Bedankt! Erg nuttige tip, ik ga eens contact opnemenquote:Op zondag 4 september 2011 10:04 schreef NickB het volgende:
Als jij een turbo op een peugeot wil moet je contact opnemen met DP-engineering in nijmegen.
zie net dat er al een 406 op staat bij projecten:
317 hp @ 5698 rpm
487 nm @ 3948 rpm
Wheel power
275 hp
Owja voor de haters bij DP-engineering hebben ze geen lollerbank maar hun zijn 1 van de weinige met een echte fantsoenlijke bank.
Kerel, of hij nu al wel of niet een chip heeft, als je er echt zoveel aan wil doen dan zal je wel een aanpasbare chip móeten nemen.quote:Op zondag 4 september 2011 10:29 schreef CoolHea het volgende:
Maar wat ik niet snap is welk model nu wél en geen motormanagment heeft? Want sommige hebben eentje mét, en andere zonder. Vanaf welk jaar heeft hij dan motormanagment?
Bedankt!
Stimmt, daarbij hebben ze veel ervaring met peugeot-motoren, dus daar zit je goed.quote:Op zondag 4 september 2011 10:04 schreef NickB het volgende:
Als jij een turbo op een peugeot wil moet je contact opnemen met DP-engineering in nijmegen.
zie net dat er al een 406 op staat bij projecten:
317 hp @ 5698 rpm
487 nm @ 3948 rpm
Wheel power
275 hp
Owja voor de haters bij DP-engineering hebben ze geen lollerbank maar hun zijn 1 van de weinige met een echte fantsoenlijke bank.
Okey! Ja idd, ik was al naar uitlaten aan t kijken. Maar jij zegt dus dat met de FWD van de 406 niet veel snellere acceleratie mogelijk is? Aangezien het me ook wel sullig lijkt als je optrekt als een normaal stadsautotje, als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zondag 4 september 2011 10:57 schreef Fer het volgende:
Aangezien de wegligging en FWD niet veel meer vermogen kunnen hebben, zal ik me meer focussen op het geluid. Bijvoorbeeld een custom made uitlaat systeem die klinkt als een Ferrari.
Idd, moest ech lache toen k t zagquote:Op zondag 4 september 2011 11:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Het gaat je zeker wel tijd (en geld kosten), maar je hebt dan wel een Ferrari met franse degelijkheid. Waarschijnlijk sta je nog minder bij de garage ook hahaha.
Op die site hebben ze ook een fake engine kit, masterlijk
Nou, als ik er voor een paar duizend extra een seconde of anderhalf af kan halen...quote:Op zondag 4 september 2011 11:15 schreef NickB het volgende:
Die rode 106 bij DP-engineering heeft nu ook 400+ pk wegrijden volgas is niet te doen maar op de snelweg trekt hij een porsche er met gemak uit.
dan nog 0-100 in <6 seconden is net zat denk ik?
Jep, heb mailtje gestuurdquote:Op zondag 4 september 2011 11:19 schreef NickB het volgende:
ehm paar duizend extra?
Goedweetje ik zou ze eerst maar eens bellen en een afspraak maken om met hun te overleggen wat mogelijk is.
Jep. Hij wordt geregistreerd als een kit-car. Bovendien blijkt de verzekering van een kit-kar de helft van de originele 406 te kostenquote:Op zondag 4 september 2011 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Is dit trouwens verder wel legaal? Hoe gaat dat op kenteken dan... kan me voorstellen dat als de politie bijv. gaat controleren en ze Peugeot 406 zien staan, dat ze je wel even aanhouden.
Wel geniaal dat die verzekering zoveel goedkoper isquote:Op zondag 4 september 2011 11:23 schreef CoolHea het volgende:
[..]
Jep. Hij wordt geregistreerd als een kit-car. Bovendien blijkt de verzekering van een kit-kar de helft van de originele 406 te kosten.
idd, zou er sowieso proberen een 'eigen' sportwagen van te maken, ipv. een poging tot een 1 op 1 kopie. Ik bedoel, een nepmotor achterin of nepremschijvenquote:Op zondag 4 september 2011 11:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mooie kitWel zou ik persoonlijk alle ferrari Tekens weglaten. Veel toffer
Af en goedkoper? What's the catch?quote:Op zondag 4 september 2011 11:41 schreef CoolHea het volgende:
Maar zelf ben ik wel heel erg aan het twijfelen tussen dus zelf een maken met deze kit van een 406, óf een die gebaseert is op een mr2 die al gebouwd en klaar is kopen. De tweede optie is veel goedkoper, en dan hou ik nog geld over die ik in de prestaties kan stoppen. Bovendien heeft ie de motor achter en WRD. Maar aan de andere kant kloppen de afmetingen veel minder goed dan die van een 406...
Hmmmm...
Nee gewoon, vooral op engelse autosites komen ze veel voor.quote:Op zondag 4 september 2011 11:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Af en goedkoper? What's the catch?
Dat die replica's niets opbrengen als je ze weer kwijt wilt, omdat de volgende koper geen enkel idee/zekerheid kan hebben van de technische kwaliteiten van de bouwer?quote:Op zondag 4 september 2011 11:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Af en goedkoper? What's the catch?
ach, nu zegt TS wel niets over de prijs, maar die klap in waardedaling heeft die MR2 al gehad. In die zin absoluut geen catch dus, juist een voordeel.quote:Op zondag 4 september 2011 11:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat die replica's niets opbrengen als je ze weer kwijt wilt, omdat de volgende koper geen enkel idee/zekerheid kan hebben van de technische kwaliteiten van de bouwer?
Je ziet bv. bij oude 911jes dat die wel eens "gemoderniseerd" zijn richting 993 oid. Die brengen ook minder op dan een originele oude. Bovendien is een ombouw/replicabouw nogal eens het resultaat van fikse ongevalschade; dat drukt ook de prijzen van goede replica's.
ik zou een 2e hands dax kopen of iets in die richting. leuk voor erbij, klein, daadwerkelijk superrap, weegt geen drol, veel fun.quote:Op zondag 4 september 2011 12:23 schreef CoolHea het volgende:
Het eerst dacht ik aan een Veilside RX7, maar toen ontdekte ik de Ferrari replica's. Maar nu denk ik toch maar weer aan een "normale" kit, zoals de Veilside Acura NSX. Want dan heb je tóch de supercar looks, hoef je je niet zorgen over een goede replica te maken (afmetingen, interieur etc.) én kan ik me meer op de prestaties concentreren.
Wat denken jullie?
hehe, en daar een turbo op bouwen!quote:Op zondag 4 september 2011 12:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik zou een 2e hands dax kopen of iets in die richting. leuk voor erbij, klein, daadwerkelijk superrap, weegt geen drol, veel fun.
Heb ik ook al over nagedacht, maar ik hou meer van moderner uitziende auto's (puur mn smaakquote:Op zondag 4 september 2011 12:34 schreef CafeRoker het volgende:
Over een heel andere boeg, is een oude 911 of iets dergelijks dan niet veel leuker?
Zoals ik al zei, kosten van een ferrari zijn niet te doen met een gemiddeld baantjequote:Op zondag 4 september 2011 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
406 coupe is volgens velen een van de mooiste peugeots, kan je die niet beter in perfecte staat brengen? Dat wordt over 10-20 jaar een gezochte oldtimer, een nep ferrari is nu al een lachertje. Je kan beter een echte tweedehands kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |