abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101550983
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:20 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij niet wat de burgerij precies is.
Hij is een Hegel fan. |:( :')
  zondag 4 september 2011 @ 13:21:01 #127
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_101550989
Bourgeoisie is een term die ik zelf ook niet echt zou gebruiken voor hedendaagse burgergezinnetjes.

Waar is TS overigens?
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  zondag 4 september 2011 @ 13:22:39 #128
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_101551052
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:25 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

- nog lang geen 40
- 40 tot 60 uur werken gewoon in loondienst, jezelf steeds verder blijven ontwikkelen en steeds meer voldoening daaruit halen
- een dikke ton op de bank
- audi TT ipv een Renault, op den duur een Porsche 911
- een huis van 300K met 5 slaapkamers voor mij alleen
- scharrels/one night stands ipv een vrouw
- geen kids
- genieten van vele uitjes, sporten, film, muziek, concerten en alle luxe die ik me steeds weer veroorloof
Alleen jammer dat je ooit een keer 40 wordt he :')
Op een gegeven moment heb je de one night stands ook wel gezien. Beetje een onvolwassen puberdroom, dit. Niet dat je per se kinderen of een vrouw moet hebben, maar het lijkt me dat je op een gegeven moment ook wel genoeg hebt van in je eentje 5 slaapkamers hebben. En je onderste punt is ook mogelijk als je een partner hebt natuurlijk, zolang je maar wat centen hebt.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zondag 4 september 2011 @ 13:22:50 #129
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101551061
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:20 schreef Argo het volgende:

[..]

Hij is een Hegel fan. |:( :')
Ai.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 4 september 2011 @ 13:24:01 #130
222384 Bonzai.
pi_101551109
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:22 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je ooit een keer 40 wordt he :')
Op een gegeven moment heb je de one night stands ook wel gezien.
Nivea for men?

Verder is die yuppie spirit ergens wel een beetje lame idd.
waarin de stenen rusten,
  zondag 4 september 2011 @ 13:26:31 #131
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_101551221
Burgerij en bourgeoisie zijn gewoon synoniem, hoor. Kelder en Mens horen wat vermogen betreft tot de elite.
pi_101551313
Lekker alternatief doen en je afzetten tegen alles wat conform is, dat is de norm op fok. Totdat je een jaar of 28 bent, dan pas uit huis gaat( want je bent weer ingetrokken na je studie) om vervolgens geen idee hebben waar je naar toe moet gaan omdat er aan je leven geen touw is vast te knopen.
  zondag 4 september 2011 @ 13:29:05 #133
222384 Bonzai.
pi_101551321
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:26 schreef Louis22 het volgende:
Burgerij en bourgeoisie zijn gewoon synoniem, hoor. Kelder en Mens horen wat vermogen betreft tot de elite.
Hedendaagse burgergezinnetjes staan toch vaak wat lager op de sociale ladder dan wat men vroeger de bourgeoisie heette.
waarin de stenen rusten,
  zondag 4 september 2011 @ 13:31:18 #134
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_101551403
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:29 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Hedendaagse burgergezinnetjes staan toch vaak wat lager op de sociale ladder dan wat men vroeger de bourgeoisie heette.
Dan zetten we er 'petit' voor :+
  zondag 4 september 2011 @ 13:32:36 #135
222384 Bonzai.
pi_101551440
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 13:28 schreef Mozy het volgende:
Lekker alternatief doen en je afzetten tegen alles wat conform is, dat is de norm op fok. Totdat je een jaar of 28 bent, dan pas uit huis gaat( want je bent weer ingetrokken na je studie) om vervolgens geen idee hebben waar je naar toe moet gaan omdat er aan je leven geen touw is vast te knopen.
De meeste mannen in een gevorderd huwelijk zullen de zolderkamerfok!ker wel gelijk geven anders. Ja, je hebt gelijk, veel keuze is er vaak niet, maar dat wil niet zeggen dat je die levenstijl zomaar moet omarmen.
waarin de stenen rusten,
pi_101553340
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:32 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

De meeste mannen in een gevorderd huwelijk zullen de zolderkamerfok!ker wel gelijk geven anders. Ja, je hebt gelijk, veel keuze is er vaak niet, maar dat wil niet zeggen dat je die levenstijl zomaar moet omarmen.
Het leven is wat je er van maakt. Als je huwelijk kut is en je doet er geen reet aan dan verdien je het dat je een kutleven hebt, zelfde geldt voor al het andere. En de levensstijl omarmen is ene vrijwillige keuze, als je het niet wil doe je het niet, maar ga dan niet lopen kankeren op mensen die wel hebben gekozen voor deze manier van leven en gewoon gelukkig zijn.
  zondag 4 september 2011 @ 14:34:16 #137
222384 Bonzai.
pi_101553602
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 14:27 schreef Mozy het volgende:

[..]

Als je huwelijk kut is en je doet er geen reet aan dan verdien je het dat je een kutleven hebt
Mensen raken hun partner gewoon automatisch beu na jaren huwelijk. Dat zit gewoon in onze natuur.
quote:
En de levensstijl omarmen is ene vrijwillige keuze
Je rolt er natuurlijk een beetje automatisch in. Vooral wegens een gebrek aan duurzame alternatieven.
waarin de stenen rusten,
pi_101553705
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef Skylark. het volgende:
(vergeet iets te knabbelen voor de zaterdagavond niet),
Hahaha, wat een heerlijke vent ben je toch ook _O_!
pi_101553767
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:34 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Mensen raken hun partner gewoon automatisch beu na jaren huwelijk. Dat zit gewoon in onze natuur.

[..]

Je rolt er natuurlijk een beetje automatisch in. Vooral wegens een gebrek aan duurzame alternatieven.
En denk je dat dat soort mensen veel energie in hun huwelijk/leven steken? In automatische rollen is helemaal te verwijten aan een gebrek aan initiatief.
  zondag 4 september 2011 @ 14:46:54 #140
222384 Bonzai.
pi_101554067
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 14:39 schreef Mozy het volgende:

[..]

En denk je dat dat soort mensen veel energie in hun huwelijk/leven steken? In automatische rollen is helemaal te verwijten aan een gebrek aan initiatief.
Het burgerlijke leven laat nu eenmaal niet toe om veel energie in je huwelijk te steken: fulltime job, kinderen, je mooie burgerwoning om te onderhouden, vrienden op café ...

En dat was niet eens mijn punt. Ik zei dat het iets natuurlijks is om op je partner uitgekeken te raken.
waarin de stenen rusten,
pi_101554607
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:46 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Het burgerlijke leven laat nu eenmaal niet toe om veel energie in je huwelijk te steken: fulltime job, kinderen, je mooie burgerwoning om te onderhouden, vrienden op café ...

En dat was niet eens mijn punt. Ik zei dat het iets natuurlijks is om op je partner uitgekeken te raken.
Als je zo gaat redeneren is het voor mensen biologisch gezien sowieso raar om een partner te hebben aangezien we polygaam zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2011 15:01:58 ]
pi_101554642
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 15:01 schreef Mozy het volgende:

[..]

Als je zo gaat redeneren is het voor mensen biologisch gezien sowieso raar om een partner te hebben aangezien we polygaam zijn.
Dat is ook raar.

Je hebt een ziekte, Mozy, genees het.
pi_101554819
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2011 15:02 schreef EnergeticPoeticAthletic het volgende:

[..]

Dat is ook raar.

Je hebt een ziekte, Mozy, genees het.
Weinig kans. Ik zit meer dan goed.
pi_101554926
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 15:06 schreef Mozy het volgende:

[..]

Weinig kans. Ik zit meer dan goed.
Je vriendin zit ook op iets meer dan goeds.
pi_101555050
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 15:09 schreef EnergeticPoeticAthletic het volgende:

[..]

Je vriendin zit ook op iets meer dan goeds.
Dat vind ik toch wel erg veel eer.
  zondag 4 september 2011 @ 15:12:18 #146
222384 Bonzai.
pi_101555054
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 15:01 schreef Mozy het volgende:

[..]

Precies.
waarin de stenen rusten,
pi_101555194
quote:
17s.gif Op zondag 4 september 2011 15:12 schreef Mozy het volgende:

[..]

Dat vind ik toch wel erg veel eer.
Ik bedoelde eigenlijk haar asser, maar dit is ook goed.
pi_101555563
Niks mis mee, zie mijn toekomst zo wel voor me hoor, lijkt me prima.
  zondag 4 september 2011 @ 15:29:38 #149
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_101555731
beknopte situatiebeschrijving allereerst, lees met me mee...

Ik heb een huurhuis, een bovenwoning in een dorpje waar ik jaren geleden ben terecht gekomen en met de all-in huur maak ik me nooit zorgen over gestegen energiekosten of oplopende gemeentelijke belastingen, er staat sinds het overlijden van de Polo een ouwe Audi A4 voor de deur die waanzinnig lekker rijdt en veels te veel benzine verbruikt, de tuin bestaat uit 16m²dakterras met wat bloemetjes en een zitje, ik heb een leuke vriend die 10 jaar jonger is dan ik en ook al gaan we trouwen, kinderen komen er bij ons niet in. We hebben een modern kleurig ingericht huis met een mix van retro, design en ouwe meubels en onze keuken is te klein voor 2 personen en een vaatwasser hebben we niet, de boeken die her en der rondslingeren zijn gekochte kunstboeken of geleende fictie en non-fictie en onze salontafel is meer dan 40 jaar oud en stond vroeger bij mijn ouders thuis, we hebben een abonnement op de Columbus en de sportschool en in de hoek achter de deur hangt een 32"tv'tje die af en toe digitenne laat zien maar meestal HBO series van DVD of Europese arthouse films. De planten zijn redelijk onderhoudsvrij vanwege vele citytrips die we doen en de boodschappen komen van de Lidl, een kar vol voor een schijntje en knabbelen is voor ouwe mensen. Als we uitgaan is het of techno met vrienden of concerten van leuke bands, het weekend is meestal een chaos omdat we beiden soms werken en anders met vrienden aan de cocktails gaan, de nieuwe buren zwaaien we naar en sinds de vorige vooral ruzie maakten zijn we sowieso gelukkig met nieuw volk next door. 's Avonds kookt of de een of de ander terwijl we beiden op onze iPhones facebooken en whatsappen met vrienden, plannen makend voor komende weekenden, de volgende trip naar Ibiza of bezig zijn met dansers of techniek voor het volgende feest wat we organiseren, sneeuw hebben we een hekel aan dus wintersport en apres-ski zijn begrippen waar we niks van moeten huiveren en in de auto rij ik het liefst op een lekkere live set van een top DJ waarbij ik moeite moet doen niet doorlopend te hard te rijden, en mn lievelings eten is een goed gegrilde Entrecôte.

--

Dit, beste TS is globaal hoe mijn leven eruit ziet, en lijkt Godzijdank voor geen milimeter op het beeld wat jij schetst. :+
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 4 september 2011 @ 15:49:41 #150
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_101556514
:')
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')