abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101680172
Komende dinsdag is het na een jaar en 1 maand lessen eindelijk zover: AFRIJDEN.

Probleem:

Ik heb nog maar 2 lessen (4 blokuren) over om te oefenen. Helaas heb ik een rij instructeur die :r is.

Zo zou je denken 4 uur is toch lekker veel! Kan hij je nog uitgebreid leren (oefenen) parkeren en op de snelweg rijden etc. MAAR NEE! Vandaag net 2 uur gehad eerst zit hij in een vreemde taal ongeveer een half uur in de telefoon te blerren :( en ik had vragen! Daarna zegt hij: Ga hier maar fileparkeren. Ik faal en hij zegt rij maar door. Hebben we nog een poging ondernomen? NEE. Doe de stopproef maar (nu gaat dit altijd wel goed met mij, maar die rotzak heeft vorige week een nieuwe auto gekocht) lukte niet. Rij maar door, Nog een poging? NEE. Dan zegt hij plotseling ga hier maar keren...Ik op zo'n parkeerplaats kijken hoe het kan en met moeite kom ik eruit. Natuurlijk kon het soepeler en beter, maar hij weigerde mij uit te leggen hoe dan precies. Het enige dat hij zei is dat de examinator keihard zou lachen :( . Vervolgens laat hij me bij een benzinestation achteruit in zo'n parkeervak parkeren. Lukte niet, maar hier besloot hij wat uitgebreider mee te oefenen. Lukte me uiteindelijk wel. Dan zou je denken *O* , helaas vertelt hij er dan bij: Dat dit te ingewikkeld is en het op het examen zelden wordt gedaan 8)7 .

En zo gaat het al een jaar lang. Hij zegt gewoon: Doe maar zonder uit te leggen hoe of het voor te doen. Het ergste een heel jaar heb ik met zijn volvo gereden en plots verschijnt hij anderhalve week voor het examen met een nieuwe auto voor mijn deur. Een tussentijdse toets heeft hij nooit tegen mij 'genoemd'. Nog 6 dagen dan is het zover, maar hij vergeet telkens zo'n eigen verklaring en zelfreflectie formulier voor me mee te nemen. Ik betwijfel trouwens dat ik dat ooit krijg, want in de telefoon zei hij dat hij liever niet naar de rijschool gaat want daar is het niet zo gezellig meer.

Nu kan ik jullie reacties al raden, maar ik wil echt van die man af zijn. Het moet dinsdag gewoon lukken! Weet iemand hoe ik erachter kan komen wie de examinator mogelijk kan worden?
En iemand nog tips? :'(

By the way het is geen incompetente instructeur...hij beweert deze baan al 31 jaar te hebben :|W
pi_101680306
Als je zakt, kun je beter een andere rijschool gaan zoeken.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_101680311
TS kan niet autorijden
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_101680391
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:58 schreef Pipo1234 het volgende:
Als je zakt, kun je beter een andere rijschool gaan zoeken.
:'( Na een jaar! Heel eerlijk die rij instructeur kan me gestolen worden. Ik moet het gewoon zelf doen. Nu rij ik met die man 100 minuten per keer dus natuurlijk maak je dan meer fouten...hoe dan ook het afrijden is rond half tien...is het dan een beetje rustig op de weg?
pi_101680409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:54 schreef sanasoufi het volgende:

By the way het is geen incompetente instructeur...hij beweert deze baan al 31 jaar te hebben :|W
31 jaar ervaring maakt het nog geen competente instructeur hoor :')
pi_101680425
Je bent toch niet verplicht om bij die man te lessen? Je hebt zo een ander. En als je nu niet eens fatsoenlijk kan inparkeren, ga je tijdens het examen echt keihard falen.
Who motivates the motivator?
pi_101680447
Mijn rij-instructeur was een voormalige instructeur in het leger. Hij heeft bij de cavalerie gezeten. :') Was wel een erg directe man, maar goede instructeur... mwa.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_101680510
quote:
99s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:01 schreef Spouwerranger het volgende:
Je bent toch niet verplicht om bij die man te lessen? Je hebt zo een ander. En als je nu niet eens fatsoenlijk kan inparkeren, ga je tijdens het examen echt keihard falen.
Wat in parkeren? Dat is nog zoiets hij geeft niet precies aan wat nou wel of niet gedaan zal worden. Bijvoorbeeld de hellingproef met de handrem...HEEFT HIJ NOG NOOIT MET ME GEDAAN! Nog erger het is sinds 1 september (als falende rechtenstudent weet ik dat zelfs) 2011 zo dat je verplicht met een navigatiesysteem moet werken ongeveer een kwartier tijdens het examen. Oke niet zo moeilijk, maar hij laat me helemaal niet zien hoe dat ding aan gaat en hoe ik moet invoeren waar heen etc.
pi_101680549
Je gaat zakken. Weer een gek minder op de weg.
Anonieme tievesclown
  woensdag 7 september 2011 @ 18:06:33 #10
251100 S.Seagal
Get fat or die trying
pi_101680607
14 x gereden
1 x theorie
1 x afrijden

Rijbewijs binnen.
  woensdag 7 september 2011 @ 18:06:56 #11
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_101680622
TS doet een jaar (!) over zn rijbewijs :')
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 7 september 2011 @ 18:07:00 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_101680624
Hoi TS,

Je kunt maar beter alvast een herexamen aanvragen, want je gaat zakken. Je kunt niet rijden, je bent een hopeloos geval. Je rijinstructeur besteed daarom geen tijd meer aan je. Zinloos.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_101680679
Gewoon een baksteen op je gaspendaal leggen en wanneer je moet remmen leg je die even op 't rempedaal
jeuk aan mn zak..
pi_101680703
Hoi soufi,

Lijkt mij dat die instructeur eerder faalt dan jij. Doe dinsdag goed je best, meer kun je toch niet doen. Dan is het afwachten.

:*
pi_101680709
Echt een jaar les?
Hoeveel uur heb je dan wel niet gereden inmiddels?
Do what you love, love what you do!
pi_101680721
Indien je een vrouw bent zou je nog een diepe V-hals kunnen proberen op je examen.
Anonieme tievesclown
  woensdag 7 september 2011 @ 18:11:56 #17
112251 314
gimme pie!
pi_101680799
als je na een jaar nog niet eens kan parkeren en een stopproef doen, succes ^O^

edit: we zien TS over een paar maanden bij BNN :D
pi_101680801
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:08 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi soufi,

Lijkt mij dat die instructeur eerder faalt dan jij. Doe dinsdag goed je best, meer kun je toch niet doen. Dan is het afwachten.

:*
Bedankt :*
  woensdag 7 september 2011 @ 18:12:59 #19
112251 314
gimme pie!
pi_101680838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:03 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Wat in parkeren? Dat is nog zoiets hij geeft niet precies aan wat nou wel of niet gedaan zal worden. Bijvoorbeeld de hellingproef met de handrem...HEEFT HIJ NOG NOOIT MET ME GEDAAN! Nog erger het is sinds 1 september (als falende rechtenstudent weet ik dat zelfs) 2011 zo dat je verplicht met een navigatiesysteem moet werken ongeveer een kwartier tijdens het examen. Oke niet zo moeilijk, maar hij laat me helemaal niet zien hoe dat ding aan gaat en hoe ik moet invoeren waar heen etc.
vraag dan om hellingtrekken... "nee ik maak een topic op Fok! dan komt het allemaal goed" :')
pi_101680941
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:09 schreef kree het volgende:
Echt een jaar les?
Hoeveel uur heb je dan wel niet gereden inmiddels?
65 keer 2 = 130 uur. Met aftrek van 20 minuten + die man neemt altijd in die 100 minuten een 30 minuten pauze :( . Dus uiteindelijk is het bedrog...ze roepen je rijdt 2 blokuren van 50 minuten dus dat is 100 minuten. Daar betaal je 29 euro per 50 minuten voor dus ongeveer 60 euro...MAAR ZE NEMEN 30 MINUTEN PAUZE BIJ BENZINESTATIONS. Dus uiteindelijk rij je maar 70 minuten + systeem van ophalen en terugbrengen...dus hij probeert een paar minuten eerder bij de volgende te zijn...

Dus eigenlijk maar 65 uur. Nog steeds te veel maar het is niet anders.

ROT INSTRUCTEUR :(
pi_101680973
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:09 schreef Crimyclown het volgende:
Indien je een vrouw bent zou je nog een diepe V-hals kunnen proberen op je examen.
Heb me kort strak rood jurkje al gekocht en weeg inmiddels 51 kilo _O_
pi_101680986
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:16 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Heb me kort strak rood jurkje al gekocht en weeg inmiddels 51 kilo _O_
pics ter beoordeling
jeuk aan mn zak..
  woensdag 7 september 2011 @ 18:17:33 #23
112251 314
gimme pie!
pi_101680999
65 lessen!! :D
pi_101681013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:12 schreef 314 het volgende:

[..]

vraag dan om hellingtrekken... "nee ik maak een topic op Fok! dan komt het allemaal goed" :')
Het heet klaagbaak...ennne denk je dat ik er niet allemaal om verzoek? Sterker nog ik heb met die rijschool gebeld. Ze zeggen telkens we spreken hem erop aan....als ze dat al doen heb ik er weinig van gemerkt...waarschijnlijk werkt het juist tegen mij dat ik heb geklaagd.
  woensdag 7 september 2011 @ 18:18:33 #25
262499 hellrocker5
Never sleep, Never die
pi_101681046
Je had gewoon voordat je was gaan rijlessen met je ouders hun auto moeten gaan rijden, rij-ervaring is nooit weg. Scheelt je iig een hoop lessen en geld. Plus dan was je nu al lang en breed klaar geweest. Maar als je al een jaar bezig bent met rijlessen dan ben je eigenlijk een beetje hopeloos bezig.
  woensdag 7 september 2011 @ 18:18:42 #26
112251 314
gimme pie!
pi_101681051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:17 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Het heet klaagbaak...ennne denk je dat ik er niet allemaal om verzoek? Sterker nog ik heb met die rijschool gebeld. Ze zeggen telkens we spreken hem erop aan....als ze dat al doen heb ik er weinig van gemerkt...waarschijnlijk werkt het juist tegen mij dat ik heb geklaagd.
je moet ook niet bellen, je zit toch 2x per week bij hem in de auto om erom te vragen? |:(
pi_101681111
vraag gewoon aan die 50+ miljonair op wie je zo verliefd of je hem mag berijden, dan zal t autorijden je een stuk makkelijker afgaan.
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_101681192
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:15 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

65 keer 2 = 130 uur. Met aftrek van 20 minuten + die man neemt altijd in die 100 minuten een 30 minuten pauze :( . Dus uiteindelijk is het bedrog...ze roepen je rijdt 2 blokuren van 50 minuten dus dat is 100 minuten. Daar betaal je 29 euro per 50 minuten voor dus ongeveer 60 euro...MAAR ZE NEMEN 30 MINUTEN PAUZE BIJ BENZINESTATIONS. Dus uiteindelijk rij je maar 70 minuten + systeem van ophalen en terugbrengen...dus hij probeert een paar minuten eerder bij de volgende te zijn...

Dus eigenlijk maar 65 uur. Nog steeds te veel maar het is niet anders.

ROT INSTRUCTEUR :(
Dat mag helemaal niet. Een klacht leggen bij de eigenaar al geprobeerd? Of is hij de eigenaar? :')
pi_101681228
Als je vanaf het begin een goede instructeur had gehad was je nu al lang geslaagd. :')
pi_101681324
Wat is het slagingspercentage van de rijschool? Dit kun je volgens mij checken op de site van het CBR.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_101681386
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:26 schreef FruitenCo het volgende:
Wat is het slagingspercentage van de rijschool? Dit kun je volgens mij checken op de site van het CBR.
Heb het gedaan niet zo slecht geloof ik??? eerste keer 20 tot 25% en tweede keer 30 tot 35%
pi_101681402
quote:
6s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:06 schreef S.Seagal het volgende:
14 x gereden
1 x theorie
1 x afrijden

Rijbewijs binnen.
Wat heeft dit nu weer met TS te maken? Overigens zegt in 1 keer slagen niets, er zijn mensen die in 2 of 3 keer slagen en beter rijden dan iemand die alles in 1 keer gehaald heeft. Ik heb het zelf overigens ook in 1 keer gehaald, maar ik vind het niet nodig daar te koop mee te lopen :')

@TS Als het niet klikt met je instructeur gewoon een andere zoeken, je moet je op je gemak voelen in de auto en je instructeur kunnen vertrouwen. Succes met afrijden ^O^
Een heer met stijl
  woensdag 7 september 2011 @ 18:28:47 #33
112251 314
gimme pie!
pi_101681432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:27 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Heb het gedaan niet zo slecht geloof ik??? eerste keer 20 tot 25% en tweede keer 30 tot 35%
ik vind 20% best weinig eigenlijk
pi_101681449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:26 schreef FruitenCo het volgende:
Dat zegt niks. Sommige rijscholen met een hoog percentage laten je gewoon belachelijk lang lessen voor je voor het eerst mag afrijden zodat dat percentage ook hoog blijft.
pi_101681461
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:18 schreef hellrocker5 het volgende:
Je had gewoon voordat je was gaan rijlessen met je ouders hun auto moeten gaan rijden, rij-ervaring is nooit weg. Scheelt je iig een hoop lessen en geld. Plus dan was je nu al lang en breed klaar geweest. Maar als je al een jaar bezig bent met rijlessen dan ben je eigenlijk een beetje hopeloos bezig.
Heb dat 1 keer gedaan met mijn vaders auto. Ging eigenlijk wel goed desondanks dat mijn vader doodsbang was en zich stevig vasthield aan de deurgrendel. Volgens mij viel de auto bij de stoplicht 1 keer uit en toen we bijna voor onze huisdeur waren weer en toen kreeg ik hem niet opgestart weer mijn vader wel. Op dat uitvallen na ging het wel redelijk...
pi_101681485
quote:

[..]

Een beetje rijschool zit al snel tussen de 50 - 70%, ik schat je kansen somber in... Maar goed, het enige wat ik kan zeggen is zet hem op!
Geen suiker toegevoegd
pi_101681506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:29 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Heb dat 1 keer gedaan met mijn vaders auto. Ging eigenlijk wel goed desondanks dat mijn vader doodsbang was en zich stevig vasthield aan de deurgrendel. Volgens mij viel de auto bij de stoplicht 1 keer uit en toen we bijna voor onze huisdeur waren weer en toen kreeg ik hem niet opgestart weer mijn vader wel. Op dat uitvallen na ging het wel redelijk...
Kon je niet ff op een afgelegen plek oefenen? :?
pi_101681574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Wat heeft dit nu weer met TS te maken? Overigens zegt in 1 keer slagen niets, er zijn mensen die in 2 of 3 keer slagen en beter rijden dan iemand die alles in 1 keer gehaald heeft. Ik heb het zelf overigens ook in 1 keer gehaald, maar ik vind het niet nodig daar te koop mee te lopen :')

@TS Als het niet klikt met je instructeur gewoon een andere zoeken, je moet je op je gemak voelen in de auto en je instructeur kunnen vertrouwen. Succes met afrijden ^O^
Bedankt. Je moet natuurlijk ook geluk hebben...als het rustig is en er zijn geen fietsers en al of auto's die van rechts komen en je vergeet voor te laten etc dan moet het wel lukken. Ik neem aan dat bij die oefeningen kijken het belangrijkst is?
pi_101681789
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat zegt niks. Sommige rijscholen met een hoog percentage laten je gewoon belachelijk lang lessen voor je voor het eerst mag afrijden zodat dat percentage ook hoog blijft.
Ik heb minder dan een half jaar gelest (1x in de week), dat terwijl het slagingspercentage tussen de 50/70% bedroeg.

Dus het klopt niet volledig wat je zegt. :)
Geen suiker toegevoegd
pi_101681888
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:38 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Ik heb minder dan een half jaar gelest (1x in de week), dat terwijl het slagingspercentage tussen de 50/70% bedroeg.

Dus het klopt niet volledig wat je zegt. :)
Ik zeg sommige. :') En met hoog bedoel ik 75+ %.
pi_101682139
Zoek een andere rijschool. Serieus. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Dat is deels aan jou te wijten, aangezien jij de 'klant' bent en je nogal laks opstelt

Aan de andere kant, van het gedrag van die rij-instructeur zakt mijn broek verder af. Wat een waardeloze lul.

Ter vergelijking, de rijschool (particulier die gepensioneerd was en een eenmans-rijschool had) waar ik leerde rijden (bestaat inmiddels niet meer, 8 jaar geleden het papiertje gehaald), had een slagingspercentage van 98%.

Dit was niet omdat er achterlijk lang gelest werd, maar meer omdat die man goed les gaf. Sociaal erg sterk, veel kennis, geduld als het even wat minder ging en hij had charisma.

Geen gekke pauzes maar constant lessen, en vaak langer dan de afspraak was. Ook geen gedoe met anderen ophalen of wegbrengen. Jij was de enige klant op dat moment en daar stopte hij al zijn energie in.

Uiteindelijk dus na 30 lessen examen gedaan en dit ging goed.

Dus mijn tip:

Ga hier zsm weg als je niet slaagt en zoek een rijschool die als 'goed' bekend staat, en een hoger slagingspercentage heeft. Dat je meer betaalt moet je op de koop toe nemen.

Jouw doel met zijn het zsm behalen van het rijbewijs. Dan ben je er tenminste van af.
pi_101682346
quote:

[..]

Niet zo slecht. :') :D
Hallon!
pi_101682356
zoek dan een fatsoenlijke rijschool loser. De enige klacht hier ben jij
pi_101682633
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:46 schreef Gedetineerde het volgende:
Zoek een andere rijschool. Serieus. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Dat is deels aan jou te wijten, aangezien jij de 'klant' bent en je nogal laks opstelt

Aan de andere kant, van het gedrag van die rij-instructeur zakt mijn broek verder af. Wat een waardeloze lul.

Ter vergelijking, de rijschool (particulier die gepensioneerd was en een eenmans-rijschool had) waar ik leerde rijden (bestaat inmiddels niet meer, 8 jaar geleden het papiertje gehaald), had een slagingspercentage van 98%.

Dit was niet omdat er achterlijk lang gelest werd, maar meer omdat die man goed les gaf. Sociaal erg sterk, veel kennis, geduld als het even wat minder ging en hij had charisma.

Geen gekke pauzes maar constant lessen, en vaak langer dan de afspraak was. Ook geen gedoe met anderen ophalen of wegbrengen. Jij was de enige klant op dat moment en daar stopte hij al zijn energie in.

Uiteindelijk dus na 30 lessen examen gedaan en dit ging goed.

Dus mijn tip:

Ga hier zsm weg als je niet slaagt en zoek een rijschool die als 'goed' bekend staat, en een hoger slagingspercentage heeft. Dat je meer betaalt moet je op de koop toe nemen.

Jouw doel met zijn het zsm behalen van het rijbewijs. Dan ben je er tenminste van af.
Hoezo deels aan mij? Ik heb geen kennissen die recent rijlessen hebben gehad. Dus enkel door te googlen ben ik erachter gekomen dat autorijlessen er anders aan toe gaan. Bijvoorbeeld die 30 minuten pauze neemt hij om te eten en drinken bij benzinestations. Hij vraagt mij dan ook altijd: Wil je koffie, wil je een croissant :( . Een jaar lang vraagt hij hetzelfde. Tot nu toe heb ik altijd geweigerd + ben ik tijdens zijn 30 minuten pauzes nooit de auto uitgestapt. Dus ik zit 30 minuten wezenloos om me heen te kijken in de auto, terwijl hij gaat eten en met vrienden praten. Maar hoe had ik moeten weten dat het niet zo hoort? Hij doet dit soort dingen ook met alle anderen. Want als ik iemand heb opgehaald, moet de opgehaalde mij naar huis brengen. Onderweg gaat hij dan pakketjes afleveren en soms zelfs stoppen we even omdat hij gaat winkelen...niemand klaagt blijkbaar...

Ik vind eigenlijk dat ik na een jaar lang telkens tijd hiervoor vrijmaken gewoon verdien om af te rijden. Vergeet de kosten ik vind het harstikke veel tijd kosten. Ik stap in de auto en ben 100 minuten bezig (natuurlijk minus de 30 en het wat vroeger ophalen van de ander desondanks ben ik wel 100 minuten van huis weg) vervolgens licht het eraan waar degene die ik ophaal woon en of we op de terugweg in de file zitten....uiteindelijk kost het me tussen de 3/4 uur per keer en aangezien ik zelfs twee keer per week ging rijden ben ik dus tegen de 7/8 uur per week kwijt. En dit vaak midden op de dag. Vandaag had ik mijn afspraak om 3 uur en was ik zie de OP rond kwart voor 6 thuis...met andere woorden dan is het al avond....en ik wou nog boodschappen doen en met de universiteit bellen...het verpest dus mijn dag.

Wil gewoon dat het voorbij is....dinsdag moet het lukken...laat ik die instructeur gewoon vergeten...heb nog 4 uur en zal me vader smeken in het weekend met me te oefenen (mijn vader is een echte topper!!! die heeft rijbewijs b/c/d/e en heeft van de zomer bus gereden)...hopelijk lukt het. Als ik slaag zal ik hem trouwens eerlijk vertellen wat ik van hem vind *O*
pi_101682859
Och, ik ben ergens in 2008 begonnen, sindsdien zeker 100 lessen gehad en 6 pogingen gedaan. Wellicht ga ik het ooit wel weer eens proberen. Rijden ging op zich prima, de laatste 20 lessen. :')
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_101682974
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:54 schreef sanasoufi het volgende:
[...] Ik faal [...] lukte niet. [...] Lukte niet [...]
Zoek de fout bij jezelf. Geef het maar op.
pi_101683199
Ach, ik heb altijd les gehad in een VW Golf, op de dag van m'n examen komt m'n instructeur ineens met een gloedjenieuwe Audi A3 voorgereden. Lekker boeiend, je moet gewoon in elke auto kunnen rijden.
pi_101684688
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:59 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Hoezo deels aan mij? Ik heb geen kennissen die recent rijlessen hebben gehad. Dus enkel door te googlen ben ik erachter gekomen dat autorijlessen er anders aan toe gaan. Bijvoorbeeld die 30 minuten pauze neemt hij om te eten en drinken bij benzinestations. Hij vraagt mij dan ook altijd: Wil je koffie, wil je een croissant :( . Een jaar lang vraagt hij hetzelfde. Tot nu toe heb ik altijd geweigerd + ben ik tijdens zijn 30 minuten pauzes nooit de auto uitgestapt. Dus ik zit 30 minuten wezenloos om me heen te kijken in de auto, terwijl hij gaat eten en met vrienden praten. Maar hoe had ik moeten weten dat het niet zo hoort? Hij doet dit soort dingen ook met alle anderen. Want als ik iemand heb opgehaald, moet de opgehaalde mij naar huis brengen. Onderweg gaat hij dan pakketjes afleveren en soms zelfs stoppen we even omdat hij gaat winkelen...niemand klaagt blijkbaar...

Ik vind eigenlijk dat ik na een jaar lang telkens tijd hiervoor vrijmaken gewoon verdien om af te rijden. Vergeet de kosten ik vind het harstikke veel tijd kosten. Ik stap in de auto en ben 100 minuten bezig (natuurlijk minus de 30 en het wat vroeger ophalen van de ander desondanks ben ik wel 100 minuten van huis weg) vervolgens licht het eraan waar degene die ik ophaal woon en of we op de terugweg in de file zitten....uiteindelijk kost het me tussen de 3/4 uur per keer en aangezien ik zelfs twee keer per week ging rijden ben ik dus tegen de 7/8 uur per week kwijt. En dit vaak midden op de dag. Vandaag had ik mijn afspraak om 3 uur en was ik zie de OP rond kwart voor 6 thuis...met andere woorden dan is het al avond....en ik wou nog boodschappen doen en met de universiteit bellen...het verpest dus mijn dag.

Wil gewoon dat het voorbij is....dinsdag moet het lukken...laat ik die instructeur gewoon vergeten...heb nog 4 uur en zal me vader smeken in het weekend met me te oefenen (mijn vader is een echte topper!!! die heeft rijbewijs b/c/d/e en heeft van de zomer bus gereden)...hopelijk lukt het. Als ik slaag zal ik hem trouwens eerlijk vertellen wat ik van hem vind *O*
Wat een kneus ben je toch :')
Je pikt die pauze toch niet man. Dat mogen ze helemaal niet flikken.
TS bukt graag!
pi_101685509
Jezus zeg, sla jezelf voor je kop man! Mijn rijles duurt anderhalf uur gemiddeld, dan rij ik ook echt anderhalf uur...
  woensdag 7 september 2011 @ 20:05:13 #50
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101685585
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:52 schreef san-34 het volgende:
De enige klacht hier ben jij
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101692660
Stop met rijlessen en koop een ov-chipkaart.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:34:57 #52
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_101693198
ik had een klein opgefokt indo ventje als rijinstructeur.

Zijn motto: Ik heb dit jaar tot nog toe 100% slagingspercentage en oh wee als jij het doet laten zakken!

Tevens had hij zon uitschuifbaar antenne ding ofzo. Als ik dan niet in de binnenspiegel keek, begon hij als een malle op die spiegel te hengsten :D :')

Erg streng maar wel een erg goede instructeur.

Hij zei gewoon: Je mag op wanneer ik denk dat je er klaar voor bent. Dus het ligt aan jezelf als het langer duurt.

En gelijk heeftie, want als ik hoor hoe mijn vriendin der rijbewijs gehaald heeft ( :') ) en zie wat voor rijstijl zij erop na houdt ;(
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:36:14 #53
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101693248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:34 schreef jagga het volgende:
En gelijk heeftie, want als ik hoor hoe mijn vriendin der rijbewijs gehaald heeft ( :') ) en zie wat voor rijstijl zij erop na houdt ;(
Vertel. Voor of achterbank? :')
  woensdag 7 september 2011 @ 22:38:15 #54
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_101693336
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:36 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Vertel. Voor of achterbank? :')
wat ik ervan begreep zat de examinator meer naar haar tieten te gluren dan iets anders (leuk, rijden met 30 graden :') )
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:40:21 #55
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101693434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:38 schreef jagga het volgende:

[..]

wat ik ervan begreep zat de examinator meer naar haar tieten te gluren dan iets anders (leuk, rijden met 30 graden :') )
Koplampen controleren is ook belangrijk.
pi_101737409
Beter grijp je gewoon de verkeerde pook.
pi_101746095
Zo een instructeur had ik ook. Pauze houden in mijn tijd, dat was dan 5 minuten en geen 30! :').

Stap over en laat deze vent stikken.
pi_101746163
Ik heb de OP gelezen en mijn enige vraag is waarom je geen andere instructeur hebt gezocht? :')
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:30:05 #59
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101746518
Dit heb ik altijd al willen zeggen: faalsoufi :')
pi_101746553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:08 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Gewoon een baksteen op je gaspendaal leggen en wanneer je moet remmen leg je die even op 't rempedaal
Op je peNdaal?

Maare, TS: dat van die nieuwe auto moet geen probleem zijn. Als je straks je rijbewijs hebt en in een auto stapt, rij je (zonder begeleiding) ook in een vreemde auto rond.. en dan mag je ook geen ongeluk krijgen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_101746580
Andere auto is altijd even wennen. De koppeling is net wat stroever/makkelijker en het rempedaal reageert anders. Kwestie van even proeven en dan gaan :)
pi_101768069
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:32 schreef muhahaha het volgende:
Andere auto is altijd even wennen. De koppeling is net wat stroever/makkelijker en het rempedaal reageert anders. Kwestie van even proeven en dan gaan :)
Zeker maar dat is niet het enige. Ik heb in totaal in een stuk of 30 auto's gereden en wat mij opvalt is dat voornamelijk de koppeling, rem- en gaspedaal enorm kunnen verschillen.

De koppeling trap je bij oudere auto's stroef in. Het kost redelijk wat kracht. Echter kan je hem wel heerlijk op laten komen waardoor je het gevoel hebt perfecte controle te hebben.

Ik heb gemerkt dat bij oude auto's de rem redelijk goed gedoseerd kan worden, met andere woorden; je moet hem relatief ver intrappen, en kun je zodoende heb je de remkracht erg goed onder controle doordat het met kleine stapjes gaat. Dit vertaalt zich in het ver moeten indrukken van het pedaal voordat je een resultaat ziet.

Het gaspedaal echter is zeer gevoelig en hoeft dus niet ver ingetrapt te worden.

Dan de nieuwe auto's

De koppeling intrappen voelt als het in elkaar stampen van een hoop vla. Je glijdt er zo doorheen. De koppeling ingetrapt houden kost nagenoeg geen moeite. Op laten komen gaat ook lekker.

Het remmen luistert erg nauw. Dit is superstrak afgesteld. Het aaien van het rempedaal resulteert al in een het gevoel dat de moter afslaat. Hiermee doel ik op het schokken. Wel erg prettig als je dit onder de knie hebt.

Het gaspedaal daarentegen moet redelijk ingetrapt worden voordat je resultaat hebt.

De eerste keren dat ik in een nieuwe auto reed, was dit best even wennen, omdat dit in mijn oude vertrouwde auto (323f, waar ik er inmiddels aan mijn 5e bezig ben) 'het oude rijden' van toepassing is.

Later viel mij op dat dit op de meeste oudere auto's van toepassing is, en dat de nieuwere wagens een soepele koppeling- rempedaal hebben, en een beter doseerbaar gaspedaal.

Kan prima gelegen hebben aan de auto's waar ik in gereden heb. De oude waren allemaal Japanners en de nieuwe allemaal Duitse wagens, maar dit is wel wat ik ervaren heb met ongeveer 30 auto's :)
pi_101768737
klagen bij zijn baas, ander zoeken, je geld terug eisen

mogelijkheden zat ts
pi_102181540
Dus, ben je geslaagd of wat?
pi_102181604
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:31 schreef Oberonn het volgende:
Dus, ben je geslaagd of wat?
Lach hier falende sanasoufi uit omdat ze niet kan rijden
Anonieme tievesclown
pi_102181898
Weer een leuken topic Sanasoufi :7
pi_102181919
Ik had mijn rijbewijs in 10 dagen..

Maar waarom ga je niet gewoon naar de rijschool en vraag je een andere instructeur? Leg gewoon uit dat je zo al je geld weggooit aan een man die niet les kan geven??
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_102181951
Dat is best wel kut jah, zo´n verrekte kutsnor. Mag je trouwens al op je 17e autorijden?
pi_102182008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:41 schreef EmTheBest het volgende:
Dat is best wel kut jah, zo´n verrekte kutsnor. Mag je trouwens al op je 17e autorijden?
Dan mag je volgens mij wel beginnen met rijlessen.
En autorijden mag dan dacht ik met iemand die minstens 10 jaar of zo rijbewijs heeft?
That dude there. I need his prosthetic leg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')