quote:
Op vrijdag 9 september 2011 18:30 schreef Grijs het volgende:Nou ja, dat kan ik me ook best wel een beetje voorstellen, eerder schreef ze al dat ze bang is dat de hulpverlening nog een kind 'afpakt'.
Maar meestal kijkt de hulpverlening naar het belang van het kind en niet dat van de ouders (hoop ik). En in de meeste gevallen zijn de kinderen het beste af bij hun ouders, dus zullen ze niet steeds kijken hoe ze een kind bij de ouders kunnen weghalen. Maar als er ergens anders betere zorg aan de kinderen gegeven kan worden, kan dat zowel voor het kind als voor de ouders beter zijn. Dat heeft lang niet altijd met het tekort schieten van ouders te maken, maar met de extra zorg (t.o.v. normaal) die een kind nodig kan hebben.
Natuurlijk heb ik makkelijk praten, ik heb er zelf niet mee te maken.
Ik werk bij BJZ en idd, het kind staat voorop...
Tja, ik vind ook wel dat DJMO voor elk wissewasje bij de huisarts zit, maar waarschijnlijk de "angst" om iets over het hoofd te zien en bang te zijn dat Jeugdzorg weer op de stoep staat..
Ik denk dat Jan grotendeels dit gedrag vertoont door gebrek aan aandacht... Ik heb het idee dat Geert 90% aandacht krijgt en Jan 10%... maar goed, dat is ook my 2 cents..
Wij hebben hier echt een avond-inslaapdrama. Overdag slaapt ze prima in maar 's avonds is het echt een regelrechte ramp. We zijn al weer ruim 1,5 uur bezig om haar in slaap te krijgen. Ze is heel moe, gaapt, wrijft in haar ogen, hangt als een zoutzak op de stoel, maar slapen.. ho maar.
Vannacht heb ik weer naast haar geslapen omdat ze zo ontzettend onrustig was. Ik heb het idee dat de interne verbouwing geen goede invloed op haar nachtrust heeft.
[ Bericht 1% gewijzigd door Vicky op 09-09-2011 20:53:21 ]