Dat heet tweetaligheidquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
gezien vanuit de Thalys van Parijs naar Amsterdam;
station Schaarbeek. of Schaerbeek. maar misschien toch ook wel weer Schaarbeek. ze zijn er niet helemaal uit gekomen tijdens het maken van de borden.
sneltreinen degraderen tot stoptrein is altijd nog hipper dan de sneltreinen er uit gooien voor de stoppersquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:35 schreef b2py het volgende:
Raar dat ze de sprinters eruit gooien en niet de sneltreinen..
Nu kunnen we met VIRMquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:35 schreef b2py het volgende:
Raar dat ze de sprinters eruit gooien en niet de sneltreinen..
21:47 had je wss icm gehad, 1900quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Nu kunnen we met VIRM![]()
![]()
![]()
reizen ipv SLT
![]()
![]()
![]()
![]()
In alle gevallen ga je er geen donder op vooruit![]()
Ik ben maar in de IC naar Dordrecht gestapt (wederom VIRM), en kijk wel of de trein naar Zwijndrecht niet te lang laat wachten, anders de bus maar. (Toch SOV)
Heb jij nooit school ofzo, dat je er 2 banen en zoveel hobby naast kan doen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
Dat weet ik. Maar ik had nu geen zin om te wachten. Wil snel thuis zijn, mn nest in. Morgen 6:40 de trein richting Utrecht voor de Railcatering..
schoolquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb jij nooit school ofzo, dat je er 2 banen en zoveel hobby naast kan doen?
Ik kom uit de bios hoorquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb jij nooit school ofzo, dat je er 2 banen en zoveel hobby naast kan doen?
http://www.telegraaf.nl/r(...)rkeerd__.html?p=14,2quote:Trein in India rijdt 980 kilometer verkeerd
In India is het openbaar vervoer niet van het niveau zoals wij dat kennen. Maar het feit dat een volgepakte trein honderden kilometers de verkeerde kant op is gereden is zelfs in India nieuws. De trein reed al 980 kilometer fout toen bij de reizigers pas het besef doordrong dat de reis niet helemaal goed verliep.
De trein vertrok woensdag in Tirupati in het zuiden van het land richting Bhubaneswar in het oosten, om van daaruit verder te rijden richting het noorden en de uiteindelijke eindbestemming Varanasi, aldus The Times of India.
Toen de trein echter het station van Warangal binnenreed, een plaats die ongeveer 980 kilometer ten westen van Bhubaneswar waar de trein een tussenstop had moeten maken ligt, roken de passagiers onraad.
Verkeerde bestemmingscode
Volgens de Indiase krant is de oorzaak van het honderden kilometers fout rijden van de trein mogelijk gelegen in een verkeerde bestemmingscode die de trein meekreeg. Bovendien waren de bestuurders nieuw en dus nog onbekend met de route.
Uiteindelijk kwam de trein na via een andere lijn te zijn teruggestuurd toch na een rit van 2300 kilometer veilig op zijn bestemming aan. "De rit verliep allesbehalve comfortabel, maar we zijn al blij dat we niet op een andere trein gebotst zijn", zegt n van de ongeveer duizend passagiers in The Times.
oh ik dacht dat je aan het werk wasquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kom uit de bios hoor![]()
En ja, ik heb school (2 dagen per week, andere 3 stage)
En als je de originele bron leest, zie je dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan de Telegraaf doet geloven. Kwestie van selectief brongebruik.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:58 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/r(...)rkeerd__.html?p=14,2
danke.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:07 schreef greavy het volgende:
Interrailnet.com : http://nederlands.interra(...)ations/domestic-fees
Ja hoor, meerdere mensen, meerdere keren. Ik zeker 4 keer. En Duvel ook, in de tijd dat Luxemburg - Zandvoort nog direct reed.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
danke.
Heeft iemand hier wel eens het lijntje van Luxemburg naar Gare de Angleur gemaakt.. dat ziet er wel erg tof uit..
Is het zo tof als dat het eruit ziet? Heb je misschien nog wat sappige pics?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, meerdere mensen, meerdere keren. Ik zeker 4 keer. En Duvel ook, in de tijd dat Luxemburg - Zandvoort nog direct reed.
Het is een prachtige lijn ja. Sappige pics misschien niet echt. Maar er is ook een Rail Away aflevering geweest over die lijnquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Is het zo tof als dat het eruit ziet? Heb je misschien nog wat sappige pics?
mooi station zo te zienquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Ireyon het volgende:
Welk station is dat trouwens op 't plaatje?
[ afbeelding ]
Ergens in Spanje?
Is dat niet Lissabon garo do orient (of iets dergelijks...)?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Ireyon het volgende:
Welk station is dat trouwens op 't plaatje?
[ afbeelding ]
Ergens in Spanje?
Spanje ja, ergens centraal dacht ikquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Ireyon het volgende:
Welk station is dat trouwens op 't plaatje?
[ afbeelding ]
Ergens in Spanje?
Zolang het er niet knaltquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Madrid Atocha schijnt ook erg mooi te zijn trouwens
Ah ja tuurlijk, een van de andere meesterwerken vanquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:29 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Is dat niet Lissabon garo do orient (of iets dergelijks...)?
Schaarbeek = Nederlandsquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
gezien vanuit de Thalys van Parijs naar Amsterdam;
station Schaarbeek. of Schaerbeek. maar misschien toch ook wel weer Schaarbeek. ze zijn er niet helemaal uit gekomen tijdens het maken van de borden.
Ja, wrijf het er nog ff in dat het niet doorging doordat er een goederentrein ontspoord was...quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, meerdere mensen, meerdere keren. Ik zeker 4 keer. En Duvel ook, in de tijd dat Luxemburg - Zandvoort nog direct reed.
Plan D A7709: 12 eerste klas, 36 2e klasquote:Op zaterdag 10 september 2011 08:04 schreef Duvel het volgende:
Daar zouden toch meer dan 260 mensen in moeten passen... Wel heel gaaf trouwens!
Werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk?quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:55 schreef braddofiel het volgende:
Waarom rijd er dit weekend eigenlijk vanuit Haarlem een Intercity naar Utrecht? Ik moet toevallig die richting op vandaag, en het viel me op dat er rechtstreeks 1 gaat om het half uur? Terwijl dat doordeweeks, en andere weekenden niet het geval is
Ik heb er echter alleen maar profijt van trouwens
Is dat geen mobiele OV-chippaal? Die kan ook worden gebruikt als er bij werkzaamheden bussen rijden en het perron onbereikbaar is. Dat perron zal er daar nog wel uit moeten ofzo, waardoor er nog geen kabels gelegd zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:12 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Vastgeketend en al. Bang dat deze apparatuur gestolen word?
Sowieso snap ik die hele kast erachter ook niet..
Is te rotterdam CS
Jep, zie: http://www.ns.nl/storinge(...)2011_zd_ass_10_11sepquote:Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk?
Dat soort mensen zouden een levenslang treinverbod moeten krijgen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
Is dat echt? Of een in scene gezette situatie (voor een trainingsfilm oid)? Want als dit echt is dan is die aggresieveling wel een enorme karikatuur van zichzelf?quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
dat kan ik alleen beoordelen als in scene gezet...quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
ze zijn van youtube verwijderd namelijk...quote:Op maandag 14 maart 2011 23:09 schreef James1988 het volgende:
En deze zijn ook leuk:
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Filmpje wat ik net postte is een beetje crappy, mijn excuses. Fles heeft vast een betere.
http://worldonrails.nl/forum/viewforum.php?f=10 is ook handig daarvoorquote:Ik kan trouwens het overzicht voor toeslagen op de interrail passen niet meer vinden.. iemand een linkje?
Stonden op een nieuw perron. En het is ook nog eens het enigste perron met CiCo's. En ze staan niet op de logischte plekken. Er staat nog 1, die staat aan de andere kant van het perron, nog ver voorbij de lift..quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat geen mobiele OV-chippaal? Die kan ook worden gebruikt als er bij werkzaamheden bussen rijden en het perron onbereikbaar is. Dat perron zal er daar nog wel uit moeten ofzo, waardoor er nog geen kabels gelegd zijn.
Helaas niet. Ik kwam ze ook maar toevallig tegenquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:56 schreef Jacob1 het volgende:
James, heb jij toevallig dat filmpje nog die je enkele maanden terug plaatse, van de Beneluxen-race?
[..]
ze zijn van youtube verwijderd namelijk...
Heb ook het vermoeden dat dit een oefeningsvideo is, die man schreeuwt in zulke heldere taal en scheldt zo weinig......daarnaast lijkt het mij Eddy Zoey te zijn, als die zo moeilijk had gedaan was het zeker binnen de kortste keren overal te zien zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
Als ze daar voortaan niet gewoon altijd een trein laten rijden ofzoquote:Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk?
Is die niet naar Polen gegaan destijds?quote:Op zondag 11 september 2011 10:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Weet iemand trouwens als de 3102 (Veenexpress - DH1-wadlopers) ook in Argentini rijdt?
Waren dat niet alleen tweetjes?quote:Op zondag 11 september 2011 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is die niet naar Polen gegaan destijds?
Ja.... precies...quote:Op zondag 11 september 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
Maar uit rotterdam gaat alles toch naar friesland?
Het taalgebruik viel mij ook al op. Ik zie de krantenkop al voor me: Conducteur aangevallen door ABN-sprekende aso.quote:Op zondag 11 september 2011 09:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb ook het vermoeden dat dit een oefeningsvideo is, die man schreeuwt in zulke heldere taal en scheldt zo weinig......daarnaast lijkt het mij Eddy Zoey te zijn, als die zo moeilijk had gedaan was het zeker binnen de kortste keren overal te zien zijn.
Tja greavy. Heel vervelend voor jou, maar dat bakkie pleur dient gewoon gratis aangeboden te worden als het een bende is op het spoor.quote:Op maandag 12 september 2011 00:44 schreef greavy het volgende:
Ik moest ff lachten vandaag.
Vanochtend het nieuws: "Al het treinverkeer is na het noodweer van gister avond en vannacht weer goed opgestart"
Verstoringen: Blikseminslag Zwolle-Meppel
Gevolg:
- PendelTREIN Zwolle-Meppel
- IC&ST Meppel-Leeuwarden
- IC&ST Meppel-Groningen
- IC Zwolle-Amersfoort en verder ri Utrecht-Rotterdam/Den Haag of Schiphol
NS vond het toen ook nog fun om gratis koffie bij de kiosk uit te delen. Gevolg: De omzet voor de railcatering was alles behalve goed. Veel mensen uit het Noorden hadden dus in Zwolle hun gratis bakkie pleur. Ik ben toen niet meer terug naar Zwolle gegaan voor de tweede slag.
's Avonds: Wederom Zwolle, 17:46 uit Zwolle ri Utrecht ev, had ergens thv Den Dolder een boom (of een grote tak) geraakt. Na 15 minuten werd er weer doorgereden, nadat de Mcn een inspectie aan de trein had gedaan qua schade.
Gevolg: Wr geen tweede rit naar Zwolle, maar nu maar naar Eindhoven
Kiosk verkoopt Nescaf dacht ik. De nieuwe Kiosk doet de bonen vers malen. Railcatering heeft alleen Starbucks koffie.quote:Op maandag 12 september 2011 01:19 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ja gratis aangeboden... maar veel meer dan een kwartje is het niet waard nee. Al plak je er 2000 starfucks logo's op.
SOV, goedemorgenquote:Op maandag 12 september 2011 07:48 schreef James1988 het volgende:
En opgeladen + ingecheckt. "Altijd Vrij, 2e Klas" aldus het paaltje.
Goedemorgen!
Gaaf, een serie-AGV? Waar gaat die rijden?quote:
Er zijn 25 AGV's besteld door het Italiaanse NTV, deze zullen in Itali gaan rijden onder de naam .Italo. Als het goed is al later dit jaar, maar RFI/Trenitalia werken tegen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaaf, een serie-AGV? Waar gaat die rijden?
http://www.ntvspa.it/quote:The service will start by the end of 2011 with the name of "Italo".
jaa lijkt me ook inderdaad. Wierden, Almelo en Almelo de riet zijn al voorzien van digitale systemen. Vreemd dat ze in hengelo tijdens de verbouwing nog geen digitale systemen hebben geplaatst.quote:Op maandag 12 september 2011 10:30 schreef dennistd het volgende:
Gisteren in Enschede in elk geval nog niet, maar die zal wel snel volgen dan (het gaat per regio)
Wel vreemd, niet uniekquote:Op maandag 12 september 2011 10:41 schreef greavy het volgende:
Niet vreemd.. Rotterdam word verbouwd, geen digitale schermen. Utrecht word verbouwd, alleen nog in de hal de nieuwe schermen (PV's).
Het wordt er wel mooi! Mag ook wel, het was echt te oud, ranzig en krap voor woorden.quote:Op maandag 12 september 2011 11:02 schreef Duvel het volgende:
Rotterdam is een enorme bouwput, waarom zou je daar nog die nieuwe schermen bij doen? Het is al zo'n zooitje!
Toch eens gaan rekenen of dat niet toch weer voordeliger is. Ik doe nu 5x per week forensen (waarvan 2 dagen 's morgens ook met korting). Tussen Houten en Hilversum. Maandelijks nog minstens een keertje naar Amsterdam en nog her en der wat privritjes.quote:Op maandag 12 september 2011 07:48 schreef James1988 het volgende:
En opgeladen + ingecheckt. "Altijd Vrij, 2e Klas" aldus het paaltje.
Goedemorgen!
Daarvoor is de Abonnementenwijzer best handig.quote:Op maandag 12 september 2011 11:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Toch eens gaan rekenen of dat niet toch weer voordeliger is.
Ja, die is leuk, maar die geeft maar 1 uitkomst. Ik heb zelf met een excel-sheetje zitten rekenen en dan is de conclusie dat er twee abonnementsvormen zijn die elkaar niet veel ontlopen uitgaande van mijn reisgedrag afgelopen jaar.quote:Op maandag 12 september 2011 11:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daarvoor is de Abonnementenwijzer best handig.
Ehmm. Dat is bij mij een serieus verschil hoor. 25 % of zo.quote:Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Scheelt nog geen 2 eurocent per treinkilometer
Hij geeft soms ook een alternatief. Ik kreeg zowel een trajectabonnement als een Altijd Vrij als suggestie. Nu kost dat toch hetzelfde, dus heb ik de Altijd Vrij gekozen.quote:Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, die is leuk, maar die geeft maar 1 uitkomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |