[Paul Koulak muziek]quote:Fort Boyard is een fort voor de Franse westkust, gelegen tussen Île d'Aix en Île d'Oléron in het departement Charente-Maritime (regio Poitou-Charentes). Het is 61 meter lang, 31 meter breed en 20 meter hoog. Hoewel het fort oorspronkelijk gebouwd is als bescherming tegen de Engelsen, wordt het tegenwoordig alleen maar gebruikt voor toerisme en als achtergrond voor het televisiespel De Sleutels van Fort Boyard. Het fort is niet te bezichtigen; alleen een rondvaart rond het fort is mogelijk.
Dat dachten we van Fort Boyard ook.quote:Op maandag 5 september 2011 21:17 schreef truedestiny het volgende:
Een remake van Spel zonder grenzen lijkt mij wel tof!
Ja maar Rene Froger!quote:Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef Axia het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Boyard_(TV_series)#Music
Ze hadden gewoon de CD kunnen kopen, in plaats van dit kutmuziek zelf te bedenken.
Presentators zijn eigenlijk helemaal niet nodig l, daar heb je die 2 dwergen voorquote:Op maandag 5 september 2011 21:23 schreef rene90 het volgende:
Ik vond er ook niet veel aan, ging allemaal erg soepel en ik vond ook dat er veel te veel werd geluld door de presentators.
Ik had het me ook spannender voorgesteld, volgens mij bleven in de orginele versie de kandidaten vast zitten in de kamer als een opdracht niet was gelukt en kregen ze ook van tevoren niet te horen wat ze moesten gaan doen. Verder miste ik de tovenaar, over de rol van die lilliputters werd helemaal niet gesproken en er was teveel gepraat tijdens de opdrachten en de achtergrondmuziek paste ook niet bij Fort Boyard.quote:Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef greatgonzo het volgende:
al met al een gemiste kans, in mijn beleving was het veel spannender
Preciesquote:Op maandag 5 september 2011 21:26 schreef Lookbehind het volgende:
In vergelijking met vroeger voelt het te makkelijk en te vrolijk aan. De muziekkeuze is echt waardeloos en haalt alle "spanning" eruit, net als die fragmenten over de "BN-ers", wie het dan ook zijn.
De meeste opdrachten slaagden ook, terwijl in de Franse versie veel opdrachten niet lukken. Had het idee dat er meer tijd gegeven werd. Het is jammer dat ze niet gekozen hebben om gewoon 1 team voor sleutels te laten spelen en dan vervolgens voor aanwijzingen en tijd in de schatkamer.quote:Op maandag 5 september 2011 21:27 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik had het me ook spannender voorgesteld, volgens mij bleven in de orginele versie de kandidaten vast zitten in de kamer als een opdracht niet was gelukt en kregen ze ook van tevoren niet te horen wat ze moesten gaan doen. Verder miste ik de tovenaar, over de rol van die lilliputters werd helemaal niet gesproken en er was teveel gepraat tijdens de opdrachten en de achtergrondmuziek paste ook niet bij Fort Boyard.
Erg jammer
Er is ooit een dooie gevallen, daarom zijn die opdrachten nu zo mild denk ik.quote:Op maandag 5 september 2011 21:28 schreef Cee het volgende:
Ik vond het ook wat tegenvallen.Wat was er nou spannend aan de opdracht waarbij je moet hengelen naar een sleutel die OP een tijgerkooi ligt? Dat is het zelfde als zeggen dat je met haaien hebt gezwommen terwijl je in een riante, volle badkuip naast een aquarium zit.
Dat vind ik zo irritant ja, dat wil je toch gewoon zien ipv dat er iemand over zit te lullenquote:Op maandag 5 september 2011 21:26 schreef ach het volgende:
Beetje jammer van die amerikaanse praatstukjes tussendoor.*Ziet persoon A X en Y doen* Persoon A: "Ja ik deed X en Y" en dan beelden waar je X en Y weer ziet in een samenvatting
Milde opdrachten? Volgens mij valt dat wel mee. De opdrachten zijn volgens mij nog wel heftiger dan in de beginjaren.quote:Op maandag 5 september 2011 21:30 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Er is ooit een dooie gevallen, daarom zijn die opdrachten nu zo mild denk ik.
Dat dus. Het is een gestripte versie geworden. Als ik de AVRO uit moet leggen hoe het wel moet mogen ze me contacteren..om te beginnen die dramatische muziekkeuze vervangen door de muziek van Paul Koulak.quote:Jemig, wat hebben ze zo'n mooi programma vakkundig om zeep geholpen. Heel het format genegeerd, geen greintje spanning. Dat die Fransen dit zo toestaan.
Dat faalde inderdaad nogal hardquote:Op maandag 5 september 2011 21:30 schreef Ferdii het volgende:
Het eind spel was pas een faal, niks spanning of ze de kluis zouden kraken en hoeveel de buit zou zijn voordat de tijgers kome. Nu was het gewoon graaien naar muntjes en wie er het meest heeft wint, saai!
Die opdrachten zijn zo simpel, m'n oma zou het nog halen.quote:Op maandag 5 september 2011 21:32 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Milde opdrachten? Volgens mij valt dat wel mee. De opdrachten zijn volgens mij nog wel heftiger dan in de beginjaren.
Ja, het is een versimpelde versie geworden van de Franse serie, die nu nog net zo is als het vroeger bij ons was. Dat continue geleuter tusssendoor is daar ook een stuk minder.quote:Op maandag 5 september 2011 21:32 schreef Magenta het volgende:
[..]
Dat dus. Het is een gestripte versie geworden. Als ik de AVRO uit moet leggen hoe het wel moet mogen ze me contacteren..om te beginnen die dramatische muziekkeuze vervangen door de muziek van Paul Koulak.
Ik denk dat dat nog vies tegen valt. In Frankrijk krijgen ze 45 minuten de tijd om 7 sleutels te bemachtigen en heel vaak gebeurd het dat ze na die tijd niet voldoende sleutels hebben. Misschien wel de helft van de opdrachten wordt door tijdgebrek, niet gehaald.quote:Op maandag 5 september 2011 21:34 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Die opdrachten zijn zo simpel, m'n oma zou het nog halen.
Ohja, hoe zat dat ook alweer?quote:Op maandag 5 september 2011 21:30 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Er is ooit een dooie gevallen
Maar 1 opdracht is niet gelukt en alleen omdat die lomperd meteen uitglijdt.quote:Op maandag 5 september 2011 21:37 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog vies tegen valt. In Frankrijk krijgen ze 45 minuten de tijd om 7 sleutels te bemachtigen en heel vaak gebeurd het dat ze na die tijd niet voldoende sleutels hebben. Misschien wel de helft van de opdrachten wordt door tijdgebrek, niet gehaald.
En ik wil jouw oma nog weleens ondersteboven op een fiets zien rijden (één van de opdrachten in de volgende afleveringen).
De soundtrack van Paul Koulak is werkelijk prachtig. Durf wel te zeggen dat die het hele programma kan maken of (in dit geval) breken.quote:Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef Axia het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Boyard_(TV_series)#Music
Ze hadden gewoon de CD kunnen kopen, in plaats van dit kutmuziek zelf te bedenken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Fin
De Nederlandse versie lijkt op de 2010 versie in Frankrijk. Alleen deden in dat seizoen er juist onbekende Fransen mee. Als de AVRO een beetje research had gedaan, dan waren ze erachter gekomen dat dit het slechtst bekeken seizoen was in 22 jaar FB historie.quote:Op maandag 5 september 2011 22:01 schreef Andyvie het volgende:
Ik was er al bang voor toen ik vorige week in de gids zag staan dat het programma maar 1 uur zou duren.
Ik ben iemand die de franse versie ook kijkt op France2/TV5, dat programma duurt daar 1:45 uur. Bestaat uit 45 minuten om 7 sleutels te halen (lukt eigenlijk nooit), dan een aantal tussenspellen om de gevangen genomen kandidaten te bevrijden (lukt dat niet, dan zijn die kandidaten ook echt uit het spel, komen pas bij het wegen van de munten weer terug) dan 20 minuten waarbij gespeeld wordt voor aanwijzingen voor het raden van het woord in de schatkamer. Daarna nog een paar spellen (waaronder het memoryspel) waarbij tijd gewonnen, maar ook verloren kan worden in de schatkamer en daarna pas de schatkamer.
De franse versie is spannend, heeft sfeer en duurt niet te lang.
De nederlandse versie is.....tja.....te snel, geen sfeer en slaat eigenlijk helemaal nergens meer op. Waarom die letters in de schatkamer als je er toch niks mee doet? Waarom Passe-partout en passe-temps mee laten lopen als ze alleen maar de sleutels laten zien? (hun rol is het wijzen van de weg in de originele versie) Waarom uberhaupt nog tijgers? De tijd was om en de poort was nog half open? Waarom moesten de kandidaten 7 sleutels halen, als aan het eind blijkt dat 6 sleutels voldoende zijn om de poort te laten openen? En zo kan ik wel doorgaan.
Dit was gewoon een aanfluiting wat ze er nu van hebben gemaakt op de nederlandse tv.
Ja, daar begreep ik het nut ook totaal niet van. Alsof het al niet kort genoeg was.quote:Op maandag 5 september 2011 22:04 schreef Kansenjongere het volgende:
Richten ze zich op mensen met Alzheimer? Anders kan ik niet verklaren waarom je in een programma van 3 kwartier tot 3 keer toe gaat samenvatten wat er de afgelopen 15 minuten is gebeurd.
Dit. Dit was mijn verwachting. Een filmisch avonturen spelshow. Droomshow 2.0. Het is jammer dat er zo weinig wordt gedaan met de locatie.quote:Op maandag 5 september 2011 22:02 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Fort Boyard op deze manier kan net zo goed in de studio worden opgenomen. Die geweldige omgeving wordt totaal niet gebruikt. Dit soort programma's moeten ze niet laten maken door de producers/regisseurs/schrijvers/editors van spelshows, maar van films!
Fort Boyard hoort als een spannende film in elkaar gezet te zijn. Er hoort een atmosfeer van mysterie, spanning en oudheid om de opdrachten te hangen. Er moeten echte gevolgen zijn aan het falen van opdrachten (rest van de show opgesloten).... Succes moet daadwerkelijk gevolgen hebben voor de finale. En de finale.... laat ik maar zeggen dat dat een finale hoort te zijn en niet, zoals vandaag, de grabbelton aan het eind van een studiospelshow.
quote:Op maandag 5 september 2011 22:01 schreef Andyvie het volgende:
Ik was er al bang voor toen ik vorige week in de gids zag staan dat het programma maar 1 uur zou duren.
Ik ben iemand die de franse versie ook kijkt op France2/TV5, dat programma duurt daar 1:45 uur. Bestaat uit 45 minuten om 7 sleutels te halen (lukt eigenlijk nooit), dan een aantal tussenspellen om de gevangen genomen kandidaten te bevrijden (lukt dat niet, dan zijn die kandidaten ook echt uit het spel, komen pas bij het wegen van de munten weer terug) dan 20 minuten waarbij gespeeld wordt voor aanwijzingen voor het raden van het woord in de schatkamer. Daarna nog een paar spellen (waaronder het memoryspel) waarbij tijd gewonnen, maar ook verloren kan worden in de schatkamer en daarna pas de schatkamer.
De franse versie is spannend, heeft sfeer en duurt niet te lang.
De nederlandse versie is.....tja.....te snel, geen sfeer en slaat eigenlijk helemaal nergens meer op. Waarom die letters in de schatkamer als je er toch niks mee doet? Waarom Passe-partout en passe-temps mee laten lopen als ze alleen maar de sleutels laten zien? (hun rol is het wijzen van de weg in de originele versie) Waarom uberhaupt nog tijgers? De tijd was om en de poort was nog half open? Waarom moesten de kandidaten 7 sleutels halen, als aan het eind blijkt dat 6 sleutels voldoende zijn om de poort te laten openen? En zo kan ik wel doorgaan.
Dit was gewoon een aanfluiting wat ze er nu van hebben gemaakt op de nederlandse tv.
Gelukkig zijn er nog mensen die het wel snappen! Goed verwoord!quote:Op maandag 5 september 2011 22:02 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Fort Boyard op deze manier kan net zo goed in de studio worden opgenomen. Die geweldige omgeving wordt totaal niet gebruikt. Dit soort programma's moeten ze niet laten maken door de producers/regisseurs/schrijvers/editors van spelshows, maar van films!
Fort Boyard hoort als een spannende film in elkaar gezet te zijn. Er hoort een atmosfeer van mysterie, spanning en oudheid om de opdrachten te hangen. Er moeten echte gevolgen zijn aan het falen van opdrachten (rest van de show opgesloten).... Succes moet daadwerkelijk gevolgen hebben voor de finale. En de finale.... laat ik maar zeggen dat dat een finale hoort te zijn en niet, zoals vandaag, de grabbelton aan het eind van een studiospelshow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |