abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101546259
Hallo,

Over een tijdje wil ik aan een Ferrari 360 replica project beginnen (Peugeot 406 coupe > Ferrari F360 replica). Niet om mee te pimpen ofzo, want iedereen mag van mij weten dat het een replica is. Maar gewoon omdat het me een geweldig project lijkt. Maar nu is dus mijn vraag: hoe kun je het uiterste uit de standaard V6 3.0 uit de 406 halen (zijn er bijv. überhoubt wel turbo's voor verkrijgbaar?), óf is het beter om een engine swap te doen (en zoja, met welke motor)?


Bedankt!


PS. Filmpjes en foto's van de kit:


Vind ik ook
pi_101546284
Dood zonde man!
pi_101546313
Oke dus jij wil grof geld uitgeven om een 406 te pimpen naar een Ferrari, maar eigenlijk weet je het fijne er nog niet van? Kan je niet beter eerst zelf gaan rondzoeken op het internet? :{
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_101546416
Gedaan, over een 406 engine swap kan ik niks vinden. Maar ik weet bijv. niet of bij een 406 chiptuning mogelijk is. Maar natuurlijk: bougies vervangen voor sport bougies, luchtfilter erop, 3 inch sport uitlaat, sport katalysator, maximale toerental verhogen, ander nokkenas profiel etc.

En ja, voor 60 duizend heb je al een 2e hands originele, maar die onderhoudskosten :') . De meeste zijn nog niet klaar met 5000 per jaar, zonder wegenbelasting en benzine.
Vind ik ook
pi_101546434
Wel een grappig idee :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_101546461
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:32 schreef Darkomen het volgende:
Dood zonde man!
Van die peugeot coupe? :?
pi_101546555
Als jij een turbo op een peugeot wil moet je contact opnemen met DP-engineering in nijmegen.

zie net dat er al een 406 op staat bij projecten:
317 hp @ 5698 rpm
487 nm @ 3948 rpm
Wheel power
275 hp

Owja voor de haters bij DP-engineering hebben ze geen lollerbank maar hun zijn 1 van de weinige met een echte fantsoenlijke bank.
pi_101546697
vergeet ook niet voor als je die turbo erop knoopt een vrij progrmameerbaar motor managment erbij te nemen
pi_101546792
Maar wat ik niet snap is welk model nu wél en geen motormanagment heeft :@ ? Want sommige hebben eentje mét, en andere zonder. Vanaf welk jaar heeft hij dan motormanagment?


Bedankt!
Vind ik ook
pi_101546800
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:04 schreef NickB het volgende:
Als jij een turbo op een peugeot wil moet je contact opnemen met DP-engineering in nijmegen.

zie net dat er al een 406 op staat bij projecten:
317 hp @ 5698 rpm
487 nm @ 3948 rpm
Wheel power
275 hp

Owja voor de haters bij DP-engineering hebben ze geen lollerbank maar hun zijn 1 van de weinige met een echte fantsoenlijke bank.
Bedankt! Erg nuttige tip, ik ga eens contact opnemen :P .
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 10:38:14 #11
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_101546927
Vooral sportbougies gaan helpen ja :') 8)7
Goed verhaal. Lekker kort.
  zondag 4 september 2011 @ 10:44:52 #12
187267 Morphisor
The man with the plan
pi_101547039
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:29 schreef CoolHea het volgende:
Maar wat ik niet snap is welk model nu wél en geen motormanagment heeft :@ ? Want sommige hebben eentje mét, en andere zonder. Vanaf welk jaar heeft hij dan motormanagment?


Bedankt!
Kerel, of hij nu al wel of niet een chip heeft, als je er echt zoveel aan wil doen dan zal je wel een aanpasbare chip móeten nemen.

Klinkt alsof je bar weinig kennis van zaken hebt voor iemand die zo'n project aan wil gaan...
  Redactie Frontpage zondag 4 september 2011 @ 10:47:01 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_101547075
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:04 schreef NickB het volgende:
Als jij een turbo op een peugeot wil moet je contact opnemen met DP-engineering in nijmegen.

zie net dat er al een 406 op staat bij projecten:
317 hp @ 5698 rpm
487 nm @ 3948 rpm
Wheel power
275 hp

Owja voor de haters bij DP-engineering hebben ze geen lollerbank maar hun zijn 1 van de weinige met een echte fantsoenlijke bank.
Stimmt, daarbij hebben ze veel ervaring met peugeot-motoren, dus daar zit je goed.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_101547254
Aangezien de wegligging en FWD niet veel meer vermogen kunnen hebben, zal ik me meer focussen op het geluid. Bijvoorbeeld een custom made uitlaat systeem die klinkt als een Ferrari.
.
  zondag 4 september 2011 @ 11:06:11 #15
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101547399
Is dat een kant en klare kit dan?
pi_101547410
Ja hoor kan je gewoon kopen: http://www.extreme-sportscars.com/360/kits.html

En ff spuiten. Je kan zelfs neppe remschijven kopen :')
Facts don't care about your feelings
pi_101547472
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:57 schreef Fer het volgende:
Aangezien de wegligging en FWD niet veel meer vermogen kunnen hebben, zal ik me meer focussen op het geluid. Bijvoorbeeld een custom made uitlaat systeem die klinkt als een Ferrari.
Okey! Ja idd, ik was al naar uitlaten aan t kijken. Maar jij zegt dus dat met de FWD van de 406 niet veel snellere acceleratie mogelijk is? Aangezien het me ook wel sullig lijkt als je optrekt als een normaal stadsautotje, als je begrijpt wat ik bedoel :P .

En ja, is een kant en klare kit, wel best veel werk om het goed te doen btw.
Vind ik ook
pi_101547483
Het gaat je zeker wel tijd (en geld kosten), maar je hebt dan wel een Ferrari met franse degelijkheid. Waarschijnlijk sta je nog minder bij de garage ook hahaha.

Op die site hebben ze ook een fake engine kit, masterlijk _O_
Facts don't care about your feelings
pi_101547521
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Het gaat je zeker wel tijd (en geld kosten), maar je hebt dan wel een Ferrari met franse degelijkheid. Waarschijnlijk sta je nog minder bij de garage ook hahaha.

Op die site hebben ze ook een fake engine kit, masterlijk _O_
Idd, moest ech lache toen k t zag :D . Ook neppe remblokken/schijven etc :') .

Maar btw, ik zag op youtube een supercharged 406, doen ze dat ook bij DP?


Bedankt!
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 11:15:27 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_101547530
Ik vind die kit er, op de foto, wel aardig uitzien.
Maar die neppe motor en neppe remschijven op die site zijn om te huilen.
Of om heel hard te lachen. :P

Ik zou het ding lekker origineel houden; zoveel 406 Coupé's zie je toch al niet meer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_101547534
Mwa FWD niet snel, die rode 106 bij DP-engineering heeft nu ook 400+ pk wegrijden volgas is niet te doen maar op de snelweg trekt hij een porsche er met gemak uit.
dan nog 0-100 in <6 seconden is zat denk ik?

Bij DP doen ze afhankelijk van wat jij wil, ze kunnen je een volledige ombouw leveren of voor je er op zetten.
Natuurlijk krijg je een vrij programmeerbare motor management anders wil dat niet met die turbo er op.
pi_101547560
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:15 schreef NickB het volgende:
Die rode 106 bij DP-engineering heeft nu ook 400+ pk wegrijden volgas is niet te doen maar op de snelweg trekt hij een porsche er met gemak uit.
dan nog 0-100 in <6 seconden is net zat denk ik?
Nou, als ik er voor een paar duizend extra een seconde of anderhalf af kan halen... :D . Want heb lang ervoor gespaard voor een dergelijk project, en als ik eraan begin wil ik het ook meteen goed doen snapje :P .
Vind ik ook
pi_101547599
ehm paar duizend extra?
Goed :P weetje ik zou ze eerst maar eens bellen en een afspraak maken om met hun te overleggen wat mogelijk is.
pi_101547612
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:19 schreef NickB het volgende:
ehm paar duizend extra?
Goed :P weetje ik zou ze eerst maar eens bellen en een afspraak maken om met hun te overleggen wat mogelijk is.
Jep, heb mailtje gestuurd ;) .
Vind ik ook
pi_101547631
Is dit trouwens verder wel legaal? Hoe gaat dat op kenteken dan... kan me voorstellen dat als de politie bijv. gaat controleren en ze Peugeot 406 zien staan, dat ze je wel even aanhouden.
Facts don't care about your feelings
pi_101547652
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Is dit trouwens verder wel legaal? Hoe gaat dat op kenteken dan... kan me voorstellen dat als de politie bijv. gaat controleren en ze Peugeot 406 zien staan, dat ze je wel even aanhouden.
Jep. Hij wordt geregistreerd als een kit-car. Bovendien blijkt de verzekering van een kit-kar de helft van de originele 406 te kosten :D .
Vind ik ook
pi_101547665
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:23 schreef CoolHea het volgende:

[..]

Jep. Hij wordt geregistreerd als een kit-car. Bovendien blijkt de verzekering van een kit-kar de helft van de originele 406 te kosten :D .
Wel geniaal dat die verzekering zoveel goedkoper is :9
pi_101547689
Paar van die autootjes en je kan een verhuurbedrijf beginnen. Voor sloebers die gaan trouwen en geen echte Ferrari kunnen huren :)
Facts don't care about your feelings
pi_101547760
Mooie kit :9~ Wel zou ik persoonlijk alle ferrari Tekens weglaten. Veel toffer ^O^
pi_101547940
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 11:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mooie kit :9~ Wel zou ik persoonlijk alle ferrari Tekens weglaten. Veel toffer ^O^
idd, zou er sowieso proberen een 'eigen' sportwagen van te maken, ipv. een poging tot een 1 op 1 kopie. Ik bedoel, een nepmotor achterin of nepremschijven :') Dat is wel een klein beetje treurig ;)
pi_101547958
Maar zelf ben ik wel heel erg aan het twijfelen tussen dus zelf een maken met deze kit van een 406, óf een die gebaseert is op een mr2 die al gebouwd en klaar is kopen. De tweede optie is veel goedkoper, en dan hou ik nog geld over die ik in de prestaties kan stoppen. Bovendien heeft ie de motor achter en WRD. Maar aan de andere kant kloppen de afmetingen veel minder goed dan die van een 406...

Hmmmm...
Vind ik ook
pi_101548005
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:41 schreef CoolHea het volgende:
Maar zelf ben ik wel heel erg aan het twijfelen tussen dus zelf een maken met deze kit van een 406, óf een die gebaseert is op een mr2 die al gebouwd en klaar is kopen. De tweede optie is veel goedkoper, en dan hou ik nog geld over die ik in de prestaties kan stoppen. Bovendien heeft ie de motor achter en WRD. Maar aan de andere kant kloppen de afmetingen veel minder goed dan die van een 406...

Hmmmm...
Af en goedkoper? What's the catch?
pi_101548040
Spaar gewoon door zou ik zeggen, hoe duur is zo'n complete ombouw?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101548112
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 11:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Af en goedkoper? What's the catch?
Nee gewoon, vooral op engelse autosites komen ze veel voor.
http://cars.trovit.co.uk/(...)ari%20360%20replica/
Maar alleen kloppen de verhoudingen minder dan bij de 406, ik vraag me op of dit niet af doet aan de replica...
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 11:50:08 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_101548123
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 11:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Af en goedkoper? What's the catch?
Dat die replica's niets opbrengen als je ze weer kwijt wilt, omdat de volgende koper geen enkel idee/zekerheid kan hebben van de technische kwaliteiten van de bouwer?

Je ziet bv. bij oude 911jes dat die wel eens "gemoderniseerd" zijn richting 993 oid. Die brengen ook minder op dan een originele oude. Bovendien is een ombouw/replicabouw nogal eens het resultaat van fikse ongevalschade; dat drukt ook de prijzen van goede replica's.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_101548675
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:50 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat die replica's niets opbrengen als je ze weer kwijt wilt, omdat de volgende koper geen enkel idee/zekerheid kan hebben van de technische kwaliteiten van de bouwer?

Je ziet bv. bij oude 911jes dat die wel eens "gemoderniseerd" zijn richting 993 oid. Die brengen ook minder op dan een originele oude. Bovendien is een ombouw/replicabouw nogal eens het resultaat van fikse ongevalschade; dat drukt ook de prijzen van goede replica's.
ach, nu zegt TS wel niets over de prijs, maar die klap in waardedaling heeft die MR2 al gehad. In die zin absoluut geen catch dus, juist een voordeel.
pi_101548822
Zonde van zo'n 406 Coupé ;(
pi_101549069
Het eerst dacht ik aan een Veilside RX7, maar toen ontdekte ik de Ferrari replica's. Maar nu denk ik toch maar weer aan een "normale" kit, zoals de Veilside Acura NSX. Want dan heb je tóch de supercar looks, hoef je je niet zorgen over een goede replica te maken (afmetingen, interieur etc.) én kan ik me meer op de prestaties concentreren.


Wat denken jullie? :@
Vind ik ook
pi_101549117
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:23 schreef CoolHea het volgende:
Het eerst dacht ik aan een Veilside RX7, maar toen ontdekte ik de Ferrari replica's. Maar nu denk ik toch maar weer aan een "normale" kit, zoals de Veilside Acura NSX. Want dan heb je tóch de supercar looks, hoef je je niet zorgen over een goede replica te maken (afmetingen, interieur etc.) én kan ik me meer op de prestaties concentreren.


Wat denken jullie? :@
ik zou een 2e hands dax kopen of iets in die richting. leuk voor erbij, klein, daadwerkelijk superrap, weegt geen drol, veel fun.
pi_101549182
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik zou een 2e hands dax kopen of iets in die richting. leuk voor erbij, klein, daadwerkelijk superrap, weegt geen drol, veel fun.
hehe, en daar een turbo op bouwen!
pi_101549219
Vind ik ook
pi_101549286
Nevermind, NSX blijkt 50.000 euro 2e hands te kosten :') .
Vind ik ook
pi_101549346
die nsx is veel mooier dan een ferrari, maar waarom koop je niet gewoon een skyline r34 v-spec en motorisch pas je die iets aan.
Dan ben je gewoon meteen opperbaas over alles op de openbare weg.
pi_101549370
wat is je budget eigenlijk?
pi_101549393
Zat te denken aan 30.000 euro totaal, mag iets omhoog worden gekrikt maar dat betekend sparen... ;)
Vind ik ook
pi_101549442
Over een heel andere boeg, is een oude 911 of iets dergelijks dan niet veel leuker?
  zondag 4 september 2011 @ 12:35:07 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101549453
406 coupe is volgens velen een van de mooiste peugeots, kan je die niet beter in perfecte staat brengen? Dat wordt over 10-20 jaar een gezochte oldtimer, een nep ferrari is nu al een lachertje. Je kan beter een echte tweedehands kopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101549521
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:34 schreef CafeRoker het volgende:
Over een heel andere boeg, is een oude 911 of iets dergelijks dan niet veel leuker?
Heb ik ook al over nagedacht, maar ik hou meer van moderner uitziende auto's (puur mn smaak :P ).
Vind ik ook
pi_101549546
Of deze, precies binnen je budget, je houdt zelfs nog 5 euro over een pakje peuken, en dan gewoon zo laten als hij is..

Wat betreft prestaties is dit veel leuker dan zo'n 406

http://link.marktplaats.nl/478263061
pi_101549567
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
406 coupe is volgens velen een van de mooiste peugeots, kan je die niet beter in perfecte staat brengen? Dat wordt over 10-20 jaar een gezochte oldtimer, een nep ferrari is nu al een lachertje. Je kan beter een echte tweedehands kopen.
Zoals ik al zei, kosten van een ferrari zijn niet te doen met een gemiddeld baantje :P .
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 12:39:38 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101549628
Hier, een echte keurig nette ferrari voor 35.000
http://www.thegallerybrum(...)3088055/details.html
Eerste hit die ik had zonder echt te zoeken
Die gaat zijn waarde ook behouden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101549659
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:37 schreef CafeRoker het volgende:
Of deze, precies binnen je budget, je houdt zelfs nog 5 euro over een pakje peuken, en dan gewoon zo laten als hij is..

Wat betreft prestaties is dit veel leuker dan zo'n 406

http://link.marktplaats.nl/478263061
Mwah, ja klinkt zeikerig maar het gaat me ook vooral om de looks van een moderne supercar (zoals de Veilside RX7 kit), gecombineerd met redelijk goede prestaties, een mooi geluid (lees mooi, niet overdreven hard of luid) en een bescheiden bedrag aan jaarlijkse kosten :P .
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 12:41:27 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101549687
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:37 schreef CoolHea het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, kosten van een ferrari zijn niet te doen met een gemiddeld baantje :P .
30 - 35.000 euro in het water gooien wel?
Een 406 coupe restaureren, daar verdien je waarschijnlijk aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101549715
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

30 - 35.000 euro in het water gooien wel?
Maar dan heb je wel de jaarlijkse kosten van een 406je, of nog minder :P .
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 12:44:53 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101549802
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:42 schreef CoolHea het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel de jaarlijkse kosten van een 406je, of nog minder :P .
Na twee a drie jaar heb je er genoeg van en heeft het je klauwen met geld gekost.
Ga je dat geld lenen of is het je spaargeld dat je weggooid?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101549872
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Na twee a drie jaar heb je er genoeg van en heeft het je klauwen met geld gekost.
Ga je dat geld lenen of is het je spaargeld dat je weggooid?
Spaargeld. Ik ben opgevoed met de zin: als je het geld niet hebt, moet je het ook niet besteden. Dus lenen is een no no voor mij :P .
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 12:49:39 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101549956
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:46 schreef CoolHea het volgende:

[..]

Spaargeld. Ik ben opgevoed met de zin: als je het geld niet hebt, moet je het ook niet besteden. Dus lenen is een no no voor mij :P .
Je moet het zelf weten, en als er lol aan hebt..
Maar ik zou het niet doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101549998
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet het zelf weten, en als er lol aan hebt..
Maar ik zou het niet doen
Tsjeh, zelf ben ik ook aan t twijfelen. Want aan de andere kant, zon veilside rx7 ziet er ook wel gelikt uit :P . En dan heb je teminste wel geen replica... Maar weet iemand nog andere supercar-looking kits als de veilside?
Vind ik ook
pi_101550092
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

30 - 35.000 euro in het water gooien wel?
Een 406 coupe restaureren, daar verdien je waarschijnlijk aan.
Nja, aan restaureren verdien je eigenlijk nooit iets, of je moet het op een termijn van 30 jaar zien. En dan nog had je meer verdiend als je de auto in kwestie kant en klaar gekocht had.

Maar daar zit eigenlijk ook het grote middel van TS om geld te besparen: koop hem kant en klaar. En als hij geen originele auto zoals een 406, nsx of 911 wil, prima. Over smaak valt niet te twisten. Als hij een kant en klare kitkar koopt die er zo uitziet als hij graag wil dan valt de hoeveelheid geld die je wegsmijt ook welmee. Want dat wegsmijten heeft de vorige eigenaar al gedaan.
pi_101550304
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:40 schreef CoolHea het volgende:

[..]

Mwah, ja klinkt zeikerig maar het gaat me ook vooral om de looks van een moderne supercar (zoals de Veilside RX7 kit), gecombineerd met redelijk goede prestaties, een mooi geluid (lees mooi, niet overdreven hard of luid) en een bescheiden bedrag aan jaarlijkse kosten :P .
Met een NSX ben je toch echt meer een baas dan met een omgevormde 406.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_101550413
quote:
17s.gif Op zondag 4 september 2011 12:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Met een NSX ben je toch echt meer een baas dan met een omgevormde 406.
Maar t gaat me niet echt om een baas te zijn :P . Want er zijn átijd wel andere die een nóg snellere motor hebben en een nóg beter getunede auto bezitten. Mij draait het puur om de mooie looks en een redelijk goede acceleratie/topsnelheid.

:P
Vind ik ook
pi_101551046
Maar iemand nog een tipje over een mooie bodykit? :D
Vind ik ook
pi_101551893
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:29 schreef CoolHea het volgende:
Maar wat ik niet snap is welk model nu wél en geen motormanagment heeft :@ ? Want sommige hebben eentje mét, en andere zonder. Vanaf welk jaar heeft hij dan motormanagment?


Bedankt!
elke auto heeft een motormanagement systeem (autos met een carburateur daar gelaten)


sport bougies :') :') :') dit gaat hem echt worden

wat dacht je van je krukas afdraaien en blanceren, andere drijfstangen, zuigers, kleppen, inlaat en uitlaat flowen, vliegwiel afdraaien en balanceren, stage 4 koppeling, stekkere aandrijfassen, betere remmen, andere ophanging enz,
pi_101553928
Ik denk dat deze jongeman gewoon een betaalbare supercar wil. Die kitcars zijn meer om te showen op feestje dan echte sportwagen.
.
pi_101554328
als ik het goed lees dan is dat laatste eigenlijk juist precies wat TS wil.
  zondag 4 september 2011 @ 14:59:42 #66
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101554541
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:40 schreef CoolHea het volgende:

[..]

Mwah, ja klinkt zeikerig maar het gaat me ook vooral om de looks van een moderne supercar (zoals de Veilside RX7 kit),-knip-
Wat :') ? Looks? En dan doe je een kit? Man, rij ergens in Amsterdam en iedereen die een beetje autokennis heeft ziet het verschil en lacht zich dood.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101554920
Waarom niet een "gewone" kitcar kopen en bouwen?
pi_101556312
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:09 schreef cofi het volgende:
Waarom niet een "gewone" kitcar kopen en bouwen?
Zoals :D ?
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:43 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat deze jongeman gewoon een betaalbare supercar wil.
Dit dus _O_
Vind ik ook
pi_101556347
Waarom neem je niet gewoon een snelle coupé van 15 jaar oud ofzo?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101556377
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:09 schreef cofi het volgende:
Waarom niet een "gewone" kitcar kopen en bouwen?
Zoals :D ?
Zoiets vind ik beetje onpraktisch, vooral in de winter/herfst.

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:43 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat deze jongeman gewoon een betaalbare supercar wil.
Dit dus _O_
Vind ik ook
pi_101557202
http://www.ddrmotorsport.com/sp4.php

Ideaal :D . Vind hem er heel mooi uitzien. Alleen, zou je met een mr2, deze kit én overige kosten niet veel meer dan 30 duizend kwijt zijn?


Bedankt!
Vind ik ook
pi_101557209
Dan moet je toch wel een japanner kopen de rest is troep, valt uit elkaar en heeft veel onderhoud nodig.
  zondag 4 september 2011 @ 16:30:58 #73
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_101557788
-

[ Bericht 49% gewijzigd door Kriegel op 04-09-2011 16:33:14 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 4 september 2011 @ 17:19:23 #74
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101559338
Die hele ombouw moet je vergeten, zonde van het geld want het brengt ook geen drol meer op. En zonde van de originele auto.

Gewoon lekker voor 30k een sportwagen kopen. Zat te koop voor jouw geld: een 996, een Corvette, 350Z etc.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 4 september 2011 @ 17:26:45 #75
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_101559608
In principe ben ik het volledig met Mikkie eens.. Ik ben ook niet gecharmeerd van een Ferrari replica, helemaal niet als het een FWD is.

Maar afgezien van dat; ik heb de indruk dat je niet per se de aller snelste of gekste hoeft te zijn. Maar een RWD auto (bijv. een MR2) is een stuk sneller dan een FWD auto, maar heeft bovenal ook een heel ander rijgedrag.
Mij persoonlijk lijkt het niks, Een getunede V6 in een FWD auto. Die power krijg je niet op de weg en hard door de bocht is retesaai. Maar als je gewoon een behoorlijk vlotte auto wil die op een Ferrari lijkt, en verder geen Schumacher-aspiraties hebt, ben je misschien beter af met een FWD aangezien die wel een makkelijker/veiliger rijdt.

[ Bericht 99% gewijzigd door Chokeme op 04-09-2011 17:35:41 ]
It's okay to be white
pi_101559676
quote:
-

[ Bericht 49% gewijzigd door Kriegel op 04-09-2011 16:33:14 ]
quote:
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Chokeme op 04-09-2011 17:27 ]
:') ?
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 17:36:09 #77
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_101559998
-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 4 september 2011 @ 17:36:20 #78
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_101560004
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:28 schreef CoolHea het volgende:

[..]


[..]

:') ?
Had even last van een motorische stoornis. Postte het halve bericht voordat ik klaar was :9
It's okay to be white
pi_101560315
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:36 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Had even last van een motorische stoornis. Postte het halve bericht voordat ik klaar was :9
Ohw okej ;)
Vind ik ook
pi_101560950
Ik denk dat de uitdaging om een 10-15 jaar ouwe coupe te vinden die nog niet afgeragd is veel groter is.
.
pi_101561340
*;




Komop, dit is toch echt PRACHTIG :D .

Maar wat ik me afvraag: is deze auto straat legaal? En hoeveel zou de totale bouw ongeveer kosten (DDR GT4)? Heb het zelf proberen op te zoeken maar de een zegt 20 duizend euro de ander 50 duizend :P .


Thx!
Vind ik ook
pi_101561812
Misschien zoals Spyker het doet, de auto als kitcar laten goedkeuren in de UK (geen crashtest nodig) en dan importeren naar NL.

Volgens mij een zo'n 5,7l V8 redelijk betaalbaar, of wou je met een 4 pitter showen?
.
pi_101562092
5,7l klinkt niet erg betaalbaar in mijn oren :P ? Maar goed, als het zo is, shure, v8 all the way.
Als het totale kostenplaatje maar niet extreem over de 30 duizend gaat.
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 19:05:10 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101562221
Je kan op het moment erg goedkoop bv een Lotus kopen in de UK.

http://www.usedcartrader.(...)nce/10000/make/lotus

[ Bericht 59% gewijzigd door Pietverdriet op 04-09-2011 19:12:18 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101562578
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan op het moment erg goedkoop bv een Lotus kopen in de UK.

http://www.usedcartrader.(...)nce/10000/make/lotus
Bedankt ;) !
Maar sorry, Lotus :r . Trekt me op een of andere manier hélemaal niet aan. Dan liever een Boxter :P .
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 19:14:46 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101562606
Wat dacht je hiervan, ferrari formule 1 wagen
http://www.usedcartrader.(...)ari-enzo--1422745836
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 september 2011 @ 19:15:55 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101562651
Aston Martin DB7 FH voor £19,999
http://www.usedcartrader.(...)martin-db7-678244404
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101562678
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat dacht je hiervan, ferrari formule 1 wagen
http://www.usedcartrader.(...)ari-enzo--1422745836
Whahahahaha _O_
Daarmee over straat gaan rijden, BEEST _O- .
Merja, nee dus :D
Vind ik ook
pi_101562704
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 18:25 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat de uitdaging om een 10-15 jaar ouwe coupe te vinden die nog niet afgeragd is veel groter is.
/meld :D
pi_101563011
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 18:54 schreef Fer het volgende:
Misschien zoals Spyker het doet, de auto als kitcar laten goedkeuren in de UK (geen crashtest nodig) en dan importeren naar NL.

Volgens mij een zo'n 5,7l V8 redelijk betaalbaar, of wou je met een 4 pitter showen?
Wat is de prijs van een losse 5.7 v8 ongeveer? Zijn ze überhoubt wel los verkrijgbaar? En wat slurpt hij per kilometer? En passen er ook andere motoren in dan de mr2 of acura motor?

Thx!
Vind ik ook
  zondag 4 september 2011 @ 19:26:35 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_101563120
Ferrari 456. Het voorbeeld voor de 406 vanaf 35K op Belgische platen.
(Voor zulk geld krijg je geen perfect onderhouden 456, vrees ik)

http://suchen.mobile.de/f(...)lang=de&pageNumber=1



Maar rijden met zo'n ding kost snel ¤5 per kilometer.
Als je geluk hebt. :P
V12 _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_101563200
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
Maar rijden met zo'n ding kost snel ¤5 per kilometer.
Als je geluk hebt. :P
Jahh, daarom :D
Vind ik ook
pi_101563386
Maar wat vinden jullie van de DDR GT?

Mij lijkt het ideaal: bescheiden kosten (in ieder geval met een mr2 motortje met turbo, de kosten van een V8 zou ik niet weten), prachtig design (imo) en (hopelijk) toch nog redelijke prestaties.

Mr2 lijkt het ook wel te doen:

;)
Vind ik ook
pi_101569388
Ding heeft een buizenchassis, mits goed gedaan lijkt het mee echte racer. Je hebt wel een complete driveline nodig ipv alleen een motor. De Mr2 is alreeds een mid-engine dus makkelijker inbouwen alhoewel er genoeg Mr2 met V8 zijn omgebouwd. Heb je aan een achteras genoeg.

Maar serieus is denk dat zoiets met onze RDW onhaalbaar is. Spykers werden naar de UK verstuurd om te keuren dus...

Ken je trouwens deze kitcar al, schijnt goed te rijden. http://www.heynsdyk.com/index.aspx

Misschien is het wel verstandig om eens een ouwe MR2 of 406 te kopen en rijden. Kijken hoe dat bevalt zonder kit eromheen. Als het bevalt zou ik hem eerst technisch op Ferrari niveau zien te krijgen voordat je hem van een kit voorziet.
.
pi_101588265
Voor 30.000 euro zou ik nooit aan een kitcar beginnen. Zoiets is misschien leuk mee te rijden, maar ik zou zelf gewoon voor een originele auto gaan.
Voor die prijs zou ik denken aan een Jaguar XK8/XKR, Nissan 350Z, Noble, Opel GT/Speedster, Mazda RX8, Honda S2000 oid.

[ Bericht 3% gewijzigd door BRooster op 05-09-2011 13:06:01 ]
  maandag 5 september 2011 @ 13:03:02 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101588523
TS koopt voor 35.000 en hele stoere 2 zitter, krijgt daardoor eindelijk wat te neuken, die dame is direct zwanger en TS moet de auto verkopen voor een tweedehands golf om de kinderen en de boodschappen te vervoeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101597400
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:53 schreef BRooster het volgende:
Voor 30.000 euro zou ik nooit aan een kitcar beginnen. Zoiets is misschien leuk mee te rijden, maar ik zou zelf gewoon voor een originele auto gaan.
Voor die prijs zou ik denken aan een Jaguar XK8/XKR, Nissan 350Z, Noble, Opel GT/Speedster, Mazda RX8, Honda S2000 oid.
Die noble is echt een goede tip, thx!
Vind ik ook
  maandag 5 september 2011 @ 19:07:44 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_101600421
Verkeerd stuur.
Kom je wel eens in een parkeergarage? ;)

Maar wel een goed alternatief voor een kitcar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_101602211
Ergens snap ik de uitdaging van TS wel. Hij wil gewoon een ontwerp van een exclusieve 2zitter met het onderhoudsgemak van een gewone auto. En er zijn ook zat ontwerpen die eraan voldoen.

Echte racers die aangedreven worden door een Ford of Opel 2.0 Turbo of een VW/Audi 1.8 20vT zijn er zat maar de meeste zijn inderdaad roadster modellen of klassiek achtig. Donkervoort bijvoorbeeld.

Toch maar eens induiken wat de eisen van een kitcar precies zijn van de RDW.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')