Scherp!quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Zit je daar met je hypotheek als de economie crasht.........
Dus leven alsof je van niks weet. Zoals 'wij' doen, dus eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 23:59 schreef KaleOssan het volgende:
Dus gewoon leven alsof je van niks weet.
Zou het kunnen zijn dat je met 926,99 euro per maand netto vanzelf een afkeer gaat krijgen van de consumptiemaatschappij? Als overlevingsstrategie, omdat je er zelf niet actief aan kunt deelnemen. Ik heb zelf in de Wajong-regeling gezeten en inmiddels werk ik weer. Het zijn twee heel verschillende werelden. Als werkende moet je je geld ook optimaal benutten, je hebt meer keuze en het is niet eens gemakkelijk om de juiste keuzes te maken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:48 schreef KaleOssan het volgende:
Ja ik lig dagen in bed, zie soms weken of maanden geen daglicht. En punt is je moet ook wel WILLEN werken( Iets wat met depressiviteit vaak niet het geval is ). Niet om zielig te doen ik wil gewoon rusten, dit is wat ik wil.
Ik zou nog liever dood gaan dan werken.
Zou ik theoretisch kunnen werken? ja ik heb armen en benen en kan nadenken. Maar is het gezond of wil ik het wel?
Dat jullie (degene die eigenlijk niet (zoveel) willen werken) je nou voor t karretje laten voorspannen.
Maarja in een paar jaar doet dit er waarschijnlijk toch al niet meer aan toe ;-) (en als je moet vragen waarom; dan slaap je dus echt nog)
Btw 80% van alle banen zijn overbodig. (al niet meer) ( achtergehouden technologie en consumptie mentaliteits maatschappij) Wie heeft al het geld in de wereld in handen?
En ik zou zowiezo in niets willen werken wat niet betrekking heeft op 1ste levensbehoefte. + ik zou niet praten onder werk, alleen uiterst praktische nodigheid. Ik doe niet aan social talk, hoi doei alles goed of wat dan ook.
Eerste basis behoeften KAN MAKKELIJK voorzien worden voor de hele wereld zonder de continue nodigheid van 20 of 40 urige werkweken.
Waarom het niet gebeurd? Doe je onderzoek zou ik zeggen.. ik heb mijne gedaan.
...
Kun jij me nu eens vertellen waarom je uberhaupt vindt dat je recht hebt op een Wajonguitkering terwijl je op de maatschappij kotst die jou hierin voorziet?quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:25 schreef KaleOssan het volgende:
Haha Hardmetal, pussywillow Typische reactie. Je kan mij niet in een hokje plaatsen jammer.
Laten we ook Paranoide zeggen? Ga maar weer slapen jongens, voor je tv zitten naar het nieuws luisteren. Je weet niet waar je het over hebt.
Het grappige is dat ontwakende mensen zo vaak genoemt worden, ik hoor het overal op internet ,ik zie de links.
Het is eerder andersom meerderheid van de mensheid zit in een psychose durf ik te stellen. Mensen zijn zo blind, laten zich beheersen. Religie bijv anyone?(niet dat er geen kern van waarheid in zit, waarheid gemixt met deceptie)
Dat is ook wat bedoel met ontwaken... Veel mensen gaan uit de pyschose en zien eindelijk wat de echte intenties zijn wat er echt aan de hand is, terwijl een andere groep juist verder in trance gaat en blijft geloven wat er verteld word.
Pyschose is vaak genoeg als excuus gebruikt voor mensen die out of the box denken... Alsjeblieft zeg. Mensen hebben geen idee wat realiteit is, realiteit is nog raarder of geweldiger dan fictie.
Elisa, niemand weet precies wat er gaat gebeuren maar zowiezo de economie gaat crashen.. dat is wat ik vaak noem de eerste dominosteen. Maar het is groot wat gaat gebeuren elke facet van de samenleving zal op zijn kop staan. Ik zeg niet 2012 perse. Ik zeg van nu tot binnen 10 jaar. Maar eigenlijk als je kijkt wat er nu speelt in de wereld denk ik dat het veel eerder zal komen.
Kijk naar Niburu.nl om een idee te krijgen, niet dat zij alle antwoorden hebben, maar kan je in de goede richting plaatsen. Gebruik je eigen discernment of probeer dat te ontwikkelen.
@ Knutjeknuttson
Dat kan ik begrijpen.. vroeger had ik er misschien ook zo over gedacht.
Het verschil tussen mij en een "normaal" mens (wat niet bestaat dat terzijde) de gemiddelde mens laten we dan maar zeggen is zooo groot.
Ik vergelijk mijzelf met Echart Tolle, Ik had zijn boek kunnen schrijven veelal, alleen hij heeft het verwoord op een manier dat ik niet zou kunnen, maar het zat in me hart. maar zelfs dat is het niet helemaal.
HIj komt er het dichts bij tenminste. (of zo iemand als hij) qua begripsniveau
Kan ik het mis hebben sure(ik stel nooit iets uit van mogelijkheid), maar het doet er niet toe of je het "mentaal" mis hebt. Ik ga met de flow van het leven, en probeer te focussen op het nu en gewoon te ZIJN.
Maar zoals ik zei er is iets heel profounds in mij gebeurd, ik straal alleen maar, dingen zoals jaloezie, schaamte, haat, en grotendeels angst(nog niet helemaal), oordelen,goed en slecht doe ik niet meer( heel soms uit gewoonte spiekt er nog wel eens wat door)
Ik ben erg zelfkritisch, en werk aan mezelf op een constructieve manier.
Mijn moeder heeft het met het niet praten moeilijk ja, maar dat is haar probleem. (klinkt misschien hard, maar dat is voor haar om zichzelf te confronteren.) (ze vind stilte eng, voelt zich afgewezen enzo. wat duidelijk op "ego attachment" duid.)
En meeste mensen houden er niet van om zich zelf te confronteren.
TRU is verderop hoor.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:25 schreef KaleOssan het volgende:
Haha Hardmetal, pussywillow Typische reactie. Je kan mij niet in een hokje plaatsen jammer.
Laten we ook Paranoide zeggen? Ga maar weer slapen jongens, voor je tv zitten naar het nieuws luisteren. Je weet niet waar je het over hebt.
Het grappige is dat ontwakende mensen zo vaak genoemt worden, ik hoor het overal op internet ,ik zie de links.
Het is eerder andersom meerderheid van de mensheid zit in een psychose durf ik te stellen. Mensen zijn zo blind, laten zich beheersen. Religie bijv anyone?(niet dat er geen kern van waarheid in zit, waarheid gemixt met deceptie)
Dat is ook wat bedoel met ontwaken... Veel mensen gaan uit de pyschose en zien eindelijk wat de echte intenties zijn wat er echt aan de hand is, terwijl een andere groep juist verder in trance gaat en blijft geloven wat er verteld word.
Pyschose is vaak genoeg als excuus gebruikt voor mensen die out of the box denken... Alsjeblieft zeg. Mensen hebben geen idee wat realiteit is, realiteit is nog raarder of geweldiger dan fictie.
Elisa, niemand weet precies wat er gaat gebeuren maar zowiezo de economie gaat crashen.. dat is wat ik vaak noem de eerste dominosteen. Maar het is groot wat gaat gebeuren elke facet van de samenleving zal op zijn kop staan. Ik zeg niet 2012 perse. Ik zeg van nu tot binnen 10 jaar. Maar eigenlijk als je kijkt wat er nu speelt in de wereld denk ik dat het veel eerder zal komen.
Kijk naar Niburu.nl om een idee te krijgen, niet dat zij alle antwoorden hebben, maar kan je in de goede richting plaatsen. Gebruik je eigen discernment of probeer dat te ontwikkelen.
@ Knutjeknuttson
Dat kan ik begrijpen.. vroeger had ik er misschien ook zo over gedacht.
Het verschil tussen mij en een "normaal" mens (wat niet bestaat dat terzijde) de gemiddelde mens laten we dan maar zeggen is zooo groot.
Ik vergelijk mijzelf met Echart Tolle, Ik had zijn boek kunnen schrijven veelal, alleen hij heeft het verwoord op een manier dat ik niet zou kunnen, maar het zat in me hart. maar zelfs dat is het niet helemaal.
HIj komt er het dichts bij tenminste. (of zo iemand als hij) qua begripsniveau
Kan ik het mis hebben sure(ik stel nooit iets uit van mogelijkheid), maar het doet er niet toe of je het "mentaal" mis hebt. Ik ga met de flow van het leven, en probeer te focussen op het nu en gewoon te ZIJN.
Maar zoals ik zei er is iets heel profounds in mij gebeurd, ik straal alleen maar, dingen zoals jaloezie, schaamte, haat, en grotendeels angst(nog niet helemaal), oordelen,goed en slecht doe ik niet meer( heel soms uit gewoonte spiekt er nog wel eens wat door)
Ik ben erg zelfkritisch, en werk aan mezelf op een constructieve manier.
Mijn moeder heeft het met het niet praten moeilijk ja, maar dat is haar probleem. (klinkt misschien hard, maar dat is voor haar om zichzelf te confronteren.) (ze vind stilte eng, voelt zich afgewezen enzo. wat duidelijk op "ego attachment" duid.)
En meeste mensen houden er niet van om zich zelf te confronteren.
wat is "ego attachment" ?quote:Mijn moeder heeft het met het niet praten moeilijk ja, maar dat is haar probleem. (klinkt misschien hard, maar dat is voor haar om zichzelf te confronteren.) (ze vind stilte eng, voelt zich afgewezen enzo. wat duidelijk op "ego attachment" duid.)
Als hij geen kost en inwoning hoeft te betalen, houdt ie meer over om te consumeren dan ikquote:Op woensdag 7 september 2011 07:27 schreef livelink het volgende:
Als je nog thuiswoont en zo'n bedrag krijgt kun je nog best wel meedoen met de consumptiemaatschappij. Als je echter dagen in bed ligt en weken/maanden je huis niet uitkomt dan ben je echt ernstig ziek.
Op zich kan de stap om op je zelf te gaan wonen dan heel erg goed zijn. Zo'n stap activeert enorm. TS moet wel realistisch blijven. Kleine stapjes, dus beginnen met een kamer of begeleid wonen en van daaruit weer verder kijken.
Yups, maar of hij er last van zal hebben hangt af van de vraag wanneer hij Wajong heeft gevraagd & gekregen. Volgens mij gaan ze nu weer iets aanpassenquote:Op woensdag 7 september 2011 09:23 schreef Mylene het volgende:
Gaat er niet het e.e.a. veranderen voor mensen met een Wajong uitkering? Dat het opnieuw aangescherpt wordt.
Hij zal wel in bed zijn blijven liggen want de bank lag niet goed.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:24 schreef ElisaB het volgende:
En ondertussen ben ik nog steeds benieuwd wat de bank heeft gezegd
Het moet er juist wel zo uitzien om er zeker van te zijn dat je niet in de matrix zit.quote:Op woensdag 7 september 2011 08:38 schreef Roces18 het volgende:
TS, zolang je rug en nek er niet zo uitzien kan ik bevestigen dat je niet in de matrix zit;![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |