Je doet het overkomen of alle studenten van de universiteit het wel ff beter zullen doen dan de rest van het gepeupelquote:
Ik neem aan dat je zelf behoort tot de groep die zo tof is.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:06 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Op universiteiten zit tof volk, dat later veel geld in het laatje zal brengen. Als je door de binnenstad fietst/loopt en jongeren ziet 'hangen', of ze bv ziet vechten met uitgaan, kan je concluderen dat een groot deel van deze mensen later van ons gaan profiteren.
Vreemd, ik ben niet gaan studeren om veel geld te verdienen. Sterker nog, ik wil niet veel geld verdienen. Geld brengt alleen maar verantwoordelijkheden met zich.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:06 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Op universiteiten zit tof volk, dat later veel geld in het laatje zal brengen. Als je door de binnenstad fietst/loopt en jongeren ziet 'hangen', of ze bv ziet vechten met uitgaan, kan je concluderen dat een groot deel van deze mensen later van ons gaan profiteren.
Zo bedoel ik het inderdaad niet, vind zelf dat elitaire gedrag ook onzin. Ik heb het ook niet over 'de rest van het gepeupel', maar over het oorbelletjes/petjes volk die vechten tijdens het uitgaan, aggresief doen tegen ambtenaren(bv buschauffeur/politie). Deze groep mensen hebben naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde aan ons land.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:34 schreef heartz het volgende:
[..]
Je doet het overkomen of alle studenten van de universiteit het wel ff beter zullen doen dan de rest van het gepeupel
Als dat niet zo bedoeld is, heb ik niets gezegd
Ik studeer ook ja, en ik merk dat ik veel leukere mensen tegenkom op mijn studie als dat ik ergens ga stappen in een toko vol met tokkies.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf behoort tot de groep die zo tof is.
Ik wil later ook nog wel mijn master gaan behalen op een universiteit (als de toekomst het toelaat en ik nog de drive heb) in ietsquote:Op donderdag 8 september 2011 18:40 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf behoort tot de groep die zo tof is.
Ik ga ook niet studeren om veel geld te verdienen, maar als ik klaar ben met studeren, ga ik wel veel geld verdienenquote:Op donderdag 8 september 2011 19:08 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Vreemd, ik ben niet gaan studeren om veel geld te verdienen. Sterker nog, ik wil niet veel geld verdienen. Geld brengt alleen maar verantwoordelijkheden met zich.
quote:Op donderdag 8 september 2011 19:12 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het inderdaad niet, vind zelf dat elitaire gedrag ook onzin. Ik heb het ook niet over 'de rest van het gepeupel', maar over het oorbelletjes/petjes volk die vechten tijdens het uitgaan, aggresief doen tegen ambtenaren(bv buschauffeur/politie). Deze groep mensen hebben naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde aan ons land.
Als je het niet moet uitgeven aan al die tokkies dan hequote:Op donderdag 8 september 2011 19:13 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Ik ga ook niet studeren om veel geld te verdienen, maar als ik klaar ben met studeren, ga ik wel veel geld verdienen
Achja, het leven is nu eenmaal niet eerlijkquote:Op donderdag 8 september 2011 19:15 schreef heartz het volgende:
[..]
Als je het niet moet uitgeven aan al die tokkies dan he
quote:Op donderdag 8 september 2011 19:16 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Achja, het leven is nu eenmaal niet eerlijk
quote:Op donderdag 8 september 2011 19:12 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het inderdaad niet, vind zelf dat elitaire gedrag ook onzin. Ik heb het ook niet over 'de rest van het gepeupel', maar over het oorbelletjes/petjes volk die vechten tijdens het uitgaan, aggresief doen tegen ambtenaren(bv buschauffeur/politie). Deze groep mensen hebben naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde aan ons land.
[..]
Ik studeer ook ja, en ik merk dat ik veel leukere mensen tegenkom op mijn studie als dat ik ergens ga stappen in een toko vol met tokkies.
Ik vind je aspiraties en oordelen nogal plat.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:13 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Ik ga ook niet studeren om veel geld te verdienen, maar als ik klaar ben met studeren, ga ik wel veel geld verdienen
Dat ik geen alineas voltyp met filosofische termen, wil niet zeggen dat ik niet nadenk over wat ik typ. Je kunt mijn aspiraties en oordelen plat vinden, maar leg me maar is uit waar ik het mis heb.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Ik vind je aspiraties en oordelen nogal plat.
Je zegt erg weinig. Je ziet in een oogopslag dat de leukste mensen een toekomst hebben en dat mensen die zwak staan en vervelend doen later ergelijke profiteur zullen zijn. Dat je verwacht dat je later veel geld gaat verdienen. Wat mij betreft had je dat niet in hoeven typen. Argumenten kan ik er niet in ontdekken.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:24 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Dat ik geen alineas voltyp met filosofische termen, wil niet zeggen dat ik niet nadenk over wat ik typ. Je kunt mijn aspiraties en oordelen plat vinden, maar leg me maar is uit waar ik het mis heb.
In welk opzicht dragen dat soort mensen op dit moment iets bij aan de samenleving. TS heeft het er over dat de jeugd verpaupert en dat ze geen interesse meer tonen, asociaal gedrag vertonen. Daar dragen die 'mensen die zwak staan' toch wel een hoop aan bij. Deze zullen echt niet allemaal later een uitkering ontvangen. Maar dat gedrag gaat er niet zo makkelijk uit.quote:Je zegt erg weinig. Je ziet in een oogopslag dat de leukste mensen een toekomst hebben en dat mensen die zwak staan en vervelend doen later ergelijke profiteur zullen zijn.
Dat heeft inderdaad weinig met de discussie te maken, ik concludeerde uit mathe z'n post dat hij dacht dat ik puur voor het geld ging studeren. Dit is niet het geval.quote:Dat je verwacht dat je later veel geld gaat verdienen. Wat mij betreft had je dat niet in hoeven typen. Argumenten kan ik er niet in ontdekken.
Vaak heeft dat met opvoeding, omgeving en de 'drive' van iemand te maken.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
In welk opzicht dragen dat soort mensen op dit moment iets bij aan de samenleving. TS heeft het er over dat de jeugd verpaupert en dat ze geen interesse meer tonen, asociaal gedrag vertonen. Daar dragen die 'mensen die zwak staan' toch wel een hoop aan bij.
Dat is een oppervlakkige constatering, zonder belangstelling in deze mensen en hoe dat eventueel zo gelopen is.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
In welk opzicht dragen dat soort mensen op dit moment iets bij aan de samenleving. TS heeft het er over dat de jeugd verpaupert en dat ze geen interesse meer tonen, asociaal gedrag vertonen. Daar dragen die 'mensen die zwak staan' toch wel een hoop aan bij. Deze zullen echt niet allemaal later een uitkering ontvangen. Maar dat gedrag gaat er niet zo makkelijk uit.
Zoiets wil niemand overkomen.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Postgeschiedenis doorzochtIk zie niet in hoe dit te maken heeft met mijn mening in dit topic.
Je beschuldigt mij van veroordelen, maar je doet zelf precies hetzelfde. 'Over anderen van alles te vertellen' kan je veranderen in een oordeel hebben over tokkies, en je kan het bijna 'uit ervaring' noemen
Bedenk wel dat ik dit niet gekregen heb door soms iemand te zien fietsen, maar door vrienden die in elkaar geslagen zijn(4 tegen 1), en mensen die met mij ruzie zoeken(zonder enige reden). Ik ga regelmatig uit, en kom dit regelmatig tegen. Jullie denken nu waarschijnlijk die gast heeft gewoon verkeerde vrienden, maar trust me, noch ik noch vrienden zijn in enige mate aggresief ingesteld.
Ik acht mezelf niet beter dan anderen, maar voor deze groep maak ik een uitzondering. Het is niet zo dat als ik een petje zie ik ze meteen veroordeel, maar als ik dan zie hoe ze zich gedragen.....
Klopt uiteraard, maar ik vind dat geen reden om iemand met z'n vieren de grond in te slaan. Ik vind eigenlijk dat er gewoon te zacht wordt opgetreden tegen dit soort mensen. Je bent en blijft verantwoordelijk voor je daden.quote:Vaak heeft dat met opvoeding, omgeving en de 'drive' van iemand te maken.
Als iemand agressief reageert is daar meestal een bepaalde reden voor.
Dit vind ik ook te zielig voor woorden..quote:En alsof dat alleen op zulke plekken gebeurt. Denk aan voetbalrellen.
Je hoort mij ook niet klagen over dames die zich goed verzorgenquote:Verders is er ook nix mis met mensen die zich gewoon goed verzorgen en goed voor de dag willen komen. Dat is volgens mij heel natuurlijk. Make-up kan ook een artform zijn.
Jongeren lijken vaak dreigender (als dat een woord isquote:Op donderdag 8 september 2011 20:16 schreef Peter het volgende:
Jongeren in groepen zijn te vaak erg onbeschoft. Jongeren alleen zijn ineens veel redelijker... Het zit er echt wel in volgens mij.
Dat valt best mee. Natuurlijk houd ik er lichte vooroordelen op na, maar dit heeft iedereen wel denk ik. Sommige alleen in lichtere mate dan anderenquote:Op donderdag 8 september 2011 20:13 schreef heartz het volgende:
[..]
Zoiets wil niemand overkomen.
En zulke gasten zijn meestal ook wel behoorlijk naar de klote.
Maar door je ervaringen scheer je wel alle tokkies over 1 kam.
Ach op die manierquote:
Dit soort mensen waarover je hebt, kunnen simpelweg mentaal ziek zijn. Daar kunnen zij niet veel aan doen. Je moet proberen om in te zien dat mensen juist niet oppervlakkige dieren zijn. Oftewel, het oppervlakkige gedrag dat je ziet bij mensen hoeft niet per direct te betekenen dat er geen onderliggende redenen zijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef Pope-of-Dope het volgende:
In welk opzicht dragen dat soort mensen op dit moment iets bij aan de samenleving. TS heeft het er over dat de jeugd verpaupert en dat ze geen interesse meer tonen, asociaal gedrag vertonen. Daar dragen die 'mensen die zwak staan' toch wel een hoop aan bij. Deze zullen echt niet allemaal later een uitkering ontvangen. Maar dat gedrag gaat er niet zo makkelijk uit.Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Bedenk wel dat ik dit niet gekregen heb door soms iemand te zien fietsen, maar door vrienden die in elkaar geslagen zijn(4 tegen 1), en mensen die met mij ruzie zoeken(zonder enige reden). Ik ga regelmatig uit, en kom dit regelmatig tegen. Jullie denken nu waarschijnlijk die gast heeft gewoon verkeerde vrienden, maar trust me, noch ik noch vrienden zijn in enige mate aggresief ingesteld.
Ik acht mezelf niet beter dan anderen, maar voor deze groep maak ik een uitzondering. Het is niet zo dat als ik een petje zie ik ze meteen veroordeel, maar als ik dan zie hoe ze zich gedragen.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |