van oost naar west is natuurlijk sowieso niet de juiste volgordequote:Op woensdag 7 september 2011 08:55 schreef DragonFodder het volgende:
Noem de Nederlandse waddeneilanden in de goede volgorde van oost naar west
Ik keur hem goed, ook al:quote:Op woensdag 7 september 2011 08:59 schreef Bart het volgende:
Schiermonnikoog, Ameland, Terschelling, Vlieland, Texel.
maar daar is dus discussie over.quote:Griend, Rottumeroog en Rottumerplaat worden over het algemeen als eiland beschouwd,
(van wikipedia)
Bij wie niet?quote:
Mij op 29 jarige leeftijd jonkie noemenquote:Op woensdag 7 september 2011 09:16 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Bij mij niet, ik heb Rottum(eroog) er nog bij geleerd.
jonkies
Bij mij ook hoor, maar ook het TVTAS.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:16 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Bij mij niet, ik heb Rottum(eroog) er nog bij geleerd.
jonkies
Scandinavisch is goed, maar het is geen meer.quote:
Meer kwam dichter bij het antwoord in de buurt.quote:
Klopt, maar waar?quote:
ja, dan vind ik je een jonkiequote:Op woensdag 7 september 2011 09:19 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mij op 29 jarige leeftijd jonkie noemen
Dat is het Kattegat, maar je zit heeeeel warm.quote:
ik haal die drie altijd door elkaar, Kattegat, Skagerrak en de Sontquote:Op woensdag 7 september 2011 09:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is het Kattegat, maar je zit heeeeel warm.
quote:Op woensdag 7 september 2011 09:27 schreef PhysicsRules het volgende:
Dan zit het tussen Noorwegen en Denemarken
Ik kreeg eerder kinderen dan jijquote:Op woensdag 7 september 2011 09:26 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
ja, dan vind ik je een jonkie
quote:Op woensdag 7 september 2011 09:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik kreeg eerder kinderen dan jij
Bijna goed. 23quote:
leukquote:Op woensdag 7 september 2011 09:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik kreeg eerder kinderen dan jij
Ze zijn eergisteren beide 5 jaar gewordenquote:Op woensdag 7 september 2011 09:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
leukHoe oud zijn ze?
Hoe heten de twee Noordse godenfamilies?
Daar was ik al bang voor, ben bang dat ik die tweede niet ga radenquote:Op woensdag 7 september 2011 09:46 schreef PhysicsRules het volgende:
Asen is (uiteraard) goed, Nornen niet.
Nope, vreemd genoeg heeft ze een andere naam, zowel qua "titel" als achternaam. Maar het is nog steeds een bekende uitdrukkingquote:
quote:
tss. die pa Pinkelman toch...quote:
Voor mijn tijdquote:Op woensdag 7 september 2011 10:27 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
tss. die pa Pinkelman toch...
Jonkiequote:
quote:Op woensdag 7 september 2011 10:15 schreef Mark het volgende:
[..]
Nope, vreemd genoeg heeft ze een andere naam, zowel qua "titel" als achternaam. Maar het is nog steeds een bekende uitdrukking
Een bekende uitdrukking??? Nooit van gehoordquote:
Stand deel 2399:quote:Op woensdag 7 september 2011 10:40 schreef Yankee het volgende:
pj harvey, als ik het net goed gelezen heb tenminste
Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieuquote:Op woensdag 7 september 2011 10:54 schreef Mark het volgende:
Politicus, dacht ik, maar wie ook alweer....
scherp, ik zal een TR plaatsen.quote:Op woensdag 7 september 2011 11:30 schreef Grumpey het volgende:
is topic 2398 nou overgeslagen overigens?
Ik heb een varierend ritmequote:
Fixed.quote:Op woensdag 7 september 2011 11:30 schreef Grumpey het volgende:
is topic 2398 nou overgeslagen overigens?
Dat was tijdens WO II...quote:
Wilde ik net typen...quote:
quote:
Godsgruwelijk lelijke kerel uit Hel.quote:
Yep, moet weg dus maar even makkelijkquote:
Die zongen meer over weed.quote:
Stand deel 2399:quote:
quote:Op woensdag 7 september 2011 13:48 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Stand deel 2399:
1 Bart
1 PhysicsRules
2 Mark
1 Gillingham
1 Yankee
2 FireFox1 vanwege niet stellen vraag
1 ScottTracy
1 lubje25
1 Asap
quote:
quote:Op woensdag 7 september 2011 14:13 schreef Bart het volgende:
Shawshank Redemption, xxx was here in het hout gekrast.
Weet ikquote:
Tuurlijk: Brooks met Jake, op de foto krijgt net een vette worm van Andy voor Jakequote:
Stand deel 2398:quote:
Stalin zou trots zijn op hun bedrijfsstructuurquote:
Hoezo?quote:Op woensdag 7 september 2011 14:24 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Stalin zou trots zijn op hun bedrijfsstructuur
Hmm zie nu dat dat een nogal oud artikel is, anyway, het GVB staat algemeen bekend om de starre bedrijfscultuur die iedere verandering de kop in wil drukken om de simpele reden dat het een verandering is.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:33 schreef theSummoner het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)msterdamse-GVB.dhtml
Wiel Coerverquote:
Interessant.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:33 schreef theSummoner het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)msterdamse-GVB.dhtml
Naam is nog niet bekend toch?quote:Op woensdag 7 september 2011 14:48 schreef PintuR het volgende:
Hoe heten de mascottes van het EK 2012 in Polen en Oekraine?
Jawel, er kon gestemd worden via Uefa.com; 4 december 2010 was de uitslag bekend.quote:Naam is nog niet bekend toch?
Niet goed.quote:Pollie en Oekie.
Was ik warm?quote:
Slatko reken ik alvast maar goed, maar 1 letter foutquote:Simon & Slatko? Heb echt geen flauw benul. Interesse ontbreekt waarschijnlijk
het staat op hun naambordjes!quote:
Goed.quote:
mag ik ook een keer inkoppen?quote:Op woensdag 7 september 2011 15:12 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
het staat op hun naambordjes!
quote:
dit zijn onafhankelijke landen toch? Geen deel van Ruslandquote:
Ja weet ik veel, ik lul ook maar watquote:Op woensdag 7 september 2011 15:29 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
dit zijn onafhankelijke landen toch? Geen deel van Rusland
Doe ik ook wel eens. Werkt ontspannendquote:
quote:Op woensdag 7 september 2011 15:34 schreef Wasknijper21 het volgende:
hoort Ossetië er ook bij? Zuid0Ossetië ligt geloof ik in Georgië, misschien Noord-Ossetië in Rusland?
alt-137quote:Op woensdag 7 september 2011 15:34 schreef Wasknijper21 het volgende:
Wil jij trouwens nooit meer een vraag stellen waarbij je zoveel trema's moet gebruiken, jongeman!![]()
ik doe altijd shift+ ' en dan e of o of aquote:
ik dacht dus dat er maar een stuk of 3 landen waren, volgens wiki zijn het er 36quote:Op woensdag 7 september 2011 15:38 schreef Wasknijper21 het volgende:
Noem een land dat naar een persoon is vernoemd.
waaronder bijvoorbeeld dezequote:
Maar is nog steeds in discussiequote:Op woensdag 7 september 2011 15:42 schreef ß het volgende:
Amerika klopt niet. Is wel eens bij QI geweest, als het naar Amerigo Vespucci vernoemd zou zijn zou zijn achternaam gebruikt zijn.
Hij zou ook naar deze persoon genoemd kunnen zijnquote:Op woensdag 7 september 2011 15:42 schreef ß het volgende:
Amerika klopt niet. Is wel eens bij QI geweest, als het naar Amerigo Vespucci vernoemd zou zijn zou zijn achternaam gebruikt zijn.
De Verenigde Staten van Amerika wel. En die zijn naar 'Amerika' vernoemd.quote:
Dat dus.quote:
Mauritius is ook vernoemd naar een voornaam --> Mauritsquote:Op woensdag 7 september 2011 15:42 schreef ß het volgende:
Jij bent de vraagsteller. Als jij Amerika goedrekent als vervanger voor "Verenigde Staten van Amerika" dan is het goed. Dat is jouw keuze.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:46 schreef Wasknijper21 het volgende:
ja, wat dan? moet ik het fout rekenen?
Ik wacht ook tot dit gelul is afgelopenquote:Op woensdag 7 september 2011 15:50 schreef ScottTracy het volgende:
Ik weet weer waarom ik hier niet zo vaak meer kom.
Ach ja, een goede originele duidelijke ondubbelzinnige vraag stellen is nog niet zo makkelijkquote:Op woensdag 7 september 2011 15:50 schreef ScottTracy het volgende:
Ik weet weer waarom ik hier niet zo vaak meer kom.
De 'Verenigde staten van Amerika' is één van de defnities van het woord 'Amerika' in de Nederlandse taal. En wees eerlijk, zo gebruiken jij en ik de term Amerika ook (wel).quote:Op woensdag 7 september 2011 15:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Als jij Amerika goedrekent als vervanger voor "Verenigde Staten van Amerika" dan is het goed.
Overigens geeft QI aan dat de naam Amerika van de Welshman Amerike komt, dus of Amerika nu naar Vespucci of Amerike vernoemd is in beide gevallen is Amerika vernoemd naar een persoon, en dat was mijn vraag ook. Dit vind ik dus een sluitend argumentquote:Ame·ri·ka het; o 1 een vd werelddelen (Noord-Amerika en Latijns-Amerika worden ook wel als aparte werelddelen beschouwd) 2 de Verenigde Staten
zo, ik heb mijn betoog behoorlijk dichtgetimmerdquote:The origin of the name "America" comes from the Welshman Richard Amerike. The reason it doesn't seem plausible that Amerigo Vespucci is that it if people had places named after them, it would be their surname, rather than their forename that was used. For example, Magellan Straits (Ferdinand Magellan) and Tasmania. (Abel Tasman) (Forfeit: Amerigo Vespucci)
Ik zat te wachten op de conclusie van de discussie...quote:Op woensdag 7 september 2011 15:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Ach ja, een goede originele duidelijke ondubbelzinnige vraag stellen is nog niet zo makkelijk. Maar goed, Asap kreeg het punt, hup, volgende vraag!
quote:
correctquote:
Zuidoost Azië?quote:
Hangt er vanaf wat je ziet..quote:Op woensdag 7 september 2011 16:24 schreef Bart het volgende:
Ligt het aan mij of mis ik een deel van de vraag?
Dat snap ik. Maar je vraag begint met het woord 'En'. Dus ik mis er iets voorquote:Op woensdag 7 september 2011 16:29 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je ziet..
Kan geen vet doen met de mobile layout, zonder ingewikkeld et haakjs aan de slag te gaan
Klein Azie is de letterlijke vertaling. Het komt overeen met Turkije.quote:
Ik snap wederom de vraag nietquote:Op woensdag 7 september 2011 16:58 schreef slaveloos het volgende:
Kwartiermaker is van oorsprong een militaire term voor troepen die vooruit worden gestuurd om voorbereidingen te treffen voordat de rest van de militairen arriveren
een bepaald type legerplaats of basis..quote:
jij zit wel degelijk heel erg op het goede spoorquote:Op woensdag 7 september 2011 17:10 schreef Wasknijper21 het volgende:
Vijftien minuten. Ze zijn altijd maar 15 minuten bezig
serieus? Ik vond het een behoorljik flauwe grapquote:Op woensdag 7 september 2011 17:12 schreef slaveloos het volgende:
[..]
jij zit wel degelijk heel erg op het goede spoor
was het ook, maar stiekum toch in de goede richtingquote:Op woensdag 7 september 2011 17:14 schreef Wasknijper21 het volgende:
[..]
serieus? Ik vond het een behoorljik flauwe grap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
wat een gescheldquote:
Ahh tomaatje is terug? Vakantie?quote:
Kan ik me zo voorstellenquote:Op woensdag 7 september 2011 18:01 schreef tomtomaat het volgende:
Ja, een paar weken in Spanje geweest.... Prachtig weer gehad. Wanneer ik nu naar buiten kijk wil ik zo weer terug!!
quote:
Edd, meestal double d genoemd is die slimme met de mutsquote:
Buck. MWCquote:
Ik kijk passief met mijn kinderen meequote:Op woensdag 7 september 2011 18:42 schreef Baszh het volgende:
Namen staan niet op de juiste volgorde
quote:
Dat is de zoonquote:
Married with Children? Ik heb alle afleveringen hier op DVD liggen. Beste comedy serie OOITquote:Op woensdag 7 september 2011 18:53 schreef Baszh het volgende:
Das dan weer na mijn tijd. (Is ook een first)
Maak kinderen, en je weet genoeg over hedendaagse tekenfilmsquote:Op woensdag 7 september 2011 18:55 schreef Baszh het volgende:
Beide even nutteloos
Nee, MWC is niet na mijn tijd... die heb ik ook vaak gezien
Jouw plaatje natuurlijk
Anders had je het wel gewetenquote:Op woensdag 7 september 2011 19:01 schreef lubje25 het volgende:
Ik heb ook geen ideeGeen kinderen hier
Bingo! Heb jij wél kinderen of ben je je pubertijd stiekem nooit ontgroeid?quote:
Ik word volgende week 20, dat vind ik zelf nog iets te jong voor kinderen. En die serie begon pas nadat ik gestopt was met kinderseries kijken. Ik heb wel eens een stukje meegekeken met de buurmeisjes.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:05 schreef FireFox1 het volgende:
Bingo! Heb jij wél kinderen of ben je je pubertijd stiekem nooit ontgroeid?
Stand deel 2398:quote:Op woensdag 7 september 2011 19:10 schreef FireFox1 het volgende:
Anti-Alaising. Wordt vaak in games gebruikt.
quote:Het logo vanwerd in 1847 ontworpen door de juwelier en graveur Justin Blazer. Het logo was gebaseerd op de vlag van de Franse regio Franche-Comté. Het logo werd in eerste instantie in het keukengerei van
gestampt en moest aangeven dat het van een hoge kwaliteit staal was gemaakt.
Close, but no cigarquote:
Stand deel 2398:quote:
Auto's, games, voetbal en WWII vragen kan je vooral van me verwachtenquote:Op woensdag 7 september 2011 19:24 schreef Baszh het volgende:
Ochja FF stelt de vraag, ik had nog niet aan auto's gedacht.
Ik had zo nog niet eens de link gelegd, dacht gewoon welke Franse bedrijven ken ik die zo oud kunnen zijn.Toen kwam ik al snel op auto'squote:Op woensdag 7 september 2011 19:24 schreef Baszh het volgende:
Ochja FF stelt de vraag, ik had nog niet aan auto's gedacht.
Schiedam?quote:
quote:
Welkom terugquote:
Dat is in Amerikaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
Oke, ik heb er geen verstand van. Ik kan ook geen andere hint verzinnen.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:34 schreef Baszh het volgende:
Haha, ik had het ook net gezien na de spoiler te lezen.
Niet echt een bekend personage (zou het niet weten met die hint). Niet dat ik een echte trekkie ben zoals mijn oom, maar heb het wel gekeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |