abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101702747
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:40 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Het is een probleem omdat het een glijdend effect heeft. De op is daar nou juist het voorbeeld van.

[..]
Whats next?
Prima plan toch?

Zoals ik al aangaf in mijn vorige reacties verwacht ik binnen no-time rassenhaat en complete razzia's in Nederland! ^O^

:')
pi_101704181
Jezelf op facebook zetten is een keuze.

Onderweg 5x door camera's gecontroleerd worden niet.

Is dat verschil nou zo moeilijk :')

Zelfde als met het kilometer registratie. Collega voerde als argument aan dat je via de telefoon al gevolgd word. Ja, alleen dat laatste kan ik uitzetten, kastje uitzetten is verboden en de boetes liggen al klaar :P.
pi_101720592
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er is immers geen enkele reden om de overige kentekens langer dan strikt noodzakelijk op te slaan. Hierdoor worden de privacybelangen van de meerderheid onevenredig geschaad.
Maar hoe komen ze d'r dan gewoon mee weg? Het is gewoon besloten en daarmee basta? :')!
pi_101722151
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Maar hoe komen ze d'r dan gewoon mee weg? Het is gewoon besloten en daarmee basta? :')!
Waarschijnlijk eerder gegoten in een verhaaltje hoe ze criminelen nu beter kunnen opsporen :P
pi_101722849
Niks te verbergen?
http://www.edri.org/edrig(...)ish-police-databases

Het gaat er geeneens om, dat in de toekomst misbruik kan worden gemaakt. Ook in Nederland is bijvoorbeeld al misbruik geweest met bijvoorbeeld elektronische patiëntendossiers.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:45:37 #81
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_101732525
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en jij gelooft verder iedere doorgeslagen complotthgeorie, maar ontkent dat het verdomd eenvoudig is mensen te traceren via GSM...?

man, het is allang zo dat mensen ook veroordeeld worden op GSM-lokatiebewijzen, zoals bv in de deventer morodzaak die dus in 1999 gebeurde, of bij de urtrechtse diamantroof toen de politiek een IMSI catcher inzette en dit buiten het proces verbaal hield omdat ze niet zeker waren of dat juridisch toelaatbaar was (uiteindelijk kwam dat uit, maar de rechter stond het toe met als vermerk dat vorotaan de politie wél het altijd meost melden als ze die dingen inzette).. en de overvaller dankzij de prepaid gsm die hij bij zich had uiteindelijk in almere gearresteerd werd dankzij gsm-lokatiebepaling...

in amerika is bijvoorbeeld eind jaren negentig vrijwel de hele top van de Maffia opgepakt en in de gevangenis gestopt, waarbij de neiging van de meeste maffiabazen om niet zonder hun mobiele telefoons te handelen hun achilleshiel was... dat die personen prepaid mobieltjes hadden en regelmatig deze wisselden was geen enkel probleem omdat de FBI allang systemen ontwikkeld had om direkt alle telefoons waarmee tussen een 'bekend' mobieltje' en een nieuw, nete aangeschafte prepaid getelefoneerd werd aan hun surveillance systeem toe te voegen en als 'verdacht' te behandelen....
daardoor wist de FBI na enige tijd bijna 100% exact waar de hele top van de amerikaanse maffia op ieder moment was....

GSM is daarbij duizenden malen eenvoudiger te misbruiken dan wat voor futurisch conceptueel 'RFID'-systeem ooit zou kúnnen blijken te zijn...
ik weet dat er zaken rond komen op GSM locatie. Maar technisch gezien is het gewoon onhoudbaar in mijn ogen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_101745383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er is een man die al een keer of 8 door een arrestatie team uit zijn huis is gehaald omdat iemand identiteitsfraude heeft gepleegd met zijn identiteit. Men weet dit bij justitie maar door alle gekoppelde systemen is het niet mogelijk voor ze om het te schonen en iedere keer komt het weer terug. Die man is gebroken, heeft al een paar keer vastgezeten, verhoord, iedere keer hetzelfde, een nachtmerrie. Was een tijdje terug in een docu over privacy bij de PO.
Bij mn man kwam het dus pas aan het licht toen die 3 maanden om waren, maar niks geen schade vergoeding ofzo....
pi_101745543
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 05:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed niet, die medische wetenschap?
Dat heb ik ook nooit ontkend. Al is het voornamelijk het menselijk lichaam dat wonden zelf herstelt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:04:00 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101745723
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:57 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit ontkend. Al is het voornamelijk het menselijk lichaam dat wonden zelf herstelt.
Ach ja, je blies zo hoog van de toren over homeopatie, hoe geweldig dat is, maar toen je je hand verbrande zat je aan de pijnstillers, toen ik je daar op wees delete je mijn post.
En dan ben ik natuurlijk een lul.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101746293
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach ja, je blies zo hoog van de toren over homeopatie, hoe geweldig dat is, maar toen je je hand verbrande zat je aan de pijnstillers, toen ik je daar op wees delete je mijn post.
En dan ben ik natuurlijk een lul.
Jij hebt het helemaal door :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:24:10 #86
45206 Pietverdriet
pi_101746346
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij hebt het helemaal door :)
Ik wel
pi_101746563
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik wel
Tis daarom dat ik je ook zo'n toffe user vind. We moeten echt eens een pint gaan drinken :)
pi_101746722
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik weet dat er zaken rond komen op GSM locatie. Maar technisch gezien is het gewoon onhoudbaar in mijn ogen.
misschien past het niet in het beeld dat je wilt ophouden van 'futuristische' technieken die opeens absoluut onfeilbaar zijn en weinig direkte raakvlakken met de werkelijkheid hebben (die meestal niet zo simplistisch is)...

GSM is gewoon een dagelijkse techniek met een helehoop voordelen, het is ook niet voor niks dat zo goed als iedereen met een GSM-telefoon wil rondlopen, niemand 'dwingt' je ertoe en er is ook geen groot illuminatie/vrijmetselaar/reptiliian-complot ooit gewest dat bedoeld was om mensen via de één of andere gemanipuleerde methode mensen te 'dwingen' GSM's aan te gaan schaffen....

Tevens is het nog lang geen techniek waarmee een organisatie wwrkelijk zomaar eindeloos alles in de gaten kan houden, niet ens door een puur technische reden of een kwalitatieve, maar dé reden waarom dat zo moeilijk is, is vooral 'kwantitatief...
des te meer data-gegevens getraceerd en bijgehouden kunnen worden, en lang opgeslagen, des te moeilijker is het zulke gegevens ook te verwerken en vaak zie je dat de mankosten bij de verwerking achterlopen...

dat is overigens zo bij alle moderne digitale inlichtingen en surveillance-technieken... ook bv bij de sattelieten vand e amerikanen die crisisgebieden bijhouden lopen de analysten ver achter bij de verwerking ... bv in de joegoslavie-oorlog bleek dat toen achteraf bleek dat amerikaanse sattelieten meerdere servische massa-executies nauwzettend geregistreerd hadden, er bestonden sattelietfoto's van het verzamelen van de gevangen, opstellen in rijen en uiteindelijk ook het graven van de massagraven... enkel duurde het 3 maanden voordat analysten die gegevens ook doornamen en toen was alles al achter de rug ....

Dat is bv ook een duidelijk probleem van de neiging enorme massale CCTV-systemen op te zetten, waar bv Engeland al véél verder in is en daar zijn ook bv systemen die individuele auto's kunnen traceren en overtredingen kunnen registreren al véél verder én actief toegepast...
maar bv bij de criminaliteitsbestrijding blijkt het nut en de effectiviteit laag, omdat het erg lastig is er snel en efficient om te gaan en de grote hoeveelheid gegevens tijdig te verwerken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:41:11 #89
45206 Pietverdriet
pi_101746782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tis daarom dat ik je ook zo'n toffe user vind. We moeten echt eens een pint gaan drinken :)
Met ons alle 15? je weet dat wij een team zijn in opdracht van NWO?
pi_101746811
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met ons alle 15? je weet dat wij een team zijn in opdracht van NWO?
Tuurlijk. Maar jij geeft het eerste rondje.
pi_101792735
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:47 schreef Lambiekje het volgende:
Je weet dat dit de meest stupide opmerking is die je kunt maken.
Er wordt alleen nooit maar dan ook nooit uitgelegd waarom dat zo stupide zou zijn.
pi_101835646
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:54 schreef Modus het volgende:
[..]
Er wordt alleen nooit maar dan ook nooit uitgelegd waarom dat zo stupide zou zijn.
Het hele probleem is dat er tegenwoordig steeds meer gegevens worden verzameld van mensen die geen crimineel zijn of zelfs geen verdachte. Je komt steeds sneller in databases terecht en de overheid (en bedrijfsleven) geeft genoeg voorbeelden van beveiliging die tekort komt. Mooi voorbeeld is het EPD.

Hoe meer gegevens er van je bekend zijn en in databases rondzwerven hoe makkelijker het is om daar identiteitsfraude mee te plegen. Dat kunnen simpele dingen zijn zoals een bestelling op jouw naam. Het kunnen ook grotere problemen zijn zoals strafzaken. Ter lering en vermaak een paar uitzendingen van de man waar Pietverdriet het eerder over had (zoek maar op Ron Kowsoleea):
http://www.eenvandaag.nl/(...)rs_identiteitsfraude
http://www.eenvandaag.nl/(...)_onterecht_strafblad
Hier ook een leuk lijstje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Identiteitsfraude
Kijk ook even bij puntje 4 van de mogelijkheden.

Dit artikel laat ook goed zien dat het systeem niet onfeilbaar is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)derzoek__.html?p=1,1
Dat naast het feit dat het wettelijk al mogelijk is om DNA af te nemen van iedereen die verdachte is van een misdrijf waarvoor (bijvoorbeeld) voorlopige hechtenis mogelijk is. Je zal maar net op de verkeerde plaats zijn geweest.

De vingerafdrukdatabase is nog een voorbeeld. Gelukkig afgeschaft, het is vaak genoeg aangetoond dat het kinderlijk eenvoudig is die te vervalsen. Helaas vastlegging in paspoort nog steeds wel. Daarnaast is het niet mogelijk om de in je paspoort vastgelegde vingerafdrukken te testen. Je weet dus nooit of de scan wel goed is gelukt en goed vastgelegd. Testen laten zien dat er een behoorlijk hoog foutpercentage is. Zo ook dit:
quote:
http://www.privacybarometer.nl/regels.php?r=19
Van Raak (SP) zegt in dezelfde reportage van 22 maart ook dat "6% van de vingerafdrukken in politiebestanden niet klopt, vanwege technische fouten, maar ook door verwisseling van vingerafdrukken."
Kom je in de VS aan en komt je vingerafdruk niet overeen met je paspoort. Ben je gelijk terreurverdachte als je het slecht treft...

Hoe meer gegevens er beschikbaar komen hoe groter de kans op fouten. En als databases (automatisch) worden gekoppeld gaat het alleen maar sneller verkeerd. Iedereen heeft denk wel bij het eigen werk of bedrijven waar je klant bent wel gemerkt wat er gebeurd als ergens een vinkje verkeerd staat. (UPC, energiebedrijven enz. zijn echt niet de enigen) Zet dat maar door naar je persoonsgegevens en je snapt waarom die opmerking (zo onoverwogen) stupide is.

En als het een te lang verhaal is, tijdje terug mooi samengevat: http://www.privacymatters.nl/
  zondag 11 september 2011 @ 21:52:40 #93
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_101835765
tl;dr
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_101835954
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef RockNijntje het volgende:
tl;dr
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 21:50 schreef -aad- het volgende:

[..]
En als het een te lang verhaal is, tijdje terug mooi samengevat: http://www.privacymatters.nl/
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')