Ik ben een meisje van 18, ik hecht niet echt waarde aan auto's.quote:Op zondag 4 september 2011 09:51 schreef VicRattlehead het volgende:
[..]
Mensen die dat zeggen zijn vaak jaloers heb ik het idee.
Geen waarde is ook een waarde.quote:Op zondag 4 september 2011 10:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik ben een meisje van 18, ik hecht niet echt waarde aan auto's.
Het zal wel. Je titel is al fout, dus leer schrijven. Welke----->die.quote:
Ach ja, een volkswagen met kapsones, wie wil dat nou.quote:
Jij hebt wel meer niet.quote:Op zondag 4 september 2011 10:39 schreef Chai het volgende:
Waar heb je het over. Ik heb geen auto hoor.
Schat je hoeft niet áltijd in het middelpunt van belangstelling te staan he?quote:Op zondag 4 september 2011 10:39 schreef Chai het volgende:
Waar heb je het over. Ik heb geen auto hoor.
Ja quote even dan. TS heeft het toch niet over een VW.quote:Op zondag 4 september 2011 10:40 schreef Flepke het volgende:
[..]
Schat je hoeft niet áltijd in het middelpunt van belangstelling te staan he?
Ik was de auto van TS aan het afzeiken.
Audi = VW met kapsonesquote:Op zondag 4 september 2011 10:42 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja quote even dan. TS heeft het toch niet over een VW.
en zonder Ikea en kinderenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:19 schreef Morphisor het volgende:
Ik zou het er voor doen. Nouja, zonder dat voetbalgedoe dan.
En dat komt dan weer omdat veel mensen naar de buren kijken en altijd beter willen qua spullen enz. En niet te vergeten de geweldige hypotheek die ook afgelost moet worden etc. etc.quote:Op zondag 4 september 2011 11:03 schreef Heremeteit het volgende:
Het is alleen jammer als ze er zelf eigenlijk niet zo blij (meer) mee zijn.
Tja, zo kan je het ook zeggen. M'n eigen manier van leven is natuurlijk ook niet spannend, ook al wijkt het dan af van de zogenaamde norm (tenminste, hier in oostelijk Brabant, in plaatsen als Amsterdam zijn mensen wat meer gewend). In de basis zit er nog steeds een bepaalde regelmaat in, en dát vind ik ook niet erg.quote:Op zondag 4 september 2011 11:03 schreef Heremeteit het volgende:
Is niet iedereen op z'n eigen manier burgerlijk? Ik verhuis om de zoveel tijd naar een ander land, moet er niet aan denken om ergens permanent te settlen, laat staan om verantwoordelijkheid te dragen voor een gezin. Voor mij is een fulltime baan meer dan genoeg commitment. Aan de andere kant heb ik echt geen spannende vrije tijd, boeken, tv, pc, wandelingen (hier in de bergen). Ik maak heel vaak dezelfde wandelingen, gewoon omdat ik ze mooi vind en omdat het mij rust geeft.
Anderen zouden zich vast doodvervelen, maar als ík het prettig vind, waarom zouden anderen dan oordelen? En waarom zou ik oordelen over mensen die gelukkig zijn mét gezin, rijtjeshuis etc. Het is alleen jammer als ze er zelf eigenlijk niet zo blij (meer) mee zijn.
In die fase zit je er juist nog middenin denk ik. Ik heb het meer over de man/vrouw die zich afvraagt "is dit het nou?" en beseft dat alles tussen nu en dood hetzelfde zal blijven.quote:Op zondag 4 september 2011 11:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
En dat komt dan weer omdat veel mensen naar de buren kijken en altijd beter willen qua spullen enz. En niet te vergeten de geweldige hypotheek die ook afgelost moet worden etc. etc.
Wie oordeelt er dan waarover? Die regelmaat zal voor sommige mensen heel saai zijn, maar gelukkig hebben zij een een eigen leven dat ze op hun manier kunnen inrichtenquote:Op zondag 4 september 2011 11:12 schreef female81 het volgende:
[..]
Tja, zo kan je het ook zeggen. M'n eigen manier van leven is natuurlijk ook niet spannend, ook al wijkt het dan af van de zogenaamde norm (tenminste, hier in oostelijk Brabant, in plaatsen als Amsterdam zijn mensen wat meer gewend). In de basis zit er nog steeds een bepaalde regelmaat in, en dát vind ik ook niet erg.
En ja, anderen oordelen wel. Harder dan je denkt.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:46 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dat huis dat je in de OP omschrijft valt niet echt onder "de kleine dingen in het leven", zeker niet in Nederland.
Die Nederlandse boerin Anna was misschien lekker op haar 18de, maar na jaren huwelijk raak je er wel op uit gekeken. Grote kans ook dat ze "raar" en vaak agressief gedrag begint te vertonen, waarna je na een bezoekje aan de rechtbank de rest van je leven voor de balletlessen van je dochters en homofiele zonen mag betalen. Om de twee weken mag je ook eens komen kijken wat ze er van terecht brengen.
Wat je niet in de OP beschrijft is het saaie kantoorbaantje waar jij iedere ochtend met je Franse rammelbak heenmoet om dat allemaal te financieren.
Ik kan nog wel tientallen andere nadelen geven, maar je snapt het wel.
Volgens is de thans gangbare interpretatie van bourgeoisie iets anders dan burgerlijk (alhoewel dat 100 jaar geleden hetzelfde was). Bourgeoisie zijn m.i. de Jort Kelders, Harry Mensen e.d. Burgerlijk slaat meer op de personen die in een soort intensieve veehouderij in de Vinexwijken zijn samengepropt.quote:Op zondag 4 september 2011 12:19 schreef Louis22 het volgende:
In theorie is een burgerlijke moraal heel goed, maar het probleem is dat de bourgeoisie zelf die moraal voortdurend overtreedt. Het zijn daarom de niet-hypocriete bourgeois, die practicen wat ze preachen, die aan het front staan van revolutionaire bewegingen die de verheffing van de sub-burgerlijke klasse beogen. Een Robespierre of een Lenin ging altijd onberispelijk gekleed, sprak beschaafd en had uitstekende tafelmanieren.
Volgens mij weet jij niet wat de burgerij precies is.quote:Op zondag 4 september 2011 12:19 schreef Louis22 het volgende:
In theorie is een burgerlijke moraal heel goed, maar het probleem is dat de bourgeoisie zelf die moraal voortdurend overtreedt. Het zijn daarom de niet-hypocriete bourgeois, die practicen wat ze preachen, die aan het front staan van revolutionaire bewegingen die de verheffing van de sub-burgerlijke klasse beogen. Een Robespierre of een Lenin ging altijd onberispelijk gekleed, sprak beschaafd en had uitstekende tafelmanieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |