Korting op zeepbelprijzen met allerlei verplichtingen naar de vorige eigenaar? Nee dank je...quote:Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Kunt u dat even toelichten dan?
Of is het weer schieten uit de losse pols geblazen hier?
En jij beschuldigt xeno van een Skala mentaliteit? Past veel beter bij jou als je het mij vraagtquote:Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef Whuzz het volgende:
Alleen als je het per jaar uitrekent Xeno.
Dat kan niet want die ziet er anders uit. Verder smelt het ijs daar ook.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:37 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Zelfde plaatje van de zuidpool aub.
Koopgarant is inderdaad een baggerregeling.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Kunt u dat even toelichten dan?
Of is het weer schieten uit de losse pols geblazen hier?
Ook vaak een terugkoop garantie , dan blijf je tenminste niet jaren met je appartement zitten, ook wanneer je het met korting koopt een korting op de overwaarde of de onderwaarde die kan ontstaan. Verder zal voor de vraagsteller als het goed is in de VVE bijdrage ook een bedrag voor onderhoud in zitten dus hoeft hij dat niet dubbel mee te nemen in zijn berekening.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Korting op zeepbelprijzen met allerlei verplichtingen naar de vorige eigenaar? Nee dank je...
Dat vind ik wat summier.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Korting op zeepbelprijzen met allerlei verplichtingen naar de vorige eigenaar? Nee dank je...
Corporaties verkopen hun voorraad met een lijntje naar de bank wegens de terugkoop garantie, maar hoelang houden die dat nog volquote:Op donderdag 8 september 2011 17:34 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat vind ik wat summier.
Ik heb zelf het idee dat het een verkapte manier is van corporaties om aan financiering te geraken.
Dat is net zo duur als mijn te koop staande huisquote:Op woensdag 7 september 2011 18:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doorbouwen? Sinds wanneer? Er worden jaarlijks minder woningen gebouwd dan nodig zou zijn.
Overigens, mooi hokkie voor Xeno gevonden tussen de koopwoningen op Funda, met vliering, zonder trap, dat wel.
http://www.funda.nl/koop/(...)9-hs-b/omschrijving/
Ach, er zijn mensen die meer betalen voor "kunst", en dat krijg je er nu toch mooi gratis en voor niets bij!quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is net zo duur als mijn te koop staande huis
89k voor een garagebox van 11m2! We zijn echt gestoord met zijn allen in dit land.
deze 'uitzonderlijke gevallen' zijn niet zo uitzonderlijk, sterker nog, een van de meest voorkomende van deze uitzonderlijke gevallen: echtscheidingen, is nu in deze crisis tijd veel uitzonderlijker dan normaal gesproken.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En ja, een paar onfortuinlijken moeten verkopen ja. Je realiseert je natuurlijk dat de prijsdaling die dan ontstaat geen realistische is, maar een die alleen gebaseerd is op uitzonderlijke gevallen.
quote:Op donderdag 8 september 2011 14:37 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Zelfde plaatje van de zuidpool aub.
Oorspronkelijke vraagprijk was 110K (excl. kosten koperquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
Dat is net zo duur als mijn te koop staande huis
89k voor een garagebox van 11m2! We zijn echt gestoord met zijn allen in dit land.
Slecht voorbeeld: Dit is namelijk normale groei en verlies wat elk jaar gebeurd...quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:47 schreef Artimunor het volgende:
[..]
deze 'uitzonderlijke gevallen' zijn niet zo uitzonderlijk, sterker nog, een van de meest voorkomende van deze uitzonderlijke gevallen: echtscheidingen, is nu in deze crisis tijd veel uitzonderlijker dan normaal gesproken.
als het straks (hopelijk) allemaal weer wat beter gaat, dan zal dit een zeer on-uitzonderlijk geval worden. m.a.w. enige prijsdaling hierdoor veroorzaakt is veel sterker ten tijde van economische vooruitgang
[..]
[ afbeelding ]
Maar hoe lang gaat het duren voordat dit doom-scenario zich voltrekt. Iedereen weet het zeker, en we gaan er allemaal aan. Maar tot nu toe valt het best wel mee. En is het beter om straks tegen een w.s. veel hogere rente dan een huis te kopen. Denk het ook niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kopen tegen zeepbel prijzen is helemaal niet goedkoper, misschien bij aanvang wel maar reken je ook even de kosten mee van de afschrijving die je moet doen op de waardevermindering van je woning? Deze moet je nl. wel even ophoesten zodra je wilt of moet verhuizen. Plotseling blijkt huren dan helemaal nog niet eens zo'n slecht idee te zijn en op zijn minst en heel stuk flexibeler![]()
Nu kopen == kamikaze kopen
Ja! Liever 1 ton schuld tegen 8% rente dan 2 ton schuld tegen 4% rente. Simpelweg omdat aflossen eenvoudiger is.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef -Splash- het volgende:
[..]
En is het beter om straks tegen een w.s. veel hogere rente dan een huis te kopen. Denk het ook niet.
Ja, maar ik heb liever 2 ton schuld tegen 4%, dan 1,8 ton schuld tegen 8%.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja! Liever 1 ton schuld tegen 8% rente dan 2 ton schuld tegen 4% rente. Simpelweg omdat aflossen eenvoudiger is.
Mooi ditquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb liever 2 ton schuld tegen 4%, dan 1,8 ton schuld tegen 8%.
Dat zal niet gebeuren, zolang huizenprijzen bepaald worden door "wat de koper kan betalen". De maandlasten zijn dus min of meer een gegeven, bij dezelfde maandlasten kan je dus schuiven met lagere-rente-meer-schuld of meer-schuld-minder-aflossen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als de rente verdubbelt dan is dat een dusdanige klap voor de financiëerbaarheid dat er wel iets meer dan 10 % van de prijs af zou gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb je ooit al eens in de spiegel gekeken met je bellegingshypotheek.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb ook liever die 100k tegen 8% dan 200k tegen 4%, want wie denkt dat er nog 30 jaar lang HRA gelurkt kan worden en op basis daarvan aflossingsvrij of spaarproduct afsluit is knettergek.
jaarje inwonen bij een van de ouders op zolder is ook goede mogelijk hoor, lekker sparen en genieten samenquote:Op vrijdag 9 september 2011 14:36 schreef -Splash- het volgende:
Kortom: Geweldige tijden om uit huis te willen. Of kopen met alle risico's van dien (maar je kan wel flink veel van de huizenprijzen afkrijgen). Of huren voor een belachelijk hoog bedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |