abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101712699
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Kunt u dat even toelichten dan?

Of is het weer schieten uit de losse pols geblazen hier?
Korting op zeepbelprijzen met allerlei verplichtingen naar de vorige eigenaar? Nee dank je...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101712750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef Whuzz het volgende:

Alleen als je het per jaar uitrekent Xeno.
En jij beschuldigt xeno van een Skala mentaliteit? Past veel beter bij jou als je het mij vraagt :)

Hier kost bijna alles maar een paar tientjes *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101712776
Verrek... ze hebben bij die toko zelfs 7 redenen om te huren... het lijkt de tegenhanger van de NVM wel _O-
pi_101712790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:37 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Zelfde plaatje van de zuidpool aub. ;)
Dat kan niet want die ziet er anders uit. Verder smelt het ijs daar ook. :D
  donderdag 8 september 2011 @ 16:16:05 #55
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_101712820
Ben blij dat mijn fans weer present zijn :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Kunt u dat even toelichten dan?

Of is het weer schieten uit de losse pols geblazen hier?
Koopgarant is inderdaad een baggerregeling.

Een regeling waarbij de verkopende partij voor een korting van pakweg 25 % op een getaxeerde waarde (lees: een korting van 15 % ten opzichte van een realistische marktwaarde) een aandeel van 50 % neemt in de toekomstige waardeontwikkeling is wel zo lachwekkend gunstig voor de verkopende partij dat het niet anders kan dan dat de kopende partij in zijn sterretje geprikt wordt.

Dan wordt er nog wel eens geopperd dat er "toch ook bij een waardedaling gedeeld wordt!" en dan kan je daar weer op antwoorden dat bij een waardedaling de deelnemende partij inderdaad het verlies deelt dat ontstaat door een terugverkoop aan... zichzelf.. Dat zal ze leren! :')
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_101712922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Korting op zeepbelprijzen met allerlei verplichtingen naar de vorige eigenaar? Nee dank je...
Ook vaak een terugkoop garantie , dan blijf je tenminste niet jaren met je appartement zitten, ook wanneer je het met korting koopt een korting op de overwaarde of de onderwaarde die kan ontstaan. Verder zal voor de vraagsteller als het goed is in de VVE bijdrage ook een bedrag voor onderhoud in zitten dus hoeft hij dat niet dubbel mee te nemen in zijn berekening.
pi_101715605
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat vind ik wat summier.

Ik heb zelf het idee dat het een verkapte manier is van corporaties om aan financiering te geraken.
  donderdag 8 september 2011 @ 17:42:34 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_101715827
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:34 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat vind ik wat summier.

Ik heb zelf het idee dat het een verkapte manier is van corporaties om aan financiering te geraken.
Corporaties verkopen hun voorraad met een lijntje naar de bank wegens de terugkoop garantie, maar hoelang houden die dat nog vol
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101743637
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_101744329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Doorbouwen? Sinds wanneer? Er worden jaarlijks minder woningen gebouwd dan nodig zou zijn.

Overigens, mooi hokkie voor Xeno gevonden tussen de koopwoningen op Funda, met vliering, zonder trap, dat wel.

http://www.funda.nl/koop/(...)9-hs-b/omschrijving/
Dat is net zo duur als mijn te koop staande huis _O-
89k voor een garagebox van 11m2 :') ! We zijn echt gestoord met zijn allen in dit land.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:02:10 #61
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101745673
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

89k voor een garagebox van 11m2 :') ! We zijn echt gestoord met zijn allen in dit land.
Ach, er zijn mensen die meer betalen voor "kunst", en dat krijg je er nu toch mooi gratis en voor niets bij!

Iets serieuzer: het geeft wel aan wat voor enorme tokkiebuurt het is, helemaal getikt natuurlijk, zowel de prijs, als het lef om zo'n foto te durven plaatsen.
censuur :O
pi_101746035
Het is bekend dat in de randstad het aantal mensen met psychische problemen boven het landelijke gemiddelde ligt. Het is dus niet zo raar dat men voor een bouwval van een garage 90k durft te vragen... ze zijn immers knettergek in 020 w/
pi_101746936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:27 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En ja, een paar onfortuinlijken moeten verkopen ja. Je realiseert je natuurlijk dat de prijsdaling die dan ontstaat geen realistische is, maar een die alleen gebaseerd is op uitzonderlijke gevallen.
deze 'uitzonderlijke gevallen' zijn niet zo uitzonderlijk, sterker nog, een van de meest voorkomende van deze uitzonderlijke gevallen: echtscheidingen, is nu in deze crisis tijd veel uitzonderlijker dan normaal gesproken.
als het straks (hopelijk) allemaal weer wat beter gaat, dan zal dit een zeer on-uitzonderlijk geval worden. m.a.w. enige prijsdaling hierdoor veroorzaakt is veel sterker ten tijde van economische vooruitgang

quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:37 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Zelfde plaatje van de zuidpool aub. ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Artimunor op 09-09-2011 12:53:12 ]
pi_101747470
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
Oorspronkelijke vraagprijk was 110K (excl. kosten koper :P )
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:18:52 #65
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101747760
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:47 schreef Artimunor het volgende:

[..]

deze 'uitzonderlijke gevallen' zijn niet zo uitzonderlijk, sterker nog, een van de meest voorkomende van deze uitzonderlijke gevallen: echtscheidingen, is nu in deze crisis tijd veel uitzonderlijker dan normaal gesproken.
als het straks (hopelijk) allemaal weer wat beter gaat, dan zal dit een zeer on-uitzonderlijk geval worden. m.a.w. enige prijsdaling hierdoor veroorzaakt is veel sterker ten tijde van economische vooruitgang

[..]

[ afbeelding ]

Slecht voorbeeld: Dit is namelijk normale groei en verlies wat elk jaar gebeurd...
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:20:53 #66
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101747806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kopen tegen zeepbel prijzen is helemaal niet goedkoper, misschien bij aanvang wel maar reken je ook even de kosten mee van de afschrijving die je moet doen op de waardevermindering van je woning? Deze moet je nl. wel even ophoesten zodra je wilt of moet verhuizen. Plotseling blijkt huren dan helemaal nog niet eens zo'n slecht idee te zijn en op zijn minst en heel stuk flexibeler ^O^

Nu kopen == kamikaze kopen :Y
Maar hoe lang gaat het duren voordat dit doom-scenario zich voltrekt. Iedereen weet het zeker, en we gaan er allemaal aan. Maar tot nu toe valt het best wel mee. En is het beter om straks tegen een w.s. veel hogere rente dan een huis te kopen. Denk het ook niet.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:25:01 #67
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101747938
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef -Splash- het volgende:

[..]
En is het beter om straks tegen een w.s. veel hogere rente dan een huis te kopen. Denk het ook niet.
Ja! Liever 1 ton schuld tegen 8% rente dan 2 ton schuld tegen 4% rente. Simpelweg omdat aflossen eenvoudiger is.
pi_101748308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja! Liever 1 ton schuld tegen 8% rente dan 2 ton schuld tegen 4% rente. Simpelweg omdat aflossen eenvoudiger is.
Ja, maar ik heb liever 2 ton schuld tegen 4%, dan 1,8 ton schuld tegen 8%. :D
pi_101748507
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mooi dit :D
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:43:47 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101748517
quote:

[..]

Dat zal niet gebeuren, zolang huizenprijzen bepaald worden door "wat de koper kan betalen". De maandlasten zijn dus min of meer een gegeven, bij dezelfde maandlasten kan je dus schuiven met lagere-rente-meer-schuld of meer-schuld-minder-aflossen.

Daar komt bij dat (na een rentevaste periode) rentestijgingen mogelijk zijn: dan kan je alsnog eindigen met 2 ton schuld tegen 8% rente!
Dan heb ik liever 1 ton schuld tegen 8% rente, met de kans dat de rente weer daalt naar 4%...
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:57:17 #71
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_101748914
quote:

[..]

Als de rente verdubbelt dan is dat een dusdanige klap voor de financiëerbaarheid dat er wel iets meer dan 10 % van de prijs af zou gaan natuurlijk.

Aan de andere kant gaan hoge rentes gepaard met een hoge inflatie (of omgekeerd) dus de prijsdaling die een renteverhoging geeft wordt uiteindelijk wel weer ingelopen door de hoge inflatie die er achteraan hobbelt.

Maar dan moet je in de tussentijd wel stil kunnen blijven zitten in je huis. Een huis dat je voor 3 ton koopt zal 2 jaar na een rentesprong nog maar 2 ton waard zijn, daarna gaat hij wel weer met 10 % per jaar stijgen en na 10 jaar heb je dus alsnog dikke winst. Maar de eerste jaren zit je wel met een onverkoopbaar huis met een fikse onderwaarde. (zie ook: jaren 80)

Het stomste wat je nu kan doen is een appartement of een tussenhuisje kopen waar je over 5 jaar eigenlijk al weer uit wilt. Het slimste wat je kan doen is nu nog even 2 jaar wachten (de rente gaat nu echt nog niet omhoog, het is crisis en er is geen land gebaat bij hoge rentes ivm met de hoge staatsschulden) en dan instappen in een huis waar je vervolgens > 10 jaar in kan blijven zitten. Vergeet daarbij niet je rente vast te zetten.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_101749437
Ik heb ook liever die 100k tegen 8% dan 200k tegen 4%, want wie denkt dat er nog 30 jaar lang HRA gelurkt kan worden en op basis daarvan aflossingsvrij of spaarproduct afsluit is knettergek. Annuitair en lineair is die 100k tegen 8% dan stukken voordeliger en veiliger. Als je nu slim bent dan ding je flink af, doe je een lineaire hypotheek met de rente 10 jaar vast, de besparing die je doet tegenover een rente die voor langere tijd vaststaat zet je weg voor extra aflossing. Wil je helemaal op safe dan zet je de rente langer vast.
pi_101749837
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb ook liever die 100k tegen 8% dan 200k tegen 4%, want wie denkt dat er nog 30 jaar lang HRA gelurkt kan worden en op basis daarvan aflossingsvrij of spaarproduct afsluit is knettergek.
Heb je ooit al eens in de spiegel gekeken met je bellegingshypotheek. ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:36:14 #74
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101749905
Kortom: Geweldige tijden om uit huis te willen. Of kopen met alle risico's van dien (maar je kan wel flink veel van de huizenprijzen afkrijgen). Of huren voor een belachelijk hoog bedrag.

*;
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:40:01 #75
324665 meth77
to do or not to do
pi_101750021
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:36 schreef -Splash- het volgende:
Kortom: Geweldige tijden om uit huis te willen. Of kopen met alle risico's van dien (maar je kan wel flink veel van de huizenprijzen afkrijgen). Of huren voor een belachelijk hoog bedrag.

*;
jaarje inwonen bij een van de ouders op zolder is ook goede mogelijk hoor, lekker sparen en genieten samen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')