Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Venlo is leuker als IRMquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?
Nou volgens Duvel niet dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Bij een wisselstoring is dat niet zo ergquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.quote:
Het kan, er gaat niets stuk. Denk aan werkzaamheden (zoals nu op emplacement Arnhem). Je moet de bedienlaag alleen vertellen dat een wissel anders ligt dan verwacht, maar dat is een software-probleem, heeft geen moer met het wissel zelf te maken. Het mag dus wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.
Er verbuigt bij openrijden meestal e.e.a.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?
Terwijl een paar dagen geleden deze actie was.quote:19,95 Euro ipv 89,20 - dagkaart voor 2 personen, 1 dag onbeperkt treinreizen door heel Nederland!
[knip]
Geldig van 3 juni tot en met 13 juni 2010 op werkdagen na 9 uur 's ochtends en op weekenddagen de hele dag
Wel een fout van hun dan. Prorail en NS Poort hebben de borden al een tijdje terug verwijderd waarop stond dat de roltrappen vanaf Mei 2011 geopend zouden zijn..quote:Hallo x,
In jou mail valt te lezen dat jij je afvraagt waarom de roltrappen nog niet werken. Er is maar één goed antwoord voor.
Destijds hebben ProRail en NS Poort besloten om roltrappen op Dordrecht te plaatsen; Hierdoor zou de toegankelijkheid verbeteren. Er is echter gekozen voor de loopbrug, omdat daar ruimte over was. De tunnel, die het meeste gebruikt word, 'had geen ruimte over'. Er is ook maar gekozen om bij ieder perron één roltrap te plaatsen, die alleen omhoog kan. Dit had weer de redenen dat er ruimtegebrek is voor 2 roltrappen, en extra roltrappen weer buiten budget vallen.
Er is destijds gekeken hoe het op een goedkope manier uitgevoerd kan worden. Daar is ook naar het buitenland gekeken. Door het volledig door een Nederlands bedrijf uit te laten voeren, was wederom te duur. De onderdelen komen nu dus uit Nederland, en Duitsers en Polen hebben de roltrappen geïnstalleerd. Wel duurde het plaatsen hierdoor langer, want de Duitsers en Polen werken niet hard door, en waren steeds met 2, hooguit 3 man.
Dit maakte verder niet veel uit; Het was maar een extra project. De oplevering zou in Mei plaatsvinden. De roltrappen waren toen ook wel klaar. Maar dezen zijn wegens diverse constructiefouten, slechte afwerkingen en dergelijke afgekeurd. Wanneer deze problemen verholpen worden, is nog onbekend bij ons. Prorail en NS Poort zijn wederom bezig te kijken naar een goedkope aannemer hiervoor..
De goedkope deal is uitgelopen op een soort van fiasco. De complete constructie moet opnieuw bekeken worden, en gedeeltelijk aangepast worden.
[knip]
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet!quote:Op woensdag 7 september 2011 09:08 schreef Tochjo het volgende:
Dat lijken me schermen waarop de eerstvolgende zeven treinen getoond worden (T7). Alle stations met ten minste 1000 in- en uitstappers per dag krijgen die, dacht ik.
die lijken wel op de borden bij DH CS (qua grootte)quote:Op woensdag 7 september 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jaja, Almelo de Riet krijgt ook elektronische vertrekstaten
Wat een grap![]()
[ afbeelding ]
Alleen de treinen van het eerste uur worden getoond. in Rhenen hangt ook zo'n ding waar 5 regels permanent voor Jan Joker stroom verbruikenquote:Op woensdag 7 september 2011 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet!![]()
Als hij wordt teruggekrukt, komt hij weer in de controle. Maar NS mag idd niet meer krukken. Arriva wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |