abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 13:53:41 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101936323
ik kreeg vanmorgen een brief. Van het Ministerie van Onderwijs of ik al een keuze gemaakt heb voor de basisschool van Jan en dat ik voor meer info naar een of andere website van hen kan. Zeg; maak em gauw even.. mijn kleine jongen gaat nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet naar school Toch? :')

Anyhow: tijd om naar de basisscholen hier in de buurt te stappen en info aan te vragen / hem in te schrijven op school van keuze? En waarom wordt die brief alleen aan mij gericht en niet ook aan Jan z'n vader?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 14 september 2011 @ 14:07:02 #277
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_101936777
quote:
12s.gif Op woensdag 14 september 2011 13:53 schreef DJMO het volgende:
ik kreeg vanmorgen een brief. Van het Ministerie van Onderwijs of ik al een keuze gemaakt heb voor de basisschool van Jan en dat ik voor meer info naar een of andere website van hen kan. Zeg; maak em gauw even.. mijn kleine jongen gaat nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet naar school Toch? :')

Anyhow: tijd om naar de basisscholen hier in de buurt te stappen en info aan te vragen / hem in te schrijven op school van keuze? En waarom wordt die brief alleen aan mij gericht en niet ook aan Jan z'n vader?
Ja, dat vind ik ook al zo vreemd: papa is niet aangeschreven. Folder is niet volledig ook trouwens: de optie vrijstelling (vanwege ziekte, reizend bestaan of levensovertuiging) wordt totaal niet genoemd. De regering probeert je natúúrlijk zo volledig mogelijk voor te lichten (zolang het in hun straatje past. :') )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_101936860
Djmo, die brief krijg je altijd in het jaar dat je kind drie wordt, dan heb je dus nog wel even om erover na te denken. Als je al weet waar hij naar school gaat straks kun je hem al inschrijven, wil je wachten tot drie dagen vantevoren dan mag dat wettelijk gezien ook, ligt aan jezelf. Wij zijn een half jaar vantevoren bij twee scholen wezen kijken, en toen de keus gemaakt en meike opgegeven. Tis logisch dat lars daar ook naar toe gaat, zijn inschrijfformulier heb ik al in huis.

En waarom jij hem alleen krijgt, die brief...geen idee, hier was het volgens mj gericht aan de ouders/verzorgers van meike
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 14:11:54 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101936939
nou ja, ik twijfel dus Karin. Enerzijds ben ik voor een OBS aangezien ik dus totaal niets met het geloof op heb en godsdient op een CBS een (belangrijk) onderdeel is. Voor mij hoeft dat niet per definitie. Anderzijds, Ik heb niets tegen geloof an sich, en ik vind wel dat kinderen op een CBS meer met normen en waarden worden onderwezen dan op een OBS.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101937051
Andere normen en waarden wellicht; meer met normen en waarden is afhankelijk van de school, niet van het 'openbare' karakter van de school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 14:21:15 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101937238
laat ik dan zeggen dat ik vind dat er op een CBS meer aandacht aan besteed wordt Miss. Niet dat een OBS slecht zal scoren, maar een CBS scoort in dat opzicht "gewoon" beter in mijn ogen.

pi_101937266
Dat vind ik dan een zeer beperkte kijk op zaken.
pi_101937299
DJMO ik had die brief ook net in de bus :D Kind is net 2 maanden 2. En idd gericht aan mij. Niet aan de ouders van ofzo. En dan beginnen ze:
Is uw zoon of dochter bijna 3?
Nee dat is iedus nog lang niet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_101937325
die brief kreeg ik ook vandaag (althans, gericht aan papa) gericht aan diegene die de kinderbijslag ontvangt denk ik
pi_101937357
Ik heb stage gelopen op een cbs die in een achterstandswijk stond. Daar normen en waarden waren ver te zoeken. Denk dat dat dus helemaal niks te maken heeft met een obs of een cbs.
pi_101937484
en de discussie OBS CBS en normen en waarden.

doe normaal :P
pi_101937617
Degene die de kinderbijslag ontvangt, dat klinkt wel logisch, KD :Y
pi_101937991
O+ Ik vind mijn kind zo leuk he!! O+
Hij kan nu baby zeggen en dus komt ie steeds even binnen, zegt baby, wijst naar mijn buik, zwaait en gaat weer weg. En dat om de 5 minuten O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 14:47:57 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101938105
Overigens had ik nog een vraag mbt spenen. Jan begint zijn spenen echt kapot te bijten nu. Wat deden de mama's van wie de kindjes dat ook deden? nieuwe kopen of gewoon een kwestie van .. kapot = kapot en je krijgt geen nieuwe meer?

en dat over die kb klinkt idd wel logisch, die staat hier ook op mijn naam idd.

pi_101938191
Ja dat zou ik wel doen. Hij is nu oud genoeg om te snappen dat als ie erop bijt dat het kapot gaat en niet meer lekker is om op te zuigen. Duidelijk zijn als het speentje kapot is gaat ie weg en er komt geen nieuwe.
pi_101939991
Wij hebben tegen dana gezegd dat als ze op dr speen beet dat hij dan in de prullebak ging en ze geen nieuwe kreeg. Dat hielp
pi_101940926
quote:
12s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:47 schreef DJMO het volgende:
Overigens had ik nog een vraag mbt spenen. Jan begint zijn spenen echt kapot te bijten nu. Wat deden de mama's van wie de kindjes dat ook deden? nieuwe kopen of gewoon een kwestie van .. kapot = kapot en je krijgt geen nieuwe meer?

en dat over die kb klinkt idd wel logisch, die staat hier ook op mijn naam idd.
wij kochten een nieuwe. Omdat wij roy dat niet af wilden pakken, hij kon hier zo van genieten, was ook zijn manier om ons duidelijk te maken dat hij moe was. En ook omdat roy het nog niet begrijpt als we uitleggen we doen de tuut weg als je erop blijft bijten. We zijn zelf gestopt met het tuuten omdat roy hem toch telkens uit bed gooide.ging zonder problemen.

[ Bericht 18% gewijzigd door _Bar_ op 14-09-2011 16:16:13 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 14 september 2011 @ 16:44:29 #293
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_101942272
Wij hadden de brief ook, idd aan mij gericht. Ik ontvang ook de kinderbijslag. Nou ja, ik, het komt op onze gezamenlijke rekening.

Twan zit op cbs, ik vind het erg meevallen hoe zwaar het "christelijke" weegt en hoeveel je daarvan merkt. Ze krijgen bijbelverhalen en leren bidden, verder is alles hetzelfde als op een obs volgens mij. Het kerstverhaal is anders dan ik gewend ben... kijk ik elk jaar weer van op. :D Ben zelf het katholieke verhaal gewend.

Lennon gaat wrs naar een andere school, een katholieke school hier in de buurt. Is en een goede school en dichterbij dan Twans school.

DJMO, wat betreft de speen... Twan beet hem ook altijd kapot, maar hij kreeg van mij wel een neiuwe. Maar dat kwam mede door de omstandigheden.. zijn vader en ik lagen toen in scheiding.. z'n beer en speen waren z'n enige standaarden, had hij bij allebei . Wat ik bij Lennon zou doen, geen idee eigenlijk. Hij is nog wel erg gehecht aan z'n speen, maar misschien ook wel een mooi moment om ermee te stoppen. Al vind ik het niet zo heel erg dat hij z'n speen heeft, hij heeft hem alleen als hij gaat slapen.
Make love, not war ☮
pi_101943047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:33 schreef miss_sly het volgende:
Degene die de kinderbijslag ontvangt, dat klinkt wel logisch, KD :Y
Hier ook de brief gericht aan de aanvrager van de KB.
pi_101946810
Hier ook die brief gehad. Hij zit nog maar net op de psz!
Ergens volgend jaar gaan we wel kijken naar een school. Ws Kims oude school.
pi_101947519
Mijn afwezigheid hier...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn gister op de nieuwe school van Mirte geweest. Erg prettige info-avond, nog even met juf gesproken. Goed gevoel!
Fake it till you make it...
pi_101947877
Wij hadden ook de brief :o Uw kind is (bijna) 3? Mijn kind is net een dikke maand 2!
pi_101948133
Dat is in elk geval op tijd Miss ;)
Fake it till you make it...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 september 2011 @ 19:28:21 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101948336
Voorlopig houd ik de speen er idd nog maar even in, het is voor jan ook een manier om aan te geven dat hij moe is. Overigens ben ik bij Jan al een hele tijd van het elke zes weken vervangen van z'n speen afgestapt omdat hij een hele stapel had. Voorlopig maak ik de stapel maar op; en dan zie ik wel verder :) Al zei ik vanmiddag iets in de trant van: De baby heeft ook geen speen, dus een peuter hoeft toch ook geen speen? Gooi hem maar weg! :) en prompt gooide hij hem achter de bank _O-

Jan verraste zo net nog wel even :o hij had m'n camera te pakken (en zat in mijn bureaustoel), ik kom aanlopen met Geert, zie hem in de aanslag zitten om een foto te maken, blijf staan, lach voor de foto en klik zei hij. Foto is nog verbazingwekkend mooi geworden ook :o heb hem ervoor bedankt en een kus gegeven. Ook al mag hij normaal niet met de camera spelen :')

pi_101948664
Misschien met sinterklaas een eigen camera geven als dat heel erg veel interesse heeft?
Hier heeft X ooke en fotocamera en dat ding is helemaal hip en ze is er super blij mee :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')