1? 10! Tot je 40ste gewoon thuis blijven wonen en dan die klapper maken, jajajaja! Dan heb je wel mooi 40 jaar van je leven bij moeders gewoond, maar je hebt wel mooi een leuk huis voor een leuke prijs! Dat anderen dat al 15 jaar hebben, boeit niet!quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:40 schreef meth77 het volgende:
[..]
jaarje inwonen bij een van de ouders op zolder is ook goede mogelijk hoor, lekker sparen en genieten samen
maar dat is al de afgelopen 7 jaar ongeveer aan de hand.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:36 schreef -Splash- het volgende:
Kortom: Geweldige tijden om uit huis te willen. Of kopen met alle risico's van dien (maar je kan wel flink veel van de huizenprijzen afkrijgen). Of huren voor een belachelijk hoog bedrag.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1? 10! Tot je 40ste gewoon thuis blijven wonen en dan die klapper maken, jajajaja! Dan heb je wel mooi 40 jaar van je leven bij moeders gewoond, maar je hebt wel mooi een leuk huis voor een leuke prijs! Dat anderen dat al 15 jaar hebben, boeit niet!
Jaartje? Ben jij toevallig 1 van die schoolverlaters van tegenwoordig die meent op zijn 22e het recht te hebben om een vrijstaande eengezinswoning te kunnen kopen met voor en achtertuin, garage en zwembad op een flink perceel?quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:40 schreef meth77 het volgende:
jaarje inwonen bij een van de ouders op zolder is ook goede mogelijk hoor, lekker sparen en genieten samen
Je vergeet vrijstaand en met zwembad erbij.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jaartje? Ben jij toevallig 1 van die schoolverlaters van tegenwoordig die meent op zijn 22e het recht te hebben om een eengezinswoning te kunnen kopen met voor en achtertuin, en garage op een flink perceel
Dat is waar ook, ik heb het erbij gezet. Die jeugd van tegenwoordig denkt dat vroeger alles wel kon op je 22e.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:55 schreef Basp1 het volgende:
Je vergeet vrijstaand en met zwembad erbij.
Je bedoelt: dat er stomweg nog steeds niet genoeg huizen zijn... Heel veel mensen wonen ongewenst met meerdere mensen in 1 huis/flatje, omdat ze geen keus hebben. Voor iedereen die een prive-huis koopt/krijgt, moet iemand anders elders dat inleveren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1? 10! Tot je 40ste gewoon thuis blijven wonen en dan die klapper maken, jajajaja! Dan heb je wel mooi 40 jaar van je leven bij moeders gewoond, maar je hebt wel mooi een leuk huis voor een leuke prijs! Dat anderen dat al 15 jaar hebben, boeit niet!
Ken 2 families die dat doen. In een dikke villa kan het makkelijk.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:47 schreef sorcees het volgende:
Gewoon weer hup, met 4 genaraties in een huis, lost gelijk het probleem van de kinderopvang op, en ff later het bejaardenhuisvesingsprobleem.
Nooit meer verhuizen, je bedje voor altijd gespreid.
Dan moet men ook jonger kinderen gaan krijgen, met het eerste kind op je dertigste gaat dat moeilijk worden.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:47 schreef sorcees het volgende:
Gewoon weer hup, met 4 genaraties in een huis, lost gelijk het probleem van de kinderopvang op, en ff later het bejaardenhuisvesingsprobleem.
Dat lijkt me inderdaad echt geweldig in een gemiddeld Nederlands huis van 120m2quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:47 schreef sorcees het volgende:
Dat is sowieso alquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
...gemiddeld Nederlands huis van 120m2
Weet ik... probeer al 4 jaar te kijken naar een huis. Hehe. Ik denk dat ik het toch maar nu eens serieus ga doen ipv het afwachten.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
maar dat is al de afgelopen 7 jaar ongeveer aan de hand.
"Bij veel Nederlanders is een belangrijk deel van hun vermogen opgesloten in het eigen huis en komt dit pas vrij bij een verhuizing."quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:27 schreef Terrorizer het volgende:
Even tussendoor:
http://www.grondvermogen.nl/overwaarde-huis-vrijmaken.html
Mja. En nu ben je straks 70. Slecht ter been, en je gezondheid rent als een marathonspinter achteruit. Een verzorgingtehuis verlangt dat je eerst je vermogen opeet, dus...quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:53 schreef RemcoDelft het volgende:
"Bij veel Nederlanders is een belangrijk deel van hun vermogen opgesloten in het eigen huis en komt dit pas vrij bij een verhuizing."
Een van de grote leugens van de belangenclubs: doen alsof je geld dat ergens in zit OOK aan iets anders kan uitgeven... Er zit niks "opgesloten" in je huis, je LEEFT in je huis.
Na 2) maak ik er dan maar een einde aanquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja. En nu ben je straks 70. Slecht ter been, en je gezondheid rent als een marathonspinter achteruit. Een verzorgingtehuis verlangt dat je eerst je vermogen opeet, dus...
Heb je 2 keuze's....
1) Blijven zitten waar je zit en zien te overleven met je half verdampte pensioen.
2) Even cashen, blijven zitten waar je zit en regelmatig Yab-Yum bellen voor de nodige arbeidsvitaminen.
En dat dan ook nog met een gigantische grijns op je smoel.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Na 2) maak ik er dan maar een einde aan
Je hebt volgens mij niets aan langer wachten. Dus kopen als de mogelijkheid er is, lijkt mij een goede keus. De huizenprijzen dalen, maar ik betwijfel of het ook beter betaalbaar wordt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:22 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Weet ik... probeer al 4 jaar te kijken naar een huis. Hehe. Ik denk dat ik het toch maar nu eens serieus ga doen ipv het afwachten.
Onder de Wet op de Bejaardenoorden had je een vermogenstoetsing en moest je inderdaad een groot deel van je eigen vermogen opeten. Deze wet is echter al weer een tijdje terug afgeschaft.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja. En nu ben je straks 70. Slecht ter been, en je gezondheid rent als een marathonspinter achteruit. Een verzorgingtehuis verlangt dat je eerst je vermogen opeet, dus...
Toen mijn grootmoeder overleed had ze ondertussen haar hele vermogen mogen afstaan, niet dat dit nu zo erg is, ze moeten dat gewoon weer invoeren. Je bent zorgbehoevend.... dus waarom zou de gemeenschap daarvoor moeten opdraaien zodat je zelf je eigen vermogen kan behouden?quote:Op zaterdag 10 september 2011 07:05 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Onder de Wet op de Bejaardenoorden had je een vermogenstoetsing en moest je inderdaad een groot deel van je eigen vermogen opeten. Deze wet is echter al weer een tijdje terug afgeschaft.
Omdat er voor oudjes zonder eigen vermogen ook wordt gezorgd. Of moeten we die gewoon laten wegrotten of misschien door familie laten verzorgen zoals in derde wereldlanden gebeurtquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Toen mijn grootmoeder overleed had ze ondertussen haar hele vermogen mogen afstaan, niet dat dit nu zo erg is, ze moeten dat gewoon weer invoeren. Je bent zorgbehoevend.... dus waarom zou de gemeenschap daarvoor moeten opdraaien zodat je zelf je eigen vermogen kan behouden?
Misschien had ze geen pensioen en was het spaargeld haar pensioen? Mensen die een goed pensioen bij een pensioenfonds hebben opgebouwd hoeven dat immers ook niet op te eten. Eigen vermogen opeten lijkt me alleen redelijk wanneer er al een aow + goed pensioen aanwezig is.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Toen mijn grootmoeder overleed had ze ondertussen haar hele vermogen mogen afstaan, niet dat dit nu zo erg is, ze moeten dat gewoon weer invoeren. Je bent zorgbehoevend.... dus waarom zou de gemeenschap daarvoor moeten opdraaien zodat je zelf je eigen vermogen kan behouden?
En iets zegt mij dat een dergelijke regeling in de toekomst weer heel aannemelijk gaat worden.quote:Op zaterdag 10 september 2011 07:05 schreef KneeDeep het volgende:
Onder de Wet op de Bejaardenoorden had je een vermogenstoetsing en moest je inderdaad een groot deel van je eigen vermogen opeten. Deze wet is echter al weer een tijdje terug afgeschaft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |