abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 september 2011 @ 18:31:10 #151
354932 JohnB0y
newbie op fok
pi_101717237
met hedendaagse jongeren, welke leeftijden bedoel je dan?
  donderdag 8 september 2011 @ 18:34:12 #152
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101717338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:30 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd?
Je doet het overkomen of alle studenten van de universiteit het wel ff beter zullen doen dan de rest van het gepeupel :P
Als dat niet zo bedoeld is, heb ik niets gezegd :)
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_101717558
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:06 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Op universiteiten zit tof volk, dat later veel geld in het laatje zal brengen. Als je door de binnenstad fietst/loopt en jongeren ziet 'hangen', of ze bv ziet vechten met uitgaan, kan je concluderen dat een groot deel van deze mensen later van ons gaan profiteren.
Ik neem aan dat je zelf behoort tot de groep die zo tof is.
The view from nowhere.
pi_101718571
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:06 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Op universiteiten zit tof volk, dat later veel geld in het laatje zal brengen. Als je door de binnenstad fietst/loopt en jongeren ziet 'hangen', of ze bv ziet vechten met uitgaan, kan je concluderen dat een groot deel van deze mensen later van ons gaan profiteren.
Vreemd, ik ben niet gaan studeren om veel geld te verdienen. Sterker nog, ik wil niet veel geld verdienen. Geld brengt alleen maar verantwoordelijkheden met zich.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 8 september 2011 @ 19:12:23 #155
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101718712
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:34 schreef heartz het volgende:

[..]

Je doet het overkomen of alle studenten van de universiteit het wel ff beter zullen doen dan de rest van het gepeupel :P
Als dat niet zo bedoeld is, heb ik niets gezegd :)
Zo bedoel ik het inderdaad niet, vind zelf dat elitaire gedrag ook onzin. Ik heb het ook niet over 'de rest van het gepeupel', maar over het oorbelletjes/petjes volk die vechten tijdens het uitgaan, aggresief doen tegen ambtenaren(bv buschauffeur/politie). Deze groep mensen hebben naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde aan ons land.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik studeer ook ja, en ik merk dat ik veel leukere mensen tegenkom op mijn studie als dat ik ergens ga stappen in een toko vol met tokkies.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  donderdag 8 september 2011 @ 19:13:15 #156
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101718755
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik wil later ook nog wel mijn master gaan behalen op een universiteit (als de toekomst het toelaat en ik nog de drive heb) in iets :P
Hopelijk kom ik dan ook tussen het toffe volk O-) :D
  donderdag 8 september 2011 @ 19:13:29 #157
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101718767
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Vreemd, ik ben niet gaan studeren om veel geld te verdienen. Sterker nog, ik wil niet veel geld verdienen. Geld brengt alleen maar verantwoordelijkheden met zich.
Ik ga ook niet studeren om veel geld te verdienen, maar als ik klaar ben met studeren, ga ik wel veel geld verdienen ;)

Edit: Trouwens wel knap hoe je er weer een filosofische draai aan kan geven :D
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  donderdag 8 september 2011 @ 19:14:15 #158
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101718801
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:12 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het inderdaad niet, vind zelf dat elitaire gedrag ook onzin. Ik heb het ook niet over 'de rest van het gepeupel', maar over het oorbelletjes/petjes volk die vechten tijdens het uitgaan, aggresief doen tegen ambtenaren(bv buschauffeur/politie). Deze groep mensen hebben naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde aan ons land.
_O-
Maar tokkies hebben toch ook wel hun charmes :P
  donderdag 8 september 2011 @ 19:15:45 #159
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101718868
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:13 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Ik ga ook niet studeren om veel geld te verdienen, maar als ik klaar ben met studeren, ga ik wel veel geld verdienen ;)
Als je het niet moet uitgeven aan al die tokkies dan he :P
  donderdag 8 september 2011 @ 19:16:56 #160
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101718920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:15 schreef heartz het volgende:

[..]

Als je het niet moet uitgeven aan al die tokkies dan he :P
Achja, het leven is nu eenmaal niet eerlijk ;(
  donderdag 8 september 2011 @ 19:18:06 #161
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101718978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:16 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Achja, het leven is nu eenmaal niet eerlijk ;(
:D
pi_101719073
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:12 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

[..]

Ik studeer ook ja, en ik merk dat ik veel leukere mensen tegenkom op mijn studie als dat ik ergens ga stappen in een toko vol met tokkies.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:13 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Ik vind je aspiraties en oordelen nogal plat.
The view from nowhere.
  donderdag 8 september 2011 @ 19:24:21 #163
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101719205
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Ik vind je aspiraties en oordelen nogal plat.
Dat ik geen alineas voltyp met filosofische termen, wil niet zeggen dat ik niet nadenk over wat ik typ. Je kunt mijn aspiraties en oordelen plat vinden, maar leg me maar is uit waar ik het mis heb.
pi_101719436
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:24 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Dat ik geen alineas voltyp met filosofische termen, wil niet zeggen dat ik niet nadenk over wat ik typ. Je kunt mijn aspiraties en oordelen plat vinden, maar leg me maar is uit waar ik het mis heb.
Je zegt erg weinig. Je ziet in een oogopslag dat de leukste mensen een toekomst hebben en dat mensen die zwak staan en vervelend doen later ergelijke profiteur zullen zijn. Dat je verwacht dat je later veel geld gaat verdienen. Wat mij betreft had je dat niet in hoeven typen. Argumenten kan ik er niet in ontdekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 08-09-2011 19:37:41 ]
The view from nowhere.
  donderdag 8 september 2011 @ 19:41:11 #165
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101719945
quote:
Je zegt erg weinig. Je ziet in een oogopslag dat de leukste mensen een toekomst hebben en dat mensen die zwak staan en vervelend doen later ergelijke profiteur zullen zijn.
In welk opzicht dragen dat soort mensen op dit moment iets bij aan de samenleving. TS heeft het er over dat de jeugd verpaupert en dat ze geen interesse meer tonen, asociaal gedrag vertonen. Daar dragen die 'mensen die zwak staan' toch wel een hoop aan bij. Deze zullen echt niet allemaal later een uitkering ontvangen. Maar dat gedrag gaat er niet zo makkelijk uit.

quote:
Dat je verwacht dat je later veel geld gaat verdienen. Wat mij betreft had je dat niet in hoeven typen. Argumenten kan ik er niet in ontdekken.
Dat heeft inderdaad weinig met de discussie te maken, ik concludeerde uit mathe z'n post dat hij dacht dat ik puur voor het geld ging studeren. Dit is niet het geval.
  donderdag 8 september 2011 @ 19:49:41 #166
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101720298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:41 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

In welk opzicht dragen dat soort mensen op dit moment iets bij aan de samenleving. TS heeft het er over dat de jeugd verpaupert en dat ze geen interesse meer tonen, asociaal gedrag vertonen. Daar dragen die 'mensen die zwak staan' toch wel een hoop aan bij.
Vaak heeft dat met opvoeding, omgeving en de 'drive' van iemand te maken.
Als iemand agressief reageert is daar meestal een bepaalde reden voor.
En alsof dat alleen op zulke plekken gebeurt. Denk aan voetbalrellen.
Soms is er gewoon teveel testosteron in 1 ruimte. Het hangt helemaal van de situatie af.
Je kan weten dat mensen die erop uit zijn extreem uiterlijk indruk te willen maken, eigenlijk onzeker zijn. En daarom constant bevestiging of erkenning zoeken van buitenaf.
En zulke mensen hebben dit nodig omdat ze hier waarschijnlijk een tekort aan hebben gehad in hun verleden. Of geld willen verdienen natuurlijk. Onze maatschappij draagt hier ook niet echt aan bij. Verders is er ook nix mis met mensen die zich gewoon goed verzorgen en goed voor de dag willen komen. Dat is volgens mij heel natuurlijk. Make-up kan ook een artform zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door heartz op 08-09-2011 19:57:44 ]
pi_101720369
quote:

[..]

In welk opzicht dragen dat soort mensen op dit moment iets bij aan de samenleving. TS heeft het er over dat de jeugd verpaupert en dat ze geen interesse meer tonen, asociaal gedrag vertonen. Daar dragen die 'mensen die zwak staan' toch wel een hoop aan bij. Deze zullen echt niet allemaal later een uitkering ontvangen. Maar dat gedrag gaat er niet zo makkelijk uit.
Dat is een oppervlakkige constatering, zonder belangstelling in deze mensen en hoe dat eventueel zo gelopen is.

Volgens het OP van je topic Nieuwe regeling stufie begin je zelf dit jaar net met civiele techniek, terwijl je met bouwkunde bent gestopt na drie maanden. Wel weet je inmiddels over anderen van alles te vertellen. Ik hou niet van dat geoordeel, waarbij even constateert dat je beter bent dan anderen (de tokkies).
The view from nowhere.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:07:51 #168
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101721275
Postgeschiedenis doorzocht :') Ik zie niet in hoe dit te maken heeft met mijn mening in dit topic.
Je beschuldigt mij van veroordelen, maar je doet zelf precies hetzelfde. 'Over anderen van alles te vertellen' kan je veranderen in een oordeel hebben over tokkies, en je kan het bijna 'uit ervaring' noemen

Bedenk wel dat ik dit niet gekregen heb door soms iemand te zien fietsen, maar door vrienden die in elkaar geslagen zijn(4 tegen 1), en mensen die met mij ruzie zoeken(zonder enige reden). Ik ga regelmatig uit, en kom dit regelmatig tegen. Jullie denken nu waarschijnlijk die gast heeft gewoon verkeerde vrienden, maar trust me, noch ik noch vrienden zijn in enige mate aggresief ingesteld.

Ik acht mezelf niet beter dan anderen, maar voor deze groep maak ik een uitzondering. Het is niet zo dat als ik een petje zie ik ze meteen veroordeel, maar als ik dan zie hoe ze zich gedragen.....
  donderdag 8 september 2011 @ 20:13:17 #169
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101721556
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Postgeschiedenis doorzocht :') Ik zie niet in hoe dit te maken heeft met mijn mening in dit topic.
Je beschuldigt mij van veroordelen, maar je doet zelf precies hetzelfde. 'Over anderen van alles te vertellen' kan je veranderen in een oordeel hebben over tokkies, en je kan het bijna 'uit ervaring' noemen

Bedenk wel dat ik dit niet gekregen heb door soms iemand te zien fietsen, maar door vrienden die in elkaar geslagen zijn(4 tegen 1), en mensen die met mij ruzie zoeken(zonder enige reden). Ik ga regelmatig uit, en kom dit regelmatig tegen. Jullie denken nu waarschijnlijk die gast heeft gewoon verkeerde vrienden, maar trust me, noch ik noch vrienden zijn in enige mate aggresief ingesteld.

Ik acht mezelf niet beter dan anderen, maar voor deze groep maak ik een uitzondering. Het is niet zo dat als ik een petje zie ik ze meteen veroordeel, maar als ik dan zie hoe ze zich gedragen.....
Zoiets wil niemand overkomen.
En zulke gasten zijn meestal ook wel behoorlijk naar de klote.
Maar door je ervaringen scheer je wel alle tokkies over 1 kam.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:15:50 #170
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101721689
quote:
Vaak heeft dat met opvoeding, omgeving en de 'drive' van iemand te maken.
Als iemand agressief reageert is daar meestal een bepaalde reden voor.
Klopt uiteraard, maar ik vind dat geen reden om iemand met z'n vieren de grond in te slaan. Ik vind eigenlijk dat er gewoon te zacht wordt opgetreden tegen dit soort mensen. Je bent en blijft verantwoordelijk voor je daden.

quote:
En alsof dat alleen op zulke plekken gebeurt. Denk aan voetbalrellen.
Dit vind ik ook te zielig voor woorden..

quote:
Verders is er ook nix mis met mensen die zich gewoon goed verzorgen en goed voor de dag willen komen. Dat is volgens mij heel natuurlijk. Make-up kan ook een artform zijn.
Je hoort mij ook niet klagen over dames die zich goed verzorgen :)
pi_101721707
Jongeren in groepen zijn te vaak erg onbeschoft. Jongeren alleen zijn ineens veel redelijker... Het zit er echt wel in volgens mij.
dag
  donderdag 8 september 2011 @ 20:19:55 #172
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101721926
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:16 schreef Peter het volgende:
Jongeren in groepen zijn te vaak erg onbeschoft. Jongeren alleen zijn ineens veel redelijker... Het zit er echt wel in volgens mij.
Jongeren lijken vaak dreigender (als dat een woord is :P) dan ze zijn.
Maar die 'wat kijk je' jongeren kunnen wel vervelend zijn. Ach en sommige jongeren halen behoorlijk wat uit, dat betekent niet dat het niet goed kan komen.
Volgens mij zie je dit ook meer in grote steden.

[ Bericht 2% gewijzigd door heartz op 08-09-2011 20:26:55 ]
  donderdag 8 september 2011 @ 20:21:51 #173
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_101722034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:13 schreef heartz het volgende:

[..]

Zoiets wil niemand overkomen.
En zulke gasten zijn meestal ook wel behoorlijk naar de klote.
Maar door je ervaringen scheer je wel alle tokkies over 1 kam.
Dat valt best mee. Natuurlijk houd ik er lichte vooroordelen op na, maar dit heeft iedereen wel denk ik. Sommige alleen in lichtere mate dan anderen ;)

Edit: Heb zelf zelfs nog een keer met zo een gast zitten praten, mooie vent was dat zeg _O- (niet sarcastisch bedoeld)

[ Bericht 11% gewijzigd door Pope-of-Dope op 08-09-2011 20:29:47 ]
  donderdag 8 september 2011 @ 20:31:22 #174
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_101722537
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:04 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Heefd schrijven ipv heeft.
Ach op die manier :), voor een paar seconden dacht ik dat je op mij doelde. :)
Je kan me vinden bij de bloemist
pi_101722542
quote:

0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Pope-of-Dope het volgende:

Dit soort mensen waarover je hebt, kunnen simpelweg mentaal ziek zijn. Daar kunnen zij niet veel aan doen. Je moet proberen om in te zien dat mensen juist niet oppervlakkige dieren zijn. Oftewel, het oppervlakkige gedrag dat je ziet bij mensen hoeft niet per direct te betekenen dat er geen onderliggende redenen zijn.

Bijvoorbeeld iemand die agressief tegen je doet, kan eigenlijk een erg angstig iemand zijn; hij is niet gewoon een klootzak.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')