Prima plan toch?quote:Op donderdag 8 september 2011 09:40 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het is een probleem omdat het een glijdend effect heeft. De op is daar nou juist het voorbeeld van.
[..]
Whats next?
Maar hoe komen ze d'r dan gewoon mee weg? Het is gewoon besloten en daarmee basta?quote:Op woensdag 7 september 2011 21:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er is immers geen enkele reden om de overige kentekens langer dan strikt noodzakelijk op te slaan. Hierdoor worden de privacybelangen van de meerderheid onevenredig geschaad.
Waarschijnlijk eerder gegoten in een verhaaltje hoe ze criminelen nu beter kunnen opsporenquote:Op donderdag 8 september 2011 19:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Maar hoe komen ze d'r dan gewoon mee weg? Het is gewoon besloten en daarmee basta?!
ik weet dat er zaken rond komen op GSM locatie. Maar technisch gezien is het gewoon onhoudbaar in mijn ogen.quote:Op donderdag 8 september 2011 09:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en jij gelooft verder iedere doorgeslagen complotthgeorie, maar ontkent dat het verdomd eenvoudig is mensen te traceren via GSM...?
man, het is allang zo dat mensen ook veroordeeld worden op GSM-lokatiebewijzen, zoals bv in de deventer morodzaak die dus in 1999 gebeurde, of bij de urtrechtse diamantroof toen de politiek een IMSI catcher inzette en dit buiten het proces verbaal hield omdat ze niet zeker waren of dat juridisch toelaatbaar was (uiteindelijk kwam dat uit, maar de rechter stond het toe met als vermerk dat vorotaan de politie wél het altijd meost melden als ze die dingen inzette).. en de overvaller dankzij de prepaid gsm die hij bij zich had uiteindelijk in almere gearresteerd werd dankzij gsm-lokatiebepaling...
in amerika is bijvoorbeeld eind jaren negentig vrijwel de hele top van de Maffia opgepakt en in de gevangenis gestopt, waarbij de neiging van de meeste maffiabazen om niet zonder hun mobiele telefoons te handelen hun achilleshiel was... dat die personen prepaid mobieltjes hadden en regelmatig deze wisselden was geen enkel probleem omdat de FBI allang systemen ontwikkeld had om direkt alle telefoons waarmee tussen een 'bekend' mobieltje' en een nieuw, nete aangeschafte prepaid getelefoneerd werd aan hun surveillance systeem toe te voegen en als 'verdacht' te behandelen....
daardoor wist de FBI na enige tijd bijna 100% exact waar de hele top van de amerikaanse maffia op ieder moment was....
GSM is daarbij duizenden malen eenvoudiger te misbruiken dan wat voor futurisch conceptueel 'RFID'-systeem ooit zou kúnnen blijken te zijn...
Bij mn man kwam het dus pas aan het licht toen die 3 maanden om waren, maar niks geen schade vergoeding ofzo....quote:Op woensdag 7 september 2011 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is een man die al een keer of 8 door een arrestatie team uit zijn huis is gehaald omdat iemand identiteitsfraude heeft gepleegd met zijn identiteit. Men weet dit bij justitie maar door alle gekoppelde systemen is het niet mogelijk voor ze om het te schonen en iedere keer komt het weer terug. Die man is gebroken, heeft al een paar keer vastgezeten, verhoord, iedere keer hetzelfde, een nachtmerrie. Was een tijdje terug in een docu over privacy bij de PO.
Dat heb ik ook nooit ontkend. Al is het voornamelijk het menselijk lichaam dat wonden zelf herstelt.quote:Op donderdag 8 september 2011 05:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed niet, die medische wetenschap?
Ach ja, je blies zo hoog van de toren over homeopatie, hoe geweldig dat is, maar toen je je hand verbrande zat je aan de pijnstillers, toen ik je daar op wees delete je mijn post.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit ontkend. Al is het voornamelijk het menselijk lichaam dat wonden zelf herstelt.
Jij hebt het helemaal doorquote:Op vrijdag 9 september 2011 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach ja, je blies zo hoog van de toren over homeopatie, hoe geweldig dat is, maar toen je je hand verbrande zat je aan de pijnstillers, toen ik je daar op wees delete je mijn post.
En dan ben ik natuurlijk een lul.
Tis daarom dat ik je ook zo'n toffe user vind. We moeten echt eens een pint gaan drinkenquote:
misschien past het niet in het beeld dat je wilt ophouden van 'futuristische' technieken die opeens absoluut onfeilbaar zijn en weinig direkte raakvlakken met de werkelijkheid hebben (die meestal niet zo simplistisch is)...quote:Op donderdag 8 september 2011 22:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik weet dat er zaken rond komen op GSM locatie. Maar technisch gezien is het gewoon onhoudbaar in mijn ogen.
Met ons alle 15? je weet dat wij een team zijn in opdracht van NWO?quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tis daarom dat ik je ook zo'n toffe user vind. We moeten echt eens een pint gaan drinken
Tuurlijk. Maar jij geeft het eerste rondje.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met ons alle 15? je weet dat wij een team zijn in opdracht van NWO?
Er wordt alleen nooit maar dan ook nooit uitgelegd waarom dat zo stupide zou zijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:47 schreef Lambiekje het volgende:
Je weet dat dit de meest stupide opmerking is die je kunt maken.
Het hele probleem is dat er tegenwoordig steeds meer gegevens worden verzameld van mensen die geen crimineel zijn of zelfs geen verdachte. Je komt steeds sneller in databases terecht en de overheid (en bedrijfsleven) geeft genoeg voorbeelden van beveiliging die tekort komt. Mooi voorbeeld is het EPD.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:54 schreef Modus het volgende:
[..]
Er wordt alleen nooit maar dan ook nooit uitgelegd waarom dat zo stupide zou zijn.
Kom je in de VS aan en komt je vingerafdruk niet overeen met je paspoort. Ben je gelijk terreurverdachte als je het slecht treft...quote:http://www.privacybarometer.nl/regels.php?r=19
Van Raak (SP) zegt in dezelfde reportage van 22 maart ook dat "6% van de vingerafdrukken in politiebestanden niet klopt, vanwege technische fouten, maar ook door verwisseling van vingerafdrukken."
quote:
quote:Op zondag 11 september 2011 21:50 schreef -aad- het volgende:
[..]
En als het een te lang verhaal is, tijdje terug mooi samengevat: http://www.privacymatters.nl/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |