abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2011 @ 20:34:42 #1
343640 G007Drummer
Geen Drummer, Wel Producer
pi_101605742
Deeltje 2
quote:
Wilders woedend om cartoon Joop.nl

[quote]Op weblog Joop.nl is opnieuw een anti-Wilders cartoon opgedoken van de omstreden cartoonist Adriaan Soeterbeek. Wilders wordt afgebeeld terwijl hij op de grond ligt, met een schaar in zijn borst.

Op de achtergrond zien we Koningin Beatrix weglopen. Soeterbroek raakte al eerder in opspraak door een omstreden tekening over Geert Wilders. De cartoon is een reactie op het PVV-plan om het staatshoofd minder politieke macht te geven.

Wilders laat via Twitter weten dat hij niet blij is met de tekening. "Waar Nederlanders voor moeten betalen: gesubsidieerd aanzetten tot geweld. De VARA. Hoe lang nog?"

Hij krijgt bijval uit onverwachte hoek. Claudia de Breij liet vrijdagavond weten de cartoon smakeloos te vinden. "Ben 't met Geert Wilders eens over smakeloosheid van de cartoon op Joop.nl. Als doorgaans trotse VARA-medewerker moet ik nu zeggen: erg jammer."

http://www.telegraaf.nl/b(...)cartoon__.html?p=1,1

Louter ceremonieel
Over het PVV-plan voor de monarchie

Even nadenken...hoe was het ook alweer.
Moslims moesten niet zeiken over cartoons, want in een vrij land moet je tegen een stootje kunnen....nu is dat opeens anders? We waren zo verontwaardigd dat Nekschot werd opgepakt vanwege zijn cartoons en nu mag de cartoon opeens niet. I'm confused.

Dat Wilders boos is, mag geen nieuws zijn, want dat is hij bijna elke dag wel ergens over, maar waar komt toch die dubbele moraal vandaan? Please enlighten me? :)

@Kingstown ofzeu. Goed gezegd. :P
pi_101605821
Gaat ver
Maar ze mogen ook over allah, dus ja.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_101605914
Erg grof, doch leuk gevonden met die scharen. Bea zegt 'pleur maar op met je lintjesknipperij'
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_101605940
Kan dat woedend weg worden gehaald in de TT? Cynisch is een betere omschrijving.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 5 september 2011 @ 20:38:12 #5
343640 G007Drummer
Geen Drummer, Wel Producer
pi_101605955
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:35 schreef schommelstoel het volgende:
Gaat ver
Maar ze mogen ook over allah, dus ja.
Dit is een deel 2, alleen ben ik een FOK!Starter dus heb ik er geen Nummer 2 bijgezet :P
Kan je de naam veranderen?
  maandag 5 september 2011 @ 20:41:45 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101606213
Smakeloos en gevaarlijk. Je zou van de VARA meer verantwoordelijkheid moeten verwachten.
pi_101606915
Ook mooi dat ze de schaar in haar linker hand heeft.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 5 september 2011 @ 22:16:11 #8
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_101612493
Toch wel apart dat een ´linkse´ site/omroep het met deze cartoon opneemt voor het koningshuis.

Anyway, Wilders moet of zwijgen of accepteren dat dit ook onder vrijheid valt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 5 september 2011 @ 22:17:18 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101612576
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:41 schreef BasEnAad het volgende:
Smakeloos en gevaarlijk. Je zou van de VARA meer verantwoordelijkheid moeten verwachten.
Wat is er gevaarlijk aan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101613748
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 22:17 schreef Re het volgende:

[..]

Wat is er gevaarlijk aan?
Straks komt Beatrix nog op ideeën! :+
  maandag 5 september 2011 @ 22:41:32 #11
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_101614275
Is Beatrix een seriemoordenaar? :D

Edit: Ik vind hen beiden fout. Wilders is eng met zijn liefde voor israel. En Beatrix haar Bilderberger-club is velgens mij extreem-rechts.Zij hebben een hand in de val van economieen en het doorduwen van één Europa en anti burger-privacy enzovoorts.

[ Bericht 11% gewijzigd door Schenkstroop op 05-09-2011 22:48:23 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_101614282
Smakeloos!
pi_101615100
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 20:38 schreef Caland het volgende:
Kan dat woedend weg worden gehaald in de TT? Cynisch is een betere omschrijving.
Minachtend nog een betere beschrijving, maar ik laat de TT staan. Ik ga er gewoon vanuit dat een user het bericht leest i.p.v niet verder komt dan de TT.

De TT dekt de lading niet helemaal, maar daar zal TS wel een bedoeling mee hebben :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_101616093
quote:
3s.gif Op maandag 5 september 2011 08:20 schreef Re het volgende:
waarom heeft Bea trouwens 2 scharen bij d'r?
Euhm welke partij was nog meer tegen het koningshuis? Zie je volgende keer Roemer met een mes door zijn hart een eindje van Wilders liggen in een Cartoon.

Ja, wanneer die tekenaar dan toch een punt wil maken. Vraag me alleen af of Joop.nl hem wel wil plaatsen dan
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 5 september 2011 @ 23:20:43 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101616833
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:07 schreef paddy het volgende:

[..]

Euhm welke partij was nog meer tegen het koningshuis? Zie je volgende keer Roemer met een mes door zijn hart een eindje van Wilders liggen in een Cartoon.

Ja, wanneer die tekenaar dan toch een punt wil maken. Vraag me alleen af of Joop.nl hem wel wil plaatsen dan
Het gaat om een schaar, symbool voor het ceremoniële lintjes knippen, een mes slaat nergens op in deze vergelijking. Men wil er gewoon te veel on zien denk ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101617887
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 23:20 schreef Re het volgende:

[..]

Het gaat om een schaar, symbool voor het ceremoniële lintjes knippen, een mes slaat nergens op in deze vergelijking. Men wil er gewoon te veel on zien denk ik
Mes had ook schaar moeten zijn in mijn post. Als in
quote:
Zie je volgende keer Roemer met een mes schaar door zijn hart een eindje van Wilders liggen in een Cartoon.
De cartoon is naar aanleiding van dit bericht
quote:
Een zo klein mogelijke rol voor het staatshoofd: de PVV wil de rol van de Koning drastisch beperken tot een 'representatieve en ceremoniële'. Dat blijkt uit een initiatiefwetsvoorstel dat PVV-leider Geert Wilders vandaag openbaar maakte. Mochten andere partijen niet met Wilders instemmen, dan zal de PVV met voorstellen meestemmen waar ze het mee eens zijn.
De PVV vindt het ongewenst als Nederland zou veranderen in een republiek. Het doel van het wetsvoorstel is 'de monarchie in stand te houden, maar de (schijn van) politieke invloed van de Koning te minimaliseren'. [.....]
http://www.volkskrant.nl/(...)l-bij-formatie.dhtml
Met andere woorden .....De koningin die met volkswoorden (door cartoon) zegt; "fuck you! in je aars met je lintjes knippen!" .. Dat wil de cartoonist met de schaar zeggen (denk ik). En ja, heel logisch dat dan juist ook een SP genoemd gaat worden, want die roepen dat al jaaaaaren (misschien was die cartoon er al maar wilden ze hem niet plaatsen)
pi_101618027
Dat er anno 2011 mensen zich nog zo bezighouden met een tekening.

Royale verdrietigheid.
Dit, dus.
pi_101621946
Ik zie overeenkomsten.

pi_101622251
quote:
Von der Dunk en Brussen zijn het eens: 'De VVD heeft vrijheid in de uitverkoop gezet'
Thomas von der Dunk/ Bert Brussen − 05/09/11, 06:00
Verhagen, Rutte en Wilders. © epa

Het argument waarmee de VVD de Vrijdenkersruimte in de Tweede Kamer heeft opgedoekt, is een leugen, zegt Thomas von der Dunk. En Bert Brussen is het nu eens helemaal met hem eens: 'VVD, CDA en PVV hebben de vrijheid van meningsuiting op slot gedraaid.'
Thomas von der Dunk:

De VVD heeft onlangs haar Vrijdenkersruimte, een gemeenschappelijk initiatief van Mark Rutte met de toenmalige medeoppositiepartij PVV waarmee zij de oude linkse politieke correctheid wilden hekelen die allang door een nieuwe rechtse is vervangen, in de Tweede Kamer opgedoekt. U weet wel: die plek waarin bedreigde producten van het vrije denken, zoals de prenten die de fijnzinnige cartoonist Gregorius Nekschot op arrestatie, en de film Fitna die de miskende grote cineast Geert Wilders vooral op verveeld gegaap kwam te staan, als hoogstaande voortbrengselen van het menselijk vernuft werden gekoesterd.

De VVD maakt het ons nu onmogelijk daarvan nog langer te genieten. De tentoonstelling is deze zomer stilzwijgend ontmanteld. Het officiële argument: 'Er waren al anderhalf jaar geen nieuwe werken meer aangeboden.'

Dat is een leugen. Zo is door een van de laatste verlichte VVD-partijleden afgelopen maanden herhaaldelijk voorgesteld de door VVD- en PVV-toedoen verboden Willem Arondéuslezing van ondergetekende hier een plaatsje te geven. De initiatiefnemer kreeg op dat voorstel niet eens antwoord - noch van de fractieleider, noch van de premier.

Los daarvan had de fractie, als die haar roeping serieus had opgevat, ook zélf actief stappen ter aanvulling van de collectie kunnen zetten.

Bijvoorbeeld door de 5 mei-toespraak van Rob Riemen aan de Utrechtse Universiteit op te nemen, die de PVV in de Utrechtse Staten wilde verbieden, of zijn boekje over het nieuwe fascisme, dat de PVV in de Brabantse Staten bewoog de subsidie voor het vermaarde Nexusinstituut te willen schrappen. En de door onze mederegeerpartij nog vijftienhonderd jaar na publicatie met een veto bedreigde Koran had natuurlijk een ereplek verdiend.

Het maakt duidelijk hoe weinig de PVV zich het motto van Rosa Luxemburg heeft eigen gemaakt: vrijheid is vooral de vrijheid van andersdenkenden.

En het maakt duidelijk hoezeer de VVD doodsbang is om die andere partij met het woord vrijheid in haar naam, te schofferen. Omwille van het regeergemak. Want anders was die Vrijdenkersruimte sinds de rechtse machtsovername van 2010 tot de nok gevuld met bedreigde linkse vrijdenkersproducten.

Bert Brussen:

Het format van deze rubriek laat het niet echt toe, de heer Von der Dunk en ik worden geacht de degens te kruisen, maar ik vrees dat ik het moeilijk met zijn woorden oneens kan zijn.

Sinds het definitieve sluiten van de Vrijdenkersruimte kan ik in elk geval met geen mogelijkheid meer met droge ogen beweren dat er nog een liberale wind door de fractiekamers van de VVD waait. Laat ik mij dan maar bij wijze van uitzondering achter mijn opponent scharen om de teloorgang van de vrije meningsuiting te bewenen.

Toen Mark Rutte zijn Vrijdenkersruimte opende, sprak hij nog de dramatische woorden: 'De vrijheid van meningsuiting is sluipenderwijs onder druk komen te staan. En helaas moet ik constateren dat het CDA daarvoor verantwoordelijk is.'

Harde maar ware woorden die destijds noodzakelijk waren. Natuurlijk wilde Rutte ook graag met de ouders van Van Gogh op de foto, zoals Theodor Holman destijds al constateerde, maar toch: het signaal was duidelijk. Die Vrijdenkersruimte was een even noodzakelijk als droevig symbool van een democratie die het begrip 'vrijheid' maar niet kan bevatten.

De rest is geschiedenis: het CDA, volgens Rutte 'verantwoordelijk voor het onder druk zetten van de vrijheid van meningsuiting', ging met Rutte regeren. In ruil daarvoor moest de handtekening onder het voorstel tot afschaffen van het verbod op godslastering worden verwijderd, kreeg gedoogpartner PVV kritiekloos de ruimte onwelgevallige lezingen en meningen te censureren en was er voor andere onderdrukte (linkse) meningen die niet in het VDD-straatje pasten ineens geen ruimte meer in de Vrijdenkersruimte.

Het moge duidelijk zijn: de liberale partij VVD heeft de vrijheid in de uitverkoop gezet.

Het is ironisch dat de symbolische waarde van het sluiten van de Vrijdenkersruimte nog groter is dan het openen er van: de VVD heeft samen met het CDA en de PVV de vrijheid van meningsuiting op slot gedraaid en de sleutel weggegooid. Naar de sleutel is het waarschijnlijk nog lang zoeken.

Thomas von der Dunk is cultuurhistoricus en publicist.
Bert Brussen is columnist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101622302
Volgens mij zit je in een verkeerde topic wereldpijn.
  dinsdag 6 september 2011 @ 08:14:39 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101622469
Wat een waardeloze cartoon. Wat is dat Joop.nl toch voor een clubhuisblaadje? :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 6 september 2011 @ 08:16:05 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101622484
Oh we zijn nog niet uitgelachen :')
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')