abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101546842
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:51 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

Mensen die dat zeggen zijn vaak jaloers heb ik het idee.
Ik ben een meisje van 18, ik hecht niet echt waarde aan auto's. :')
pi_101546864
quote:
13s.gif Op zondag 4 september 2011 10:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik ben een meisje van 18, ik hecht niet echt waarde aan auto's. :')
Geen waarde is ook een waarde.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_101546869
Ik geniet ook echt van kleine dingetjes in het leven maar dat verhaal uit de OP lijkt me echt vreselijk. Een beetje spanning en afwisseling mag wel.
  zondag 4 september 2011 @ 10:35:30 #104
354038 Zemelknoper
Purisme-gotta love it?
pi_101546879
quote:
Het zal wel. Je titel is al fout, dus leer schrijven. Welke----->die.
Beter juist gezeken, dan mis gepist.
Ik pleit in volle overtuiging voor het volgende: alle eendjes het land uit.
pi_101546882
quote:
4s.gif Op zondag 4 september 2011 10:34 schreef Flepke het volgende:

[..]

Geen waarde is ook een waarde.
Maar dan ben ik niet jaloers. :)
pi_101546919
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:35 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar dan ben ik niet jaloers. :)
Ach ja, een volkswagen met kapsones, wie wil dat nou.
pi_101546946
Waar heb je het over. Ik heb geen auto hoor.
pi_101546968
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 10:39 schreef Chai het volgende:
Jij hebt wel meer niet.
pi_101546970
Ik heb 3 dingen gepland eigenlijk:

1 studie in vier jaar afronden
2 goede baan vinden
3 huis kopen

1 en 2 is gelukt en 3 misschien over een half jaar.

Wat er verder gebeurt in m'n leven zie ik vanzelf wel. Ik heb weinig nodig om gelukkig te zijn.
٩๏̯͡๏)۶
pi_101546975
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2011 10:39 schreef Chai het volgende:
Schat je hoeft niet áltijd in het middelpunt van belangstelling te staan he?
Ik was de auto van TS aan het afzeiken.
pi_101546989
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:40 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

Jij hebt wel meer niet.
Tieten?
pi_101546998
quote:
11s.gif Op zondag 4 september 2011 10:40 schreef Flepke het volgende:

[..]

Schat je hoeft niet áltijd in het middelpunt van belangstelling te staan he?
Ik was de auto van TS aan het afzeiken.
Ja quote even dan. TS heeft het toch niet over een VW.
pi_101547008
quote:
11s.gif Op zondag 4 september 2011 10:42 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja quote even dan. TS heeft het toch niet over een VW.
Audi = VW met kapsones
pi_101547076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:19 schreef Morphisor het volgende:
Ik zou het er voor doen. Nouja, zonder dat voetbalgedoe dan.
en zonder Ikea en kinderen :P
  zondag 4 september 2011 @ 11:03:23 #115
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_101547351
Is niet iedereen op z'n eigen manier burgerlijk? Ik verhuis om de zoveel tijd naar een ander land, moet er niet aan denken om ergens permanent te settlen, laat staan om verantwoordelijkheid te dragen voor een gezin. Voor mij is een fulltime baan meer dan genoeg commitment. Aan de andere kant heb ik echt geen spannende vrije tijd, boeken, tv, pc, wandelingen (hier in de bergen). Ik maak heel vaak dezelfde wandelingen, gewoon omdat ik ze mooi vind en omdat het mij rust geeft.
Anderen zouden zich vast doodvervelen, maar als ík het prettig vind, waarom zouden anderen dan oordelen? En waarom zou ik oordelen over mensen die gelukkig zijn mét gezin, rijtjeshuis etc. Het is alleen jammer als ze er zelf eigenlijk niet zo blij (meer) mee zijn.
pi_101547390
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:03 schreef Heremeteit het volgende:
Het is alleen jammer als ze er zelf eigenlijk niet zo blij (meer) mee zijn.
En dat komt dan weer omdat veel mensen naar de buren kijken en altijd beter willen qua spullen enz. En niet te vergeten de geweldige hypotheek die ook afgelost moet worden etc. etc.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_101547413
Ik vind de OP goed gesschreven moet ik zeggen. Ben eind 20 maar kan mn zon leven nog niet voorstellen heb eerst nog andere dingen te doen, het lijkt me echt het eindstation dat leven. Een goed film die hier over gaat is American Beauty.
pi_101547489
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:03 schreef Heremeteit het volgende:
Is niet iedereen op z'n eigen manier burgerlijk? Ik verhuis om de zoveel tijd naar een ander land, moet er niet aan denken om ergens permanent te settlen, laat staan om verantwoordelijkheid te dragen voor een gezin. Voor mij is een fulltime baan meer dan genoeg commitment. Aan de andere kant heb ik echt geen spannende vrije tijd, boeken, tv, pc, wandelingen (hier in de bergen). Ik maak heel vaak dezelfde wandelingen, gewoon omdat ik ze mooi vind en omdat het mij rust geeft.
Anderen zouden zich vast doodvervelen, maar als ík het prettig vind, waarom zouden anderen dan oordelen? En waarom zou ik oordelen over mensen die gelukkig zijn mét gezin, rijtjeshuis etc. Het is alleen jammer als ze er zelf eigenlijk niet zo blij (meer) mee zijn.
Tja, zo kan je het ook zeggen. M'n eigen manier van leven is natuurlijk ook niet spannend, ook al wijkt het dan af van de zogenaamde norm (tenminste, hier in oostelijk Brabant, in plaatsen als Amsterdam zijn mensen wat meer gewend). In de basis zit er nog steeds een bepaalde regelmaat in, en dát vind ik ook niet erg.

En ja, anderen oordelen wel. Harder dan je denkt.

De natuur in, dat doe ik trouwens ook regelmatig. Ergens in het dichtbijzijnde natuurgebied op een plek gaan zitten waar bijna niemand langskomt, en een beetje wazig voor me uit staren, ondertussen luisterend naar het geluid van de vogeltjes. Heel rustgevend. :)
  zondag 4 september 2011 @ 11:14:04 #119
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_101547510
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef bas-beest het volgende:

[..]

En dat komt dan weer omdat veel mensen naar de buren kijken en altijd beter willen qua spullen enz. En niet te vergeten de geweldige hypotheek die ook afgelost moet worden etc. etc.
In die fase zit je er juist nog middenin denk ik. Ik heb het meer over de man/vrouw die zich afvraagt "is dit het nou?" en beseft dat alles tussen nu en dood hetzelfde zal blijven.
  zondag 4 september 2011 @ 11:30:35 #120
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_101547778
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:12 schreef female81 het volgende:

[..]

Tja, zo kan je het ook zeggen. M'n eigen manier van leven is natuurlijk ook niet spannend, ook al wijkt het dan af van de zogenaamde norm (tenminste, hier in oostelijk Brabant, in plaatsen als Amsterdam zijn mensen wat meer gewend). In de basis zit er nog steeds een bepaalde regelmaat in, en dát vind ik ook niet erg.

En ja, anderen oordelen wel. Harder dan je denkt.
Wie oordeelt er dan waarover? Die regelmaat zal voor sommige mensen heel saai zijn, maar gelukkig hebben zij een een eigen leven dat ze op hun manier kunnen inrichten ;)
pi_101548796
Een vrouw waarvan je houdt, een stabiel inkomen, een veilige omgeving voor je gezin en gezondheid. Niks mis mee.
Noodles
  zondag 4 september 2011 @ 12:19:19 #122
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_101548905
In theorie is een burgerlijke moraal heel goed, maar het probleem is dat de bourgeoisie zelf die moraal voortdurend overtreedt. Het zijn daarom de niet-hypocriete bourgeois, die practicen wat ze preachen, die aan het front staan van revolutionaire bewegingen die de verheffing van de sub-burgerlijke klasse beogen. Een Robespierre of een Lenin ging altijd onberispelijk gekleed, sprak beschaafd en had uitstekende tafelmanieren.
pi_101549115
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:46 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Dat huis dat je in de OP omschrijft valt niet echt onder "de kleine dingen in het leven", zeker niet in Nederland.

Die Nederlandse boerin Anna was misschien lekker op haar 18de, maar na jaren huwelijk raak je er wel op uit gekeken. Grote kans ook dat ze "raar" en vaak agressief gedrag begint te vertonen, waarna je na een bezoekje aan de rechtbank de rest van je leven voor de balletlessen van je dochters en homofiele zonen mag betalen. Om de twee weken mag je ook eens komen kijken wat ze er van terecht brengen.

Wat je niet in de OP beschrijft is het saaie kantoorbaantje waar jij iedere ochtend met je Franse rammelbak heenmoet om dat allemaal te financieren.

Ik kan nog wel tientallen andere nadelen geven, maar je snapt het wel.
Rustig aan.
pi_101550408
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:19 schreef Louis22 het volgende:
In theorie is een burgerlijke moraal heel goed, maar het probleem is dat de bourgeoisie zelf die moraal voortdurend overtreedt. Het zijn daarom de niet-hypocriete bourgeois, die practicen wat ze preachen, die aan het front staan van revolutionaire bewegingen die de verheffing van de sub-burgerlijke klasse beogen. Een Robespierre of een Lenin ging altijd onberispelijk gekleed, sprak beschaafd en had uitstekende tafelmanieren.
Volgens is de thans gangbare interpretatie van bourgeoisie iets anders dan burgerlijk (alhoewel dat 100 jaar geleden hetzelfde was). Bourgeoisie zijn m.i. de Jort Kelders, Harry Mensen e.d. Burgerlijk slaat meer op de personen die in een soort intensieve veehouderij in de Vinexwijken zijn samengepropt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 4 september 2011 @ 13:20:14 #125
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101550958
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:19 schreef Louis22 het volgende:
Volgens mij weet jij niet wat de burgerij precies is.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')