende:

[..]

Het is wel gemeenschapsgeld wat door heel Nederland is verdiend. Ook door mensen die niets met andere bevolkingsgroepen te maken willen hebben. Door onder andere dat geld aan voor sommige mensen, nutteloze dingen uit te geven moet iedereen nu tot 67 werken.
Onzin, de AOW leeftijd moet worden verhoogd door de vergrijzing. Bovendien betaalt de PvdA verkiezingscampagnes uit eigen zak.
quote:
Ik kan er bijvoorbeeld slecht tegen dat er wetten en regels zijn veranderd door met name linkse standpunten en linkse lobbyisten waardoor veel Nederlanders in de problemen komen terwijl asielzoekers en allochtonen van allerlei dingen gratis krijgen (uitkering, onderdak).
Je haalt nu asielzoekers (=vluchtelingen) en allochtonen (=immigranten) door elkaar, dat zijn twee totaal verschillende groepen.
quote:
Die ''haat'' tegen de PvdA is er trouwens ook voor het CDA en net zo goed voor de PVV.
De PVV maakt er anders gewoon een sport van om zo hard mogelijk tegen "links" en dan met name sociaal-democraten te schoppen. Veel harder dan dat enige partij dat tegen hen doet.
quote:
Extremisten.
Al het extremisme is fout.
pi_101702538
Persoonlijk wordt ik ook schijtziek van deze houding. De manier waarop elke genuanceerde en terechte opmerking van Cohen wordt omgedraaid tot één of andere haat-speech in Elsevier/GS/Telegraaf is echt te idioot voor woorden.
Kritiek prima, maar dan wel opbouwende kritiek en niet zoals die psychopatische Bosma die in zijn boek als argument waarom de PvdA slecht is heeft staan dat het is omdat het links is en Hitler links was.

Blegh
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_101702567
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:00 schreef remlof het volgende:

Onzin, de AOW leeftijd moet worden verhoogd door de vergrijzing. Bovendien betaalt de PvdA verkiezingscampagnes uit eigen zak.
AOW-leeftijd verhoging is onzin. Mensen in bepaalde beroepen kunnen simpelweg niet langer werken en zijn met 60 al versleten, mensen die langer door kunnen en willen werken doen dat toch wel. Enfin, daar gaat de dit topic ook niet over.

quote:
De PVV maakt er anders gewoon een sport van om zo hard mogelijk tegen "links" en dan met name sociaal-democraten te schoppen. Veel harder dan dat enige partij dat tegen hen doet.
Dat schijn hun tactiek te zijn.
Wie gaat slapen met een jeukende anus,
wordt wakker met een stinkende vinger.
pi_101702649
quote:
13s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is jouw standaard-antwoord op alles he? Nou en? Kan mij het boeien? Ik heb er niets mee te maken?

Over fatalisme gesproken....
Je kunt je inderdaad beter druk gaan maken om multiculturele breiclubjes die een klein beetje subsidie ontvangen. Daar wordt de wereld beter van.
pi_101702669
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar toch overdrijft Cohen, volgens jou?
Een klapmongool grijpt niet direct naar wapens.
pi_101702788
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:46 schreef Tja..1986 het volgende:

Graaien gebeurt overal, binnen alle lagen van de bevolking, als de kans zich maar aandient. Dat hebben we laatst wel gezien toen het geld letterlijk op de snelweg lag. Mensen graaiden alsof het een lieve lust was. Sommigen hebben naderhand het geld semi-voorbeeldig teruggebracht. Ik denk niet dat ze dat hadden gedaan als er geen camera's waren geweest die hun gegraai hadden gefilmd.

Allochtonen stemmen nauwelijks. Voor zover ze allemaal al PvdA zouden stemmen, levert ze dat hooguit 4 zetels op. Goed om je te realiseren dat de PvdA ook zonder de stem van allochtonen nog steeds groter zou zijn dan de PVV.

Overigens heb ik liever dat een partij duidelijk laat merken dat ze een bepaalde groep kiezers wil inlijven, dan wanneer een heel andere indruk wordt gegeven. De VVD doet zich bijvoorbeeld steeds meer als een 'volkse' en populistische partij voor, met vorig jaar een SP-achtige campagne. Maar het blijft in werkelijkheid vooral een partij die voor de belangen van de rijksten en de grote bedrijven opkomt.
pi_101702796
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een klapmongool grijpt niet direct naar wapens.
Wel klapmongolen die van wapens houden en daar zijn er nogal wat van getuige de halfjaarlijkse traditie om in POL een topic te openen over vrij vuurwapenbezit en vaak zijn dat toevallig ook lieden die links niet zo zien zitten (to put it mildly). Ik bedoel er zijn niet zoveel PvdA'ers of PvdA-stemmenden die vrij vuurwapen bezit propageren natuurlijk hè, dat weet je ook wel.
Veel van dat falderappes is natuurlijk internetheld van professie bijna. (Want in de baas zijn tijd of terwijl ze kei- en keihard zouden moeten studeren, lullen ze de ettelijke fora wel vol).
I´m back.
pi_101703306
Overigens om antwoord te geven op OP; het is idd een interessante kwestie, waar komt die haat tegen gematigd links vandaan. En volgens mij is de zaak complex en kent het verschillende factoren, maar belangrijke zijn daar binnenin wel deze componenten:
1) links is niet stoer ---> op internet zitten veel mannen die, zijnde anoniem, zich zo stoer en sterk als mogelijk willen gedragen, ook vaak een beetje teeltkeuze dat er achter zit.
2) links komt op voor armen en zwakkeren ---> op internet wil iedereen zich voordoen als rijk en sterk, dat is geil, dus ook weer een deeltje teeltkeuze.
3) mode ---> mee doen met de mode verhoogt de kans op een teeltpartner.
Misschien wat Freudiaans allemaal, maar het blijven wel sterke motivators voor 's mensens gedrag toch.
I´m back.
pi_101703438
Haat is een groot woord. Ik haat de PvdA niet, ik walg wel van het voortrekken van bepaalde groepen mensen. Ook hekel ik het gedraai binnen de partij.... net als Job...ik stop, ik ga door Cohen. Job , beste man maar moet gewoon niet op tv met zijn gehakkel.

Voorts vind ik het wel typisch wat Cohen over Breivik zegt... was hij niet een van de eerste die aangaf dat het eigenlijk de schuld van Wilders was?
  donderdag 8 september 2011 @ 11:40:23 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_101703509
quote:
99s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Haat is een groot woord. Ik haat de PvdA niet, ik walg wel van het voortrekken van bepaalde groepen mensen. Ook hekel ik het gedraai binnen de partij.... net als Job...ik stop, ik ga door Cohen. Job , beste man maar moet gewoon niet op tv met zijn gehakkel.

Voorts vind ik het wel typisch wat Cohen over Breivik zegt... was hij niet een van de eerste die aangaf dat het eigenlijk de schuld van Wilders was?
Jij gelooft ook alles wat Wilders roeptoetert hè?
Cohen zei op 12 augustus:
'Wilders is niet verantwoordelijk voor de daden van Breivik in Oslo, maar woorden doen er toe en daar moet elke politicus zich rekenschap van geven.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')