Hij diequote:Op zondag 4 september 2011 20:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Uhm.. wanneer iemand zich iets wederrechtelijk toegeëigend ...
Godver...quote:Op zondag 4 september 2011 20:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Hij die
enig goed
wat geheel of ten delen
aan een ander toebehoort
wegneemt
met het oogmerk
het zich wederrechtelijk
toe te eigenen
wordt als schuldig aan diefstal gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 4 jr of een geldboete van de 4e cat.
Als je het vaak zat doetMaar een vergeten is een drama. Het oogmerk bijvoorbeeld niet genoeg uitgelicht en kut.
SV de verdachtequote:Op zondag 4 september 2011 20:17 schreef Maitje het volgende:
[..]
Godver...
Wacht wacht!! Mag ik dan artikel 27 doen??
Jupp!quote:
Bij 27 is het -1 en -2 en 3 niet uit het hoofd. Artikel 2 politiewet en ben nu met artikel 8 bezig, daarvan wel allemaal... en dies niet leukquote:Op zondag 4 september 2011 20:17 schreef Esses het volgende:
[..]
SV de verdachte
Edit: Leer je alleen lid 1 of is 2/3 voor de opleiding ook van toepassing? (3 lijkt mij wel)
Idd.. en dat het zo klote gespeld is, maakt voor mij het leren best moeilijk.. wie gebruikt nu ooit het woordje 'wiens' ...quote:Op zondag 4 september 2011 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik vind dat taalgebruik in het wetboek maar héle droge küch.
Dat zouden ze eens wat simpeler mogen opstellen.
terwijl 1 en 3 juist interessant zijn voor de hoofdagent en 2 voor de parketpolitiequote:Op zondag 4 september 2011 20:20 schreef Maitje het volgende:
[..]
Bij 27 is het -1 en -2 en 3 niet uit het hoofd. Artikel 2 politiewet en ben nu met artikel 8 bezig, daarvan wel allemaal... en dies niet leuk
Jij zal het op den duur wel snappen. Maar de gewone burger zal zich er echt doorheen moeten wroeten.quote:Op zondag 4 september 2011 20:20 schreef Maitje het volgende:
[..]
Idd.. en dat het zo klote gespeld is, maakt voor mij het leren best moeilijk.. wie gebruikt nu ooit het woordje 'wiens' ...
Dat gaat nooit gebeuren. Hoe moeten die rechtenstudenten anders verantwoorden dat ze zo lang moeten studeren/feestvieren.quote:Op zondag 4 september 2011 20:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik vind dat taalgebruik in het wetboek maar héle droge küch.
Dat zouden ze eens wat simpeler mogen opstellen.
hehequote:Op zondag 4 september 2011 20:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren. Hoe moeten die rechtenstudenten anders verantwoorden dat ze zo lang moeten studeren/feestvieren.
Artikel 27 -1 is wat een verdachte is en inhoud, opzicht logies wanneer ik iemand staande houd of aanhoudquote:Op zondag 4 september 2011 20:24 schreef Esses het volgende:
[..]
terwijl 1 en 3 juist interessant zijn voor de hoofdagent en 2 voor de parketpolitieImmers wanneer heb jij te maken met iemand die al in de rechtszaal zit...
Art. 8, legitimeren en geweldmonopolie uit mijn hoofd?
Edit: En na checken ook een van de vele vrmen van fouilleren, plaatsen betreden enz enz
Nou, ik ben nog steeds een "gewone" doorsnee burger. (Ben ook nog niet beëdigd hoor, de 27e pas). Maar als nog, welke gekko die wetten heeft gemaakt...quote:Op zondag 4 september 2011 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij zal het op den duur wel snappen. Maar de gewone burger zal zich er echt doorheen moeten wroeten.
En betreden plaatsen niet zijnde woningen! Ook een erg leuke bevoegdheidquote:Op zondag 4 september 2011 20:28 schreef Maitje het volgende:
[..]
Artikel 27 -1 is wat een verdachte is en inhoud, opzicht logies wanneer ik iemand staande houd of aanhoud.
Artikel 8 gaat idd over geweld en veiligheidsfouillering.
Beëdiging is bij jullie vlak voor eerste stage offeh?quote:[..]
Nou, ik ben nog steeds een "gewone" doorsnee burger. (Ben ook nog niet beëdigd hoor, de 27e pas). Maar als nog, welke gekko die wetten heeft gemaakt...
Volgens mij wel, moet er nog naar kijken maar kan nergens mijn motivatie even vinden..quote:Op zondag 4 september 2011 20:30 schreef Esses het volgende:
[..]
En betreden plaatsen niet zijnde woningen! Ook een erg leuke bevoegdheid
In 1e kwartiel word je beëdigd want het 2e kwartiel ga je stage lopenquote:Beëdiging is bij jullie vlak voor eerste stage offeh?
Veel!quote:Op zondag 4 september 2011 20:31 schreef Esses het volgende:
Welke wetgevingen heb je btw al behandeld gekregen?
Wij krijgen toch wel een uitnodiging?quote:Op zondag 4 september 2011 20:35 schreef Maitje het volgende:
In 1e kwartiel word je beëdigd want het 2e kwartiel ga je stage lopen
Nope, mag maar 3 mensen meenemen.. heb er al 4..quote:Op zondag 4 september 2011 20:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wij krijgen toch wel een uitnodiging?
WVW, SR, SV, OW, WWM, GW, PW'93, AI... wat nog meer?quote:
Ik kom gewoon ^^quote:Op zondag 4 september 2011 20:37 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nope, mag maar 3 mensen meenemen.. heb er al 4...
Wie van de 4 ga je dumpen?quote:Op zondag 4 september 2011 20:37 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nope, mag maar 3 mensen meenemen.. heb er al 4...
RVV nog erbij, en WWM zegt mij zo ff niets en WVW ook niet... En sterker nog Al ook niet.. tenminste ik ken de afkorting niet..quote:Op zondag 4 september 2011 20:37 schreef Esses het volgende:
[..]
WVW, SR, SV, OW, WWM, GW, PW'93, AI... wat nog meer?
Hihi.. niemand. Neem pa en ma mee, en opa en omaquote:
RVV?quote:Op zondag 4 september 2011 20:39 schreef Maitje het volgende:
[..]
RVV en WWM zegt mij zo ff niets en WVW ook niet... En sterker nog Al ook niet.. tenminste ik ken de afkorting niet..
Ja die afkortingen krijgen wij ook.. maar ken ze nog niet allemaalquote:Op zondag 4 september 2011 20:40 schreef Esses het volgende:
[..]
RVV?Reglement Verkeerstekens en Voorschriften ?
maar die had ik niet getikt!
Wet wapens munitie.
Wegenverkeerswet.
Ambtsinstructie
Ja KMar houd er wat eigenaardige afko's op na. Bij HBO was dat ook wennen xD
Wet wapens en munitie krijg je denk ik wel voordat je zelf gaat schieten. Dit is namelijk de wetgeving waarin ook geregeld is dat je tijdens een horecanacht geen schroevendraaier in je sok mee mag slepenquote:Op zondag 4 september 2011 20:42 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja die afkortingen krijgen wij ook.. maar ken ze nog niet allemaal.
Maar RVV klopt, en alleen wapen en munitie heb ik nog niet gehad. Die komt 3e kwartiel geloof ik want dan gaan we schieten.
Ambtsinstructie ben ik mee bezig...
Oke, ik ben benieuwd en hoop dat ze mij gaan sparen met wetten uit mijn kop leren..quote:Op zondag 4 september 2011 20:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Wet wapens en munitie krijg je denk ik wel voordat je zelf gaat schieten. Dit is namelijk de wetgeving waarin ook geregeld is dat je tijdens een horecanacht geen schroevendraaier in je sok mee mag slepen*samen met de APV*
Daarom zei ik al, het is gewoon onmogelijk om het allemaal te moeten kennen.quote:Op zondag 4 september 2011 20:44 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke, ik ben benieuwd en hoop dat ze mij gaan sparen met wetten uit mijn kop leren..
Ik wacht het afquote:Op zondag 4 september 2011 20:46 schreef Esses het volgende:
[..]
Daarom zei ik al, het is gewoon onmogelijk om het allemaal te moeten kennen.
Google eens op de wet economische delictenquote:
Niet nu.. ga nu lekker genieten van mijn laatste stukje weekendquote:Op zondag 4 september 2011 20:50 schreef Esses het volgende:
[..]
Google eens op de wet economische delicten
Whahaha, groot gelijkquote:Op zondag 4 september 2011 20:51 schreef Maitje het volgende:
[..]
Niet nu.. ga nu lekker genieten van mijn laatste stukje weekend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |