Ditquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:07 schreef Shispeed het volgende:
ik hoop voor die mensen dat ze er gelukkig van worden, ik zou het persoonlijk nog geen week volhouden
TS doet net alsof hij Jan Modaal is, hij zit er ver boven lijkt me.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:11 schreef Infinitum het volgende:
Zo'n leven lijkt mij ook heerlijk. Ben ook iemand die van de kleine dingen in het leven geniet. En mensen die steeds maar meer willen, nooit genoeg hebben en niet gelukkig zijn met wat ze hebben, eindigen uiteindelijk met niets.
quote:Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?
En je hebt meer ruimte in de koelkast voor het bier.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:09 schreef VicRattlehead het volgende:
Je bent pas echt echt rijk zonder vrouw en kinderen.
Dat mag... hoe zou jij dan willen leven?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:07 schreef Shispeed het volgende:
ik hoop voor die mensen dat ze er gelukkig van worden, ik zou het persoonlijk nog geen week volhouden
quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:07 schreef Shispeed het volgende:
Dit heb ik ook zo veel van mijn vrienden horen zeggen toen we rond de 20 waren...en nu 20-25 jaar na dato zijn we bijna allemaal even burgelijk geworden...quote:
En daar gaat het al mis. AC/DC en Pink Floyd maken dan weer een hoop goed, samen met Griekenlandquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef Skylark. het volgende:
Beknopte situatiebeschrijving allereerst, probeer je in te leven:
[i]Je hebt een mooie nieuwbouwwoning met veel lichtinval met een gewone Renault voor de deur,
Dat huis dat je in de OP omschrijft valt niet echt onder "de kleine dingen in het leven", zeker niet in Nederland.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef Skylark. het volgende:
dit zijn echt mensen die gewoon genieten van de kleine dingen in het leven
Dat denk ik niet. Ik denk dat je tussen alle verschillende type mensen gelukkige en ongelukkigen hebt lopen. Ik denk dat er genoeg rijke mensen zijn die dolgelukkig zijn met hun manier van leven. Zullen ook voldoende tussen zitten die ondanks hun geld niet gelukkig kunnen worden.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef Skylark. het volgende:
Ik denk dat dit soort mensen de gelukkigste mensen zijn die er zijn. Rijke mensen in hun villa in het bos, keileuk maar hun kinderen kunnen nooit lekker het trapveldje op en weten niet eens hoe hun pa bij de middelste naam heet en wat zijn favoriete band is. Arme mensen hebben meestal teveel aan hun hoofd om echt stil te staan bij hoe mooi het leven is.
Mensen leggen zich vaak ook neer bij hun manier van leven. Ze accepteren hun manier van leven en vinden een manier om toch gelukkig door het leven te gaan (terecht uiteraard).quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:46 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wat je niet in de OP beschrijft is het saaie kantoorbaantje waar jij iedere ochtend met je Franse rammelbak heenmoet om dat allemaal te financieren.
Ik kan nog wel tientallen andere nadelen geven, maar je snapt het wel.
Die wordt uiteraard netjes vervangen door een Mustang als TS de 40 bereikt. Zo veel kost de alimentatie nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:52 schreef Pharkus het volgende:
Op die renault na is er niks mis mee toch?
Dat zie je toch al je hele leven aankomen? Je wordt toch niet op een morgen wakker als accountant? Daar ga je toch gewoon jaren voor naar school?quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:16 schreef Nikmans het volgende:
Iedereen droomt ervan om astronaut, rockster, president ofzo te worden en het moment waarop je je realiseert dat je een accountant bent met een Renault voor de deur en het waarschijnlijk nooit mooier gaat worden doet pijn. Veel pijn.
Dat niet iedereen rockster kan worden blijkt wel dat er meestal 50000 mensen staan te klappen en maar 1 te zingen bij een concert. Dat is het verschil. Er is er maar 1 rockster.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:24 schreef W1ckeDxt het volgende:
Doet me niks, dat verhaaltje.
En wat Ser_Ciappelletto zegt.
Als anderen mensen 'Rockster' en weet ik veel wat kunnen worden. Waarom jij dan niet?Ik vind dat altijd zo raar.
Ik denk dat het punt is dat heel veel mensen het niet eens proberenquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:27 schreef blek het volgende:
[..]
Dat niet iedereen rockster kan worden blijkt wel dat er meestal 50000 mensen staan te klappen en maar 1 te zingen bij een concert. Dat is het verschil. Er is er maar 1 rockster.
Er is niet maar 1, er zijn toch genoeg sucesvolle bands en 'rocksterren'?quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:27 schreef blek het volgende:
[..]
Dat niet iedereen rockster kan worden blijkt wel dat er meestal 50000 mensen staan te klappen en maar 1 te zingen bij een concert. Dat is het verschil. Er is er maar 1 rockster.
Geforceerd tegen de meute ingaan is the way to go!quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Burgerlijkheid.
Van die kutmensen die allemaal dezelfde kleren dragen, dezelfde sporten doen, dezelfde programma's kijken, naar dezelfde plaatsen op vakantie gaan, dezelfde hypes volgen. Mensen, toon eens wat persoonlijkheid! Je ziet bij die mensen gewoon dat zij hun hele leven nog nooit ergens zijn opgevallen, en dat ze daar best mee tevreden zijn.
Gadverdamme, wat heb ik daar een hekel aan. Zeker als ze kinderen hebben. Die moeten ook allemaal in dat keurslijf geperst worden, en daardoor worden ze helemaal verknipt. Ze proberen heel hun leven opnieuw te leiden via hun kinderen.
Het ergste vind ik als ze iets 'gezellig' noemen. Dan weet je al dat het afgezaagde kuttroep is.
'Gezellig een weekendje weg'. Wat ga je dan doen? Naar Centerparcs, een heel weekend precies hetzelfde doen als thuis, alleen dan alles net wat minder luxe, en in trainingspak.
'Guus Meeuwis dat vind ik zo'n gezellige muzikant'. Hij is dik, Brabants, en hij maakt kutmuziek. Wat is daar zo gezellig aan, kut?
Als mensen tegen mij zeggen dat ik ergens naartoe moet, omdat het gezellig is, kom ik uit principiële overwegingen niet. Als er echt iets te doen is, zeggen ze dat wel.
'Gezellig' is een woord dat je gebruikt als er niets te doen is, maar je wilt doen alsof er wel iets te doen is.
Burgerlijkheid is niets voor mij. Als ik ooit zo word, beste Fokkers, verlos me dan alsjeblieft uit mijn lijden.
Wie zegt dat het geforceerd is? In sommige mensen zit het nou eenmaal niet om 'Met de meute' mee te gaan.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:29 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Geforceerd tegen de meute ingaan is the way to go!
Dat dus, sommige mensen zijn schaap, andere zijn wolf. Soms komen wolven schaapachtig over en soms hoor je schapen janken.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:31 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Wie zegt dat het geforceerd is? In sommige mensen zit het nou eenmaal niet om 'Met de meute' mee te gaan.
Genoeg van die types meegemaakt, zichzelf onmogelijk maken in de maatschappij en maar zanikken dat ze het zo moeilijk hebben, dat niemand ze accepteert etc.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:31 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Wie zegt dat het geforceerd is? In sommige mensen zit het nou eenmaal niet om 'Met de meute' mee te gaan.
Daar zijn ze dan zelf bij. Er ZIJN mensen die het 'geforceerd' doen, maar ook genoeg waar het heel natuurlijk komt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:34 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Genoeg van die types meegemaakt, zichzelf onmogelijk maken in de maatschappij en maar zanikken dat ze het zo moeilijk hebben, dat niemand ze accepteert etc.
Gaan de meest succesvolle mensen die op deze aardkloot rond lopen ook met de meute mee?quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:34 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Genoeg van die types meegemaakt, zichzelf onmogelijk maken in de maatschappij en maar zanikken dat ze het zo moeilijk hebben, dat niemand ze accepteert etc.
Nee kerel. Doen wat je leuk lijkt is the way to go. En dat al die zure burgertypes dan gaan klagen omdat je wel je hoofd boven het maaiveld uit durft te steken, daar moet je je lekker niets van aantrekken. Dat is allemaal jaloezie of zo.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:29 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Geforceerd tegen de meute ingaan is the way to go!
Precies..quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:35 schreef Flepke het volgende:
[..]
Gaan de meest succesvolle mensen die op deze aardkloot rond lopen ook met de meute mee?
Nee. Juist door zichzelf te onderscheiden > succes/geen succes.
Ja kan, totdat je een relatie begint.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee kerel. Doen wat je leuk lijkt is the way to go. En dat al die zure burgertypes dan gaan klagen omdat je wel je hoofd boven het maaiveld uit durft te steken, daar moet je je lekker niets van aantrekken. Dat is allemaal jaloezie of zo.
Dat heeft meer te maken met het typisch Nederlandse 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'. Daar heb ik bijna net zo'n hekel aan als aan 'gezellig'. Iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wordt afgeschoten als 'moeilijk' of 'onaangepast'.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:34 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ben je weer fucking zelf bij. Dat is geen rede om niet te doen wat jij wilt, dat is gewoon geen ruggengraat hebben voor wat je echt leuk vind.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:40 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ja kan, totdat je een relatie begint.
De meeste mensen die de sprong nemen, zul je niet horen klagen. Ik ken vrijwel niemand die heeft besloten eens iets anders te doen dan de norm, die daar niet beter uit is gekomen. Wellicht ga je er op sommige vlakken op achteruit, maar de meesten groeien enorm als mens.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:38 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Precies..
En er is ook maar een klein gedeelte wat het aan kan om zich te onderscheiden en ook nog succes te boeken.
De rest komt terug met hangende pootjes en gaat klagen, en die mensen hoor je klagen en dan word daarop een mening gebasseerd over het 'onderscheiden'.
Perfect.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste mensen die de sprong nemen, zul je niet horen klagen. Ik ken vrijwel niemand die heeft besloten eens iets anders te doen dan de norm, die daar niet beter uit is gekomen. Wellicht ga je er op sommige vlakken op achteruit, maar de meesten groeien enorm als mens.
De mensen die klagen zijn de 'stuurlui aan wl'. Zij weten allemaal hoe de persoon het beter had moeten doen, maar ze doen het zelf niet om onduidelijke redenen (lees: lafheid). Daarom gaan ze maar afgeven op de mensen die wel durven, en hoe dom zij wel niet zijn want als ze ook maar iets anders hadden gehandeld was het helemaal goed gekomen.
In Nederland kun je nog altijd zelf een partner kiezen. Als jouw partner jou levenskeuzes laat maken die jou niet aanstaan, dan moet je je af gaan vragen of hij/zij wel geschikt is voor jou.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:40 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ja kan, totdat je een relatie begint.
So truequote:Op zaterdag 3 september 2011 23:44 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Perfect.
Zelfde in mijn geval, ik ben bezig met dingen die niet 'volgens de norm' zijn, en krijg commentaar van alle kanten. Terwijl ik wel vooruitgang maak en dingen doe ik graag wil doen en mezelf tenminste ontwikkel.
Heb er idd geen spijt van.
Mei 2010 keuze gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |