quote:Op woensdag 7 september 2011 17:58 schreef Pipo1234 het volgende:
Als je zakt, kun je beter een andere rijschool gaan zoeken.
31 jaar ervaring maakt het nog geen competente instructeur hoorquote:Op woensdag 7 september 2011 17:54 schreef sanasoufi het volgende:
By the way het is geen incompetente instructeur...hij beweert deze baan al 31 jaar te hebben![]()
Wat in parkeren? Dat is nog zoiets hij geeft niet precies aan wat nou wel of niet gedaan zal worden. Bijvoorbeeld de hellingproef met de handrem...HEEFT HIJ NOG NOOIT MET ME GEDAAN! Nog erger het is sinds 1 september (als falende rechtenstudent weet ik dat zelfs) 2011 zo dat je verplicht met een navigatiesysteem moet werken ongeveer een kwartier tijdens het examen. Oke niet zo moeilijk, maar hij laat me helemaal niet zien hoe dat ding aan gaat en hoe ik moet invoeren waar heen etc.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:01 schreef Spouwerranger het volgende:
Je bent toch niet verplicht om bij die man te lessen? Je hebt zo een ander. En als je nu niet eens fatsoenlijk kan inparkeren, ga je tijdens het examen echt keihard falen.
Bedanktquote:Op woensdag 7 september 2011 18:08 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi soufi,
Lijkt mij dat die instructeur eerder faalt dan jij. Doe dinsdag goed je best, meer kun je toch niet doen. Dan is het afwachten.
vraag dan om hellingtrekken... "nee ik maak een topic op Fok! dan komt het allemaal goed"quote:Op woensdag 7 september 2011 18:03 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Wat in parkeren? Dat is nog zoiets hij geeft niet precies aan wat nou wel of niet gedaan zal worden. Bijvoorbeeld de hellingproef met de handrem...HEEFT HIJ NOG NOOIT MET ME GEDAAN! Nog erger het is sinds 1 september (als falende rechtenstudent weet ik dat zelfs) 2011 zo dat je verplicht met een navigatiesysteem moet werken ongeveer een kwartier tijdens het examen. Oke niet zo moeilijk, maar hij laat me helemaal niet zien hoe dat ding aan gaat en hoe ik moet invoeren waar heen etc.
65 keer 2 = 130 uur. Met aftrek van 20 minuten + die man neemt altijd in die 100 minuten een 30 minuten pauzequote:Op woensdag 7 september 2011 18:09 schreef kree het volgende:
Echt een jaar les?
Hoeveel uur heb je dan wel niet gereden inmiddels?
Heb me kort strak rood jurkje al gekocht en weeg inmiddels 51 kiloquote:Op woensdag 7 september 2011 18:09 schreef Crimyclown het volgende:
Indien je een vrouw bent zou je nog een diepe V-hals kunnen proberen op je examen.
pics ter beoordelingquote:Op woensdag 7 september 2011 18:16 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Heb me kort strak rood jurkje al gekocht en weeg inmiddels 51 kilo
Het heet klaagbaak...ennne denk je dat ik er niet allemaal om verzoek? Sterker nog ik heb met die rijschool gebeld. Ze zeggen telkens we spreken hem erop aan....als ze dat al doen heb ik er weinig van gemerkt...waarschijnlijk werkt het juist tegen mij dat ik heb geklaagd.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:12 schreef 314 het volgende:
[..]
vraag dan om hellingtrekken... "nee ik maak een topic op Fok! dan komt het allemaal goed"
je moet ook niet bellen, je zit toch 2x per week bij hem in de auto om erom te vragen?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:17 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Het heet klaagbaak...ennne denk je dat ik er niet allemaal om verzoek? Sterker nog ik heb met die rijschool gebeld. Ze zeggen telkens we spreken hem erop aan....als ze dat al doen heb ik er weinig van gemerkt...waarschijnlijk werkt het juist tegen mij dat ik heb geklaagd.
Dat mag helemaal niet. Een klacht leggen bij de eigenaar al geprobeerd? Of is hij de eigenaar?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:15 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
65 keer 2 = 130 uur. Met aftrek van 20 minuten + die man neemt altijd in die 100 minuten een 30 minuten pauze. Dus uiteindelijk is het bedrog...ze roepen je rijdt 2 blokuren van 50 minuten dus dat is 100 minuten. Daar betaal je 29 euro per 50 minuten voor dus ongeveer 60 euro...MAAR ZE NEMEN 30 MINUTEN PAUZE BIJ BENZINESTATIONS. Dus uiteindelijk rij je maar 70 minuten + systeem van ophalen en terugbrengen...dus hij probeert een paar minuten eerder bij de volgende te zijn...
Dus eigenlijk maar 65 uur. Nog steeds te veel maar het is niet anders.
ROT INSTRUCTEUR
Heb het gedaan niet zo slecht geloof ik??? eerste keer 20 tot 25% en tweede keer 30 tot 35%quote:Op woensdag 7 september 2011 18:26 schreef FruitenCo het volgende:
Wat is het slagingspercentage van de rijschool? Dit kun je volgens mij checken op de site van het CBR.
Wat heeft dit nu weer met TS te maken? Overigens zegt in 1 keer slagen niets, er zijn mensen die in 2 of 3 keer slagen en beter rijden dan iemand die alles in 1 keer gehaald heeft. Ik heb het zelf overigens ook in 1 keer gehaald, maar ik vind het niet nodig daar te koop mee te lopenquote:Op woensdag 7 september 2011 18:06 schreef S.Seagal het volgende:
14 x gereden
1 x theorie
1 x afrijden
Rijbewijs binnen.
ik vind 20% best weinig eigenlijkquote:Op woensdag 7 september 2011 18:27 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Heb het gedaan niet zo slecht geloof ik??? eerste keer 20 tot 25% en tweede keer 30 tot 35%
Dat zegt niks. Sommige rijscholen met een hoog percentage laten je gewoon belachelijk lang lessen voor je voor het eerst mag afrijden zodat dat percentage ook hoog blijft.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:26 schreef FruitenCo het volgende:
Wat is het slagingspercentage van de rijschool? Dit kun je volgens mij checken op de site van het CBR.
Heb dat 1 keer gedaan met mijn vaders auto. Ging eigenlijk wel goed desondanks dat mijn vader doodsbang was en zich stevig vasthield aan de deurgrendel. Volgens mij viel de auto bij de stoplicht 1 keer uit en toen we bijna voor onze huisdeur waren weer en toen kreeg ik hem niet opgestart weer mijn vader wel. Op dat uitvallen na ging het wel redelijk...quote:Op woensdag 7 september 2011 18:18 schreef hellrocker5 het volgende:
Je had gewoon voordat je was gaan rijlessen met je ouders hun auto moeten gaan rijden, rij-ervaring is nooit weg. Scheelt je iig een hoop lessen en geld. Plus dan was je nu al lang en breed klaar geweest. Maar als je al een jaar bezig bent met rijlessen dan ben je eigenlijk een beetje hopeloos bezig.
Een beetje rijschool zit al snel tussen de 50 - 70%, ik schat je kansen somber in... Maar goed, het enige wat ik kan zeggen is zet hem op!quote:Op woensdag 7 september 2011 18:27 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Heb het gedaan niet zo slecht geloof ik??? eerste keer 20 tot 25% en tweede keer 30 tot 35%
Kon je niet ff op een afgelegen plek oefenen?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:29 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Heb dat 1 keer gedaan met mijn vaders auto. Ging eigenlijk wel goed desondanks dat mijn vader doodsbang was en zich stevig vasthield aan de deurgrendel. Volgens mij viel de auto bij de stoplicht 1 keer uit en toen we bijna voor onze huisdeur waren weer en toen kreeg ik hem niet opgestart weer mijn vader wel. Op dat uitvallen na ging het wel redelijk...
Bedankt. Je moet natuurlijk ook geluk hebben...als het rustig is en er zijn geen fietsers en al of auto's die van rechts komen en je vergeet voor te laten etc dan moet het wel lukken. Ik neem aan dat bij die oefeningen kijken het belangrijkst is?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu weer met TS te maken? Overigens zegt in 1 keer slagen niets, er zijn mensen die in 2 of 3 keer slagen en beter rijden dan iemand die alles in 1 keer gehaald heeft. Ik heb het zelf overigens ook in 1 keer gehaald, maar ik vind het niet nodig daar te koop mee te lopen
@TS Als het niet klikt met je instructeur gewoon een andere zoeken, je moet je op je gemak voelen in de auto en je instructeur kunnen vertrouwen. Succes met afrijden
Ik heb minder dan een half jaar gelest (1x in de week), dat terwijl het slagingspercentage tussen de 50/70% bedroeg.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Sommige rijscholen met een hoog percentage laten je gewoon belachelijk lang lessen voor je voor het eerst mag afrijden zodat dat percentage ook hoog blijft.
Ik zeg sommige.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:38 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Ik heb minder dan een half jaar gelest (1x in de week), dat terwijl het slagingspercentage tussen de 50/70% bedroeg.
Dus het klopt niet volledig wat je zegt.
Niet zo slecht.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:27 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Hoezo deels aan mij? Ik heb geen kennissen die recent rijlessen hebben gehad. Dus enkel door te googlen ben ik erachter gekomen dat autorijlessen er anders aan toe gaan. Bijvoorbeeld die 30 minuten pauze neemt hij om te eten en drinken bij benzinestations. Hij vraagt mij dan ook altijd: Wil je koffie, wil je een croissantquote:Op woensdag 7 september 2011 18:46 schreef Gedetineerde het volgende:
Zoek een andere rijschool. Serieus. Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Dat is deels aan jou te wijten, aangezien jij de 'klant' bent en je nogal laks opstelt
Aan de andere kant, van het gedrag van die rij-instructeur zakt mijn broek verder af. Wat een waardeloze lul.
Ter vergelijking, de rijschool (particulier die gepensioneerd was en een eenmans-rijschool had) waar ik leerde rijden (bestaat inmiddels niet meer, 8 jaar geleden het papiertje gehaald), had een slagingspercentage van 98%.
Dit was niet omdat er achterlijk lang gelest werd, maar meer omdat die man goed les gaf. Sociaal erg sterk, veel kennis, geduld als het even wat minder ging en hij had charisma.
Geen gekke pauzes maar constant lessen, en vaak langer dan de afspraak was. Ook geen gedoe met anderen ophalen of wegbrengen. Jij was de enige klant op dat moment en daar stopte hij al zijn energie in.
Uiteindelijk dus na 30 lessen examen gedaan en dit ging goed.
Dus mijn tip:
Ga hier zsm weg als je niet slaagt en zoek een rijschool die als 'goed' bekend staat, en een hoger slagingspercentage heeft. Dat je meer betaalt moet je op de koop toe nemen.
Jouw doel met zijn het zsm behalen van het rijbewijs. Dan ben je er tenminste van af.
Zoek de fout bij jezelf. Geef het maar op.quote:Op woensdag 7 september 2011 17:54 schreef sanasoufi het volgende:
[...] Ik faal [...] lukte niet. [...] Lukte niet [...]
Wat een kneus ben je tochquote:Op woensdag 7 september 2011 18:59 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Hoezo deels aan mij? Ik heb geen kennissen die recent rijlessen hebben gehad. Dus enkel door te googlen ben ik erachter gekomen dat autorijlessen er anders aan toe gaan. Bijvoorbeeld die 30 minuten pauze neemt hij om te eten en drinken bij benzinestations. Hij vraagt mij dan ook altijd: Wil je koffie, wil je een croissant. Een jaar lang vraagt hij hetzelfde. Tot nu toe heb ik altijd geweigerd + ben ik tijdens zijn 30 minuten pauzes nooit de auto uitgestapt. Dus ik zit 30 minuten wezenloos om me heen te kijken in de auto, terwijl hij gaat eten en met vrienden praten. Maar hoe had ik moeten weten dat het niet zo hoort? Hij doet dit soort dingen ook met alle anderen. Want als ik iemand heb opgehaald, moet de opgehaalde mij naar huis brengen. Onderweg gaat hij dan pakketjes afleveren en soms zelfs stoppen we even omdat hij gaat winkelen...niemand klaagt blijkbaar...
Ik vind eigenlijk dat ik na een jaar lang telkens tijd hiervoor vrijmaken gewoon verdien om af te rijden. Vergeet de kosten ik vind het harstikke veel tijd kosten. Ik stap in de auto en ben 100 minuten bezig (natuurlijk minus de 30 en het wat vroeger ophalen van de ander desondanks ben ik wel 100 minuten van huis weg) vervolgens licht het eraan waar degene die ik ophaal woon en of we op de terugweg in de file zitten....uiteindelijk kost het me tussen de 3/4 uur per keer en aangezien ik zelfs twee keer per week ging rijden ben ik dus tegen de 7/8 uur per week kwijt. En dit vaak midden op de dag. Vandaag had ik mijn afspraak om 3 uur en was ik zie de OP rond kwart voor 6 thuis...met andere woorden dan is het al avond....en ik wou nog boodschappen doen en met de universiteit bellen...het verpest dus mijn dag.
Wil gewoon dat het voorbij is....dinsdag moet het lukken...laat ik die instructeur gewoon vergeten...heb nog 4 uur en zal me vader smeken in het weekend met me te oefenen (mijn vader is een echte topper!!! die heeft rijbewijs b/c/d/e en heeft van de zomer bus gereden)...hopelijk lukt het. Als ik slaag zal ik hem trouwens eerlijk vertellen wat ik van hem vind
Vertel. Voor of achterbank?quote:Op woensdag 7 september 2011 22:34 schreef jagga het volgende:
En gelijk heeftie, want als ik hoor hoe mijn vriendin der rijbewijs gehaald heeft () en zie wat voor rijstijl zij erop na houdt
wat ik ervan begreep zat de examinator meer naar haar tieten te gluren dan iets anders (leuk, rijden met 30 gradenquote:
Koplampen controleren is ook belangrijk.quote:Op woensdag 7 september 2011 22:38 schreef jagga het volgende:
[..]
wat ik ervan begreep zat de examinator meer naar haar tieten te gluren dan iets anders (leuk, rijden met 30 graden)
Op je peNdaal?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:08 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Gewoon een baksteen op je gaspendaal leggen en wanneer je moet remmen leg je die even op 't rempedaal
Zeker maar dat is niet het enige. Ik heb in totaal in een stuk of 30 auto's gereden en wat mij opvalt is dat voornamelijk de koppeling, rem- en gaspedaal enorm kunnen verschillen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:32 schreef muhahaha het volgende:
Andere auto is altijd even wennen. De koppeling is net wat stroever/makkelijker en het rempedaal reageert anders. Kwestie van even proeven en dan gaan
Dan mag je volgens mij wel beginnen met rijlessen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:41 schreef EmTheBest het volgende:
Dat is best wel kut jah, zo´n verrekte kutsnor. Mag je trouwens al op je 17e autorijden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |