abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101647975
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval niet per se de namen van de leasemaatschappijen, maar van bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04.

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
avatarpic-l.png About2Break1, hiker regio Rotterdam
noiconn.png
BetweenTheRays, PC regio Utrecht/Amsterdam
noiconn.png Charlie511, hiker regio Rotterdam
daft-punk(2).jpg Enpe, hiker regio Eindhoven
kuik.png Fireblast, hiker regio Leiden
Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper,hiker regio Utrecht
avatar%20uncle%20sam.jpg guru033, hiker regio Utrecht
noiconn.png hawk07, hiker regio Haarlem
s5wbyq.gif irritatie100, hiker regio Rotterdam
luciano3.png joppie_saus, hiker regio Groningen
hEinEkEn.jpg Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Archer02.jpg Keuzer, hiker regio Tilburg
nr1.jpg Lekiamh, hiker regio Den Haag
noiconn.png LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
noiconn.png MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
usericon.gif Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
mallet.jpg Mallet, hiker regio Doetinchem
noiconn.png mcnick1, hiker regio Apeldoorn
noiconn.png Misterx333, hiker regio Rotterdam
05_WALLS.jpg MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
noiconn.png Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Nedvedkem.png Obama, hiker regio Amsterdam
noiconn.png RTS91, hikere regio Groningen
sporting_60x60.gif Sobajo, hiker regio Eindhoven
noiconn.png
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
noiconn.png
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
noiconn.png tw4n, hiker regio Nijmegen
plankton.jpg Viezze, hiker regio Groningen
naughty.png Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Deze OP is hier te vinden.
pi_101655729
Ik heb bewust even vrij genomen morgen. Moet nog genoeg regelen voor de uni, zoals boeken kopen. Ik weet het, lekker op tijd *zucht*
#26 || Luciano da Silva
pi_101656778
Wij zijn de enige 2 van Autoreset zie ik, grappig :) Hopelijk kan ik volgende week dinsdag beginnen met mijn eerste rit, heb deze week geen tijd ivm geplande vakantie.
pi_101658833
Ik werk alleen elke maandag. Afgelopen maandag was het weer wel even een hel bij Amsterdam rond +- 14:15-14:30...heb langs de snelweg gestaan met vele andere auto's! Altijd fijn, onverwachte hagelbui.
pi_101659207
Och ik rijd dan altijd gewoon door. Laatst reed iedereen 60 op de rechterbaan omdat het enorm spoelde op de snelweg. Kon ik mooi doorgassen over de linkerbaan. Mogen ze vaker doen.
#26 || Luciano da Silva
pi_101659248
Erg verantwoordelijk ook.
pi_101659287
Zal mij een zorg zijn.
#26 || Luciano da Silva
pi_101659877
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:12 schreef joppie_saus het volgende:
Zal mij een zorg zijn.
Met regen kan wel, al zou ik dan nog niet vol 120 rijden maar grote hagel met een auto die niet van jo is? hmm
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_101659934
Een auto die niet van jou is? Ach, je zit er zelf in, die auto is niet relevant. Als ik denk dat ik 120 kan rijden doe ik dat als het niet verboden is.

Verbaas me al snel over hoe andere mensen rijden en met regen is dat niet anders.

Vind dat altijd zo raar, dat er een taboe is op hard rijden, meestal zijn dat de mensen die wel kunnen rijden en moet je je meer zorgen maken om iemand die 95 rijdt en zonder te kijken de auto op de linkerbaan gooit om een vrachtwagen voorbij te tuffen.

Of zoals in m'n vakantie gebeurde iemand die op een bergweg de binnenbocht nam terwijl hij de buitenbocht moest hebben, een bocht met totaal geen overzicht. Ik zag hem 20 meter van te voren, stond vol op de rem en gelukkig op tijd stil, hij ging niet eens veel de andere kant op, de idioot, ik moest gewoon stoppen om hem net erlangs te laten.

De man had een hele sleep andere auto's achter zich die ook zaten te gebaren naar mij dat die vent niet spoorde. Ofwel, hij reed langzaam maar veel gevaarlijker dan ik.

Langzaam rijden omdat het met regen gevaarlijker geacht wordt bepaal ik zelf wel. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan al die stukken 100.
pi_101660063
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:30 schreef Panthera. het volgende:
Een auto die niet van jou is? Ach, je zit er zelf in, die auto is niet relevant. Als ik denk dat ik 120 kan rijden doe ik dat als het niet verboden is.

Verbaas me al snel over hoe andere mensen rijden en met regen is dat niet anders.
Precies. Ik ga niet lopen driften o.i.d. maar kom op hoeveel berijders heeft een beetje poolauto nou. Laten we het er maar op houden dat het een kwestie is van niet bekend zijn met het werk :P.

EDIT: en die stukken van 90 bij nat wegdek vind ik ook de grootste onzin!
pi_101660098
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:34 schreef Mallet het volgende:

[..]

Precies. Ik ga niet lopen driften o.i.d. maar kom op hoeveel berijders heeft een beetje poolauto nou. Laten we het er maar op houden dat het een kwestie is van niet bekend zijn met het werk :P.
Zie edit boven je ook.

Het is niet bekend zijn met het werk maar ik denk ook niet helemaal met vertrouwen achter het stuur. Als ik zie waar mensen al langzaam voor gaan rijden vraag ik me altijd af hoe goed ze eigenlijk kunnen rijden.
pi_101660111
Totall lossje is maar 75 euro.

En die mytylen die bij regen gelijk de rem intrappen sporen niet inderdaad.
#26 || Luciano da Silva
pi_101660132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:36 schreef joppie_saus het volgende:
Autoreset heeft 136 -O-
pi_101660142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:36 schreef joppie_saus het volgende:

En die mytylen die bij regen gelijk de rem intrappen sporen niet inderdaad.
Ja precies als je het werk helemaal zat bent douw je op een dag gewoon je auto vanaf parkeerdek 3A naar beneden. Whoppa.
pi_101660164
Die stukken 90 zijn helemaal treurig :') Vooral het stuk A28 tussen Utrecht en Amersfoort waar een paar delen van de weg er niet helemaal goed bijliggen (ondertussen wordt daar gewerkt, maar een tijd daarvoor mocht je ook maar 90) en dus maar de hele weg langzaam moet rijden. Zeg, laat me zelf de weg inschatten.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:37 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja precies als je het werk helemaal zat bent douw je op een dag gewoon je auto vanaf parkeerdek 3A naar beneden. Whoppa.
:D
pi_101660195
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:37 schreef Panthera. het volgende:
Die stukken 90 zijn helemaal treurig :') Vooral het stuk A28 tussen Utrecht en Amersfoort waar een paar delen van de weg er niet helemaal goed bijliggen (ondertussen wordt daar gewerkt, maar een tijd daarvoor mocht je ook maar 90) en dus maar de hele weg langzaam moet rijden. Zeg, laat me zelf de weg inschatten.
Ik heb ook een bloedhekel aan die matrixborden die constant 90 of 70 aangeven. Toch betrap ik mezelf er wel op dat ik langzamer ga rijden.. 100 ofzo.

Oh en dit moet iedereen kennen.. Als je naar Barneveld gaat.. Moet je (als de spitsstrook open is) een heel stuk 100.. En dan is het op een gegeven moment einde 100 en dan ga ik er als de brandweer vandoor.. Maar dan moet je er bijna gelijk al af :')
pi_101660214
Je mocht daar eerst 90 inderdaad bij regen, maar ze hebben er nu voor altijd 90 van gemaakt tijdens de werkzaamheden. Zal me niks verbazen als ze daar een projectweg van maken en an de werkzaamheden de max op 100 stellen :')
#26 || Luciano da Silva
pi_101660283
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:38 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik heb ook een bloedhekel aan die matrixborden die constant 90 of 70 aangeven. Toch betrap ik mezelf er wel op dat ik langzamer ga rijden.. 100 ofzo.
Ligt eraan, op de A2 doe ik het allang niet meer omdat niemand het doet. Als er mensen aan de weg aan het werk zijn minder ik ook wel snelheid.

Het ergste vind ik nog het stuk A12 wat pas verbreed is bij Zoetermeer, met spitsstroken. Daarvoor was het een hele smalle weg waar je 120 mag, nu is het een mooie weg met nieuw asfalt waar je 100 mag. Dat negeer ik altijd.

Verder hou ik me wel aan de regels meestal, rijdt eigenlijk nooit veel te hard.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:39 schreef joppie_saus het volgende:
Je mocht daar eerst 90 inderdaad bij regen, maar ze hebben er nu voor altijd 90 van gemaakt tijdens de werkzaamheden. Zal me niks verbazen als ze daar een projectweg van maken en an de werkzaamheden de max op 100 stellen :')
Dat doen ze altijd tegenwoordig, net als op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Daar is het omdat de gemeente Abcoude dat wil ivm geluidsoverlast :'( Terwijl er een viersporige treinbaan tussen dat dorp en de weg ligt en vrachtauto's gewoon even hard rijden :')
pi_101660328
Ik weet dat ze bij Zwolle wel veel controleren met undercover auto's als de spitsstrook open is, dus daar rijd ik vaak wel netjes. En ik heb altijd de mobiele site van flitsservice open staan, voor de flitsers.
#26 || Luciano da Silva
pi_101660377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:43 schreef joppie_saus het volgende:
Ik weet dat ze bij Zwolle wel veel controleren met undercover auto's als de spitsstrook open is, dus daar rijd ik vaak wel netjes. En ik heb altijd de mobiele site van flitsservice open staan, voor de flitsers.
Ik reed pas op de N50 tussen Zwolle en Kampen, daar zit er opeens een stoplicht in de weg en ik zag de flitspaal pas heel laat en ik reed 120 om het groene licht in te halen, moest vol in de remmen :') Rare weg is dat ook, eerst allemaal inhaalstukken en dan opeens zo'n kruispunt.

Maar inderdaad, het is wel fijn altijd als je weet waar ze flitsen, rijdt toch wat prettiger :)
pi_101660406
Die palen bij stoplichten haat ik sowieso. Is gewoon geldklopperij om die dingen van een snelheidsflitser te voorzien. Rood licht is één ding, maar snelheid erbij pakken is puur spekken van de staatskas.
#26 || Luciano da Silva
pi_101660473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:46 schreef joppie_saus het volgende:
Die palen bij stoplichten haat ik sowieso. Is gewoon geldklopperij om die dingen van een snelheidsflitser te voorzien. Rood licht is één ding, maar snelheid erbij pakken is puur spekken van de staatskas.
:Y

Vind ik met die flitsers ook vaak die ergens op de snelweg staan. Hoewel ze vaak aan de rechterkant staan, ik snap niet precies hoe dat werkt als er een vrachtwagen naast je rijdt. Maar op de linkerbaan rijdt je zo vaak even 125 (135 op teller) om even vaart te maken, het slaat gewoon nergens op.
pi_101660615
Ze flitsen pas vanaf 127 echte kilometers, en dan gaat er nog 5 kilometer correctie af dus je krijgt een boete voor 2 km/h te hard uiteindelijk.

Als er een vrachtwagen naast je rijdt, kan je niet geflitst worden. De vrachtwagen onderbreekt die straal namelijk.

Daarom staan ze tegenwoordig meestal in de middenberm, zoals op de A2, A12 en A27. Vroeger stonden ze op de A27 altijd vlak na Meerkerk rechts onder het viaduct, maar nu niet meer.
#26 || Luciano da Silva
pi_101660886
Als je ergens van die dikke sporen in het wegdek hebt met diepe plassen erin ga ik wel iets rustiger rijden. Gewone regen betekent gewoon ipv 140/150 gewoon 120/130 rijden
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_101663030
Hallo allemaal,
ik heb me bij autoreset aangemeld en ik vroeg me af hoe lang het vaak duurt voordat je antwoord krijgt en of de kans groot is dat je uitgenodigd wordt, of is het handig om bij meerdere bedrijven, zoals EW een formulier in te vullen zodat de kans groter is dat je een bijbaantje kunt krijgen.
Gr. Loz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')