Mag ik hier illegaal alvast een beetje meeposten?
Lente heeft namelijk een poepfobie.

Het lijkt wel of ze denkt dat het niet mag. Zodra ze aandrang voelt, roept ze al: "Huuu, poepen!" en begint ze te huilen. En als ik d'r luier verschoon waarin ze alleen geplast heeft, zegt ze heel blij: "Nee poep, he?

"
Ze wil wel zo'n honderd keer per dag neppoepen op de wc, maar echt poepen durft ze alleen in d'r luier.
Van de week stond ik 's ochtends met 'r onder de douche, toen ze aandrang voelde. Ze begon meteen te huilen en: "Nee poepen!" te roepen. Een luier aantrekken was vrij lastig onder de douche, dus heb ik het potje gehaald ("NEE!") en gevraagd of ze even naar de wc wilde ("NEE!") Ze is blijven huilen tot we klaar waren met douchen en ze een luier om kreeg. (Waar ze vervolgens pas uren later in poepte, maar dat zal wel komen omdat ze het een tijdje had opgehouden.)
We proberen expres heel ontspannen om te gaan met poepen. ("poepen is niet erg, hoor. Mama poept, papa poept, oma poept, Bumba poept

"), en ik laat de deur open als ik zelf naar de wc ga. Daar doet ze echt totaal niet moeilijk over, maar vindt ze juist hartstikke interessant.
Het is erger geworden nadat ze op vakantie in d'r campingbedje d'r slaapzak had uitgetrokken en in d'r bed had gepoept. Ook daar hebben we bewust erg relaxed over gedaan: samen naar de wc brengen en zo. Maar het duurde erg lang voordat ze gekalmeerd was.
Edit: het is trouwens niet altijd drama, hoor. Ze poept ook regelmatig zonder te huilen in d'r luier, maar ze is er sowieso wel heel erg veel mee bezig.
Herkenbaar voor iemand?
[ Bericht 4% gewijzigd door Ssserpente op 09-09-2011 14:25:11 ]