Werd er überhaupt iets omgeroepen in die twee uur?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.
Ah okee.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:
[..]
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
Dordrecht is minimaal 1x per maand raak. En ze kunnen het nooit goed fixen, want elke keer is het probleem hetzelfde...quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd?
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Net zo erg als omreizen om SLT te vermijden
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Oh ja, dat was vooral voor de volgers van dit topic erg vermakelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Ja. Leip.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:45 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Ah okee.
Dan is het wel te begrijpen. Een spoorwegennet wat weinig storingen heeft omdat het nooit verbeterd wordt is ook niet per se beter.
1e keer was dat er een stroomstoring was en men niet verder kon rijdenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Werd er überhaupt iets omgeroepen in die twee uur?
Helaas niet dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan hè, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.
Dat was een zoethoudertje. EN een leugenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef kebabkever het volgende:
Daarna zeiden ze dat er een monteur zou komen die de wissel handmatig zou omzetten.
Waarom?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen
De verantwoordelijke betaalt echt fors voor dit soort foutjes. Zeker Amersfoort was een hele nare.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan hè, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wisselsquote:
Quote:quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wissels![]()
Of hoe had jij het je voorgesteld?
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Klopt. Zelf wel eens meegemaakt tijdens een wisselstoring. Zat in een 12 baks VIRM die hierdoor in Groningen eens op één minuut rijden van het station strandde. Duurde 40 minuten voordat mijn trein binnengenomen kon worden. vertrekken deed er uiteraard in die tijd niets meer.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Haha, ze dachten vast; ach Zwolle is toch al een puinhoopquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijdenquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijkenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijden
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |